x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση Φ.50/37494/4561/2009 - ΦΕΚ 1397/Β/14-7-2009

Πιστοποίηση προσωπικού Ιδιωτικών Κ.Τ.Ε.Ο. τεχνικού ελέγχου Βαρέων Οχημάτων (Φορτηγών με μέγιστο μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, λεωφορείων, συρμών).

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
'Εχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις:
Α) Της παρ. 3 του άρθρου 37 του ν. 2963/2001 «Οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 268/τ.Α').
Β) Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/τ.Α').
Γ) Του άρθρου 3 της υπ’ αριθμ. 6868/931/2009 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών στον Υφυπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών» (ΦΕΚ 178/τ.Β').
2.Την ανάγκη ειδικής επιμόρφωσης του τεχνικού προσωπικού των Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. που θα ασχοληθεί με τον τεχνικό έλεγχο βαρέων οχημάτων.
3.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Πιστοποίηση ελεγκτικού προσωπικού των Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. βαρέων οχημάτων.

1.Ο τεχνικός έλεγχος βαρέων οχημάτων στα Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. διενεργείται από πιστοποιημένο ελεγκτικό προσωπικό.
2.Η πιστοποίηση των ελεγκτών των Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. γίνεται από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών (Δ.Α.Χ.Μ.) του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (Υ.ΜΕ.)
3.Το προς πιστοποίηση ελεγκτικό προσωπικό των Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. πρέπει να πληρεί τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Να είναι κάτοχοι τίτλου σπουδών ως ακολούθως: (α1) διπλωματούχοι μηχανικοί ειδικότητας: μηχανολόγου, ηλεκτρολόγου, μηχανολόγουηλεκτρολόγου, ηλεκτρονικού, ναυπηγού, ναυπηγούμηχανολόγου, χημικού, μέλη Τ.Ε.Ε., ή
(α2) πτυχιούχοι τεχνολόγοι μηχανικοί κατεύθυνσης: μηχανολόγου, ηλεκτρολόγου, ηλεκτρονικού, ναυπηγού, μηχανικού οχημάτων, ή (α3) απόφοιτοι Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου (Τ.Ε.Ε.) Β' κύκλου ή άλλης ισότιμης σχολής, ειδικότητας: μηχανολόγου μηχανικού αυτοκινήτων, μηχανών και συστημάτων αυτοκινήτου ή ηλεκτρολόγου αυτοκινήτων, ηλεκτρολογικών συστημάτων αυτοκινήτου, ηλεκτρομηχανικών συστημάτων και αυτοματισμού αυτοκινήτων ή απόφοιτοι Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) διπλωματούχοι του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Ε.Ε.Κ.), ειδικότητων τεχνικού αυτοκινήτων οχημάτων, τεχνικού ηλεκτρολόγου οχημάτων, τεχνικού μηχανοτρονικής.
β) Να είναι κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου οχήματος κατηγορίας Γ' τουλάχιστον.
γ) Να έχουν παρακολουθήσει τα προγράμματα ειδικής επιμόρφωσης όπως αυτά αναφέρονται στις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 4 της παρούσας και να υποβάλουν σχετική βεβαίωση του φορέα που τα διενήργησε.
δ) Εξαιρουμένων των διπλωματούχων μηχανικών και των πτυχιούχων τεχνολόγων μηχανικών, να έχουν κριθεί επιτυχόντες σε γραπτές εξετάσεις, επί της ύλης του Παραρτήματος Ι, του άρθρου 5, της παρούσας.
