x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση 308/2013 - ΦΕΚ 1891/Β/1-8-2013

Τροποποίηση των διατάξεων του Κώδικα Διαχείρισης Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β΄ 103/31-01-2012).

ΑΠΟΦΑΣΗ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

(Τακτική συνεδρίαση της 3ης Ιουλίου 2013)

Λαμβάνοντας υπόψη:
1.Τον Κανονισμό ΕΚ αριθμ. 714/2009 (EC No 714/2009/13.07.2009).
2.Τον Κανονισμό ΕΕ αριθμ. 838/2010 (EU No 838/2010/23.09.2010).
3.To v. 4001/2011 «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» (ΦΕΚ Α 179), όπως ισχύει, και ειδικότερα τις διατάξεις του Άρθρου 96.
4.Τον Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, που εγκρίθηκε με την Απόφαση ΡΑΕ 57/2012 (ΦΕΚ Β' 103), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και ειδικότερα τις διατάξεις των Άρθρων 168,178, 275,279 και 281.
5.Την εισήγηση του ΑΔΜΗΕ Α.Ε. σχετικά με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις του Κώδικα Διαχείρισης Συστήματος αναφορικά με την εφαρμογή του Μηχανισμού Αντιστάθμισης μεταξύ των Διαχειριστών του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, η οποία υποβλήθηκε με το υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ 1166703/24.12.2012 έγγραφο του.
6.Τη δημόσια Διαβούλευση που διεξήχθη μεταξύ της 15ης και της 22ης Απριλίου 2013, στο πλαίσιο της οποίας υποβλήθηκαν οι εξής απόψεις:
α. επιστολή της εταιρείας NECO (αρ. πρωτ. ΡΑΕ 1170912/22.4.2013)
β. επιστολή της εταιρείας GENI (αρ. πρωτ. ΡΑΕ 1170933/23.4.2013).
7.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Σκέφθηκε ως εξής:
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του Άρθρου 22 του Ν. 4001/2011, η ΡΑΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, δύναται να εισηγείται προς τα αρμόδια όργανα τη λήψη κάθε αναγκαίου μέτρου, συμπεριλαμβανομένης και της έκδοσης ατομικών και κανονιστικών πράξεων.
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του Άρθρου 96 του Ν. 4001/2011, ο Κώδικας Διαχείρισης του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (εφεξής «ΚΔΣ») τροποποιείται με Απόφαση της ΡΑΕ, είτε με πρωτοβουλία της ΡΑΕ είτε κατόπιν αιτήματος του Διαχειριστή του Συστήματος ή τρίτων προσώπων που έχουν έννομο συμφέρον, κατ’ εφαρμογή της διαδικασίας που περιγράφεται στην ανωτέρω παράγραφο.
Επειδή, σύμφωνα με το Άρθρο 94 στοιχείο 2.ι του Νόμου 4001/2011, ο ΑΔΜΗΕ «εισπράττει τα τέλη πρόσβασης στο Σύστημα και διευθετεί τις χρεοπιστώσεις που του αναλογούν στο πλαίσιο του μηχανισμού αντιστάθμισης μεταξύ των διαχειριστών συστημάτων μεταφοράς, σύμφωνα με το άρθρο 13 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009».
Επειδή, σύμφωνα με τον Κανονισμό 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας, έχει συσταθεί (Άρθρο 13) Μηχανισμός Αντιστάθμισης μεταξύ των Διαχειριστών των Συστημάτων Μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, InterTransmission system operator Compensation mechanism, (εφεξής «μηχανισμός ITC») για τα κόστη που προκύπτουν λόγω των διασυνοριακών ροών ηλεκτρικής ενέργειας (εφεξής «HE») μέσω των Συστημάτων τους.
Επειδή, ειδικότερα οι Διαχειριστές αποζημιώνονται για το κόστος από τη διάθεση των υποδομών τους και για το κόστος των απωλειών που προκύπτουν στα Συστήματα τους ως συνέπεια της «φιλοξενίας» διασυνοριακών ροών HE. Η αντιστάθμιση αυτή καταβάλλεται από τους Διαχειριστές των εθνικών Συστημάτων Μεταφοράς από τα οποία προέρχονται οι διασυνοριακές ροές και των Συστημάτων στα οποία καταλήγουν οι εν λόγω ροές.
