Απόφαση Ρ.Α.Ε.692/2019 - ΦΕΚ 3924/Β/25-10-2019
Σχετικά με τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου από την εκκαθαρισμένη θέση περιοχής ΑC με κοινή περίοδο μεταβολής για τον υπολογισμό του ΣΕΠ για συγχρονισμένη περιοχή με περισσότερες από μία περιοχές ΕΦΣ σύμφωνα με το άρθρο 118 παράγραφος 1 περίπτωση
(ζ) και 136 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2 Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Απόφαση Ρ.Α.Ε.Αριθμ.692/2019
ΦΕΚ 3924/Β/25-10-2019
Σχετικά με τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου από την εκκαθαρισμένη θέση περιοχής ΑC με κοινή περίοδο μεταβολής για τον υπολογισμό του ΣΕΠ για συγχρονισμένη περιοχή με περισσότερες από μία περιοχές ΕΦΣ σύμφωνα με το άρθρο 118 παράγραφος 1 περίπτωση (ζ) και 136 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2 Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
(Συνεδρίαση την 26η Ιουνίου 2019 η οποία
συνεχίστηκε την 27η και 28η Ιουνίου 2019)
Λαμβάνοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ 185/Α΄/30.09.2016) “Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις” και ιδίως τα άρθρα 6 και 12 αυτού του Κεφαλαίου Γ του νόμου αυτού.
2. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α΄/22.08.2011) “Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις”, όπως ισχύει, ιδίως τα άρθρα 18, 22 και 25.
3. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009, σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1228/2003 (EE L 211 της 14.08.2009 σελ. 15).
4. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2 Αυγούστου 2017 (στο εξής “Κανονισμός”) σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας και ιδίως τα άρθρα 6, 118 και 136.
5. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/ 1222 της Επιτροπής της 24ης Ιουλίου 2015 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντηρίων γραμμών για την κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης και ιδίως το άρθρο 17 αυτού.
6. Τη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της ανωτέρω κοινής πρότασης όλων των ΔΣΜ, η οποία έλαβε χώρα από 05/11/2018 έως και 30/11/2018 και την ανακοίνωση αυτής στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ.
7. Την αριθμ. ΡΑΕ Ι-246582/02.10.2018 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αναφορικά με την έγκριση της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Hπειρωτικής ευρώπης (στο εξής “ΔΣΜ”) για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου από την εκκαθαρισμένη θέση περιοχής ΑC με κοινή περίοδο μεταβολής για τον υπολογισμό του Σφάλματος Ελέγχου Περιοχής (εφεξής «ΣΕΠ») για συγχρονισμένη περιοχή με περισσότερες από μία περιοχές Ελέγχου Φορτίου -Συχνότητας (εφεξής «ΕΦΣ») σύμφωνα με το άρθρο 136 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2 Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανωτέρω κοινή πρόταση των ΔΣΜ και η μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα.
8. Το γεγονός ότι η παρούσα απόφαση είναι κανονιστικού περιεχομένου και σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4001/2011, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Σκέφτηκε ως εξής:
Επειδή, στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο κανονισμός (ΕΚ) αριθμ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13 Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1228/2003 (σχετ. 3).
Στο άρθρο 19 «Ρυθμιστικές Αρχές» του κανονισμού αυτού ρητώς ορίζεται ότι: «Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, οι Ρυθμιστικές Αρχές εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση προς τον παρόντα κανονισμό και προς τις κατευθυντήριες γραμμές που θεσπίζονται σύμφωνα με το άρθρο 18. Εφόσον ενδείκνυται για την επίτευξη των σκοπών του παρόντος κανονισμού, οι ρυθμιστικές αρχές συνεργάζονται μεταξύ τους καθώς και με την Επιτροπή και τον Οργανισμό σύμφωνα με το κεφάλαιο IX της οδηγίας 2009/72/ΕΚ.».