4.Στην ανωτέρω πιστοποίηση ελεγκτικού προσωπικού υπόκειται και ο προϊστάμενοςυπεύθυνος λειτουργίας του Ι.Κ.Τ.Ε.Ο., για τον οποίο ισχύουν οι προϋποθέσεις των διατάξεων της παρ. 1στ του άρθρου 37, του ν. 2963/2001 και των διατάξεων (β) και (γ) της προηγούμενης παρ. 3 του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 2
1.Η ειδική επιμόρφωση των υποψηφίων ελεγκτών των Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. βαρέων οχημάτων παρέχεται από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιρύματα (Τ.Ε.Ι.), Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.) που υπάγονται στις διατάξεις υπ’ αριθμ. 115372/11.11.1994 (ΦΕΚ 854/τ.Β') υπουργικής απόφασης. Προς τούτο υποβάλλουν στη Δ.Α.Χ.Μ. του Υ.ΜΕ. σχετική αίτηση συνοδευόμενη από τα στοιχεία που αποδεικνύουν τη δυνατότητα αυτή και εγκρίνονται από τη Δ.Α.Χ.Μ. του Υ.ΜΕ. για το σκοπό αυτό. Η ανωτέρω επιμόρφωση μπορεί επίσης να παρασχεθεί από το Υ.ΜΕ. σε συνεργασία με Α.Ε.Ι.
2.Στόχος της ειδικής επιμόρφωσης του ελεγκτικού προσωπικού του Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. βαρέων οχημάτων είναι να αποκτήσουν οι υποψήφιοι τις αναγκαίες τεχνικές γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να είναι κατάλληλοι για τη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων και να γνωρίζουν επαρκώς τις σχετικές με το θέμα νομοθετικές, κανονιστικές και διοικητικές διατάξεις.
3.Το αναλυτικό πρόγραμμα της ειδικής επιμόρφωσης παρατίθεται στο Παράρτημα Ι της απόφασης.
4.Η πρακτική εκπαίδευση της ειδικής επιμόρφωσης θα διενεργείται σε Κ.Τ.Ε.Ο. που λειτουργεί νόμιμα, Δημόσιο ή Ιδιωτικό, ή σε ανάλογη εγκατάσταση που διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό για τη διενέργεια τεχνικού ελέγχου βαρέων οχημάτων και έχει εγκριθεί από τη Δ.Α.Χ.Μ. για το σκοπό αυτό.
5.Οι φορείς που αναλαμβάνουν τη διενέργεια της ειδικής επιμόρφωσης της παρ. 1, του παρόντος άρθρου, μετά την ολοκλήρωση κάθε προγράμματος εκπαίδευσης, χορηγούν στους ενδιαφερόμενους, κατά περίπτωση και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο επόμενο άρθρο της παρούσας, ατομικές βεβαιώσεις παρακολούθησης του ειδικού προγράμματος επιμόρφωσης.
Εγγράφουν επίσης σε καταστάσεις τα στοιχεία (όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, τίτλο σπουδών, αριθμό αστυνομικής ταυτότητας, ταχυδρομική διεύθυνση, περίοδο φοίτησης) των εκπαιδευθέντων. Οι καταστάσεις αυτές καθώς και επικυρωμένα αντίγραφα των ανωτέρω βεβαιώσεων κοινοποιούνται στη Δ.Α.Χ.Μ.

Άρθρο 3
1.Εξετάσεις
α) Οι υποψήφιοι, οι οποίοι με βάση τις διατάξεις του άρθρου 1 της παρούσας, υποχρεώνονται να εξεταστούν για να αποκτήσουν Πιστοποιητικό Ελεγκτή Ι.Κ.Τ.Ε.Ο., υποβάλλονται σε γραπτές εξετάσεις οι οποίες διενεργούνται από το Υ.ΜΕ.
β) Οι εξετάσεις διενεργούνται μετά τη λήξη των προγραμμάτων επιμόρφωσης ή προκειμένου για υποψηφίους που απορρίφθηκαν ή δε συμμετείχαν σε προηγούμενες εξετάσεις, όποτε τούτο κρίνεται αναγκαίο.
