Νόμος 2414/1996 - ΦΕΚ 135/Α/25-6-1996
Νόμος 2414/1996 : Εκσυγχρονισμός των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών και άλλες διατάξεις.
ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 2414/1996
ΦΕΚ 135/Α/25-6-1996
Εκσυγχρονισμός των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Άρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής
1. Στις διατάξεις του παρόντος νόμου υπάγονται οι κάτωθι Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί, που ονομάζονται για τους σκοπούς του παρόντος νόμου δημόσιες επιχειρήσεις:
ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ (Α.Ε.ΔΙ.Κ.). ΑΕΡΟΛΙΜΗΝ ΑΘΗΝΩΝ (Α.ΑΘ. Α.Ε). ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ (Δ.Ε.Η. Α.Ε.), ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Δ.Ε.Θ. Α.Ε.). ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ (Δ.Ε.Π. Α.Ε.). ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΕΡΙΟΥ (Δ.ΕΠ.Α. Α.Ε.). ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΕΡΕΥΝΑ - ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ (Δ.Ε.Π.-ΕΚ.Υ. Α.Ε.). ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΣΤΕΓΑΣΗΣ (Δ.Ε.ΠΟ.Σ.), ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΦΩΤΑΕΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (Δ.Ε.Φ.Α.), ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ (Ε.Α.Β. Α.Ε.), ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΟΠΛΩΝ (Ε.Β.Ο. Α.Ε.), ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ (Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε.), ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΟΡΥΚΤΕΛΑΙΑ (Ε.Κ.Ο. Α.Ε.). ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ (ΕΛ.Δ.Α. Α.Ε.), ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ (ΕΛ.Ο.Τ.), ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ (ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.), ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑΣ (Ε.Ο.Μ.Μ.Ε.Χ.), ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (Ε.Ο.Τ.), ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.), ΕΤΑΙΡΙΑ ΥΔΡΕΥΣΗΣ - ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ (Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.). ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΕΙΡΑΙΩΣ (Η.Λ.Π.Α.Π. Α.Ε.), ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΕΙΡΑΙΩΣ (Η.Σ.Α.Π. Α.Ε.), ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΩΝ ΕΙΔΩΝ (Κ.Α.Ε. Α.Ε.), ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (Κ.Ε.Δ. Α.Ε.), ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ο.Α.Θ.), ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.), ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο.Δ.Ι.Ε.), ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΙΑ (Ο. ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ Α.Ε.), ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ (Ο.Α. Α.Ε.). OLYMPIC CATERING (O.C.). ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ (ΟΛ.ΤΟΥΡ. Α.Ε.). ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ (Ο.Π.Α.Π.). ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΕΞΑΓΩΓΩΝ (Ο.Π.Ε.). ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο.Σ.Ε. Α.Ε), ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο Τ.Ε. Α.Ε.). ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ο.Υ.Θ )
2 Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και του εποπτεύοντος Υπουργού δύνανται να υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου και άλλες δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί.
Άρθρο 2
Νομική μορφή των Δ.Ε.Κ.Ο.
1. Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται μέσα σε έξι (6) μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και του εποπτεύοντος Υπουργού, μετά από γνώμη του Δ.Σ., δύνανται να μετατρέπονται σε ανώνυμες εταιρίες οι δημόσιες επιχειρήσεις που δεν έχουν τη μορφή αυτή και να καταρτίζονται τα καταστατικά τους, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και του κ.ν. 2190/1920. Με όμοια προεδρικά διατάγματα δύναται για ορισμένες δημόσιες επιχειρήσεις να παραταθεί η προθεσμία του ανωτέρω εδαφίου για ένα επιπλέον εξάμηνο. Ομοίως με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας. Οικονομικών και του εποπτεύοντος Υπουργού, που εκδίδονται εντός της ως άνω προθεσμίας. προσαρμόζονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου τα καταστατικά των δημοσίων επιχειρήσεων που έχουν τη μορφή της ανώνυμης εταιρίας ή εγκρίνεται η προσαρμογή τους.
2. Αλλαγές στη σύνθεση του μετοχικού κεφαλαίου των δημοσίων επιχειρήσεων πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις ή όπου είναι αναγκαίο. με νόμο.
3. Με τα προεδρικά διατάγματα και τις κοινές υπουργικές αποφάσεις της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού. ορίζεται ότι οι δημόσιες επιχειρήσεις λειτουργούν με βάση τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας, χωρίς να μεταβάλλεται ο χαρακτήρας τους ως εταιριών που ασκούν δραστηριότητα κοινής ωφέλειας.
Άρθρο 3
Στρατηγικό - Επιχειρησιακό Σχέδιο
1. Οι δημόσιες επιχειρήσεις υποχρεούνται να καταρτίζουν:
α) Το Στρατηγικό Σχέδιο (Σ.Σ.), που καθορίζει, στο πλαίσιο της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής, τους μακροχρόνιους βασικούς στόχους για την εκπλήρωση των σκοπών της δημόσιας επιχείρησης και τις μεθόδους πραγματοποίησης τους.
β) Το Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) με διάρκεια τριών (3) έως πέντε (5) ετών. Το Ε.Σ εξειδικεύει τους στόχους του Σ.Σ. και τις μεθόδους πραγματοποίησής τους για καθένα από τα έτη της διάρκειάς του.
2. Κάθε Ε.Σ. περιλαμβάνει επί μέρους σχέδια που περιγράφουν τους στόχους και τις δραστηριότητες κάθε υπηρεσιακής ή επιχειρησιακής μονάδας, διεύθυνσης ή τομέα, για κάθε διαχειριστική περίοδο και συνολικά για όλη τη διάρκειά του.
