x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Προεδρικό Διάταγμα 261/1997 - ΦΕΚ Α-186/23-9-1997 (Κωδικοποιημένο)

Για τη διαφάνεια στη διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Τρέχουσα ενοποιημένη έκδοση: 22.12.2022. Το Κωδικοποιημένο αρχείο, εκδόθηκε σε ενοποιημένο κείμενο με ενσωματωμένες τις μεταγενέστερες τροποποιήσεις με τις διατάξεις του Ν.5005/2022 - ΦΕΚ 236/Α/21-12-2022.

Συνδρομητικές Υπηρεσίες
- Το Νομοθέτημα έχει κωδικοποιηθεί σε αρχείο ενιαίο κειμένου, με ενσωματωμένες τις διατάξεις με τις οποίες έχει συμπληρωθεί - τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
- Η υπηρεσία προβολής και μεταφόρτωσης κωδικοποιημένων κειμένων είναι διαθέσιμη ΔΩΡΕΑΝ, μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη, με πρόσβαση στις Συνδρομητικές Υπηρεσίες.

- Απαιτείται μεγαλύτερο επίπεδο πρόσβασης για την προβολή των Συνδρομητικών Υπηρεσιών.
Εάν είστε μέλος και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές Υπηρεσίες, πατήστε ΕΔΩ για Σύνδεση. -Θέματα Βοήθειας και Υποστήριξης για τις συνδρομητικές υπηρεσίες.

 

ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΦΕΚ

Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ., οι οποίες έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις.

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 261/1997
ΦΕΚ Α-186/23-9-1997
Για τη διαφάνεια στην διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα από τα έντυπα και τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης.

Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις του άρθρου 8 του Ν. 2328/1995 (ΦΕΚΑ' 159).
2.Τις διατάξεις του άρθρου 29 Ατου Ν. 1558/1985 (ΦΕΚ 17 Α'), το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/1992 (ΦΕΚ Α' 154).
3.Τις διατάξεις της Οδηγίας 92/50/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 18.6.1992 (En. Εφ. Ευρ. Κοιν. 209).
4.Το γεγονός ότι από την εφαρμογή αυτού του Προεδρικού Διατάγματος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
5.Την με αριθμό 305/1997 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας και μετά από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και
Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Τύπου και MME, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Αντικείμενο του διατάγματος

Το παρόν διάταγμα καθορίζει τους ορούς και τη διαδικασία ανάθεσης σε ιδιωτικούς ή Δημόσιους φορείς του έργου της προβολής των πάσης φύσεως δραστηριοτήτων των Νομικών Προσώπων του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα, εφόσον το έργο δεν εκπονείται απ' ευθείας από το προσωπικό τους.