γ) Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Υ.ΜΕ., έπειτα από εισήγηση της Δ.Α.Χ.Μ., συγκροτούνται τριμελείς επιτροπές (πρόεδρος συν δύο μέλη) εξετάσεων υποψηφίων για απόκτηση Πιστοποιητικού Ελεγκτή Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. με τους αναπληρωτές τους, από υπαλλήλους του Υ.ΜΕ., του κλάδου ΠΕ Μηχανικών ή ΤΕ Τεχνολογικών Εφαρμογών, καθώς και οι γραμματείς αυτών, κλάδου ΔΕ, οιουδήποτε βαθμού. Οι επιτροπές μεριμνούν για τη σύνταξη των θεμάτων των γραπτών εξετάσεων και τη διασφάλιση του απορρήτου τους, καθώς και τη βαθμολόγηση των υποψηφίων. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η ημερομηνία, η ημέρα, ο τόπος των εξετάσεων καθώς και η ώρα προσέλευσης των υποψηφίων.
δ) Διαδικασία εξετάσεων
(1)Τα θέματα των γραπτών εξετάσεων, πρέπει απαραίτητα να περιλαμβάνονται στην ύλη, η οποία αναφέρεται στο Παράρτημα Ι, του άρθρου 5 της παρούσας.
Δίνονται με τη μορφή ερωτηματολογίων, με τριάντα (30) ερωτήσεις σε κάθε ερωτηματολόγιο. Για κάθε ερώτηση θα υπάρχουν τρεις (3) απαντήσεις, εκ των οποίων μόνο η μία θα είναι ορθή.
Η ορθή απάντηση σημειώνεται από τον υποψήφιο με σταυρό (+) ή Χ.
Επιτυχών θεωρείται ο υποψήφιος που θα απαντήσει σωστά τουλάχιστον στις είκοσι πέντε (25) από τις τριάντα (30) ερωτήσεις του ερωτηματολογίου.
Λάθος θεωρούνται:
•Οι αναπάντητες ερωτήσεις, οι οποίες πρέπει να διαγράφονται.
•Ερωτήσεις στις οποίες σημειώνονται περισσότερες από μία απαντήσεις.
•Διαγραμμένες ή σβησμένες με οποιονδήποτε τρόπο απαντήσεις.
(2)Οι Επιτροπές υπαλλήλων του Υ.ΜΕ., μετά την ολοκλήρωση των γραπτών εξετάσεων, συντάσσουν κατάσταση επιτυχόντων απορριφθέντων, που υπογράφεται και από τα τρία μέλη τους. Η κατάσταση αυτή μαζί με τα βαθμολογημένα γραπτά υποβάλλεται με αναφορά των προέδρων των Επιτροπών στη Δ.Α.Χ.Μ.
(3)Επανεξέταση απορριφθέντων στις εξετάσεις
Οι απορριφθέντες στις γραπτές εξετάσεις έχουν δικαίωμα επανεξέτασης σε επόμενες εξετάσεις που θα διοργανωθούν από το Υ.ΜΕ. Οι απορριπτόμενοι επί τρεις (3) φορές υποχρεώνονται σε εκ νέου παρακολούθηση προγράμματος ειδικής επιμόρφωσης.
2.Έκδοση Πιστοποιητικού Ελεγκτή Ι.Κ.Τ.Ε.Ο.
Για την πιστοποίηση του ελεγκτικού προσωπικού των Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. εκδίδεται από τη Δ.Α.Χ.Μ. του Υ.ΜΕ. πιστοποιητικό ελεγκτή Ι.Κ.Τ.Ε.Ο., σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος ΙΙ, με βάση τη βεβαίωση του φορέα διενέργειας της επιμόρφωσης,που χορηγείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 5, του άρθρου 2, της παρούσας και κατά περίπτωση τις καταστάσεις επιτυχόντων των γραπτών εξετάσεων που διενεργήθηκαν από το Υ.ΜΕ.
3.Ισχύς Πιστοποιητικού Ελεγκτή Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. και ανανέωσή του.