Επειδή, ήδη βρίσκεται σε εφαρμογή ο μηχανισμός ITC με τις σύμφωνες προδιαγραφές του Κανονισμού 838/2010 περί καθορισμού κατευθυντήριων γραμμών για τον μηχανισμό ITC.
Επειδή, η έως τώρα ενσωμάτωση του Μηχανισμού ITC στο υφιστάμενο νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο επέτρεψε τον προσδιορισμό του μοναδιαίου κόστους απωλειών στο πλαίσιο του μηχανισμού ITC κατά τα έτη 2012 και 2013, ώστε να υπάρξει καλύτερη εναρμόνιση με τις απαιτήσεις της Τρίτης Ενεργειακής Δέσμης, και επομένως από 1.1.2012 ο ΑΔΜΗΕ αποζημιώνεται από το μηχανισμό ITC για τις απώλειες που προκαλούν οι διαμετακομίσεις ενέργειας.
Επειδή, για την ορθότερη και πληρέστερη εφαρμογή του Μηχανισμού ITC, απαιτείται επέκταση του ρυθμιστικού πλαισίου, όπως έχει επισημανθεί και από τον ACER, και πιο συγκεκριμένα, τροποποιήσεις του ΚΔΣ, όπως αναλύεται στη συνέχεια.
Επειδή, για την εκπόνηση της παρούσας, έχουν εξεταστεί και ληφθεί υπόψη οι απόψεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της Δημόσιας Διαβούλευσης που διεξήγαγε η ΡΑΕ επί του θέματος.
Ειδικότερα:
Αναφορικά με την αντιστάθμιση των απωλειών:
Επειδή, σύμφωνα με τον Κανονισμό 838/2010 στοιχείο 4.2 του 1ου Μέρους του Παραρτήματος, το κόστος των απωλειών, λόγω της διαμετακόμισης ενέργειας μέσω ενός Συστήματος, προκύπτει ως η διαφορά μεταξύ των πραγματικών και των εκτιμώμενων απωλειών χωρίς τη διαμετακόμιση ενέργειας. Πριν την έναρξη κάθε ημερολογιακού έτους οι Διαχειριστές πρέπει να δηλώσουν στον ENTSOE το μοναδιαίο κόστος απωλειών στο Σύστημα τους για το έτος αυτό.
Επειδή, κύριος στόχος του μηχανισμού ITC είναι η ανάκτηση του κόστους από τους Διαχειριστές των Συστημάτων Μεταφοράς HE, ώστε να μην επιβάλλονται ειδικά τέλη στις διασυνοριακές ροές αλλά ταυτόχρονα να μην επιβαρύνονται οι εθνικοί χρήστες των Συστημάτων. Επειδή, στο προαναφερθέν πλαίσιο, κρίνεται αναγκαία: α) η δημιουργία ενός μηχανισμού μέσω του οποίου θα επιστρέφονται σε όσους πραγματοποιούν διαμετακομίσεις, οι χρεώσεις που έχουν υποστεί ως κόστος απωλειών κατά τη συμμετοχή τους στην ημερήσια χονδρεμπορική αγορά.
β) η δημιουργία ενός λογαριασμού με έσοδο το καθαρό τίμημα της συμμετοχής στο μηχανισμό ITC για το τμήμα των απωλειών και έξοδο την επιστροφή στους Συμμετέχοντες εκείνου του κόστους που έχουν επωμιστεί για τις απώλειες λόγω των διαμετακομίσεων τους. Ως καθαρό τίμημα εννοείται η αποζημίωση που προκύπτει για τον ΑΔΜΗΕ λόγω των διαμετακομίσεων HE και η ανάκτηση του κόστους για τις απώλειες από τη διασύνδεση με την Τουρκία (όπως περιγράφεται στη συνέχεια), μειωμένη κατά τη συνεισφορά την οποία καλείται να καταβάλλει ο ΑΔΜΗΕ λόγω των καθαρών εισαγωγών και εξαγωγών και των συνακόλουθων διαμετακομίσεων που αυτές προκαλούν στα άλλα Συστήματα. Κρίνεται σκόπιμο ο Διαχειριστής να εισηγείται στη ΡΑΕ για το ισοζύγιο του λογαριασμού αυτού σε ετήσια βάση.