Άρθρο 2
Ορισμοί

Για την εφαρμογή του παρόντος διατάγματος θεωρούνται ως:
1.«Αναθέτουσες αρχές»: τα νομικά πρόσωπα που ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ο οποίος, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 9 παρ. 1 του Ν. 1232/1982και
1παρ. 6 του Ν. 1256/1982. απαρτίζεται από:
α) Τις Κρατικές ή Δημόσιες υπηρεσίες, όπως εκπροσωπούνται από το νομικό πρόσωπο του Δημοσίου.
β) Τα πάσης φύσεως νομικά πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
γ) Τα κοινωφελή ιδρύματα του Αστικού Κώδικα που περιήλθαν στο Δημόσιο και χρηαμτοδοτούνται ή επιχορηγούνται από αυτό. δ) Τις τραπεζικές και άλλες Ανώνυμες Εταιρείας: ί. οι οποίες αναλαμβάνουν Κρατικών προνομίων ή επιχορηγήσεων ή ϋ. των οποίων το σύνολο ή η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου ανήκει στα νομικά πρόσωπα των προηγούμενων εδαφίων.
ε) Τα Κρατικά Νομικά Πρόσωπα που έχουν χαρακτηρισθεί απο το Νόμο ή τη νομολογία των δικαστηρίων ως Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου.
στ) Τις θυγατρικές εταιρείες των Νομικών Προσώπων που αναφέρονται στα προηγούμενα εδάφια αυτής της παραγράφου και ελέγχονται άμεσα ή έμμεσα από αυτά.
2.«Διαφημιστικές και άλλες συναφείς δραστηριότητες του Δημοσίου τομέα»: η οργάνωση, προπαρασκευή και η καθ' οιονδήποτε τρόπο ή μέσο ανακοίνωση προς το κοινό των αγαθών ή των υπηρεσιών που παρέχουν οι αναθέτουσες αρχές καθώς και η προβολή των εν γένει δραστηριοτήτων τους. Στις διαφημιστικές και άλλες συναφείς του δραστηριότητες του Δημοσίου τομέα περιλαμβάνονται ιδίως:
α) ο σχεδιασμός και η οργάνωση διαφημιστικής στρατηγικής.
β) η παραγωγή πρωτοτύπων δημιουργημάτων λόγου ή τέχνης καθώς και η καθ' οιοδήποτε μέσο εγγραφή, προσαρμογή, εκτέλεση ή αναπαραγωγή τους κατά τις διατάξεις του Ν. 2121/1993 (ΦΕΚΑ' 25) που γίνεται για τους παραπάνω σκοπούς.
γ) η παροχή συμβουλών σχετικά με την επιλογή από τις αναθέτουσες αρχές του κατάλληλου μέσου προβολής των διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του Δημοσίου.
δ) η μετάδοση ή καταχώριση ή με άλλο υλικό μέσο προβολή των διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του Δημοσίου.
Στις δραστηριότητες της παραγράφου αυτής εμπίπτουν και τα μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου όπως αυτά προσδιορίζονται από το άρθρο 1 της υπ’ αριθ. πρωτ. 24/2.1.1997 κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Πρόνοιας και Τύπου και Μ.Μ.Ε. (ΦΕΚ Β' 11).
3.«Ανάδοχοι διαφημιστικών υπηρεσιών»: εταιρείες που ασκούν τις δραστηριότητες που αναφέρονται στα υπό στοιχεία α', β', και γ' της προηγούμενης παραγράφου. Οι εταιρείες αυτές πρέπει να είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο Διαφημιστών του Δημοσίου που ιδρύεται με το άρθρο 3 του παρόντος διατάγματος καθώς και στο Μητρώο που τηρείται στο Τμήμα Ελέγχου Διαφάνειας του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης σύμφωνα με τους όρους του Π.Δ. 310/1996 (ΦΕΚ Α' 114) και, εφόσον λειτουργούν με τη μορφή της ανώνυμης εταιρείας, έχουν υποχρεωτικά ονομαστικές μετοχές, σύμφωνα με τους όρους και τις εξαιρέσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 12. παρ. 18του Ν. 2328/1995, όπως αυτό ισχύει.