Επειδή, δυνάμει της εξουσιοδότησης του άρθρου 18 του κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 και ιδίως της παραγράφου 3 στοιχείο δ) και παραγράφου 5 του εν λόγω άρθρου, εξεδόθη από την Επιτροπή ο αριθμ. 2017/1485 Κανονισμός (ΕΕ) 2 Αυγούστου 2017 (εφεξής ο «Κανονισμός», σχετ. 4),
σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας στα Κράτη Μέλη. Στόχος του Κανονισμού είναι, μεταξύ άλλων, να θεσπίσει αναλυτικές κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά τις απαιτήσεις και τις αρχές που διέπουν τη λειτουργία του συστήματος με σκοπό να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του διασυνδεδεμένου συστήματος καθώς και η επιχειρησιακή ασφάλεια, η ποιότητα της συχνότητας και η αποδοτική χρήση του διασυνδεδεμένου συστήματος και των πόρων.
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 118 παρ. 1
περίπτωση (ζ) του Κανονισμού, όλοι οι ΔΣΜ κάθε συγχρονισμένης περιοχής καταρτίζουν κοινές προτάσεις για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου από την εκκαθαρισμένη θέση περιοχής ΑC με κοινή περίοδο μεταβολής για τον υπολογισμό του ΣΕΠ για συγχρονισμένη περιοχή με περισσότερες από μία περιοχές ΕΦΣ σύμφωνα με το άρθρο 136. Ειδικότερα στο άρθρο αυτό ορίζονται τα εξής:
«Άρθρο 136
Περίοδος μεταβολής εντός
της συγχρονισμένης περιοχής
Όλοι οι ΔΣΜ κάθε συγχρονισμένης περιοχής με περισσότερες από μία περιοχές ΕΦΣ προσδιορίζουν στην επιχειρησιακή συμφωνία της συγχρονισμένης περιοχής κοινή περίοδο μεταβολής συγκεντρωτικών εκκαθαρισμένων προγραμμάτων μεταξύ όλων των περιοχών ΕΦΣ στη συγχρονισμένη περιοχή. Ο υπολογισμός του προγράμματος ελέγχου από την εκκαθαρισμένη θέση περιοχής AC για τον υπολογισμό του ΣΕΠ πραγματοποιείται την κοινή περίοδο μεταβολής.».
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κανονισμού
«1. Οι ΔΣΜ καταρτίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που απαιτούνται σύμφωνα με τον παρόντα Κανονισμό και τα υποβάλλουν προς έγκριση στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφοι 2 και 3 ή στην ορισθείσα από το κράτος μέλος οντότητα σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφος 4, εντός των αντίστοιχων προθεσμιών που προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό.». Συναφώς, στο άρθρο 6 ορίζεται ότι «1. Κάθε ρυθμιστική αρχή εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν καταρτίσει οι ΔΣΜ σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3. Η οντότητα που έχει ορίσει το κράτος μέλος εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν αναπτύξει οι ΔΣΜ σύμφωνα με την παράγραφο 4. Η ορισθείσα οντότητα είναι η ρυθμιστική αρχή, εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά από το κράτος μέλος.».
Επειδή, ειδικότερα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 6 του Κανονισμού, η πρόταση των ΔΣΜ για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου από την εκκαθαρισμένη θέση περιοχής ΑC με κοινή περίοδο μεταβολής για τον υπολογισμό του ΣΕΠ για συγχρονισμένη περιοχή με περισσότερες από μία περιοχές ΕΦΣ σύμφωνα με το άρθρο 136 του Κανονισμού, υπόκειται στην διακριτική ευχέρεια του κράτους-μέλους να απαιτήσει να εγκριθεί προηγουμένως από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή η εν λόγω απαίτηση.
Επειδή, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, καθώς και τις διατάξεις του Κανονισμού 714/2009 (άρθρο 19) κατ’ εξουσιοδότηση του οποίου εκδόθηκε ο Κανονισμός 2017/1485, καθώς και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 6 παρ. 1β του Κεφαλαίου Γ του ν. 4425/2016 σε συνδυασμό με το άρθρο 22 του ν. 4001/2011, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αποτελεί την ορισθείσα από το Κράτος μέλος οντότητα που παρακολουθεί την εφαρμογή του Κανονισμού και εγκρίνει τις μεθοδολογίες και τους όρους που καταρτίζονται από τους ΔΣΜ σε εφαρμογή των οριζόμενων στον Κανονισμό.
