x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 24324/2884/2009 - ΦΕΚ 916/Β/15-5-2009 (Κωδικοποιημένη)

Υ.Α.24324/2884/2009 : Τεχνικές προδιαγραφές αυτομάτων γραμμών τεχνικού ελέγχου δικύκλων.(Κωδικοποιημένη)

Συνδρομητικές Υπηρεσίες
- Το Νομοθέτημα έχει κωδικοποιηθεί σε αρχείο ενιαίο κειμένου, με ενσωματωμένες τις διατάξεις με τις οποίες έχει συμπληρωθεί - τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
- Η υπηρεσία προβολής και μεταφόρτωσης κωδικοποιημένων κειμένων είναι διαθέσιμη ΔΩΡΕΑΝ, μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη, με πρόσβαση στις Συνδρομητικές Υπηρεσίες.

- Απαιτείται μεγαλύτερο επίπεδο πρόσβασης για την προβολή των Συνδρομητικών Υπηρεσιών.
Εάν είστε μέλος και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές Υπηρεσίες, πατήστε ΕΔΩ για Σύνδεση. -Θέματα Βοήθειας και Υποστήριξης για τις συνδρομητικές υπηρεσίες.

 

ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΦΕΚ

Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ., οι οποίες έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις.

Υ.Α.24324/2884/2009  ΦΕΚ 916/Β/1552009

Τεχνικές προδιαγραφές αυτομάτων γραμμών τεχνικού ελέγχου δικύκλων.

ΑΠΟΦΑΣΗ  ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις:
α. Tων άρθρων 18, 19 και 20 του ν.3446/2006 «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις» (Α' 49).
β. Του ν.1350/1983 «Υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος των οδικών οχημάτων και άλλες διατάξεις» (Α' 55), όπως ισχύει.
γ. Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 63/2005 (Α' 98).
δ. Της υπ’ αριθμ. Φ2/64580/2288/99 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής οικονομίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών «Τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους σε συμμόρφωση προς την οδηγία 96/96/ΕΚ» (Β'1523), όπως ισχύει.
ε. Του άρθρου 11 του π.δ. 208/2002 «Εκπαιδευτές Υποψηφίων Οδηγών, Σχολές Οδηγών, Κέντρα Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψηφίων Οδηγών και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων» (Α' 194).
στ. Του π.δ. 19/95 «Προσαρμογή της νομοθεσίας προς την οδηγία 91/439/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 29ης Ιουλίου 1991, για την άδεια οδήγησης» (Α’ 15).
ζ. Της υπ’ αριθμ. 6868/931/4.2.2009 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών στο Υφυπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών» (Β' 178).
2.α. Την ανάγκη τεχνικού ελέγχου διαφόρων συστημάτων των δικύκλων με τη βοήθεια μηχανημάτων ελέγχου δικύκλων.
β. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
1.Κάθε γραμμή τεχνικού ελέγχου δικύκλων όπου ως γραμμή νοείται μία ενότητα μηχανημάτων και συσκευών ελέγχου που δεν είναι διατεταγμένα κατ’ ανάγκη σε ένα άξονα, περιλαμβάνει τα παρακάτω βασικά μηχανήματα και συσκευές :
α. Φρενόμετρο περιστρεφομένων κυλίνδρων για μέτρηση των δυνάμεων πέδησης και του συντελεστή πέδησης του ελεγχόμενου δικύκλου.
β. Αναλυτή καυσαερίων για τον έλεγχο των εκπεμπομένων από το δίκυκλο καυσαερίων.
γ. Φωτόμετρο για τον έλεγχο των φώτων πορείας και διασταύρωσης του δικύκλου. δ. Συσκευή μέτρησης της ταχύτητας του δικύκλου. ε. Ηχόμετρο για τη μέτρηση της στάθμης θορύβου του δικύκλου.
στ. Ανυψωτήρα για την ανύψωση του δικύκλου κατά τους οπτικούς ελέγχους.
2.Η αυτόματη γραμμή ελέγχου δικύκλων περιλαμβάνει, το φρενόμετρο, τον αναλυτή καυσαερίων το φωτόμετρο και τη συσκευή μέτρησης της ταχύτητας του δικύκλου και εξασφαλίζει μέσω του μηχανογραφικού συστήματος την αυτόματη μέτρηση και εκτύπωση στο Δελτίο Τεχνικού ελέγχου του δικύκλου, των αποτελεσμάτων των μετρήσεων.
3.Οι οπτικοί έλεγχοι των ελεγχομένων δικύκλων γίνονται με τη βοήθεια ειδικού ανυψωτήρα ο οποίος συγκρατεί το δίκυκλο σε οριζόντιο επίπεδο ύψους ίσου με το επίπεδο παρατήρησης του ελεγκτή.