Επειδή, με δεδομένο το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο καθορίζει τον επιμερισμό του κόστους απωλειών στο ΕΣΜΗΕ και της υστέρησης καταβολής των πληρωμών και εισφορών μέσω του μηχανισμού ITC, για τις οποίες πρέπει να προηγηθούν η αποστολή και η διασταύρωση δεδομένων καθώς και υπολογισμοί και συμφωνίες, κρίνεται απαραίτητη η εκ των υστέρων επιστροφή στους Συμμετέχοντες εκείνου του κόστους που έχουν επωμιστεί για τις απώλειες λόγω των διαμετακομίσεων τους. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως η πρόβλεψη του Κανονισμού 838/2010 για την καταβολή των πληρωμών και των εισφορών έχει όριο τους έξι μήνες από τη λήξη της περιόδου που αφορούν.
Επειδή, θεωρήθηκε ότι ο ισοσκελισμός σε μηνιαία βάση του λογαριασμού ΛΑ μέσω του λογαριασμού προσαυξήσεων, ΛΠ3, όπως εισηγήθηκε ο ΑΔΜΗΕ, εισάγει πρόσθετη πολυπλοκότητα, χωρίς να συμβάλει στην ενίσχυση της διαφάνειας. Πιο συγκεκριμένα, λόγω της απόκλισης που προκύπτει, ευλόγως, μεταξύ των χρεώσεων απωλειών των συμμετεχόντων που διενεργούν διαμετακομίσεις ηλεκτρικής ενέργειας και του ποσού που εισπράττει ο ΑΔΜΗΕ από τον μηχανισμό ITC, το έλλειμμα ή πλεόνασμα του λογαριασμού ΛA θα συνδεόταν, εσφαλμένως, με την κατηγορία των προμηθευτών, δηλαδή κατηγορία συμμετεχόντων που δεν σχετίζονται με τις απώλειες των διασυνοριακών ροών. Επιπλέον, η παραπάνω προσέγγιση, που δεν υιοθετήθηκε, θα προκαλούσε την αναγκαιότητα εκ των υστέρων εκκαθαρίσεων του λογαριασμού προσαυξήσεων, ειδικά λόγω της χρονικής υστέρησης στην είσπραξη της αποζημίωσης από τον μηχανισμό ITC.
Αναφορικά με την αντιστάθμιση για τη χρήση των υποδομών:
Επειδή, σύμφωνα με τον Κανονισμό 714/2009 και τον Κανονισμό 838/2010 κατανέμεται αντιστάθμιση στους Διαχειριστές των Συστημάτων Μεταφοράς HE για το κόστος που προκύπτει από τη διάθεση των υποδομών των συστημάτων τους για τη «φιλοξενία» διασυνοριακών ροών HE. Η αντιστάθμιση παρέχεται από το ταμείο (fund) ITC. Το ταμείο αυτό δημιουργείται από τη συνεισφορά των Διαχειριστών, η οποία είναι αναλογική, με βάση το ποσοστό της απόλυτης τιμής των καθαρών ροών προς και από το οικείο εθνικό Σύστημα Μεταφοράς ως προς το άθροισμα της απόλυτης τιμής των καθαρών ροών προς και από όλα τα εθνικά Συστήματα Μεταφοράς.
Επειδή, σύμφωνα με τον Κανονισμό 714/2009, Άρθρο 14, στοιχείο 3, «κατά τον καθορισμό των τελών πρόσβασης στο δίκτυο λαμβάνονται υπόψη τα εξής: α) οι πληρωμές και οι εισπράξεις που προκύπτουν με βάση το μηχανισμό αντιστάθμισης μεταξύ διαχειριστών συστημάτων μεταφοράς».
