Απόφαση Ρ.Α.Ε.Αριθμ.696/2019 - ΦΕΚ 3968/Β/31-10-2019
Σχετικά με τη μείωση απόκλισης συχνότητας σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ.1 περ. (ιδ) και το άρθρο 152 παράγραφος 10 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2ας Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του
συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Απόφαση Ρ.Α.Ε.Αριθμ. 696/2019
ΦΕΚ 3968/Β/31-10-2019
Σχετικά με τη μείωση απόκλισης συχνότητας σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ.1 περ. (ιδ) και το άρθρο 152 παράγραφος 10 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2ας Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
(Συνεδρίασή την 26η Ιουνίου 2019 η οποία συνεχίστηκε την 27η και 28η Ιουνίου 2019)
Λαμβάνοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α΄185/ 30.09.2016) "Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις" και ιδίως τα άρθρα 6 και 12 αυτού του Κεφαλαίου Γ του νόμου αυτού.
2. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄ 179/ 22.08.2011) "Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις", όπως ισχύει, ιδίως τα άρθρα 18, 22 και 25.
3. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009, σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003 (EE L 211 της 14.08.2009 σελ. 15).
4. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 (στο εξής "Κανονισμός") σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας και ιδίως τα άρθρα 6, 118 και 152.
5. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/ 1222 της Επιτροπής της 24ης Ιουλίου 2015 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντηρίων γραμμών για την κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης και ιδίως το άρθρο 17 αυτού.
6. Τη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της ανωτέρω κοινής πρότασης όλων των ΔΣΜ, η οποία έλαβε χώρα από 05/11/2018 έως και 30/11/2018 και την ανακοίνωση αυτής στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ.
7. Την αριθμ. ΡΑΕ Ι-246582/02.10.2018 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αναφορικά με την έγκριση της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Hπειρωτικής ευρώπης (στο εξής "ΔΣΜ") για τη μείωση απόκλισης συχνότητας σύμφωνα με το άρθρο 152 παράγραφος 10 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανωτέρω κοινή πρόταση των ΔΣΜ και η μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα.
8. Το γεγονός ότι η παρούσα απόφαση είναι κανονιστικού περιεχομένου και σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4001/2011, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Σκέφτηκε ως εξής:
(Για το σκεπτικό της Απόφασης βλέπε στο οικείο ΦΕΚ)
Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά το άρθρο 6 παράγραφος 1 και 5 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485, το άρθρο 19 του Κανονισμού 2009/714, σε συνδυασμό με τα άρθρα 6 παρ. 1β του Κεφαλαίου Γ του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α΄ 185), καθώς και 22 του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄ 179):
1. Την έγκριση από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας της Ελλάδος της πρότασης των ΔΣΜ της Ηπειρωτικής ευρώπης για τη μείωση απόκλισης συχνότητας σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ. 1 περ. ιδ) και το άρθρο 152 παράγραφος 10 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ως κατωτέρω.
2. Την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην εταιρεία με την επωνυμία «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΕ», και με δ.τ. «ΑΔΜΗΕ Α.Ε.» για τις σχετικές της ενέργειες σύμφωνα με τον Κανονισμό.
3. Την ανάρτηση της παρούσα απόφασης στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ και τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ).
«Συμφωνία όλων των ΔΣΜ της CE όσον αφορά τη μείωση απόκλισης συχνότητας σύμφωνα με το άρθρο 152 παράγραφος 10 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας 8 Aυγούστου 2018
Όλοι οι διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς της συγχρονισμένης περιοχής της Ηπειρωτικής Ευρώπης λαμβάνουν υπόψη τα εξής:
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1) Το παρόν έγγραφο εκπονήθηκε από όλους τους διαχειριστές συστήματος μεταφοράς της συγχρονισμένης περιοχής CE (εφεξής «ΔΣΜ») σχετικά με την ανάπτυξη μιας πρότασης όσον αφορά τις επιχειρησιακές διαδικασίες για τη μείωση απόκλισης συχνότητας (εφεξής «πρόταση σχετικά με τις επιχειρησιακές διαδικασίες για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας») σύμφωνα με το άρθρο 152 παράγραφος 10 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (εφεξής «ΚΓ ΛΣ»).