Επειδή, με την υπό σχετ. 7 επιστολή, υπεβλήθη στη ΡΑΕ η κοινή πρόταση των ΔΣΜ της Ηπειρωτικής ευρώπης, για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου από την εκκαθαρισμένη θέση περιοχής ΑC με κοινή περίοδο μεταβολής για τον υπολογισμό του ΣΕΠ για συγχρονισμένη περιοχή με περισσότερες από μία περιοχές ΕΦΣ σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ. 1 περ. ζ) και το άρθρο 136 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2 Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανωτέρω κοινή πρόταση των ΔΣΜ και η μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα.
Επειδή, κατά το άρθρο 22 του ν. 4001/2011 «Η ΡΑΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, παρακολουθεί και εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς ενέργειας… συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης κανονιστικών και ατομικών πράξεων, ιδίως για την …ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης…» και κατά το άρθρο 32 του ίδιου νόμου «1. Οι πράξεις και αποφάσεις της ΡΑΕ, … δημοσιοποιούνται με ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα της. Οι κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεις της ΡΑΕ δημοσιεύονται επιπλέον στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως….».
Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει:
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά το άρθρο 6 παράγραφος 1 και 5 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485, το άρθρο 19 του Κανονισμού 2009/714, σε συνδυασμό με τα άρθρα 6 παρ. 1β του Κεφαλαίου Γ του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ 185 Α’), καθώς και 22 του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ 179 Α΄):
1. Την έγκριση από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας της Ελλάδος της πρότασης των ΔΣΜ της Ηπειρωτικής ευρώπης για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου από την εκκαθαρισμένη θέση περιοχής ΑC με κοινή περίοδο μεταβολής για τον υπολογισμό του ΣΕΠ για συγχρονισμένη περιοχή με περισσότερες από μία περιοχές ΕΦΣ σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ. 1 περ. (ζ) και 136 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2 Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ως κατωτέρω.
2. Την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην εταιρεία με την επωνυμία «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΕ», και με δ.τ. «ΑΔΜΗΕ Α.Ε.» για τις σχετικές της ενέργειες σύμφωνα με τον Κανονισμό.
3. Την ανάρτηση της παρούσας απόφασης στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ και τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ).
Όλοι οι διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς της συγχρονισμένης περιοχής της Ηπειρωτικής ευρώπης λαμβάνουν υπόψη τα εξής:
Εκτιμώντας τα ακόλουθα
(1) Το παρόν έγγραφο εκπονήθηκε από όλους τους διαχειριστές συστήματος μεταφοράς της συγχρονισμένης περιοχής της Ηπειρωτικής Ευρώπης (εφεξής «ΔΣΜ») σχετικά με την ανάπτυξη μιας πρότασης όσον αφορά τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου (εφεξής «πρόταση για τον υπολογισμό προγράμματος ελέγχου») σύμφωνα με το άρθρο 136 παράγραφος 2017/1485 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2 Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (εφεξής «ΚΓ ΛΣ»).
(2) Η πρόταση για τον υπολογισμό προγράμματος ελέγχου λαμβάνει υπόψη τις γενικές αρχές και τους στόχους που ορίζονται στις ΚΓ ΛΣ όπως επίσης και στον κανονισμό (ΕΚ) αριθμ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13 Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας (στο εξής «κανονισμός (ΕΚ) αριθμ. 714/2009»). Στόχος των ΚΓ ΛΣ είναι η διασφάλιση της επιχειρησιακής ασφάλειας, της ποιότητας, της συχνότητας και της αποδοτικής χρήσης του διασυνδεδεμένου συστήματος και των πόρων. Για τον σκοπό αυτόν, προβλέπει τις απαιτήσεις ορισμού μιας κοινής περιόδου μεταβολής συγκεντρωτικών εκκαθαρισμένων προγραμμάτων μεταξύ των περιοχών ΕΦΣ στη συγχρονισμένη περιοχή. Ο υπολογισμός του προγράμματος ελέγχου από την εκκαθαρισμένη θέση περιοχής AC για τον υπολογισμό του ΣΕΠ πραγματοποιείται την κοινή περίοδο μεταβολής.
(3) Το άρθρο 136 των ΚΓ ΛΣ απαιτεί όλοι οι ΔΣΜ να αναπτύξουν μια πρόταση υπολογισμού του προγράμματος ελέγχου.