Σε κάθε Ε.Σ.:
α) περιγράφονται οι στόχοι που επιδιώκονται εκφρασμένοι σε ποσά,
β) προσδιορίζεται ο χρόνος της πραγματοποίησής τους,
γ) προσδιορίζονται τα μέσα και οι ενέργειες που προορίζονται για το σκοπό αυτόν,
δ) αποτιμάται το κόστος της πραγματοποίησης των στόχων αυτών και
ε) καθορίζονται οι εσωτερικές διαδικασίες παρακολούθησης και ελέγχου της πραγματοποίησης των στόχων αυτών.
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και ο εποπτεύων Υπουργός παρακολουθούν την πορεία εκτέλεσης του εγκεκριμένου Ε.Σ. και ελέγχουν το βαθμό επίτευξης των στόχων του.
Το Σ.Σ. και το ΕΣ. υποβάλλονται από το διοικητικό συμβούλιο κάθε δημόσιας επιχείρησης στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και στον εποπτεύοντα Υπουργό. εγκρίνονται με κοινή τους απόφαση και κατατίθενται στην αρμόδια κατά τον Κανονισμό της Βουλής Επιτροπή της.
3. Οι δημόσιες επιχειρήσεις που έχουν θυγατρικές εταιρίες, περιλαμβανόμενες ή μη στην απαρίθμηση της παρ. 1 του άρθρου 1 του παρόντος, υποχρεούνται να υποβάλουν τα Σ.Σ. και τα Ε.Σ. για λογαριασμό όλου του ομίλου και των εταιριών του.
4. Το Ε.Σ. μπορεί να αναθεωρείται με τον τρόπο που καταρτίζεται και εγκρίνεται. Εν τούτοις σε επείγουσες περιπτώσεις, οι διοικήσεις των δημοσίων επιχειρήσεων μπορούν, αν κρίνουν αναγκαίο, για τη βελτίωση του αποτελέσματος της επιχείρησης να προβαίνουν σε περιορισμένης έκτασης αναμορφώσεις των Επιχειρησιακών Σχεδίων με δική τους ευθύνη. Στο τέλος της χρήσης και μαζί με την έκθεση πεπραγμένων θα υποβάλλουν και αντίστοιχη έκθεση δικαιολόγησης των ανωτέρω αλλαγών. που θα αποδεικνύει την ανάγκη επιβολής τους.
5 Η υποχρέωση υποβολής του Σ.Σ και του Ε.Σ. σύμφωνα με το παρόν άρθρο δεν αναιρεί την υποχρέωση υποβολής του προϋπολογισμού, του απολογισμού, το λογαριασμού αποτελεσμάτων χρήσης, καθώς και κάθε άλλου στοιχείου που προβλέπεται από γενικές ή ειδικές διατάξεις.
6. Οι δημόσιες επιχειρήσεις που έχουν θυγατρικές εταιρίες υποβάλλουν, εκτός από τα αναφερόμενα στη προηγούμενη παράγραφο, και ενοποιημένους ισολογισμούς.
Άρθρο 4
Συμβόλαιο Διαχείρισης - Έλεγχος της τήρησής του
1. Μεταξύ του προέδρου του Δ.Σ. και του διευθύνοντος συμβούλου κάθε δημόσιας επιχείρησης αφ" ενός και του Δημοσίου εκπροσωπουμένου από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και τον εποπτεύοντα Υπουργό αφ" ετέρου συνάπτεται "Συμβόλαιο Διαχείρισης", στο οποίο καθορίζονται με λεπτομέρεια και στο πλαίσιο του Σ.Σ. και του Ε.Σ. οι στόχοι που ο πρόεδρος του Δ.Σ. και ο διευθύνων σύμβουλος αναλαμβάνουν να εκπληρώσουν κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Το Συμβόλαιο Διαχείρισης κατατίθεται στην αρμόδια κατά τον Κανονισμό της Βουλής Επιτροπή.
2. Το Συμβόλαιο Διαχείρισης περιλαμβάνει ιδίως:
α) τους όρους και κανόνες για την επίτευξη των στόχων του Ε.Σ. και τη διαδικασία ελέγχου εφαρμογής του,
β) τους όρους και τις προϋποθέσεις αναθεώρησης του, ιδίως σε περίπτωση αναθεώρησης του Επιχειρησιακού Σχεδίου ή μεταβολής της ευρύτερης κυβερνητικής πολιτικής,
γ) τις εξαιρετικές περιπτώσεις υλικής ή ηθικής επιβράβευσης του προέδρου του Δ.Σ. και του διευθύνοντος συμβούλου κατά τη λήξη της διαχειριστικής περιόδου ή και κατά τη λήξη της θητείας τους. Η επιβράβευση αυτή δίδεται όταν οι ετήσιοι ή οι συνολικοί στόχοι του Ε.Σ. επιτεύχθηκαν σε βαθμό που υπερβαίνει τα προβλεπόμενα στο Συμβόλαιο Διαχείρισης, λόγω της ιδιαίτερης ικανότητας, πρωτοβουλίας και επιμέλειας που αυτοί επέδειξαν,
δ) τους λόγους καταγγελίας του από την πλευρά του Δημοσίου.
ε) τους δείκτες παρακολούθησης των κρίσιμων οικονομικών μεγεθών, ιδίως τους δείκτες κόστους παραγωγής προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών, παραγωγικότητας, βαθμού αξιοποίησης του προσωπικού, ποιότητας παραγόμενων προϊόντων ή παρεχόμενων υπηρεσιών,
στ) το ποσό που διατίθεται συνολικά ετησίως για τις δαπάνες του προσωπικού σε σχέση με τα άλλα βασικό οικονομικά μεγέθη της δημόσιας επιχείρησης,
ζ) Τις υπηρεσίες που παρέχονται χωρίς αντάλλαγμα ή με ουσιωδώς μειωμένο αντάλλαγμα για την κάλυψη στοιχειωδών βιοτικών αναγκών προσώπων που δεν είναι σε θέση να καταβάλουν αντάλλαγμα ανάλογο με την παρεχόμενη υπηρεσία.