(2) Η πρόταση σχετικά με τις επιχειρησιακές διαδικασίες για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας λαμβάνει υπόψη τις γενικές αρχές και τους στόχους που ορίζονται στις ΚΓ ΛΣ όπως επίσης και στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας (στο εξής «κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 714/2009»). Στόχος των ΚΓ ΛΣ είναι η διασφάλιση της επιχειρησιακής ασφάλειας, της ποιότητας, της συχνότητας και της αποδοτικής χρήσης του διασυνδεδεμένου συστήματος και των πόρων. Για τον σκοπό αυτό, προβλέπει τις απαιτήσεις προσδιορισμού των επιχειρησιακών διαδικασιών για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας.
(3) Οι αποκλίσεις συχνότητας σε ορισμένα φάσματα θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του συστήματος και μπορούν να πυροδοτήσουν αυτόματα την αποβολή φορτίου και την απόζευξη μονάδων παραγωγής. Για την αποφυγή τέτοιων συμβάντων και τη μη εξάντληση ΕΔΣ, ΕΑΣ και ΕΑ, εφαρμόζονται επιχειρησιακές διαδικασίες για τη μείωση των αποκλίσεων συχνότητας στον βαθμό που εκτείνονται σε ένα συγκεκριμένο φάσμα.
(4) Το άρθρο 118 παράγραφος 1 στοιχείο ιδ) απαιτεί οι ΔΣΜ να εκπονήσουν μια πρόταση σχετικά με μια επιχειρησιακή διαδικασία για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας.
(5) Το πεδίο εφαρμογής της πρότασης σχετικά με την επιχειρησιακή διαδικασία για τη μείωση των αποκλίσεων συχνότητας καλύπτει τη διαδικασία μείωσης της απόκλισης συχνότητας σε κανονική κατάσταση και κατάσταση συναγερμού, ήτοι εντός του φάσματος των +/- 200mHz.
(6) Σύμφωνα με το άρθρο 6 των ΚΓ ΛΣ, πρέπει να περιγραφούν οι αναμενόμενες επιπτώσεις της πρότασης σχετικά με την επιχειρησιακή διαδικασία για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας στους στόχους των ΚΓ ΛΣ. Αυτές παρουσιάζονται ακολούθως. Η προτεινόμενη επιχειρησιακή διαδικασία για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας συμβάλλει γενικά στην επίτευξη των στόχων του άρθρου 4 παράγραφος 1 των ΚΓ ΛΣ.
(7) Εν κατακλείδι, η πρόταση σχετικά με την επιχειρησιακή διαδικασία για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας συμβάλλει στην επίτευξη των γενικών στόχων των ΚΓ ΛΣ προς όφελος όλων των συμμετεχόντων στην αγορά και των τελικών καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας.
Άρθρο 1
Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής
Η πρόταση σχετικά με την επιχειρησιακή διαδικασία για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας, όπως ορίζεται στην παρούσα πρόταση, θεωρείται κοινή πρόταση όλων των ΔΣΜ της CE σύμφωνα με το άρθρο 152 παράγραφος 10 των ΚΓ ΛΣ.
Άρθρο 2
Ορισμοί και ερμηνεία
1. Για τους σκοπούς της πρότασης σχετικά με την επιχειρησιακή διαδικασία για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας, οι όροι που χρησιμοποιούνται στο παρόν έγγραφο έχουν την έννοια των ορισμών που περιλαμβάνονται στο άρθρο 3 των ΚΓ ΛΣ, στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 714/2009, στο άρθρο 2 της οδηγίας 2009/72/ΕΚ και στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 543/2013 της Επιτροπής.
2. Στην εν λόγω επιχειρησιακή διαδικασία για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας, εκτός εάν άλλως τα συμφραζόμενα απαιτούν:
α) ο ενικός αριθμός περιλαμβάνει τον πληθυντικό και το αντίστροφο.