α) Το ανωτέρω πιστοποιητικό ισχύει μέχρι την 31.12 του επομένου έτους από την έκδοσή του. Για πέραν της ημερομηνίας αυτής πρέπει να συνοδεύεται από ισχύον «Δελτίο συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτή Ι.Κ.Τ.Ε.Ο.». Το δελτίο αυτό έχει διάρκεια ισχύος μέχρι 31.12 του επομένου έτους και χορηγείται στον ελεγκτή ύστερα από υποχρεωτική παρακολούθηση συμπληρωματικής επιμόρφωσης διάρκειας 24 ωρών και ανανεώνεται ανά έτος κατά τον ίδιο τρόπο.
β) Η συμπληρωματική επιμόρφωση πρέπει να καλύπτει:
(1)Τις εξελίξεις στο τομέα της τεχνολογίας του αυτοκινήτου.
(2)Την επικαιροποιημένη νομοθεσία του τεχνικού ελέγχου.
(3)Την εξατομικευμένη εκτίμηση αναγκών του ελεγκτικού προσωπικού.
Η ύλη της συμπληρωματικής επιμόρφωσης, για τα ανωτέρω θεματικά αντικείμενα αριθμ. (1) και (2), καθορίζεται έγκαιρα από τη Διεύθυνση Ο.Α.Π. του Υ.ΜΕ. και για το αριθμ (3) από το φορέα που την παρέχει και κοινοποιείται στη ΔΑΧΜ.
γ) Η συμπληρωματική επιμόρφωση παρέχεται από τους φορείς του άρθρου 2 της παρούσας ή από διαπιστευμένα δημόσια ή ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο., με ευθύνη του  
τεχνικού τους διευθυντή ως προς το προσωπικό που θα πραγματοποιεί την επιμόρφωση, τη χρονική περίοδο, το χώρο, τις συνθήκες διεξαγωγής και την όλη οργάνωση της επιμόρφωσης. Οι εκπαιδευτές της επιμόρφωσης θα είναι διπλωματούχοι μηχανκοί ή πτυχιούχοι τεχνολόγοι μηχανικοί του ιδίου ή άλλου Κ.Τ.Ε.Ο., που έχουν λάβει ισχύον δελτίο συμπληρωματικής επιμόρφωσης από φορέα της παραγράφου1 του άρθρου 2 της παρούσας.
δ) Τα δελτία συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτή Κ.Τ.Ε.Ο. εκδίδονται από τους φορείς που την παρέχουν και κοινοποιούνται απαραιτήτως στη Δ.Α.Χ.Μ.
4.Τη γενική εποπτεία της ειδικής και της συμπληρωματικής επιμόρφωσης του προσωπικού του Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. έχει η Δ.Α.Χ.Μ.

Άρθρο 4
1.Οι τεχνικοί υπάλληλοι των Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. οι οποίοι έχουν επιμορφωθεί σε θέματα τεχνικού ελέγχου επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι μέγιστο μικτό βάρος 3,5 τόνων, για να έχουν το δικαίωμα τεχνικού ελέγχου βαρέων οχημάτων θα πρέπει να παρακολουθήσουν τη θεωρητική (36 εκπαιδευτικές ώρες) και πρακτική (6 εκπαιδευτικές ώρες) επιμόρφωση της παρούσας απόφασης.
2.Οι τεχνικοί υπάλληλοι οι οποίοι δεν έχουν επιμορφωθεί για τον τεχνικό έλεγχο επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι μέγιστο μικτό βάρος 3,5 τόνων, προκειμένου να έχουν το δικαίωμα τεχνικού ελέγχου επιβατικών αυτοκινήτων, φορτηγών μέχρι μέγιστου μικτού βάρους 3,5 τόνων και βαρέων οχημάτων θα πρέπει να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα επιμόρφωσης που προβλέπεται στην υπ’ αριθμ. 42558/5591/02 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 996/τ.Β') και επί πλέον το πρόγραμμα επιμόρφωσης της παρούσας υπουργικής απόφασης.