Επειδή, για το λόγο αυτό κρίνεται ότι η συνιστώσα που αφορά στις χρεώσεις / πιστώσεις μέσω του μηχανισμού ITC για τη χρήση των υποδομών χρησιμοποιείται κατά τον υπολογισμό του Απαιτούμενου Εσόδου του Συστήματος. Θεωρείται δηλαδή εύλογο στον υπολογισμό του Απαιτούμενου Εσόδου του Συστήματος για το έτος η+1, που λαμβάνει χώρα στο έτος η, να συμπεριλαμβάνεται και το ποσό από τη συμμετοχή στο μηχανισμό ITC για τις υποδομές για προηγούμενα έτη.
Αναφορικά με τις ανταλλαγές στη διασύνδεση της Τουρκίας:
Επειδή, σύμφωνα με τον Κανονισμό 838/2010 στοιχείο 7.2 του 1ου Μέρους του Παραρτήματος επιβάλλεται από τον Διαχειριστή που συμμετέχει στο μηχανισμό ITC τέλος χρήσης Συστήματος Μεταφοράς στις προγραμματισμένες εισαγωγές και εξαγωγές ΗΕ μεταξύ του εθνικού Συστήματος Μεταφοράς και του Συστήματος Μεταφοράς χώρας η οποία είτε δεν συμμετέχει στον Μηχανισμό ITC είτε δεν έχει συνάψει συμφωνία με την Ένωση, βάσει της οποίας να υιοθετεί και να εφαρμόζει το δίκαιο της Ένωσης στον τομέα της ΗΕ (περιμετρική χώρα). Στις τρέχουσες συνθήκες η Τουρκία είναι περιμετρική χώρα για το μηχανισμό ITC.
Επειδή, το τέλος χρήσης του Συστήματος Μεταφοράς για εισαγωγές / εξαγωγές από / προς περιμετρική χώρα καθορίζεται εκ των προτέρων για κάθε έτος από τον ENTSOE. Για το έτος 2012 το τέλος αυτό έχει προσδιοριστεί σε 0,8 €/MWh και εφαρμόζεται σε όλες τις προγραμματισμένες εισαγωγές και εξαγωγές με την περιμετρική χώρα. Ο Διαχειριστής ο οποίος συμμετέχει στο μηχανισμό ITC και συνορεύει με την περιμετρική χώρα είναι αρμόδιος να επιβάλλει το τέλος αυτό και να αποδώσει την εισφορά στο ταμείο του ITC.
Επειδή, ένα μέρος της εισφοράς αυτής συμμετέχει στην αντιστάθμιση των απωλειών, ενώ το υπόλοιπο στην αντιστάθμιση των υποδομών, με τον επιμερισμό για το 2012 να καθορίζεται σε 0,4 €/MWh για τις απώλειες και 0,4 €/MWh για τις υποδομές.

Αναφορικά με το χρονικό διάστημα από 1.1.2012 έως τη θέση σε ισχύ της Παρούσας
Επειδή, στο πλαίσιο του υφιστάμενου μοντέλου αγοράς, επιβάλλονται χρεώσεις απωλειών στους διενεργούντες διαμετακομίσεις ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, ο Διαχειριστής του Συστήματος από 1.1.2012, άρχισε να λαμβάνει, εκ των υστέρων, αποζημίωση από τον Μηχανισμό ITC για τις απώλειες που προκαλούν οι διασυνοριακές ροές. Συνεπώς, τίθεται ζήτημα διπλής χρέωσης των απωλειών από 1.1.2012 έως και την θέση σε ισχύ της παρούσας Απόφασης και καταβολής των σχετικών ποσών στους διενεργούντες διαμετακομίσεις ενέργειας (προμηθευτές, έμποροι) για το διάστημα αυτό. Επιπλέον, μέσω του ισοσκελισμού του λογαριασμού ΛΠ3, η αποζημίωση που λαμβάνει πλέον ο ΑΔΜΗΕ από τον μηχανισμό ITC θα αποδιδόταν, εσφαλμένως, στους προμηθευτές και όχι στους συμμετέχοντες που διενήργησαν διαμετακομίσεις ηλεκτρικής ενέργειας.