3. Το Δ.Σ κάθε δημόσιας επιχείρησης συντάσσει ετήσιο έκθεση πεπραγμένων που περιέχει όλα τα οικονομικά στοιχεία που αφορούν τους εγκεκριμένους, από το Επιχειρησιακό Σχέδιο και το Συμβόλαιο Διαχείρισης, στόχους. Η έκθεση υποβάλλεται μέσα στους τρεις (3) πρώτους μήνες του έτους στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και τον εποπτεύοντα Υπουργό. Επίσης κατατίθεται στην αρμόδια κατά τον Κανονισμό της Βουλής Επιτροπή.
4. Αν διαπιστωθεί σοβαρή απόκλιση των μεγεθών ή του χρόνου πραγματοποίησης των στόχων που δεν δικαιολογείται επαρκώς ή άλλος σπουδαίος λόγος, με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και του εποπτεύοντος Υπουργού δύναται να καταγγελθούν το Συμβόλαιο Διαχείρισης και οι συμβάσεις του προέδρου του Δ.Σ. και του διευθύνοντος συμβούλου και να ανακληθεί ο διορισμός τους. "Μέσα σε ένα (1) μήνα από το διορισμό νέων συνομολογείται νέο Συμβόλαιο Διαχείρισης μεταξύ αυτών και του Δημοσίου, σύμφωνα με το παρόν άρθρο.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δύναται να ανατίθεται σε ελεγκτικές εταιρίες ο διαχειριστικός έλεγχος των δημοσίων επιχειρήσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθρου 38 του ν. 2065/1992 (ΦΕΚ 113 Α) και του άρθρου 3 του ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247 Α).
Άρθρο 5
Όργανα διοίκησης
Όργανα διοίκησης των δημοσίων επιχειρήσεων είναι: α) Το διοικητικό συμβούλιο. β) Ο διευθύνων σύμβουλος. γ) Το συμβούλιο διεύθυνσης.
Άρθρο 6
Διοικητικό Συμβούλιο
1. Το Δ.Σ. είναι το ανώτατο διοικητικό όργανο της δημόσιας επιχείρησης και κατά κύριο λόγο διαμορφώνει τη στρατηγική και την πολιτική ανάπτυξης της εταιρίας, ενώ εποπτεύει και ελέγχει τη διαχείριση της περιουσίας της.
2. Η θητεία του διοικητικού συμβουλίου είναι πενταετής.
Ο αριθμός των μελών του διοικητικού συμβουλίου των δημοσίων επιχειρήσεων είναι περιττός και δεν δύναται να υπερβαίνει τα ένδεκα (11) μέλη ή να είναι μικρότερος των επτά (7). Το διοικητικό συμβούλιο αποτελείται από τους εκπροσώπους των μετόχων, δύο εκπροσώπους των εργαζομένων στη δημόσια επιχείρηση που εκλέγονται με άμεση και καθολική ψηφοφορία, από ένα πρόσωπο που υποδεικνύεται από την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (O.K.Ε.) και ορίζεται σύμφωνα με την παρ. 3 του παρόντος άρθρου και από εκπροσώπους του Δημοσίου Οι εκπρόσωποι του Δημοσίου στο Δ.Σ.. μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος, ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και του εποπτεύοντος Υπουργού, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 10 του ν. 2322/1995 (ΦΕΚ 143 Α).
3. Το υποδεικνυόμενο από την Ο.Κ.Ε. μέλος προέρχεται από φορείς σχετικούς ρε την κάθε δημόσια επιχείρηση και προτείνεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών αφότου ειδοποιηθεί η Ο.Κ.Ε. από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Η ίδια προθεσμία ισχύει και για την πρόταση εκπροσώπων των εργαζομένων. Αν οι προθεσμίες αυτές παρέλθουν άπρακτες, το Δ.Σ. συγκροτείται και λειτουργεί χωρίς τα μέλη αυτά.
4. Ως προς τις δημόσιες επιχειρήσεις των οποίων το Καταστατικό καταρτίζεται με προεδρικό διάταγμα, σύμφωνα με το άρθρο 2 του παρόντος νόμου, οι διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται μετά τη δημοσίευση των
προεδρικών διαταγμάτων αυτών. Ως προς τις δημόσιες επιχειρήσεις των οποίων το Καταστατικό θα τρόπο ποιηθεί με κοινές υπουργικές αποφάσεις, συμφωνά με το άρθρο 2 του παρόντος νόμου, οι διατάξεις τω. παραγράφων 2 και 3 του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται μετά τη λήξη της θητείας του Δ.Σ. κάθε δημόσιας επιχείρησης.
Άρθρο 7
Διευθύνων Σύμβουλος
1. Στις δημόσιες επιχειρήσεις που προσαρμόζουν τα καταστατικά τους σύμφωνα με το άρθρο 2 του παρόντος και στις οποίες δεν έχει ήδη ορισθεί διευθύνων σύμβουλος, αυτός προσλαμβάνεται για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών μετά από δημόσια προκήρυξη της θέσης
2. Ο διευθύνων σύμβουλος είναι μέλος του Δ.Σ της δημόσιας επιχείρησης και η ιδιότητά του δεν είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του προέδρου του Δ.Σ.
3 Τα ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα για την κατάληψη της θέσης του διευθύνοντος συμβούλου είναι πτυχίο Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής και πενταετής εμπειρία σε θέση σημαντικής ευθύνης και απαιτήσεων στο δημόσιο η τον ιδιωτικό τομέα, με αντικείμενο συναφές προς το κύριο αντικείμενο των δραστηριοτήτων της συγκεκριμένης δημόσιας επιχείρησης.
4. Η προκήρυξη της θέσης του διευθύνοντος συμβούλου γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και του εποπτεύοντος Υπουργού. Με την απόφαση αυτή καθορίζεται η διαδικασία της επιλογής. εξειδικεύονται τα αναγκαία προσόντα και μπορεί να ορίζεται ότι για την κατάληψη της θέσης απαιτούνται και προσόντα πέραν των αναφερομένων στην προηγούμενη παράγραφο.