β) ο πίνακας περιεχομένων και οι επικεφαλίδες εισάγονται για λόγους διευκόλυνσης και μόνο και δεν επηρεάζουν την ερμηνεία της παρούσας πρότασης σχετικά με την επιχειρησιακή διαδικασία για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας. και
γ) οποιαδήποτε αναφορά σε νομοθεσία, κανονισμούς, οδηγία, εντολή, πράξη, κώδικα ή οποιαδήποτε άλλη νομοθετική διάταξη περιλαμβάνει οποιαδήποτε τροποποίηση, επέκταση ή εκ νέου θέσπισή της που ισχύει τη δεδομένη στιγμή.
Άρθρο 3
Επιχειρησιακές διαδικασίες για τη μείωση απόκλισης συχνότητας
Έκτακτη διαδικασία σε περίπτωση κατάστασης συναγερμού λόγω παραβίασης των ορίων συχνότητας συστήματος
Στόχος της διαδικασίας:
Σύμφωνα με το άρθρο 118 παράγραφος 1 στοιχείο ιδ), η διαδικασία για τις αποκλίσεις μακράς διάρκειας από την ονομαστική συχνότητα (όπως ορίζεται στο άρθρο «Β-6 Δομή ελέγχου συχνότητας φορτίου») η οποία θεωρείται ως κατάσταση συναγερμού λόγω παραβίασης των ορίων συχνότητας συστήματος, εγγυάται τα ακόλουθα:
• την υποχρεωτική ανταλλαγή των σχετικών επιχειρησιακών πληροφοριών μεταξύ των ΔΣΜ σε περίπτωση σημαντικών αποκλίσεων συχνότητας σταθερής κατάστασης που θεωρούνται επικίνδυνες για την επιχειρησιακή ασφάλεια λόγω επικείμενων πιθανών αλυσιδωτών επιπτώσεων, όπως η αποβολή φορτίου ή αποσύνδεσης παραγωγής και
• τη μείωση των αντίστοιχων αποκλίσεων συχνότητας με προκαθορισμένα/ προαποφασισμένων και συντονισμένων αντιμέτρων.
Διορθωτικά μέτρα στο πεδίο εφαρμογής της εν λόγω διαδικασίας
Οποιοδήποτε διορθωτικό μέτρο για τη σημαντική μείωση του ΣΕΠ, ήτοι απόκλιση συχνότητας, για την επιστροφή στην κανονική κατάσταση περιλαμβάνει μέτρα που συμμορφώνονται με τους κανόνες ασφαλείας σύμφωνα με το μέρος ΙΙ - Επιχειρησιακή ασφάλεια των ΚΓ ΛΣ.
Δήλωση της κατάστασης συναγερμού
Τα κέντρα συντονισμού παρακολουθούν τη συχνότητα συστήματος και προσδιορίζουν τα στάδια σύμφωνα με τα όρια που καθορίζονται στο σχήμα 1 τα οποία βασίζονται στις καταστάσεις συστήματος που ορίζονται στο άρθρο 152 των ΚΓ ΛΣ.
Καθορισμένα στάδια:
Τα δύο ακόλουθα στάδια αντιστοιχούν στην κατάσταση συναγερμού σύμφωνα με το άρθρο 18 των ΚΓ ΛΣ:
• Στάδιο 1: Συνεχής απόκλιση συχνότητας άνω των 100 mHz για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 5 λεπτών ή συνεχής απόκλιση συχνότητας άνω των 50 mHz για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 15 λεπτών.
• Στάδιο 2: Συνεχής απόκλιση συχνότητας άνω των 100 mHz για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 10 λεπτών ή συνεχής απόκλιση συχνότητας άνω των 50 mHz για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 20 λεπτών ή χειροκίνητη ενεργοποίηση λαμβάνει χώρα μετά το στάδιο 1. Κάθε περιοχή ΕΦΣ μπορεί να ζητήσει την εν λόγω χειροκίνητη ενεργοποίηση επικοινωνώντας με το υπεύθυνο κέντρο συντονισμού. Σε περίπτωση αντικρουόμενων αιτημάτων από ΔΣΜ, το κέντρο συντονισμού αποφασίζει για τις κατάλληλες ενέργειες και την ενεργοποίηση του σταδίου 2.