3.Οι τεχνικοί υπάλληλοι των Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. για να έχουν το δικαίωμα και για ελέγχους φορτηγών και βυτιοφόρων οχημάτων μεταφοράς επικινδύνων υλικών και ευπαθών προϊόντων καθώς και για την έκδοση πιστοποιητικών ADR σύμφωνα με το π.δ. 104/1999 (ΦΕΚ 113/τ.Α') και την υπ’ αριθμ. 32591/3257/01 (ΦΕΚ 703/τ.Β') υπουργική απόφαση, όπως ισχύει, θα πρέπει να παρακολουθήσουν συμπληρωματική επιμόρφωση η οποία παρέχεται από το Υ.ΜΕ.
Το αναλυτικό πρόγραμμα αυτής της επιμόρφωσης και ο τρόπος πιστοποίησης των παραπάνω τεχνικών θα καθοριστεί με εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υ.ΜΕ.

Άρθρο 5
Προσαρτώνται στη παρούσα απόφαση τα Παραρτήματα Ι και ΙΙ.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
(Α) ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ ΜΕ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟ ΑΕΡΑ
1.Συστήματα πέδησης βαρέων οχημάτων
Η χρήση του πεπ. αέρα για την πέδηση βαρέων οχημάτων.
Σύστημα αεροϋδραυλικών φρένων, χαμηλής πίεσης πεπ. αέρα, με μηχανικό χειρόφρενο.
Σύστημα αεροϋλδραυλικών φρένων, υψηλής πίεσης, με χειρόφρενο πεπ. αέρα και αυτόματο ρυθμιστή πέδησης.
Συστήματα πέδησης πεπ. αέρα λεωφορείου, με αεροαναρτήσεις και σύσημα ΑΒβ.
Σύστημα πέδησης πεπ. αέρα ρυμουλκού φορτηγού με αυτόματο ρυθμιστή πέδησης.
Σύστημα πέδησης πεπ. αέρα τριαξονικού ρυμουλκού φορτηγού με αυτόματο ρυθμιστή πέδησης και σύστημα ΑΒβ.
Σύστημα πέδησης ρυμουλκούμενου ή επικαθήμενου οχήματος με πεπ. αέρα, αυτόματο ρυθμιστή πέδησης και σύστημα ABS.
Ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης με πεπ. αέρα (EBS).
(Σύνολο 6 ώρες)
2.Σκοπός και τρόπος λειτουργίας εξαρτημάτων συστημάτων πέδησης με πεπ. αέρα.
Ο αεροσυμπιεστής.
Ο ρυθμιστής πίεσης.
Ο αφυγραντήρας.
Ο διακόπτης πίεσης.
Η προστατευτική βαλβίδα πολλαπλών κυκλωμάτων.
Τα αεροφυλάκια.
Οι βαλβίδες αποστράγγισης υγρασίας.
Η βαλβίδα της πέδης πορείας (ποδόφρενο).
Η βαλβίδα της πέσης στάθμευσης (χειρόφρενο).
Η βαλβίδα ρελέ.
Οι κύλινδροι πέδησης απλής λειτουργίας.
Οι κύλινδροι πέδησης διπλής λειτουργίας με ελατήριο.
Ο αυτόμαστος ρυθμιστής πέδησης λόγω φορτίου.
Η βαλβίδα ελέγχου του ρυμουλκούμενου οχήματος.
Οι αγωγοί και οι συνδέσεις ρυμουλκού οχήματος.
Οι αισθητήρες στροφών του συστήματος ABS.
Οι βαλβίδες ελέγχου της πίεσης του συστήματος ABS.
Η κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος ABS.
Η βαλβίδα πέδησης του ρυμουλκούμενου οχήματος.