Επειδή, ο ΑΔΜΗΕ έχει τη δυνατότητα καταβολής των ποσών που αντιστοιχούν στο κόστος των απωλειών των διενεργούντων διαμετακομίσεις ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της διενέργειας εκ των υστέρων εκκαθαρίσεων, κατόπιν της είσπραξης τους από τον μηχανισμό ITC, αποφασίζει:
Α. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά το Άρθρο 96 του Ν.4001/2011, για την τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β' 103/31.01.2012) ως ακολούθως:
1.Την τροποποίηση των διατάξεων του Άρθρου 168 παράγραφος (1), ώστε μετά την πρώτη περίοδο να προστεθεί νέα περίοδος ως εξής: «(ΛΑ) Λογαριασμός για τις Απώλειες των Διαμετακομίσεων, με έσοδο το καθαρό τίμημα της συμμετοχής στο Μηχανισμό Αντιστάθμισης μεταξύ Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς για το τμήμα των απωλειών και έξοδο την επιστροφή στους Συμμετέχοντες εκείνου του κόστους που έχουν επωμιστεί για τις απώλειες λόγω των Διαμετακομίσεων τους, όπως περιγράφεται στο Άρθρο 178».
2.Την τροποποίηση των διατάξεων του Άρθρου 178 με την αλλαγή του τίτλου σε: «Διαχείριση Πλεονάσματος Λογαριασμών ΛΑ, ΛΒ, ΛΖ και ΛΙΓ» καθώς και την προσθήκη νέας παραγράφου (9), ως εξής: «9. Η διαχείριση του ισοζυγίου (πλεονάσματος ή ελλείμματος) του λογαριασμού ΛΑ εγκρίνεται με απόφαση της ΡΑΕ κατόπιν εισήγησης του Διαχειριστή του Συστήματος. Οι λεπτομέρειες σχετικά με τις συνιστώσες του λογαριασμού ΛΑ, και ειδικότερα επί της διαδικασίας επιστροφής των χρεώσεων για τις απώλειες του Συστήματος στον ΗΕΠ για τη Διαμετακόμιση καθώς και επί της συλλογής του τέλους χρήσης για διασύνδεση με χώρα της οποίας ο Διαχειριστής δεν έχει συνάψει τη συμφωνία για το Μηχανισμό Αντιστάθμισης μεταξύ διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς, εξειδικεύονται στο Εγχειρίδιο του Κώδικα Διαχείρισης Συστήματος.»
3.Την τροποποίηση των διατάξεων του Άρθρου 275 παράγραφος (1), ώστε η εξίσωση να αντικατασταθεί ως εξής: «ΑΕΣ, =ΕΚ1 ± ΕΚ2 ± ΠΙ ± Π2 ± Π3 ± Π4 Π5 ± Π6».
4.Την τροποποίηση των διατάξεων του Άρθρου 275 παράγραφος (1), ώστε να προστεθεί εδάφιο στο τέλος της παραγράφου ως εξής: «Π6 το ποσό που προκύπτει από τη συμμετοχή στο Μηχανισμό Αντιστάθμισης μεταξύ Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς για τη συνιστώσα για τη χρήση των υποδομών για προηγούμενα έτη, το οποίο αντιστοιχεί σε χρέωση (θετικό πρόσημο) ή πίστωση (αρνητικό πρόσημο) για τον Διαχειριστή του Συστήματος και το οποίο αντίστοιχα απομειώνεται ή επαυξάνεται με τυχόν ανάκτηση κόστους κατά το Άρθρο 281 παράγραφος (4)».