Σε περίπτωση αξιοσημείωτης ανισορροπίας ισοζυγίου μεγάλης διάρκειας ενός ΔΣΜ η οποία δεν ενεργοποιεί (ακόμα) το στάδιο 1 ή στάδιο 2, αλλά δεν αναμένεται να αντισταθμιστεί στο άμεσο μέλλον ή σε περίπτωση ανίχνευσης μιας αναμενόμενης επικίνδυνης κατάστασης ανισορροπίας ισοζυγίου, ο ΔΣΜ με αξιοσημείωτη ανισορροπία ισοζυγίου μεγάλης διάρκειας ή οποιοσδήποτε επηρεαζόμενος ΔΣΜ που έχει σοβαρές αμφιβολίες σχετικά με το σύστημά του λόγω της συγκεκριμένης ανισορροπίας μεγάλης διάρκειας, έχει το δικαίωμα να ζητήσει τη χειροκίνητη ενεργοποίηση ανά πάσα στιγμή επικοινωνώντας με το αρμόδιο κέντρο συντονισμού. Το κέντρο συντονισμού αποφασίζει σχετικά με τις κατάλληλες ενέργειες και ενεργοποιεί το στάδιο 1 ή στάδιο 2.
Ενέργειες προς ανάληψη στο στάδιο 1:
Σε περίπτωση απόκλισης συχνότητας άνω των 200 mHz, διαπιστώνεται κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Οποιαδήποτε αντίστοιχη ενέργεια και διαδικασία περιγράφεται στην πολιτική για την έκτακτη ανάγκη και την αποκατάσταση.
Στην περίπτωση του σταδίου 1, τα κέντρα συντονισμού προσδιορίζουν τους επιδρώντες ΔΣΜ βάσει του ΣΕΠ και επικοινωνούν αμέσως με τις αίθουσες ελέγχου τους τηλεφωνικά ή μέσω τηλεδιάσκεψης.
Η ευθύνη για τη διενέργεια τηλεδιάσκεψης μέσω των κέντρων συντονισμού αλλάζει αναλόγως εκ περιτροπής ανά μήνα.
Προσδιορισμός των επιδρώντων ΔΣΜ:
Ένας ΔΣΜ προσδιορίζεται ως επιδρών ΔΣΜ σε περίπτωση που πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις στο σύστημα ενημέρωσης ΕΔΔΣΜ-ηλ (EAS):
• οι ΔΣΜ με ΣΕΠ που υπερβαίνει το όριο των 375 MW και
• ο ΔΣΜ έχει δηλώσει κατάσταση συναγερμού.
Σε περίπτωση που σημειώνεται υπέρβαση του ορίου από έναν ΔΣΜ που δεν έχει δηλώσει κατάσταση συναγερμού, το κέντρο συντονισμού επικοινωνεί με τον ΔΣΜ ζητώντας την αντίστοιχη επιβεβαίωση.
Σε διαφορετική περίπτωση, ένας ΔΣΜ μπορεί να δηλώνει ότι είναι επιδρών ΔΣΜ επικοινωνώντας προορατικά με το κέντρο συντονισμού.
Στην περίπτωση που το EAS δεν είναι διαθέσιμο, το κέντρο συντονισμού προσδιορίζει τους επιδρώντες ΔΣΜ βάσει των επιγραμμικών δεδομένων παρατήρησης ή οποιωνδήποτε άλλων διαθέσιμων πληροφοριών.
Πληροφορίες που παρέχονται από τους επιδρώντες ΔΣΜ:
Οι επιδρώντες ΔΣΜ ενημερώνουν το κέντρο συντονισμού σχετικά με τα εξής:
• τον εκτιμώμενο λόγο για την ανισορροπία ισοζυγίου•
• τα διορθωτικά μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί
• το χρονικό διάστημα όταν τα εν λόγω μέτρα αναμένονται να τεθούν σε ισχύ
• εάν τα εν λόγω μέτρα αναμένεται ότι επαρκούν για την αντιμετώπιση της απόκλισης συχνότητας και
• ποιες περαιτέρω ενέργειες προγραμματίζονται.