4.«Ανάδοχοι μετάδοσης ή καταχώρησης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του Δημοσίου»: τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν τις δραστηριότητες που αναφέρονται στο υπό στοιχείο δ' της παραγράφου 2 του παρόντος και κατέχουν νομίμως άδεια λειτουργίας ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2328/1995, ή εκδίδουν εφημερίδες ή περιοδικά σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 24του Ν. 1746/1988. Τα πρόσωπα αυτά πρέπει να είναι προσηκόντως καταχωρημένα στο Μητρώο που τηρείται στο Τμήμα Ελέγχου Διαφάνειας του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης σύμφωνα με τους όρους του Π.Δ. 310/1996 (ΦΕΚΑ' 114) και, εφόσον λειτουργούν με τη μορφή της ανώνυμης εταιρείας, έχουν ονομαστικές μετοχές σύμφωνα μετους όρους και τις εξαιρέσεις που προβλέπονται από τις παραπάνω οικείες διατάξεις.
5.«Μητρώο Διαφημιστώ του Δημοσίου»: Πίνακας που περιλαμβάνει τις εταιρείες οι οποίες δικαιούνται να αναλαμβάνουν κατόπιν διαγωνισμού ή απ’ ευθείας ανάθεσης τις υπό στοιχεία α", β' και γ' της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου διαφημιστικές δραστηριότητες.
6.«Συμβάσεις διαφημιστικών υπηρεσιών»: συμβάσεις εξ επαχθούς αιτίας που συνάπτονται εγγράφως μεταξύ της αναθέτουσας αρχής και ενός από τους αναδόχους διαφημιστικών υπηρεσιών, εφόσον το ύψος της προβλεπόμενης δαπάνης της αναθέτουσας αρχής υπερβαίνει το ποσό των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) δρχ.
7.«Συμβάσεις μετάδοσης ή καταχώρησης»: συμβάσεις εξ επαχθούς αιτίας που συνάπτονται εγγράφως μεταξύ της αναθέτουσας αρχής και ενός από τους ή τους αναδόχους μετάδοσης ή καταχώρησης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του Δημοσίου, ανεξαρτήτως του ύψους της προβλεπόμενης δαπάνης.
8.«Περιφερειακά μέσα ενημέρωσης»:
α) οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί των οποίων η άδεια λειτουργίας έχει παραχωρηθεί για γεωγραφική ενότητα που δεν περιλαμβάνει τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης.
β) οι επιχειρήσεις έκδοσης εφημερίδων και περιοδικών, εφ’ όσον βρίσκεται εκτός των ορίων των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης ο τόπος όπου:
ί. λειτουργεί η διεύθυνση του εντύπου, με την απαραίτητη εγκατάσταση οργανωμένου γραφείου και
ii. δίνονται οι κατευθύνσεις για την εμφάνισή τους, για τη συγκέντρωση, την επεξεργασία, και τον έλεγχο της δημοσιογραφικής ύλης καθώς επίσης και οι οδηγίες για την εκτύπωσή τους.