Άρθρο 8
Συμβούλιο Διεύθυνσης - Γενικοί Διευθυντές
1 Στις δημόσιες επιχειρήσεις λειτουργεί συμβούλιο διεύθυνσης, με κύρια αποστολή το συντονισμό και την εξασφάλιση της απαραίτητης συνοχής της λειτουργίας της εταιρίας, την επίλυση σημαντικών προβλημάτων της τρέχουσας διαχείρισης, τη λήψη αποφάσεων για προμήθειες ή αναθέσεις έργων μέχρι το τιθέμενο από το Δ.Σ. χρηματικό όριο και την άσκηση κάθε άλλης αρμοδιότητας που του εκχωρεί το Δ.Σ. Στο συμβούλιο διεύθυνσης μετέχει ως πρόεδρος ο διευθύνων σύμβουλος και οι γενικοί διευθυντές η, αν υπάρχει μόνο ένας γενικός διευθυντής, αυτός και οι διευθυντές η, σε κάθε άλλη περίπτωση, οι διευθυντές. Το Δ.Σ. εγκρίνει τον Κανονισμό Λειτουργίας του συμβουλίου διεύθυνσης μετά από πρόταση του διευθύνοντος συμβούλου
2 Οι γενικοί διευθυντές είναι ανώτατα στελέχη της δημόσιας επιχείρησης, εκτός οργανικών θέσεων, προΐστανται αυτοτελών τομέων δράσης της και ορίζονται με απόφαση του Δ.Σ., που εκδίδεται μετά από πρόταση του διευθύνοντος συμβούλου, όπου προσδιορίζονται και οι αρμοδιότητες ενός εκάστου.
3. Οι γενικοί διευθυντές επιλέγονται από εξειδικευμένο στελέχη διοίκησης από το προσωπικό της δημόσιας επιχείρησης ή εκτός αυτού με απόσπαση ή με σύναψη ειδικής σύμβασης.
4. Η αναγκαιότητα διορισμού γενικών διευθυντών υπόκειται στην κρίση του Δ.Σ., το οποίο καθορίζει τον αριθμό και τις αρμοδιότητες τους. καθώς και τον τρόπο λειτουργίας του συμβουλίου διεύθυνσης.
Άρθρο 9
Υποχρεώσεις των δημόσιων επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές
1. Κάθε δημόσια επιχείρηση που προσφέρει προϊόντα η υπηρεσίες σε καταναλωτές υποχρεούται εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου να καταρτίσει και υποβάλει προς έγκριση στο εποπτεύον Υπουργείο ένα Χάρτη Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή (Χ.Υ.Κ.). Εντός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, οι δημόσιες επιχειρήσεις ζητούν γραπτώς τις απόψεις της Επιτροπής Προστασίας των Καταναλωτών των δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών του άρθρου 13 του ν. 2251/1994 (ΦΕΚ 191 Α) για το Χ.Υ.Κ.. Οι απόψεις της Επιτροπής υποβάλλονται γραπτώς εντός δυο (2) μηνών από την ανωτέρω αίτηση.
2. Ο Χ.Υ.Κ. καθορίζει τις καταστατικές υποχρεώσεις. τους όρους υπό τους οποίους η δημόσια επιχείρηση παρέχει τα προϊόντα η τις υπηρεσίες της προς τους καταναλωτές και τη διαδικασία αποζημίωσης προς αυτούς σε περίπτωση μη τήρησης εκ μέρους της των ανωτέρω υποχρεώσεων και όρων.
3 Οι δημόσιες επιχειρήσεις της παρ. 1 του παρόντος άρθρου υποβάλλουν με τον ετήσιο προϋπολογισμό τους προς έγκριση σύστημα Δεικτών Εξυπηρέτησης και Αποτελεσματικότητας (Δ.Ε.Α.). Οι Δ.Ε.Α. καθορίζονται ανάλογα με τη συγκεκριμένη φύση των παρεχόμενων υπηρεσιών ή παραγόμενων προϊόντων και περιλαμβάνουν δείκτες ποιότητας αυτών.
Άρθρο 10
Θέματα προσωπικού
1. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν θίγουν τις κείμενες διατάξεις νόμων και συλλογικών συμβάσεων εργασίας (Σ.Σ.Ε.) που ρυθμίζουν τις εργασιακές σχέσεις του προσωπικού των δημόσιων επιχειρήσεων.
2. Η πολιτική ως προς τις αμοιβές του προσωπικού των δημόσιων επιχειρήσεων καθορίζεται στο Συμβόλαιο Διαχείρισης σε σχέση και με τα άλλα βασικά οικονομικά μεγέθη.
3. Επιτρέπεται η χορήγηση στο προσωπικό των δημόσιων επιχειρήσεων επιπλέον αμοιβών στο πλαίσιο άσκησης πολιτικής στελεχών ή με σκοπό την αύξηση της παραγωγικότητας, είτε με τη μορφή επιβράβευσης επιτυχιών είτε με τη σύνδεση αμοιβών και παραγωγικότητας, όπου" η τελευταία μπορεί αντικειμενικά να μετρηθεί. Η χορήγηση αυτή επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση της πρόβλεψής της στην ετήσια συνολική δαπάνη μισθοδοσίας.
4. Οι διοικήσεις των δημόσιων επιχειρήσεων υποχρεούνται να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αναβάθμιση και αξιοποίηση του προσωπικού τους καταρτίζοντας, όπου χρειάζεται, νέους κανονισμούς προσωπικού και οργανογράμματα, καθώς και προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσής του. Ιδιαίτερα για τους Γ.Κ.Π. των επιχειρήσεων και ζητήματα που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις, οποιαδήποτε αλλαγή απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη των δύο μερών (επιχείρηση - εργαζόμενοι) με τη διαδικασία της υπογραφής συλλογικής σύμβασης από την πιο αντιπροσωπευτική οργάνωση του χώρου.