Αυτή η πρώτη επαφή αποσκοπεί να διασαφηνιστεί από κάθε επιδρώντα ΔΣΜ εάν ορισμένες ενέργειες έχουν ήδη αναληφθεί, η καθυστέρηση των εν λόγω ενεργειών και εάν οι εν λόγω ενέργειες αναμένεται ότι επαρκούν για την αντιμετώπιση της απόκλισης συχνότητας. Οι επιδρώντες ΔΣΜ αναμένεται να λάβουν μέτρα που να είναι εφικτά όσον αφορά τους δικούς τους κανόνες (αγορά και ασφάλεια) για την αποφυγή όσο το δυνατόν περισσότερο του δεύτερου βήματος της εν λόγω διαδικασίας.
Καταγραφή πληροφοριών στο στάδιο 1:
Το κέντρο συντονισμού καταγράφει τις πληροφορίες όπως περιγράφεται στο κεφάλαιο σχετικά με τον προσδιορισμό των επιδρώντων ΔΣΜ και τις πληροφορίες που παρέχονται από τους επιδρώντες ΔΣΜ ανωτέρω και αποστέλλει το συντομότερο δυνατό σχετικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον επιδρώντα ΔΣΜ, τους υποστηρίζοντες ΔΣΜ και το άλλο κέντρο συντονισμού.
Χειροκίνητη ενεργοποίηση του σταδίου 2:
Σε περίπτωση που ο/οι επιδρών(-ντες) ΔΣΜ αναμένει (-ουν) ότι τα διορθωτικά μέτρα του/τους που έχουν ληφθεί και προγραμματιστεί δεν είναι επαρκή και δεν μπορεί να παρατηρηθεί βελτίωση της συχνότητας συστήματος, το κέντρο συντονισμού ξεκινά την εφαρμογή των μέτρων που αντιστοιχούν στο στάδιο 2 χωρίς καθυστέρηση. Σε διαφορετική περίπτωση, οι επιδρώντες ΔΣΜ ζητούν από το κέντρο συντονισμού την άμεση ενεργοποίηση του σταδίου 2.
Ενέργειες προς ανάληψη στο στάδιο 2:
Τηλεφωνική διάσκεψη:
Στην περίπτωση του σταδίου 2, το κέντρο συντονισμού εκκινεί αμέσως μια τηλεφωνική διάσκεψη με όλους τους οικείους υποστηρίζοντες ΔΣΜ. Εάν κρίνεται απαραίτητο, οι επιδρώντες ΔΣΜ μπορούν να συμμετάσχουν στη διάσκεψη.
Η τηλεφωνική διάσκεψη είναι δυνατή χωρίς προηγούμενο προγραμματισμό ή προηγούμενο αίτημα σύνδεσης.
Περαιτέρω διορθωτικά μέτρα:
Μετά την τηλεφωνική διάσκεψη, συμφωνούνται περαιτέρω διορθωτικά μέτρα τα οποία ενεργοποιούνται προκειμένου να επανέλθει η κανονική κατάσταση, όπως:
• η αυτόματη ενεργοποίηση επιπρόσθετων ΕΑΣ μέσω της επιβολής της μονάδας ελέγχου αποκατάστασης συχνότητας να ενεργοποιήσει τις επιπρόσθετες εφεδρείες, ήτοι χειροκίνητη επεγγραφή/ρύθμιση του προγράμματος ανταλλαγής με την παράλληλη - για παράδειγμα– χρήση εικονικών γραμμών διασύνδεσης ή διασυνοριακών προγραμμάτων
• η ενεργοποίηση επιπρόσθετων ΕΑΣ με χειροκίνητη ενεργοποίηση ή ΕΑ
• οι υπηρεσίες αμοιβαίας παροχής βοήθειας έκτακτης ανάγκης.
Για την εν λόγω αξιολόγηση, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι ακόλουθες πτυχές:
• η ανισορροπία ισοζυγίου και η αναμενόμενη διάρκεια της ανισορροπίας
• η ποσότητα των διαθέσιμων εφεδρειών ενεργού ισχύος στις διαφορετικές τοποθεσίες•
• ο αναμενόμενος χρόνος ενεργοποίησης•
• οι επιπτώσεις στις ροές φορτίου βάσει των προσομοιώσεων εντός των σχετικών περιοχών παρατηρησιμότητας ή των τελευταίων διαθέσιμων συγχωνευμένων αποτυπωμάτων (κάθε 15 λεπτά) και στην αναμενόμενη τοποθεσία των μονάδων παραγωγής ή φορτίων που έχουν προγραμματιστεί να χρησιμοποιηθούν για την αντιστάθμιση της ανισορροπίας ισοζυγίου•
• συγκεκριμένες οριακές συνθήκες, π.χ. κίνδυνος της κατάστασης έκτακτης ανάγκης λόγω απόζευξης της παραγωγής αιολικής ενέργειας κ.λπ.
