Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α-Β/5899/1774/2015 - ΦΕΚ 355/Β/13-3-2015 (Καταργημένη)
Έγκριση της υπ’ αριθμ. 4 Αερολιμενικής Διάταξης.
ΠΡΟΣΟΧΗ
Η παρούσα καταργήθηκε με την Απόφαση 28893/2023 - ΦΕΚ 6288/Β/1-11-2023
ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις του Ν.Δ. 714/1970 «περί ιδρύσεως Διευθύνσεως Εναέριων Μεταφορών στο Υπουργείο Συγκοινωνιών και Οργανώσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας» (ΦΕΚ 238/Α'), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και ιδιαίτερα το άρθρο 16 αυτού.
2.Το άρθρο 153 του Ν. 1815/1988 περί κύρωσης του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου (ΦΕΚ 250/Α').
3.Το Π.Δ. 56/1989 (ΦΕΚ 28/Α'/1.2.1989) «περί Οργανισμού της ΥΠΑ», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
4.Το Ν. 3913/2011 (ΦΕΚ 18/Α'/1722011) περί «Αναδιοργάνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις».
5.Τον Κανονισμό (ΕΟΚ) 95/1993 του Συμβουλίου «Περί κοινών κανόνων κατανομής του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στους κοινοτικούς αερολιμένες», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
6.Το Ν. 4233/2014 (ΦΕΚ 22/Α'/29.1.2014) περί «Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων και άλλες διατάξεις».
7.Το γεγονός ότι από τη δημοσίευση της διάταξης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Σκοπός Εφαρμογή
1.Σκοπός της παρούσης Αερολιμενικής Διάταξης είναι η ομαλή λειτουργία των Ελληνικών Αερολιμένων.
2.Η παρούσα Αερολιμενική Διάταξη εφαρμόζεται σε όλους τους «συντονισμένους αερολιμένες» κατά την έννοια του Κοινοτικού Κανονισμού 95/1993, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Άρθρο 2
Διενέργεια πτήσεων κτήση διαθέσιμου χρόνου χρήσης.
1.Απαγορεύεται η πραγματοποίηση πτήσης από και προς τους «συντονισμένους αερολιμένες» άνευ εγκεκριμένου διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slot). Η απαγόρευση περιλαμβάνει και τις πτήσεις με αεροσκάφη Γενικής Αεροπορίας (General Aviation Business Aviation), καθώς και τις πτήσεις Air Taxi, κατά την έννοια του Κοινοτικού Κανονισμού 95/1993, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
2.Από τις ρυθμίσεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου εξαιρούνται οι πτήσεις Γενικής Αεροπορίας που ακολουθούν κανόνες VFR (αεραθλητισμός κλπ).
3.Η αίτηση για χορήγηση διαθέσιμου χρόνου χρήσης υποβάλλεται στον Συντονιστή (coordinator).
4.Τυχόν ακύρωση εγκεκριμένης πτήσης πρέπει να κοινοποιείται, εγγράφως, στον Συντονιστή, τουλάχιστον δώδεκα (12) ώρες πριν την εκτέλεσή της.
5.Για την εκτέλεση ad hoc πτήσεων οι ενδιαφερόμενοι, πέραν των ανωτέρω, θα πρέπει να συμβουλεύονται το AIP GREECE και τα αντίστοιχα NOTAMS των «συντονισμένων αερολιμένων» για ενημέρωση επί των τοπικών κανόνων (πχ. PPRRules Prior Permission Required, PNRRules Prior Notice Required ή άλλη αντίστοιχη απαίτηση).
Άρθρο 3
Μέγιστοι χρόνοι παραμονής αεροσκαφών στους Κρατικούς Αερολιμένες
1.Ο μέγιστος χρόνος παραμονής στο έδαφος των αεροσκαφών (maximum ground time) που πραγματοποιούν πτήσεις από και προς τους «συντονισμένους» Κρατικούς Αερολιμένες, ορίζεται σε 2 (δύο) ώρες, με εξαίρεση τα αεροσκάφη που εξυπηρετούν πτήσεις: α) Αεροπορικών εταιρειών που έχουν έδρα τον Αερολιμένα και β) δημόσιων μεταφορών που έχουν θεμελιώσει «ιστορικά δικαιώματα», κατά την έννοια του Κοινοτικού Κανονισμού 95/1993, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
2.Κατά παρέκκλιση της προηγούμενης παραγράφου, ο Συντονιστής δύναται να χορηγήσει διαθέσιμο χρόνο χρήσης (slot) για την παραμονή αεροσκάφους στους Κρατικούς Αερολιμένες για διάστημα μεγαλύτερο των δύο (2) ωρών, αφού προηγουμένως έχει εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη του Αερολιμένα. Το σχετικό αίτημα υποβάλλεται στον Συντονιστή και στον Αερολιμένα. Αεροσκάφη τα οποία παραμένουν στους Κρατικούς Αερολιμένες για χρονικό διάστημα πέραν των δύο (2) ωρών, δύνανται να μετακινηθούν σε θέσεις στάθμευσης μη δημοσιευμένες στο AlPGreece και στο Notice of Airport Capacity (NAC).