5.Την τροποποίηση των διατάξεων του Άρθρου 279 παράγραφος (2), ώστε να αντικατασταθεί ως εξής: «Ως Διαμετακόμιση ηλεκτρικής ενέργειας ορίζεται η ταυτόχρονη, ήτοι κατά την ίδια Περίοδο Κατανομής, Εισαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από μία διασύνδεση και Εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από διαφορετική διασύνδεση από τον ίδιο Συμμετέχοντα, ανεξαρτήτως των ιδιοτήτων υπό τις οποίες ο Συμμετέχων πραγματοποιεί ταυτόχρονη Εισαγωγή και Εξαγωγή. Η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας η οποία διαμετακομίζεται από έναν Συμμετέχοντα κατά τη διάρκεια μίας Περιόδου Κατανομής, υπολογίζεται ως το ελάχιστο μεταξύ της απόλυτης τιμής του αθροίσματος των Εισαγωγών για όλες τις διασυνδέσεις και της απόλυτης τιμής του αθροίσματος των Εξαγωγών για όλες τις διασυνδέσεις που διενεργούνται από τον Συμμετέχοντα κατά την ίδια Περίοδο Κατανομής. Κατά τον υπολογισμό της ποσότητας Διαμετακόμισης ενός Συμμετέχοντος χρησιμοποιείται για κάθε διασύνδεση η ποσότητα, η οποία καθορίζεται από το αλγεβρικό άθροισμα των ποσοτήτων Εισαγωγής και Εξαγωγής που αφορούν στην υπό εξέταση διασύνδεση και η οποία αφορά είτε σε Εισαγωγή είτε σε Εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.»
6.Την τροποποίηση των διατάξεων του Άρθρου 281 παράγραφος (3), ώστε μετά την πρώτη περίοδο να προστεθεί νέα περίοδος ως εξής: «Σε κάθε Συμμετέχοντα επιστρέφονται, μέσω του λογαριασμού ΛΑ, αναλογικά για τις ποσότητες εισαγωγής από κάθε κόμβο διασύνδεσης, οι χρεώσεις για τις απώλειες του Συστήματος στον ΗΕΠ κατά το ύψος που αντιστοιχεί σε Διαμετακόμιση ηλεκτρικής ενέργειας, που ο ίδιος Συμμετέχων διενεργεί κατά την ίδια Περίοδο Κατανομής.»
7.Την τροποποίηση των διατάξεων του Άρθρου 281 παράγραφος (4), ώστε αυτή να αντικατασταθεί ως εξής: «Για εισαγωγές και εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας, ακόμη και αν αυτές αφορούν σε Διαμετακόμιση ηλεκτρικής ενέργειας, στις διασυνδέσεις με χώρα η οποία είτε δεν έχει συνάψει συμφωνία με την οποία να υιοθετεί και να εφαρμόζει το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας είτε ο Διαχειριστής της οποίας δεν έχει συνάψει τη συμφωνία για το Μηχανισμό Αντιστάθμισης μεταξύ Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς, ο Διαχειριστής του Συστήματος δικαιούται μετά από έγκριση της ΡΑΕ να ανακτά οποιοδήποτε επιπλέον κόστος δημιουργείται. Για το σκοπό αυτό δύναται να επιβάλει στους ενδιαφερόμενους τις χρεώσεις που τους αναλογούν.».
Β. Εντέλει τον ΑΔΜΗΕ όπως προβεί σε εκ των υστέρων εκκαθαρίσεις των ποσών που αντιστοιχούν στις Βχρεώσεις για απώλειες που υπέστησαν οι συμμετέχοντες (έμποροι ή /και προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας), οι οποίοι για το χρονικό διάστημα από 1.1.2012 μέχρι τη θέση σε ισχύ της παρούσας Απόφασης διενήργησαν διαμετακόμιση, όπως αυτή ορίζεται στη διάταξη της παραγράφου 2 του Άρθρου 279 του ΚΔΣ, όπως τροποποιηθείσα ισχύει, εφαρμόζοντας τη μεθοδολογία επιμερισμού που καθορίζεται στην παρούσα με τις ως άνω τροποποιήσεις του ΚΔΣ.

Η παρούσα υπόκειται στον ακυρωτικό έλεγχο του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4001/2011.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 3 Ιουλίου 2013

 

 

Τελευταία ενημέρωση
Έχει διαβαστεί 974 φορές