(4) Η εν λόγω πρόταση αποσκοπεί στον καθορισμό κοινής περιόδου μεταβολής των συγκεντρωτικών εκκαθαρισμένων προγραμμάτων μεταξύ των περιοχών ΕΦΣ στη συγχρονισμένη περιοχή. Ο υπολογισμός του προγράμματος ελέγχου από την εκκαθαρισμένη θέση περιοχής AC για τον υπολογισμό του ΣΕΠ πραγματοποιείται την κοινή περίοδο μεταβολής.
(5) Σύμφωνα με το άρθρο 136 των ΚΓ ΛΣ, πρέπει να περιγραφούν οι αναμενόμενες επιπτώσεις που θα έχει η πρόταση για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου στους στόχους των ΚΓ ΛΣ. Αυτές παρουσιάζονται ακολούθως. Η προτεινόμενη μέθοδος υπολογισμού του προγράμματος ελέγχου συμβάλλει γενικά στην επίτευξη των στόχων του άρθρου 136 των ΚΓ ΛΣ.
(6) Συγκεκριμένα, η πρόταση για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου ανταποκρίνεται στους στόχους των ΚΓ ΛΣ για τον καθορισμό των κοινών απαιτήσεων επιχειρησιακής ασφάλειας και τη διασφάλιση των προϋποθέσεων για τη διατήρηση της επιχειρησιακής ασφάλειας και του ποιοτικού επιπέδου συχνότητας σε ολόκληρη την Ένωση.
(7) Εν κατακλείδι, η πρόταση για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου συμβάλλει στην επίτευξη των γενικών στόχων των ΚΓ ΛΣ προς όφελος όλων των συμμετεχόντων στην αγορά και των τελικών καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας.
Άρθρο 1
Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής
Ο υπολογισμός του προγράμματος ελέγχου, όπως ορίζεται στην παρούσα πρόταση, θεωρείται κοινή πρόταση όλων των ΔΣΜ της CE σύμφωνα με το άρθρο 136 των ΚΓ ΛΣ.
Άρθρο 2
Ορισμοί και ερμηνεία
1. Για τους σκοπούς της πρότασης για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου, οι όροι που χρησιμοποιούνται στο παρόν έγγραφο έχουν την έννοια των ορισμών που περιλαμβάνονται στο άρθρο 3 των ΚΓ ΛΣ, στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 714/2009, στο άρθρο 2 της οδηγίας 2009/72/ΕΚ και στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΕ) 543/2013 της Επιτροπής.
2. Στην παρούσα πρόταση για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου, εκτός αν άλλως απαιτείται από τα συμφραζόμενα:
α) ο ενικός αριθμός περιλαμβάνει τον πληθυντικό και το αντίστροφο,
β) ο πίνακας περιεχομένων και οι επικεφαλίδες εισάγονται για λόγους διευκόλυνσης και μόνο και δεν επηρεάζουν την ερμηνεία της παρούσας πρότασης για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου και
γ) οποιαδήποτε αναφορά σε νομοθεσία, κανονισμούς, οδηγία, εντολή, πράξη, κώδικα ή οποιαδήποτε άλλη νομοθετική διάταξη περιλαμβάνει οποιαδήποτε τροποποίηση, επέκταση ή εκ νέου θέσπισή της που ισχύει τη δεδομένη στιγμή.
Άρθρο 3
Υπολογισμός του προγράμματος ελέγχου
Σύμφωνα με το άρθρο 136 των ΚΓ ΛΣ, η περίοδος μεταβολής για τον υπολογισμό του ΣΕΠ στη συγχρονισμένη περιοχή της CE ορίζεται ως εξής:
• Το σημείο έναρξης της περιόδου μεταβολής του προγράμματος ελέγχου είναι 5 λεπτά πριν από την αλλαγή του προγράμματος ελέγχου.
• Το σημείο λήξης της περιόδου μεταβολής του προγράμματος ελέγχου είναι 5 λεπτά μετά την αλλαγή του προγράμματος ελέγχου.
• Το μήκος της περιόδου μεταβολής είναι τα 10 λεπτά, η μεταβολή είναι γραμμική.