Άρθρο 11
Εξουσιοδοτήσεις
Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και του εποπτεύοντος Υπουργού ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 3 παράγραφοι 1 έως και 4 και του άρθρου 4 παράγραφοι 1 και 2 και ιδίως ο χρόνος υποβολής και έγκρισης των Σ.Σ. και των Ε.Σ. και της υπογραφής των Σ.Δ..
Άρθρο 12
Σύσταση Διεύθυνσης Ειδικών Χρηματοδοτήσεων και Προγραμμάτων και Τεχνικής Βοήθειας (Ε.Χ.Π.Τ.Β.)
Συνιστάται στη Γενική Διεύθυνση Εξωτερικών Οικονομικών και Εμπορικών Σχέσεων (Γ.Δ. Ε.Ο και Ε.Σ.) της Γενικής Γραμματείας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων Διεύθυνση Ειδικών Χρηματοδοτήσεων και Προγραμμάτων και Τεχνικής Βοήθειας, με αρμοδιότητα στους τομείς του σχεδιασμού, συντονισμού, υλοποίησης, παρακολούθησης - ελέγχου και αξιολόγησης κάθε είδους ειδικών προγραμμάτων και έργων με εθνική, κοινοτική ή διεθνή χρηματοδότηση, που απευθύνονται προς τρίτες χώρες, οι οποίες χρειάζονται βοήθεια.
Με κοινή απόφαση κανονιστικού περιεχομένου των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται η διάρθρωση της Διεύθυνσης σε επί μέρους οργανικές μονάδες και η κατανομή σ"αυτές των ειδικότερων αρμοδιοτήτων τους.
Άρθρο 13
1. Μετά το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης (β) της παραγράφου 1 του άρθρου 1 των κωδικοποιημένων με το άρθρο 1 του π.δ/τος 456/1995 (ΦΕΚ 269 Α) διατάξεων που αφορούν στην παροχή επενδυτικών κινήτρων σε ενιαίο κείμενο, προστίθεται εδάφιο, ως εξής.
«Η αγορά αποπερατωθεισών ή ημιτελών κτιριακών και βοηθητικών εγκαταστάσεων που γίνεται αποκλειστικά στα πλαίσια επενδύσεων σχετιζομένων με την αποκατάσταση των δραστηριοτήτων που επλήγησαν από πλημμύρες.
2. Στην τρίτη σειρά του (α) εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 5 των κωδικοποιημένων με το άρθρο 1 του π.δ/τος 456/1995 (ΦΕΚ 269 Α) διατάξεων που αφορούν στην παροχή επενδυτικών κινήτρων σε ενιαίο κείμενο, και μετά τη λέξη «Θράκη», προστίθεται φράση. ως εξής:
«ή για επενδύσεις που γίνονται στα πλαίσια αποκατάστασης των δραστηριοτήτων που επλήγησαν από πλημμύρες».
3. Στο τρίτο εδάφιο της παραγράφου 4α του άρθρου 9 των κωδικοποιημένων με το άρθρο 1 του π.δ/τος 456/1995 (ΦΕΚ 269 Α") διατάξεων που αφορούν στην παροχή επενδυτικών κινήτρων σε ενιαίο κείμενο, προστίθενται τα εξής:
«Επίσης η διάταξη αυτή εφαρμόζεται για τη μετεγκατάσταση από οποιαδήποτε περιοχή (συμπεριλαμβανομένης και της περιοχής Α) στην ίδια ή άλλη περιοχή της επικράτειας και χωρίς τον περιορισμό της εγκατάστασης εντός ΒΙ.ΠΕ. Ε.Τ.Β.Α. επιχειρήσεων της παραγράφου 1 του άρθρου 2, που γίνεται αποκλειστικά
στα πλαίσια επενδύσεών τους σχετιζομένων με την αποκατάσταση των δραστηριοτήτων που επλήγησαν από πλημμύρες».
4. Οι ρυθμίσεις των προηγούμενων παραγράφων 1, 2 και 3 έχουν εφαρμογή και για τις επιχειρήσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 1892/1990, των οποίων επενδύσεις αυτής της κατηγορίας έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ίδιου νόμου, κατά την Α" και Β" εξεταστική περίοδο 1995. Γι" αυτές τις περιπτώσεις η απόφαση υπαγωγής μπορεί να τροποποιηθεί για τη σχετική αύξηση του κόστους της επένδυσης προς ενσωμάτωση του κόστους αγοράς κτιριακών και βοηθητικών εγκαταστάσεων και των δαπανών μετεγκατάστασης της περίπτωσης (ε) της παρ. 1 του άρθρου 1 του κωδικοποιημένου αναπτυξιακού νόμου, χωρίς την προϋπόθεση της προηγούμενης υλοποίησης του 50% της παραγωγικής επένδυσης της παραγράφου 10 του άρθρου 6 του ίδιου νόμου. Σε περίπτωση δε που η αγορά των κτιριακών και βοηθητικών εγκαταστάσεων. καθώς και οι δαπάνες μετεγκατάστασης θα έχουν ήδη πραγματοποιηθεί μέχρι την ως άνω τροποποίηση της απόφασης υπαγωγής, η επιχείρηση δεν δικαιούται να εφαρμόσει τις διατάξεις της παραγράφου 10 του άρθρου 6 του ως άνω νόμου για αναμόρφωση του κόστους του τμήματος αυτού της παραγωγικής επένδυσης.
Άρθρο 14
1. Η αληθής έννοια του εδαφίου 3 της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 2328/1995 έχει ως εξής:
"Εφόσον μέτοχος είναι άλλη ελληνική ανώνυμη εταιρεία και οι μετοχές αυτής της εταιρείας πρέπει να είναι ονομαστικές και ούτω καθεξής μέχρι φυσικού προσώπου".