Το μηχανικό χειρόφρενο του ρυμουλκούμενου οχήματος.
Η βαλβίδα της πέδης πορείας του συστήματος EBS.
Η αυτοτελής μονάδα ελέγχου της πίεσης του ρυμουλκουμένου του συστήματος EBS.
Ο αισθητήρας φορτίου του συστήματος EBS.
Η αυτοτελής μονάδα ελέγχου της πίεσης ρυμουλκουμένου του συστήματος EBS.
Η ηλεκτρική σύνδεση ρυμουλκούρυμουλκουμένου του συστήματος EBS.
(Σύνολο 6 ώρες)
3.Σκοπός και τρόπος λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας των βαρέων οχημάτων ABS και TCS.
4.Το φρενόμετρο περιστρεφόμενων κυλίνδρων βαρέων οχημάτων (τρόπος λειτουργίας και μετρούμενοι παράμετροι του συστήματος πέδησης)
5.Πέδες διαρκείας βαρέων οχημάτων (Διάφοροι τύποι και τρόπος λειτουργίας)
Το μηχανόφρενο.
Ο υδραυλικός επιβραδυντής.
Ο ηλεκτρομαγνητικός επιβραδυντής.
6.Οπτικοί έλεγχοι των συστημάτων πέδησης βαρέων οχημάτων σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 44880 υπουργική απόφαση όπως αυτή ισχύει.
(Σύνολο 6 ώρες)
(Β) ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΜΕ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟ ΑΕΡΑ
1.Συστήματα ανάρτησης με πεπιεσμένο αέρα.
Η χρήση του πεπ. αέρα στα συστήματα ανάρτησης βαρέων οχημάτων.
Σχεδίαση, τύποι, υλικά κατασκευής, αεροσουστών.
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα αεροανάρτησης.
Αισθητήρες δαπέδου οχημάτων, ηλεκτροβαλβίδες διεύθυνσης αέρα, ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου αεροανάρτησης.
Τρόπος λειτουργίας ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης.
2.Βλάβες αεροσουστών.
Επιμήκυνση αεροσουστών λόγω υπερβολικής διαδρομής.
Γήρανση αεροσουστών.
Διάβρωση των μεταλλικών πλακών των αεροσουστών.
Υπερβολική φθορά της εξωτερικής ελαστικής επιφάνειας της αερόσουστας.
Σοβαρή διαρροή πεπιεσμένου αέρα των αεροσουστών.
3.Οπτικοί έλεγχοι συστημάτων ανάρτησης με πεπιεσμένο αέρα
(Σύνολο 4 ώρες)
(Γ) ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΠΕΡΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΜΑΞΩΜΑ ΘΑΛΑΜΟΣ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ
1.Τύποι φορτηγών.
2.Διαστάσεις και βάρη φορτηγών.
3.Πινακίδες.
4.Αναγραφή στοιχείων του οχήματος.
5.Φωτισμός βαρέων οχημάτων.
6.Αντανακλαστικές πινακίδες.
7.Τρίγωνο, λασπωτήρες, σφήνες αναστολής (τάκοι), αντιολισθητικές αλυσίδες, πυροσβεστήρες, κιβώτιο πρώτων βοηθειών.
8.Διατάξεις ζεύξης ρυμουλκού με ρυμουλκούμενο, ρυμουλκού με επικαθήμενο.
9.Τύποι λεωφορείων.
10.Διαστάσεις και βάρη λεωφορείων.
(Σύνολο 4 ώρες)
(Δ) ΕΛΕΓΧΟΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ (Αστικών, Υπεραστικών, Τουριστικών)
1.Ηλικία οχημάτων Δημόσιας χρήσης
2.Εξοδοι κινδύνου (θύρες κινδύνου, παράθυρα κινδύνου, καταπακτές).