Άρθρο 3
Μητρώο Διαφημιστών του Δημοσίου

1.Στο Υπουργείο Τύπου και Μ.Μ.Ε. ιδρύεται Μητρώο Διαφημιστών του Δημοσίου. Στο Μητρώο εγγράφονται κατόπιν αιτήσεώς τους εταιρείες κάθε νομικής μορφής που ασκούντις δραστηριότητες, που αναφέρονται στα υπό στοιχεία α', β' και γ' της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του παρόντος και συγκεντρώνουν τα προσόντα που προβλέπονται από το παρόν άρθρο. Η εγγραφή εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε.
2.Πρακειμένου να εγγράφει στο Μητρώο, μια εταιρεία οφείλει:
α) Να διαθέτει εταιρική περιουσία ή μετοχικό κεφάλαιο ύψους τουλάχιστον δέκα εκατομμυρίων (10.000.000) δρχ.
β) Να διαθέτει επαρκή εμπειρία στην ανάπτυξη διαφημιστικών εν γένει δραστηριοτήτων στο δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα, η οποία αποδεικνύεται ιδίως από την προσκόμιση των σχετικών συμβατικών και λοιπών νομικών εγγράφων καθώς και του σχετικού οπτικοακουστικού ή εντύπου υλικού.

Άρθρο 4
Υποχρέωση προγραμματισμού διαφημιστικής προβολής

1.Κάθε Οκτώβριο, οι αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων καθώς και κάθε φορέας του ευρύτερου δημόσιου τομέα οφείλουν να καταρτίζουν αναλυτικό, σε είδος και προύπολογιζόμενη αξία, πρόγραμμα προβολής των υπηρεσιών ή αγαθών που παρέχουν στο κοινό καθώς και των εν γένει δραστηριοτητων τους για το επόμενο έτος.
2.Στα προγράμματα αυτά περιέχεται επίσης υποχρεωτικά και η κατανομή της προϋπολογιζόμενης δαπάνης του κάθε φορέα μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών μέσων ενημέρωσης (έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) καθώς και η συμμετοχή των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης στη δαπάνη αυτή βάσει των παρακάτω ποσοστών:
α) Το ποσοστό συμμετοχής των εντύπων μέσων (εφημερίδων και περιοδικών) στην κατανομή αυτή είναι τουλάχιστον 40% και του ραδιοφώνου τουλάχιστον 10%.
β) Η συμμετοχή των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης επί των ανωτέρω ποσοστών για κάθε κατηγορία μέσων ενημέρωσης είναι τουλάχιστον 30%. Της υποχρέωσης αυτής εξαιρούνται οι δραστηριότητες αποκλειστικά τοπικού ενδιαφέροντος ή χαρακτήρα.
3.Τα προγράμματα προβολής των φορέωντου ευρύτερου δημοσίου τομέα υποβάλλονται στον αντίστοιχο εποπτεύοντα Υπουργό και διαβιβάζονται προς έγκριση μαζί μετά σχετικά προγράμματα του εποπτεύοντος Υπουργείου στο Υπουργείο Τύπου και Μ.Μ.Ε. Ο Υπουργός Τύπου και Μ.ΜΕ. εγκρίνει τα σχετικά προγράμματα μετά από έλεγχο νομιμότητας του περιεχομένου τους ως προς την τήρηση των διατάξεων του άρθρου 9 του Ν. 2328/1995 και του παρόντος διατάγματος.
4.Τα προγράμματα μπορούν, μετά από ειδική έγκριση του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε., να αναπροσαρμόζονται κατά τη διάρκεια του έτους σε περίπτωση που αποφασίζεται η επέκταση ή δημιουργία νέων δραστηριοτήτων ή ανακύπτουν, εν όψει απρόβλεπτων περιστάσεων, έκτακτες ανάγκες διαφημιστικής προβολής.
5.Η τήρηση των ανωτέρω διαδικασιών αποτελεί προϋπόθεση του κύρους κάθε σύμβασης ανάθεσης διαφημιστικών υπηρεσιών, μετάδοσης ή καταχώρισης των σχετικών μηνυμάτων που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος διατάγματος.
6.Για την εκπόνηση των προγραμμάτων του παρόντος άρθρου οι υπόχρεοι φορείς του Δημοσίου μπορούν να συνάπτουν συμβάσεις κατά τις διαδικασίες που προβλέπονται στο παρόν διάταγμα με αναδόχους διαφημιστικών υπηρεσιών, εγγεγραμμενους στο Μητρώο Διαφημιστών του Δημοσίου.
7.Οι αναθετουσες αρχές υποχρεούνται να υποβάλλουν μέχρι την 31 Μαρτίου κάθε έτους στο Υπουργείο Τύπου και Μ.Μ.Ε., τις καταστάσεις που προβλέπονται από το άρθρο Μπαρ. 24 στ. β'του Ν. 2328/1995 και το κατ’ εκτέλεσιν του εκδοθέν διάταγμα, στις οποίες αναφέρεται το ύψος των ποσών που διέθεσαν κατά το προηγούμενο έτος για κάθε είδους συμβάσεις διαφημιστικών υπηρεσιών και συμβάσεις μετάδοσης ή καταχώρισης. Τα σχετικά ποσά αναγράφονται αναλυτικώς για κάθε οικονομικό φορέα που ανέλαβε οιαδήποτε από τις αναφερόμενες στο άρθρο 2 παρ. 2 του παρόντος, δραστηριότητες.
8.Τα ποσά που αναγράφονται στις καταστάσεις της προηγούμενης παραγράφου και αφορούν τις συμβάσεις καταχώρισης ή μετάδοσης δεν πρέπει να αποκλίνουν από τα αναφερόμενα στο ετήσιο πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής που έχει εγκριθεί από τον Υπουργό Τύπου και Μ.Μ.Ε. σύμφωνα με τη διαδικασία του παρόντος άρθρου. Σε περίπτωση που ο Υπουργός Τύπου και Μ.Μ.Ε. διαπιστώσει τέτοια απόκλιση συντάσσει σχετική έκθεση την οποία υποβάλλει στον Πρωθυπουργό και στον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Άρθρο 5
Διαδικασία ανάθεσης διαφημιστικών υπηρεσιών