3.Για την απόκτηση έδρας (home base) σε ένα αερολιμένα, απαιτείται η προηγούμενη αιτιολογημένη σύμφωνη γνώμη της Διοίκησης του αερολιμένα, μετά από εισήγηση του αρμόδιου Τμήματος ή Γραφείου Αερολιμενικού Ελέγχου. Η σχετική απόφαση κοινοποιείται στη Διεύθυνση Αερολιμένων και στο Συντονιστή.
Άρθρο 4
Αποκλίσεις από εγκεκριμένο διαθέσιμο χρόνο χρήσης
1.Χρονική απόκλιση η οποία δεν θα υπερβαίνει τα 20’, ενωρίτερα ή αργότερα, του εγκεκριμένου διαθέσιμου χρόνου χρήσης άφιξης/αναχώρησης του αεροσκάφους, λογίζεται ως αποδεκτή.
2.Υπέρβαση της αποδεκτής χρονικής απόκλισης, της ανωτέρω παραγράφου του παρόντος άρθρου, συνιστά παραβίαση του εγκεκριμένου διαθέσιμου χρόνου χρήσης άφιξης/αναχώρησης του αεροσκάφους.
3.Η εκτέλεση πτήσης με τύπο αεροσκάφους μεγαλύτερης χωρητικότητας επιβατών από τον αναφερόμενο τύπο αεροσκάφους στον εγκεκριμένο διαθέσιμο χρόνο χρήσης (slot) συνιστά παραβίαση.
Άρθρο 5
Κυρώσεις
1.Η παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 1, του άρθρου 3 παρ. 1 και του άρθρου 4 της παρούσας Αερολιμενικής Διάταξης τιμωρείται με πρόστιμο.
2.Σε περίπτωση επανειλημμένων παραβιάσεων του εγκεκριμένου διαθέσιμου χρόνου χρήσης, ή πραγματοποίησης πτήσεων χωρίς εγκεκριμένο διαθέσιμο χρόνο χρήσης, πέραν της επιβολής προστίμου, είναι δυνατή και η επιβολή απαγόρευσης πραγματοποίησης πτήσεων από/ προς Ελληνικό αερολιμένα ή το σύνολο των Ελληνικών αερολιμένων, για το υπόλοιπο της διανυόμενης περιόδου.
3.Ο καθορισμός του ύψους προστίμων και λοιπών κυρώσεων, καθώς και η διαδικασία επιβολής αυτών καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
Άρθρο 6
Εξαιρέσεις
Από το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 5 της παρούσης Αερολιμενικής Διάταξης εξαιρούνται οι πτήσεις για τις οποίες η παραβίαση του εγκεκριμένου διαθέσιμου χρόνου χρήσης άφιξης/αναχώρησης οφείλεται σε ένα ή περισσότερους από τους λόγους στους οποίους αντιστοιχούν οι κατωτέρω κωδικοί καθυστερήσεων του εκάστοτε σε ισχύ ΙΑΤΑ Airport Handling Manual, 18, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 51, 52, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 97, 98.
Άρθρο 7
Κατάργηση Διατάξεων
Από την έναρξη ισχύος της παρούσης καταργούνται οι διατάξεις 7.44 και 7.45 της Αερολιμενικής Διάταξης υπ’ αριθμ. 1 (ΥΠΑ/Δ3/52598/7561/18.12.1995 (ΦΕΚ Β' 30/1996)) καθώς και οι υπ’ αριθμ. ΥΠΑ/Δ3/Β/24096/5208/16.6.2004 (ΦΕΚ Β' 956/2004), ΥΠΑ/Δ3/Β/4770/1233/10.2.2006 (ΦΕΚ Β' 234/2006), ΥΠΑ/Δ3/Β/13886/3404/14.4.2006 (ΦΕΚ Β' 553/2006) και ΥΠΑ/Δ3/Β/42366/10283/15.11.2006 (ΦΕΚ Β' 1760/2006) αποφάσεις του Διοικητού της ΥΠΑ.
Άρθρο 8
Ισχύς
Ισχύς της παρούσας από την δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 4 Μαρτίου 2015
Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α-Β/5899/1774/2015 - ΦΕΚ 355/Β/13-3-2015
Έγκριση της υπ’ αριθμ. 4 Αερολιμενικής Διάταξης.