3.Θύρες επιβατών, Σκαλοπάτια, εσωτερικός και εξωτερικός φωτισμός, σύστημα θέρμανσης, σύστημα κλιματισμού, πινακίδες, εξωτερικές ενδείξεις, καθίσματα, λοιπός εξοπλισμός.
4.Οπτικοί έλεγχοι των λεωφορείων και του εξοπλισμού τους.
(Σύνολο 2 ώρες)
(Ε) ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΣΗΜΑΝΣΗ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
1.Ταχογράφοι (τρόπος λειτουργίας, φύλλα ταχογράφου, ρυθμίσεις ταχογράφου, έγκριση ταχογράφου).
2.Ηλεκτρονικοί ταχογράφοι, τρόπος λειτουργίας.
3.'Ελεγχος ταχογράφου στη συσκευή ελέγχου του διαδρόμου του Κ.Τ.Ε.Ο.
4.Ζώνες ασφαλείας.
5.Διάταξη περιοριστή ταχύτητας (έγκριση, τρόπος λειτουργίας).
6.'Ελεγχος της διάταξης περιοριστή ταχύτητας στη συσκευή του διαδρόμου του Κ.Τ.Ε.Ο.
7.Σήμανση (πινακίδες, μέγιστης ταχύτητας, βαρέως οχήματος μεγάλου μήκους οχήματος κ.λπ.)
8.Καθρέπτες, (έλεγχοι σύμφωνα με τη Νομοθεσία).
(Σύνολο 4 ώρες)
(ΣΤ) ΡΥΠΑΝΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
1.Ρυπαντές πετρελαιοκίνησης.
2.Συστήματα αντιρρύπανσης πετρελαιοκινητήρων.
3.Καταλυτικός μετατροπέας οξειδωτικού τύπου.
4.Φίλτρα σωματιδίων.
5.Σύστημα συνεχούς αναγέννησης του φίλτρου (παγίδες καπνού).
6.Καταλυτικός μετατροπέας Νοχ τύπου συσσωρευτή.
7.Καταλυτικός μετατροπέας επιλεγμένης αναγωγής (SCR).
8.'Ελεγχος καυσαερίων πετρελαιοκίνητων οχημάτων. (Σύνολο 4 ώρες)
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1.Αναγνώριση ταυτότητας του οχήματος.
2.Μέτρηση συντελεστή πέδησης οχημάτων με αερόφρενα και αεροϋδραυλικά φρένα.
3.Οπτικοί έλεγχοι συστήματος πέδησης με πεπ. αέρα.
4.Οπτικοί έλεγχοι συστήματος ανάρτησης στο λάκκο επιθεώρησης.
5.Οπτικοί έλεγχοι του συστήματος διεύθυνσης στο λάκκο επιθεώρησης.
6.Οπτικοί έλεγχοι, πλαισίου, υπερκατασκευής, θαλάμου, εξαρτημάτων φορτηγών και λεωφορείων.
7.'Ελεγχος φώτων στο φωτόμετρο.
8.'Ελεγχος εξοπλισμού φορτηγών και λεωφορείων.
9.Ελεγχος ορατότητας.
10.'Ελεγχος του καπνού (αιθάλης) με το νεφελόμετρο.
(Σύνολο 6 ώρες)
Σύνολο ωρών επιμορφωτικού σεμιναρίου βαρέων οχημάτων
Θεωρητική εκπαίδευση 36 ώρες Πρακτική εκπαίδευση 6 ώρες

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Αριθμός Πιστοποιητικού Φορέας Ειδικής Επιμόρφωσης Επώνυμο Όνομα
Ημερομηνία και τόπος γέννησης Ισχύει μέχρι (ημερομηνία)
Υπογραφή
Αναθεωρήθηκε μέχρι
Ημερομηνία
Υπογραφή

Άρθρο 6
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 1 Ιουλίου 2009

 

 


Τελευταία ενημέρωση
Έχει διαβαστεί 1539 φορές

Τελευταία Νέα