x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση Δ3/Δ/3271/781/2009 - ΦΕΚ 191/Β/5-9-2009 (Κωδικοποιημένη)

Προστασία των Αεροπορικών Εγκαταστάσεων από τον κίνδυνο της ανάπτυξης κατασκευών - εμποδίων γύρω από αυτές, καθώς και της Αεροπλοΐας εκ των υπερυψηλών ανά την χώρα κατασκευών.

Τρέχουσα ενοποιημένη έκδοση: 02.02.2022. Το Κωδικοποιημένο αρχείο, εκδόθηκε σε ενοποιημένο κείμενο με ενσωματωμένες τις μεταγενέστερες τροποποιήσεις.

Συνδρομητικές Υπηρεσίες
- Το Νομοθέτημα έχει κωδικοποιηθεί σε αρχείο ενιαίο κειμένου, με ενσωματωμένες τις διατάξεις με τις οποίες έχει συμπληρωθεί - τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
- Η υπηρεσία προβολής και μεταφόρτωσης κωδικοποιημένων κειμένων είναι διαθέσιμη ΔΩΡΕΑΝ, μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη, με πρόσβαση στις Συνδρομητικές Υπηρεσίες.

- Απαιτείται μεγαλύτερο επίπεδο πρόσβασης για την προβολή των Συνδρομητικών Υπηρεσιών.
Εάν είστε μέλος και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές Υπηρεσίες, πατήστε ΕΔΩ για Σύνδεση. -Θέματα Βοήθειας και Υποστήριξης για τις συνδρομητικές υπηρεσίες.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Φ.Ε.Κ.

Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ., οι οποίες έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις.


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ3/Δ/3271/781/2009

ΦΕΚ 191/Β/5-9-2009

Προστασία των Αεροπορικών Εγκαταστάσεων από τον κίνδυνο της ανάπτυξης κατασκευών - εμποδίων γύρω από αυτές, καθώς και της Αεροπλοΐας εκ των υπερυψηλών ανά την χώρα κατασκευών.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του ν.δ. 714/1970 «περί ιδρύσεως ΔΕΜ στο Υπουργείο Συγκοινωνιών», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

2. Τις διατάξεις του π.δ. 56/1989 «Οργανισμός της Υ.Π.Α. του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών», όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα.

3. Τον ν. 211/1947 περί κυρώσεως της Σύμβασης του Σικάγο περί Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και ειδικότερα τα παραρτήματα 14 και 10 κ.λπ. της Σύμβασης, καθώς και τα αναφερόμενα στο ICAO EUR DOC 015 ‘EUROPEAN GUIDANCE MATERIAL ON MANAGING BUILDING RESTRICTED AREAS’ – First Edition 2004.

4. Τον ν.1815/1988 περί κυρώσεως του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου άρθρα 12 και 181.

5. Το π.δ. της 7/14.8.1931 (ΦΕΚ Α΄ 273) αρθ. 117 περί Κανονισμού Εναερίου Κυκλοφορίας.

6. Το άρθρο 9 του Γ.Ο.Κ. ν. 1577/1985 όπως αυτός τροποποιήθηκε μεταγενέστερα.

7. Το αρθρ. 1 παρ. 2Γ του ν. 2801/2000 (ΦΕΚ Α΄ 46) «περί ρυθμίσεως θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις».

8. Την υπ’ αριθμ. ΥΠΑ/Δ10/Α/50277/2655/4.12.2008 (ΦΕΚ Β΄ 2539/15.12.2008) απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών «περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων και δικαιώματος υπογραφής με εντολή Υπουργού στους Διοικητή και λοιπούς προϊσταμένους οργανικών μονάδων ΥΠΑ» όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. Δ10/Α/40091/2531/1.11.2006 (ΦΕΚ Β΄ 1673/2006).

9. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του π.δ. 63 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα».

10. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού προϋπολογισμού.

11. Την ανάγκη προστασίας και απρόσκοπτης λειτουργίας των αεροπορικών εγκαταστάσεων (αεροδρομίων, ελικοδρομίων και ραδιοβοηθημάτων) που εξυπηρετούν την Πολιτική Αεροπορία από την αλόγιστη ανάπτυξη τεχνικών κατασκευών που αποτελούν εμπόδιο στην αεροπλοϊα καθώς επίσης και την ανάγκη λήψης μέτρων απαραίτητων για την ασφάλεια της αεροπορικής κίνησης.

12. Την υπ’ αριθμ. Δ3/Δ/35694/6190/3.8.2000 (ΦΕΚ Β΄ 1133/2000) προηγούμενη απόφαση ‘’περί προστασίας Αεροπορικών εγκαταστάσεων κ.λπ.’’, αποφασίζουμε:

 

1. Την καθιέρωση χορήγησης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) «Γνωματεύσεων», που είναι διοικητικές πράξεις με αντικείμενο τον υπολογισμό - μετά από αεροναυτική μελέτη - των μεγίστων επιτρεπομένων υψομέτρων των κατασκευών καθώς και τυχόν ειδικών απαιτήσεων ή περιορισμών κατασκευαστικής φύσεως (σήμανση, φωτισμός κ.λ.π.), σύμφωνα με τα καθοριζόμενα από τους ειδικότερους κανονισμούς της ΥΠΑ και τις απαιτήσεις της Σύμβασης του Σικάγο περί Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας του ICAO.