1.Οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να αναθέτουν σε αναδόχους διαφημιστικών υπηρεσιών, που είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Διαφημιστών του Δημοσίου, στο σύνολό τους ή κατά τμήματα τις δραστηριότητες που αναφέρονται υπό τα στοιχεία α', β' και γ' της παραγράφου
2του άρθρου 2 του παρόντος διατάγματος. Οι σχετικές συμβάσεις ανάθεσης διαφημιστικών υπηρεσιών συνάπτονται μετά από ανοικτό ή κλειστό διαγωνισμό και, κατ’ εξαίρεση, με απ' ευθείας διαπραγμάτευση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 11 επ. της Οδηγίας του Συμβουλίου Ε.Ε. 92/50/18.6.92 με την οποία καθορίζονται οι κανόνες και διαδικασίες που διέπουν τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών και συμπληρωματικά με τις διατάξεις των οικείων Κανονισμών Προμηθειών ή με άλλες συναφείς διατάξεις.
2.Οι αναθέτουσες αρχές μπορούν ακόμη να διενεργούν διαγωνισμούς παραγωγής διαφημιστικού μηνύματος με σκοπό να εξασφαλίσουν πρωτότυπα πνευματικά δημιουργήματα λόγου ή τέχνης υψηλής ποιότητας, τα οποία επιλέγονται από κριτική επιτροπή μετά από σύγκριση και με ή χωρίς την απονομή χρηματικών βραβείων, κατ' αναλογική εφαρμογή του άρθρου 11 του Ν. 716/1977 για την ανάθεση και εκπόνηση μελετών (ΦΕΚ Α' 295).
3.Στις επιτροπές αξιολόγησης και επιλογής που προβλέπονται από τις διατάξεις που αναφέρονται στις προηγούμενες παραγράφους του παρόντος άρθρου, συμμετέχει υποχρεωτικά και ένας εκπρόσωπος της πιο αντιπροσωπευτικής ένωσης των διαφημιστικών εταιρειών που αναπτύσσουν δραστηριότητα στην Ελλάδα.
4.Όταν η διαφημιστική προβολή της δραστηριότητας των αναθετουσών αρχών ή ορισμένου αγαθού ή υπηρεσίας που προσφέρουν, υποδιαιρείται σε περισσότερες, από τις αναφερόμενες στο άρθρο 2 παρ. 2 του παρόντος, ενέργειες ή σε περισσότερα τμήματα, η καθεμία ή το καθένα των οποίων αποτελεί αντικείμενο ξεχωριστής σύμβασης, η αξία κάθε ενέργειας ή τμήματος πρέπει να συνυπολογίζεται για την εκτίμηση του προϋπολογιζόμενου συνολικού ύψους της συγκεκριμένης διαφημιστικής δαπάνης. Σε περίπτωση που το άθροισμα της αξίας των τμημάτων αυτών ισούται ή υπερβαίνει το ποσό που αναφέρεται στην παρ. 5 του άρθρου 2 του παρόντος, οι διατάξεις του παρόντος διατάγματος εφαρμόζονται σε όλα τα τμήματα.
5.Κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών μετά τη δημοσίευση του παρόντος διατάγματος, οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να αναθέτουν τις προβλεπόμενες από την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου δραστηριότητες και σε εταιρείες που δεν είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο Διαφημιστών του Δημοσίου.

Άρθρο 6
Διαδικασία ανάθεσης μετάδοσης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του δημοσίου