Άρθρο 2
1.Το Φρενόμετρο
α. Το φρενόμετρο της αυτόματης γραμμής αποτελείται από δύο περιστρεφόμενους κυλίνδρους επί των οποίων συγκρατείται με κατάλληλο τρόπο το δίκυκλο.
Οι κύλινδροι διαθέτουν ειδική επικάλυψη στην εξωτερική τους επιφάνεια ώστε να υπάρχει αυξημένος συντελεστής τριβής μεταξύ του πέλματος του ελαστικού του δικύκλου και των κυλίνδρων του φρενομέτρου.
β. Το φρενόμετρο πρέπει να είναι κατάλληλο για τον έλεγχο των δικύκλων και θα πρέπει να μετρά:
Τις δυνάμεις πέδησης του μπροστινού και του πίσω άξονα.
Το συνολικό προσκομιζόμενο βάρος του δικύκλου με τον αναβάτη του.
Το συντελεστή πέδησης επί τοις %.
Την ελλειπτικότητα (οβάλ) των ταμπούρων των φρένων.
γ. Το φρενόμετρο πρέπει να διαθέτει έγκριση σε ό,τι αφορά την ασφαλή λειτουργία του.
2.Ο αναλυτής καυσαερίων
α. Ο αναλυτής καυσαερίων θα πρέπει να μετρά τους ρυπαντές που ανιχνεύονται σε τετράτροχους και δίχρονους βενζνοκινητήρες, με τη μέθοδο υπέρυθρης ακτινοβολίας NDIR για τα αέρια CO, HC και CO2 και με την αρχή του ηλεκτροχημικού γαλβανικού στοιχείου για το Ο2.
β. Ο αναλυτής καυσαερίων πρέπει να διαθέτει έγκριση τύπου για ακρίβεια ΟΙΜΙ_, κλάσεως 1 ή κλάσεως 0, από αναγνωρισμένο ή κοινοποιημένο φορέα της Ε.Ε. γ. Ο αναλυτής καυσαερίων πρέπει να μετρά:
Διοξείδιο του άνθρακα CO2
Μονοξείδιο του άνθρακα CO
Υδρογονάνθρακες HC
Οξυγόνο Ο2
Συντελεστή «λ»
Στροφές του κινητήρα RPM
Θερμοκρασία του κινητήρα 0C.
δ. Ο αναλυτής καυσαερίων πρέπει να συνοδεύεται από κατάλληλα εξαρτήματα για τη δειγματοληψία των καυσαερίων από τους διαφόρους τύπους εξάτμησης των δικύκλων.
3.Το φωτόμετρο
Τ ο φωτόμετρο θα πρέπει να ελέγχει τη φωτεινή δέσμη των φώτων διασταύρωσης και πορείας του δικύκλου α. Το φωτόμετρο να είναι στερεωμένο σε κατάλληλη βάση η οποία έχει τη δυνατότητα μετακίνησης με τη βοήθεια τροχών.
β. Το φωτόμετρο θα έχει τη δυνατότητα να μετρά την απόκλιση, δεξιά αριστερά, άνω κάτω, της φωτεινής δέσμης καθώς και την φωτεινή ένταση αυτής για τα φώτα διασταύρωσης και πορείας του δικύκλου.
γ. Το φωτόμετρο πρέπει να διαθέτει έγκριση σε ότι αφορά την ασφαλή λειτουργία του.
4.Συσκευή μέτρησης της ταχύτητας του δικύκλου
Η συσκευή μέτρησης της ταχύτητας του δικύκλου έχει δυνατότητα με τη βοήθεια περιστρεφομένων κυλίνδρων που εφάπτονται στο κινητήριο τροχό να μετρά τη ταχύτητα του δικύκλου μέχρι τη μέγιστη τιμή της όταν το κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται στη μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης ενώ το δίκυκλο παραμένει ακίνητο στο διάδρομο ελέγχου.
Η συσκευή μέτρησης της ταχύτητας να έχει τη δυνατότητα μέτρησης ταχυτήτων μέχρι 60 χιλιόμετρα την ώρα (km/h).
Η συσκευή πρέπει να διαθέτει έγκριση σε ότι αφορά την ασφαλή λειτουργία της.
5.Το ηχόμετρο
α. Το ηχόμετρο θα πρέπει να καλύπτει τις προδιαγραφές IEC 61672/2002, ΕΛΟΤ ΕΝ 61672/2003.
β. Το ηχόμετρο μετρά το προκαλούμενο θόρυβο του δικύκλου σύμφωνα με την «εν στάσει» μέθοδο σε db(A). To ηχόμετρο πρέπει να έχει σταθμιστικό κύκλωμα Α, να διαθέτει γρήγορη δυναμική απόκριση και να μπορεί να μετρά ηχητικές στάθμες από 40 έως 130 db(A).
γ. Το ηχόμετρο να έχει ενσωματωμένη μνήμη για την αποθήκευση της μεγίστης τιμής των μετρήσεων, καθώς και σειριακή έξοδο ή άλλη ισοδύναμη διάταξη για τη σύνδεσή του με ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Αρθρο 3
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 4 Μαΐου 2009



Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου


 

Έχει διαβαστεί 1239 φορές

Τελευταία Νέα