2. Το εδάφιο 4 της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 2328/1995 τροποποιείται ως εξής:
«Ειδικά ως προς τις εισηγμένες στο Χ.Α.Α. εταιρείες η υποχρέωση περαιτέρω ονομαστικοποίησης μέχρι φυσικού προσώπου δεν ισχύει για τις μετοχές που κατέχονται από Οργανισμούς Συλλογικών Επενδύσεων σε Κινητές Αξίες (Ο.Σ.Ε.Κ.Α.), Εταιρείες Επενδύσεων Χαρτοφυλακίου του ν. 1969/1991, τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία, ασφαλιστικές εταιρείες, χρηματιστηριακές εταιρείες και εταιρείες επιχειρηματικού κεφαλαίου και μέχρι ποσοστού 5% για καθένα από αυτούς. Σε κάθε περίπτωση ο περιορισμός του ποσοστού μέχρι 5% δεν ισχύει για τις τράπεζες, εφόσον έχουν περιέλθει στην κυριότητά τους περισσότερες μετοχές, είτε λόγω αναδοχής εκδόσεως νέων μετοχών είτε λόγω αναγκαστικής εκτελέσεως. Η ρύθμιση των παραπάνω εδαφίων ανατρέχει στην 3η Αυγούστου 1995, οπότε τέθηκε σε ισχύ ο ν. 2328/1995».
Άρθρο 15
1. Η διάταξη της παρ. 8 του άρθρου 3 του ν. 2297/1995 αντικαθίσταται ως εξής:
«8. Επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων των κλάδων Υπηρεσιών Εξωτερικού από το Γραφείο Ο.Ε.Υ σε Γραφείο Ο.Ε.Υ., από Γραφείο Ο.Ε.Υ. σε Πρεσβευτικές, Προξενικές Αρχές και Μ.Ε.Α. και από Κ.Υ. (Ελλάδα) σε Πρεσβευτικές και Προξενικές Αρχές και Μ.Ε.Α.. εφόσον αυτό υπαγορεύεται από υπηρεσιακές ανάγκες ειδικώς αιτιολογημένες.
Η απόσπαση αυτή είναι διάρκειας μέχρι δυο (2) ετών δυνάμενη να ανανεωθεί για ένα (1) ακόμη έτος και γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας ή κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Εξωτερικών, προκειμένου για Πρεσβευτικές και Προξενικές Αρχές, που εκδίδεται μετά από σύμφωνη γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου.»
2. Στο άρθρο 4 του ν. 2297/1995 προστίθεται παράγραφος με αριθμό 7 με το ακόλουθο περιεχόμενο:
«7.α. Στους Προϊσταμένους Γραφείων Γενικών Συμβούλων Ο.Ε.Υ. παρέχεται η εκάστοτε προβλεπόμενη από το άρθρο 132 παρ. 1 του ν. 419/1976. όπως τροποποιήθηκε από το ν. 2080/1992 (ΦΕΚ 153 Α), δωρεάν οίκηση εις βάρος του Δημοσίου».
Β. Η παράγραφος 4 του άρθρου 4 του ν. 2297/1995 εξακολουθεί να ισχύει και μετά τη δημοσίευση του ν. 2346/1995 (ΦΕΚ 220 Α).
γ. Στην παράγραφο 4 του άρθρου 4 του ν. 2297/1995 προστίθεται εδάφιο με το ακόλουθο περιεχόμενο:
«Προκείμενου περί θεμάτων των υπαλλήλων των κλάδων των Υπηρεσιών Εξωτερικού του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, που δεν ρυθμίζονται από τον 2297/1995 (ΦΕΚ 50 Α), εξακολουθούν να εφαρμόζονται και μετά τη δημοσίευση του ν 2346/1995 (ΦΕΚ 220 Α) οι διατάξεις του ν. 419/1976 (ΦΕΚ 221 Α) «Περί Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών», όπως αυτές εκάστοτε ισχύουν σε κάθε περίπτωση.»
Η ισχύς της παραγράφου 7 αρχίζει από τη δημοσίευση του ν. 2297/1995».
3. Η διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 6 του ν. 2297/1995 καταργείται από της ισχύος της.
Άρθρο 16
1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 2 του ν. 1819/1988 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Η μελέτη και η εισήγηση των θεμάτων της περίπτωσης α" της προηγούμενης παραγράφου ανατίθεται στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και υποβάλλεται σ" αυτόν μέσα στην προθεσμία που ορίζεται με την ίδια απόφαση. Η προθεσμία αυτή δεν μπορεί να είναι μικρότερη από τρεις (3) μήνες ούτε μεγαλύτερη από ένα
(1) έτος. Σε ειδικές επαρκώς αιτιολογημένες περιπτώσεις η εν λόγω προθεσμία μπορεί να ορίζεται σε δυο
(2) έτη. Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας διαβιβάζει την εισήγηση του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος στο Ε.ΣΥ.Λ.. Η προθεσμία γνωμοδότησης του Ε.ΣΥ.Λ, που ορίζεται με το σχετικό έγγραφο του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας, δεν μπορεί να είναι μικρότερη από ένα (1) μήνα ούτε μεγαλύτερη από ένα (1) έτος. Αν το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος δεν υποβάλει την εισήγησή του για τα παραπάνω θέματα μέσα στην προθεσμία που ορίζεται, το Ε.ΣΥ.Λ. γνωμοδοτεί ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνσης Λογιστικής Τυποποίησης ή ειδικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συνιστάται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας, ύστερα από γνώμη του Ε.ΣΥ.Λ..
Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας καθορίζεται κάθε λεπτομέρεια και κάθε διαδικαστικό θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου αυτής.»