Τεκμηρίωση του σταδίου 2:
Το κέντρο συντονισμού τεκμηριώνει τα συμφωνηθέντα διορθωτικά μέτρα και αποστέλλει πληροφορίες το συντομότερο δυνατό σχετικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον επιδρώντα ΔΣΜ, τους υποστηρίζοντες ΔΣΜ, το άλλο κέντρο συντονισμού, καθώς και σε άλλους ΔΣΜ.
Εκ των υστέρων ανάλυση:
Το κέντρο συντονισμού διανέμει μια έκθεση στην περίπτωση συμβάντων σταδίου 2, το αργότερο μία εβδομάδα μετά τη συντέλεση των εν λόγω συμβάντων. Επιπλέον, ο υπεύθυνος παρακολούθησης της συγχρονισμένης περιοχής διενεργεί λεπτομερή ανάλυση στις εσωτερικές τριμηνιαίες εκθέσεις.
Παροχή δεδομένων:
Όλοι οι ΔΣΜ παρέχουν τα εξής:
• την εισροή ΕΦΣ σε πραγματικό χρόνο
• την εναπομένουσα διαθέσιμη ΕΑΣ με αυτόματη και ΕΑΣ με χειροκίνητη ενεργοποίηση
• τη διαθέσιμη ΕΑ (ποσότητα και χρόνος ενεργοποίησης)
Άρθρο 4
Δημοσίευση και εφαρμογή της πρότασης σχετικά
με την επιχειρησιακή διαδικασία για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας
1. Οι ΔΣΜ της CE δημοσιεύουν την πρόταση σχετικά με τις επιχειρησιακές διαδικασίες για τη μείωση των αποκλίσεων συχνότητας τουλάχιστον 3 μήνες πριν από την έναρξη ισχύος της επιχειρησιακής συμφωνίας της συγχρονισμένης περιοχής.
2. Οι ΔΣΜ της CE εφαρμόζουν την πρόταση σχετικά με τις επιχειρησιακές διαδικασίες για τη μείωση των αποκλίσεων συχνότητας αμέσως μετά την έναρξη ισχύος της επιχειρησιακής συμφωνίας της συγχρονισμένης περιοχής.
Άρθρο 5
Γλώσσα
Η γλώσσα αναφοράς της εν λόγω πρότασης σχετικά με την επιχειρησιακή διαδικασία για τη μείωση αποκλίσεων συχνότητας είναι η αγγλική: Για την αποφυγή αμφιβολιών, εάν οι ΔΣΜ πρέπει να μεταφράσουν την παρούσα πρόταση σχετικά με τις επιχειρησιακές διαδικασίες για τη μείωση των αποκλίσεων συχνότητας στην(στις) εθνική(-ές) γλώσσα(- ες) τους, σε περίπτωση που διαπιστωθούν ασυμφωνίες μεταξύ της αγγλικής έκδοσης που εκδίδεται από τους ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 8 των ΚΓ ΛΣ και οποιασδήποτε έκδοσης σε άλλη γλώσσα, οι οικείοι ΔΣΜ θα παρέχουν, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, μια επικαιροποιημένη μετάφραση της πρότασης σχετικά με τις επιχειρησιακές διαδικασίες για τη μείωση των αποκλίσεων συχνότητας στις οικείες εθνικές ρυθμιστικές αρχές.».
Αθήνα, 28 Ιουνίου 2019
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Απόφαση Ρ.Α.Ε.Αριθμ.696/2019 - ΦΕΚ 3968/Β/31-10-2019
Σχετικά με τη μείωση απόκλισης συχνότητας σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ.1 περ. (ιδ) και το άρθρο 152 παράγραφος 10 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2ας Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συσ