2. Την καθιέρωση των κάτωθι περιοχών για τις οποίες οι ως άνω «γνωματεύσεις» της ΥΠΑ είναι υποχρεωτικές πριν την έγκριση οποιασδήποτε κατασκευής (κτίσματα, στύλοι ΔΕΗ - ΟΤΕ, κεραίες ανεμογεννήτριες, γερανογέφυρες, γερανοί κ.λπ.) από την αρμόδια προς τούτο αρχή.

α) Για όλα τα Πολιτικά Αεροδρόμια της χώρας που εξυπηρετούν δημόσιες μεταφορές η υπό έλεγχο περιοχή ορίζεται γενικώς σε ακτίνα πέντε (5) χιλιομέτρων από κάθε αεροδρόμιο, εκτός εάν με την παρούσα ή άλλη απόφαση ορίζεται κάτι το ειδικότερο για κάποιο συγκεκριμένο αεροδρόμιο.

β) Για τα ελικοδρόμια που εξυπηρετούν δημόσιες μεταφορές ή είναι δημοσίου ενδιαφέροντος, η υπό έλεγχο περιοχή ορίζεται σε ακτίνα 1.500 μέτρων από κάθε ελικοδρόμιο, εκτός εάν με την παρούσα ή άλλη απόφαση ορίζεται κάτι το ειδικότερο για κάποιο συγκεκριμένο ελικοδρόμιο.

γ) Για τα ραδιοβοηθήματα που εξυπηρετούν την αεροναυτιλία, η υπό έλεγχο περιοχή ορίζεται:

i σε ακτίνα 600 m πέριξ του VOR

ii σε ακτίνα 100 m πέριξ του NDB

iii. σε ακτίνα 5.000 m πέριξ του ILS

iv. σε ακτίνα 2.000 m πέριξ του RADAR

v. σε ακτίνα 500 m πέριξ του Τηλεπικοινωνιακού σταθμού

3. Για όλες τις υπόλοιπες περιοχές της Ελληνικής επικράτειας, που βρίσκονται εκτός των ορίων των περιοχών της παραγράφου 2 της παρούσης, απαιτείται γνωμάτευση της ΥΠΑ για «υπερυψηλές» κατασκευές ως κάτωθι:

α) Υπερυψηλές κατασκευές μεμονωμένες ή εκτεταμένες, που βρίσκονται εντός οικιστικών περιοχών και υπερβαίνουν τα 45 μέτρα από το φυσικό έδαφος.

β) Υπερυψηλές κατασκευές που βρίσκονται εκτός οικιστικών περιοχών και υπερβαίνουν τα μεν 30 μέτρα από το φυσικό έδαφος εάν πρόκειται για μεμονωμένες κατασκευές, τα δε 45 μέτρα από το φυσικό έδαφος εάν πρόκειται για εκτεταμένες κατασκευές..

Σημειώνουμε ότι τα δίκτυα υψηλής τάσεως της ΔΕΗ θεωρούνται εκτεταμένες κατασκευές.

4. Πέραν των κατασκευών η ΥΠΑ γνωματεύει και για εγκαταστάσεις ή δραστηριότητες γειτονικές σε αεροδρόμια προς διασφάλιση της αεροπλοΐας ως κάτωθι:

α) Φώτα - φωτισμοί στην γειτνίαση αεροδρομίων, που μπορούν να προκαλέσουν σύγχυση ή δυσκολία στους αεροναυτιλόμενους σε σχέση με τα φωτεινά βοηθήματα του αεροδρομίου, που καθοδηγούν τους αεροναυτιλόμενους.

Ενδεικτικώς αναφέρονται τα φώτα των λεωφορειοδρόμων (εκτός εάν μετά από μελέτη διασφαλίζεται ότι δεν είναι ορατά από τους αεροναυτιλομένους), φωτιζόμενες διαφημιστικές πινακίδες, φώτα γηπέδων κ.λπ.

β) Υπαίθριες εγκαταστάσεις Laser σε αποστάσεις 10km τουλάχιστον από αεροδρόμιο κατά τις κατευθύνσεις προσγείωσης των α/φων.

γ) Δραστηριότητες σκουπιδοτόπων και χώρων λυμάτων που αποτελούν πόλο συγκέντρωσης πουλιών, λατομείων και εργοστασίων που εκπέμπουν καπνούς και που είναι δυνατόν να επιδράσουν δυσμενώς στην ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου.

5. Στην παρούσα Απόφαση προσαρτάται πίνακας αεροπορικών εγκαταστάσεων που εξυπηρετούν την Πολιτική Αεροπορία, τελούν υπό τον έλεγχο και προστασία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και για τις οποίες απαιτείται γνωμάτευση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους.

6. Για την προστασία των στρατιωτικών αεροδρομίων, ορισμένα εκ των οποίων χρησιμοποιούνται και για πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών, εκδίδεται ανάλογη απόφαση της Στρατιωτικής Αρχής.

 

7. Η απόφαση αυτή καταργεί την υπ’ αριθμ. 12 απόφαση του σκεπτικού με το ίδιο θέμα και ισχύει από δημοσιεύσεώς της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 27 Ιανουαρίου 2009

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 3283 φορές

Τελευταία Νέα