2 Στην παράγραφο 2 του άρθρου 6 του ν 1819/1988 προστίθενται ως περιπτώσεις β και η οι εξής προβλέψεις αντίστοιχα:
«β. έναν υπάλληλο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, της Διεύθυνσης Τομέων Παραγωγής ή Διεύθυνσης Δ.Ε. Κ.Ο.. Προϊστάμενο Διεύθυνσης ή τμήματος.
η. το γραμματέα, υπάλληλο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, της Διεύθυνσης Τομέων Παραγωγής.»
3 Οι περιπτώσεις β’, γ, δ, ε’ και στ’ της ανωτέρω παραγράφου αναγράφονται στο έξης ως περιπτώσεις γ. δ. ε. στ’ και ζ’ αντίστοιχο.
4. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 6 του ν. 1819/1988 προστίθεται ως περίπτωση β η εξής πρόβλεψη:
«β. από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας, ο υπάλληλος του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και ο γραμματέας.»
5. Οι περιπτώσεις β’, γ’, δ’, ε’ και στ της ανωτέρω παραγράφου αναγράφονται στο εξής ως περιπτώσεις γ. δ’, ε’, στ’ και ζ’ αντίστοιχα.
6. Οι περιπτώσεις β’ μέχρι και στ του εδαφίου 2 της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του ν. 1819/1988 αναγράφονται στο εξής β’ μέχρι και ζ.
7. Η παράγραφος 8 του άρθρου 6 του ν. 1819/1988 καταργείται.
8. Η παράγραφος 1 του άρθρου 7 του ν. 1819/1988 αντικαθίσταται ως έξης:
Ί. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ορίζονται:
α. Το παράβολο που πρέπει κατά περίπτωση να καταβληθεί από τον ιδιώτη ενδιαφερόμενο για τη συζήτηση προσφυγής του στην Επιτροπή Επίλυσης Λογιστικών Αμφισβητήσεων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 6 του ν. 1819/1988 ή για την εξέταση αιτήματος του στο Εθνικό Συμβούλιο Λογιστικής και την έκδοση γνωμοδότησης, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν, 1819/1988.
β. Η αποζημίωση του προέδρου και των λοιπών μελών της Επιτροπής Επίλυσης Λογιστικών Αμφισβητήσεων και του Εθνικού Συμβουλίου Λογιστικής, που δεν υπόκειται στους περιορισμούς του ν. 1256/1982 και του άρθρου 18 του ν. 1505/1984·.
9. Κυρούται η κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υφυπουργού Ανάπτυξης, με αριθ. πρωτ. 13995/Γ 423/23.4.1996, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 300 Β».
Άρθρο 17
1. Στην περίπτωση (κ) της παραγράφου 1 του άρθρου 1 των κωδικοποιημένων με το π.δ. 456/1995 (ΦΕΚ 269 Α) διατάξεων που αφορούν στην παροχή επενδυτικών κινήτρων σε ενιαίο κείμενο, προστίθενται τα εξής:
«Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας, που μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ, καθορίζονται: ι) οι ως άνω περιοχές, ιι) τα παρεχόμενα στις επενδύσεις αυτές κίνητρα όσον αφορά την επιχορήγηση και επιδότηση επιτοκίου και ιιι) κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της διάταξης αυτής για τις εν λόγω επενδύσεις και τις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τα μεταφορικά αυτά μέσα».
2. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 19 των κωδικοποιημένων με το άρθρο 1 του π.δ/τος 456/1995 (ΦΕΚ 269 Α’) διατάξεων που αφορούν στην παροχή επενδυτικών κινήτρων σε ενιαίο κείμενο, αντικαθίσταται. αφότου ίσχυσε, ως εξής:
«Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής έχουν εφαρμογή για τις αιτήσεις υπαγωγής που υποβάλλονται από την 1η Νοεμβρίου 1994 και μετά».
Άρθρο 18
1. Η δεύτερη πρόταση της παραγράφου 6α του άρθρου 6 των κωδικοποιημένων με το άρθρο 1 του π.δ/τος 456/1995 (ΦΕΚ 269 Α") διατάξεων που αφορούν, στην παροχή επενδυτικών κινήτρων σε ενιαίο κείμενο, αντικαθίσταται ως εξής:
«Οι διαδικασίες εξέτασης και υπαγωγής των αιτήσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες και γνωμοδοτικές επιτροπές ολοκληρώνονται μέχρι την 30ή Νοεμβρίου και την 31η Μαίου, αντίστοιχα, οι δε αποφάσεις υπαγωγής εκδίδονται το αργότερο εντός των επομένων τριάντα (30) εργάσιμων ημερών από τις ημερομηνίες αυτές, εντός των οποίων δημοσιεύονται και οι περιλήψεις τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
2. Οι ρυθμίσεις της προηγούμενης παραγράφου έχουν εφαρμογή για τις επενδύσεις που υπάγονται στις διατάξεις του κωδικοποιημένου νόμου 1892/1990 από την 1η Μαίου 1996 και μετά.
Άρθρο 19
Μετακινήσεις εκτός έδρας του προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος (Γ.Γ. Ε.Σ.Υ.Ε.)
1. Οι διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του ν. 2346/1995 (ΦΕΚ 220 Α") έχουν εφαρμογή και για τους υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος (Γ.Γ. Ε.Σ.Υ.Ε.) σε περιόδους γενικών απογραφών.
2. Στους υπαλλήλους της ίδιας Υπηρεσίας (Γ.Γ. Ε.Σ. Υ.Ε.), που υπηρετούν σε υπηρεσίες στατιστικής νομαρχιακού επιπέδου και μετακινούνται σε απόσταση από δέκα (10) μέχρι πενήντα (50) χιλιόμετρα για τη συλλογή στατιστικών στοιχείων ή τη διεξαγωγή απογραφών, μεσοαπογραφών και στατιστικών ερευνών ή εργασιών μέσα στα όρια του νομού της αρμοδιότητάς τους και επιστρέφουν αυθημερόν στην έδρα τους, καταβάλλεται η αποζημίωση της παραγράφου 4 του άρθρου 4 του ν. 2346/1995, μειωμένη κατά εξήντα τοις εκατό (60%).