Το πρόγραμμα ελέγχου (π.χ. για τις ανταλλαγές ισχύος και τα σημεία ρύθμισης συχνότητας) πρέπει να καταχωρούνται στην εισροή ΕΦΣ και στον υπολογισμό του ΣΕΠ ως τιμές των σημείων ρύθμισης συναρτήσει του χρόνου της εκκαθαρισμένης θέσης περιοχής AC της περιοχής ΕΦΣ. Ένα παράδειγμα ενός ωριαίου προγράμματος ανταλλαγής περιλαμβάνεται στο Σχήμα 1.
Για την αποφυγή αμφιβολιών, η περίοδος μεταβολής ισχύει για κάθε αλλαγή του προγράμματος ελέγχου: αγορά, αντίρροπη συναλλαγή, διασυνοριακή αναδιανομή, ανταλλαγή προγράμματος εξισορρόπησης, αντιστάθμιση σε περίπτωση εφαρμογής έκτακτης διαδικασίας.
Για την αποφυγή ακούσιων αποκλίσεων συχνότητας και σημαντικών δράσεων ελέγχου υπό μη διαταραγμένες συνθήκες, οι ΔΣΜ απαιτείται να τηρούν με προσοχή τα χρονικά διαστήματα για τις αλλαγές του προγράμματος, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αλλαγές στα προγράμματα ανταλλαγής πολλών εκατοντάδων MW. Συγκεκριμένα, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίδεται προκειμένου να διασφαλίζεται ότι η δυναμικότητα παραγωγής συνδέεται ή αποσυνδέεται σε κλιμακούμενη βάση.
Η μεταβολή θα πρέπει να εξετάζεται από κάθε ΔΣΜ μιας περιοχής ΕΦΣ για την ελαχιστοποίηση της ενεργοποίησης των εφεδρειών ενεργού ισχύος, του μεγέθους του ΣΕΠ και της αντίστοιχης απόκλισης συχνότητας. Αυτό θα μπορούσε να γίνει, για παράδειγμα, με χρηματοοικονομικά κίνητρα ή λειτουργικές απαιτήσεις που παρέχονται από τον ΔΣΜ στις μονάδες παραγωγής για την τήρηση καθορισμένων απαιτήσεων μεταβολής.
Άρθρο 4
Δημοσίευση και εφαρμογή της πρότασης
υπολογισμού του προγράμματος ελέγχου
1. Οι ΔΣΜ της CE δημοσιεύουν την πρόταση για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου τουλάχιστον 3 μήνες πριν από την έναρξη ισχύος της επιχειρησιακής συμφωνίας της συγχρονισμένης περιοχής.
2. Οι ΔΣΜ της CE εφαρμόζουν την πρόταση για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου αμέσως μετά την έναρξη ισχύος της επιχειρησιακής συμφωνίας της συγχρονισμένης περιοχής.
Άρθρο 5
Γλώσσα
Η γλώσσα αναφοράς της παρούσας πρότασης για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου είναι η αγγλική. Για την αποφυγή αμφιβολιών, εάν οι ΔΣΜ πρέπει να μεταφράσουν την παρούσα πρόταση για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου στην (στις) εθνική(-ές) γλώσσα(-ες) τους, σε περίπτωση που διαπιστωθούν ασυμφωνίες μεταξύ της αγγλικής έκδοσης που εκδίδεται από τους ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 8 των ΚΓ ΛΣ και οποιασδήποτε έκδοσης σε άλλη γλώσσα, οι οικείοι ΔΣΜ παρέχουν, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, μια ενημερωμένη μετάφραση της πρότασης για τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου στις οικείες εθνικές ρυθμιστικές αρχές».
Αθήνα, 28 Ιουνίου 2019
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Απόφαση Ρ.Α.Ε.692/2019 - ΦΕΚ 3924/Β/25-10-2019
Σχετικά με τον υπολογισμό του προγράμματος ελέγχου από την εκκαθαρισμένη θέση περιοχής ΑC με κοινή περίοδο μεταβολής για τον υπολογισμό του ΣΕΠ για συγχρονισμένη περιοχή με περισσότερες από μία περιοχές ΕΦΣ σύμφωνα με το άρθρο 118 παράγραφος 1 περίπτωση (