Άρθρο 20
1. Επιτρέπεται η μετάταξη των εργαζομένων στα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΟΣ Α.Ε. ανεξαρτήτως ηλικίας αυτών, σε όλες τις υπηρεσίες και νομικά πρόσωπα των περιπτώσεων α" έως και στ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994. Η μετάταξη διενεργείται κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 9 του ν. 2266/1994 (ΦΕΚ 218 Α") και δεν επιτρέπεται για όσους πληρούν τις προϋποθέσεις πρόωρης συνταξιοδότησης που ορίζονται στην παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 2367/1995 (ΦΕΚ 261 Α).
2. Η μετάταξη των άνω εργαζομένων διενεργείται με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του εποπτεύοντος την οικεία υπηρεσία, επιχείρηση, οργανισμό ή νομικό πρόσωπο Υπουργού, σε κλάδο ή ειδικότητα της εκπαιδευτικής βαθμίδας που ανήκει ο μετατασσόμενος. Οι μετατάξεις μπορεί να γίνονται και σε κλάδο συναφών τυπικών προσόντων της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας σε κενές θέσεις ή και σε προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις σε υφιστάμενο ή και σε προσωρινό κλάδο, που συνιστώνται με την περί μετατάξεως πράξη και
καταργούνται αυτοδίκαια με την κατά οποιονδήποτε τρόπο αποχώρηση του μετατασσόμενου.
3. Οι μετατασσόμενοι κατατάσσονται σε βαθμό ανάλογο με τα προσόντα τους και το χρόνο προϋπηρεσίας που έχει αναγνωρισθεί από τα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΟΣ Α.Ε. και σύμφωνα με τα τυπικά προσόντα του κλάδου στον οποίο μετατάσσονται και σε μισθολογικά κλιμάκια της οικείας κατηγορίας, ανάλογα με το συνολικό χρόνο υπηρεσίας τους. Τυχόν επιπλέον τακτικές αποδοχές διατηρούνται ως προσωπική διαφορά, η οποία μειώνεται από τη χορήγηση επόμενου μισθολογικού κλιμακίου ή επιδόματος χρόνου υπηρεσίας μέχρι την εξαφάνισή της. 0 συνολικός χρόνος υπηρεσίας του μετατασσόμενου που έχει αναγνωρισθεί από τα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΟΣ Α.Ε. θεωρείται ως πραγματική υπηρεσία για θέματα υπηρεσιακής του κατάστασης.
4. Για την κατά τα ανωτέρω μετάταξη απαιτείται αίτηση του εργαζομένου, συνοδευόμενη από πλήρη βιογραφικά στοιχεία αυτού, που θα πρέπει να υποβληθεί το βραδύτερο μέχρι 30.6.1996. Οι σχετικές αιτήσεις ικανοποιούνται κατά προτεραιότητα το αργότερο μέχρι 30.9.1996.
5. Κάθε λεπτομέρεια εφαρμογής του παρόντος άρθρου ρυθμίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Ανάπτυξης και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Άρθρο 21
1. Το εδάφιο β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν. 2359/1995 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής:
Τα ομόλογα έχουν διάρκεια πέντε (5) ή επτά (7) έτη και ονομαστική αξία. ως κατωτέρω: α) Ομόλογα με ημερομηνία εκδόσεως 02.01.1995 ονομαστικής αξίας εκατόν πενήντα δύο δισεκατομμυρίων (152.000.000.000) δρχ. β) Ομόλογα εκδόσεως 02.01.1996 ονομαστικής αξίας εκατόν δέκα δισεκατομμυρίων (110.000.000.000) δρχ. γ) Ομόλογα εκδόσεως 02.01.1997 ονομαστικής αξίας ογδόντα πέντε δισεκατομμυρίων (85.000.000 000) δρχ. δ) Ομόλογα εκδόσεως 02.01.1998 ονομαστικής αξίας ογδόντα δισεκατομμυρίων (80.000.000.000) δρχ. ε) Ομόλογα εκδόσεως 04.01.1999 ονομαστικής αξίας εξήντα πέντε δισεκατομμυρίων (65.000.000.000) δρχ..
2. Το εδάφιο γ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν 2359/1995 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής:
«Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ρυθμίζονται σύμφωνα με τις συνθήκες της αγοράς, η διάρκεια και οι λοιποί όροι έκδοσης των ομολόγων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.»
Άρθρο 22
Η τρίμηνη προθεσμία, που θέτουν οι διατάξεις των παραγράφων 17 και 20 του άρθρου 15 του ν 2386/1996 (ΦΕΚ 43 Α’), από τη δημοσίευση του νόμου αυτού, για την καταβολή της διαφοράς φορολογιών μεταξύ των φορολογιών πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, με απαλλαγή από τις προβλεπόμενες κυρώσεις, παρατείνεται μέχρι 31.8.1996.
Άρθρο 23
1. Επαναπροσληφθέντες στο Ι.Κ.Α βάσει των διατάξεων του άρθρου 25 του ν. 2190/1994, εφόσον έχουν προσόντα διοικητικού προσωπικού, κατατάσσονται σε θέσεις αντίστοιχες των προσόντων τους κατηγορίας και κλάδου αναδρομικά από της επαναπρόσληψής τους
2. Για τη βαθμολογική εξέλιξη των επαναπροσλαμβανομένων λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος από της κτήσεως των τυπικών προσόντων του κλάδου στον οποίο επαναπροσλαμβάνονται.
Άρθρο 24
Ισχύς
Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός από τις διατάξεις του που ορίζουν διαφορετικά.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεση του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 19 Ιουνίου 1996
Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Νόμος 2414/1996 (ΦΕΚ 135/Α/25-6-1996)
Εκσυγχρονισμός των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών και άλλες διατάξεις.