1.Οι αναθέτουσες αρχές επιλέγουν τις τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές επιχειρήσεις στις οποίες αναθέτουν τη μετάδοση των σχετικών διαφημιστικών ή άλλων συναφών μηνυμάτων τους. στα πλαίσια του ετήσιου προγράμματος διαφημιστικής προβολής, όπως αυτό εγκρίθηκε με την προβλεπόμενη από το άρθρο 4 παρ. 3 και 4 του παρόντος διατάγματος απόφαση του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε. και βάσει των εκεί αναφερομένω ν νομίμων ποσοστών συμμετοχής των διαφόρων κατηγοριών μέσων ενημέρωσης. Μέχρι την έναρξη ισχύος των διατάξεων του άρθρου 4 του παρόντος, η ανάθεση μετάδοσης γίνεται βάσει των αναφερομένων στο άρθρο 9 του Ν. 2328/1995 ποσοστών συμμετοχής των διαφόρων κατηγοριών μέσων ενημέρωσης.
2.Στα πλαίσια των επιμέρους ποσοστών συμμετοχής των διαφόρων κατηγοριών μέσων ενημέρωσης, η επιλογή του συγκεκριμένου μέσου στο οποίο ανατίθεται η μετάδοση γίνεται μετά από συνεκτίμηση των παρακάτω στοιχείων:
α) κόστος της μετάδοσης
β) απήχηση του μέσου ενημέρωσης στο ευρύ κοινό όπως αυτή συνάγεται από το ύψος των ποσοστών τηλεθέασης ή ακροματικότητας που συγκεντρώνει ο σταθμός κατά το τελευταίο δίμηνο πριν από τη μετάδοση του διαφημιστικού μηνύματος
γ) απήχηση του μέσου ενημέρωσης σε συγκεκριμένες κατηγορίες του κοινού εφ' όσον πρόκειται για προβολή δραστηριοτήτων εξειδικευμένου χαρακτήρα.
3.Κάθε Σεπτέμβριο, οι ενδιαφερόμενες τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές επιχειρήσεις υποβάλλουν στις αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων τιμοκατάλογο στον οποίο αναφέρουν αναλυτικά τις τιμές μονάδος διαφημιστικού χρόνου ανά ζώνη τηλεθέασης ή ακροαματικότητας που προτίθενται να εφαρμόσουν για τη μετάδοση διαφημιστικών και άλλων συναφών μηνυμάτων των φορέων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα για το επόμενο έτος. Η υποβολή του τιμοκαταλόγου αυτού επέχει θέση πρόσκλησης προς σύναψη συμβάσεων μετάδοσης βάσει των εκεί αναφερόμενων τιμών και είναι απαραίτητη για τη νόμιμη σύναψη οποιοσδήποτε τέτοιας σύμβασης. Ο τιμοκατάλογος αυτός διαβιβάζεται σε όλα τα εποπτευόμενα από τον αρμόδιο Υπουργό δημόσια νομικά πρόσωπα.
4.Κάθε δίμηνο οι ενδιαφερόμενες τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές επιχειρήσεις υποβάλλουν στις αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων τις πλήρεις καταστάσεις των ποσοστών τηλεθέασης ή ακροαματικότητας αντίστοιχα για το δίμηνο που παρήλθε, βάσει των σχετικών μετρήσεων που διενήργησαν εταιρείες έρευνας ραδιοτηλεοπτικής αγοράςπουπληρούντιςπροϋποθέσειςτου άρθρου 11 του Ν. 2328/1995 και έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Τμήματος Ελέγχου Διαφάνειας του Ε.Σ.Ρ. Οι καταστάσεις αυτές διαβιβάζονται και στα τυχόν εποπτευόμενα δημόσια νομικά πρόσωπα.
5.Οι αναθέτουσες αρχές επιλέγουν για τη μετάδοση των συγκεκριμένων κάθε φορά διαφημιστικών και λοιπών συναφών μηνυμάτων τουλάχιστον τις δύο επιχειρήσεις της ίδιας κατηγορίας μέσων ενημέρωσης που συγκεντρώνουν σε μεγαλύτερο βαθμό τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 του παρόντος στοιχεία. Οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να συνάπτουν, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 5του παρόντος, συμβάσεις με εταιρείες, που είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο Διαφημιστών του Δημοσίου, για την παροχή συμβουλών και την εν γένει επικουρία της αναθέτουσας αρχής κατά την επιλογή των κατάλληλων μέσων μετάδοσης, βάσει της συνεκτίμησης των αναφερομένων στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου στοιχείων.

Άρθρο 7
Διαδικασία ανάθεσης καταχώρισης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του δημοσίου

1.Προκειμένου περί ανάθεσης καταχώρισης διαφημιστικών ή άλλων συναφών μηνυμάτων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, σε επιχειρήσεις έκδοσης εφημερίδων ή περιοδικών που είναι καταχωρημένες στο Μητρώο του Τμήματος Διαφάνειας του Ε.Σ.Ρ., οι αναθέτουσες αρχές εφαρμόζουν αναλογικά τις διαδικασίες ανάθεσης μετάδοσης που προβλέπονται από τις διατάξεις του προηγουμένου άρθρου.
2.Η επιλογή του συγκεκριμένου μέσου στο οποίο ανατίθεται η καταχώριση του διαφημιστικού ή άλλου συναφούς μηνύματος γίνεται μετά από συνεκτίμηση των στοιχείων της παραγράφου 2 του προηγουμένου άρθρου.
Για την εκτίμηση της απήχησης του εντύπου μέσου στο ευρύ κοινό λαμβάνεται υπ’ όψιν η μέση μηνιαία κυκλοφορία του εντύπου, όπως αυτή βεβαιούται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
3.Οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να συνάπτουν, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 5 του παρόντος, συμβάσεις με εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο Διαφημιστών του Δημοσίου, για την παροχή συμβουλών και την εν γένει επικουρία της αναθέτουσας αρχής κατά την επιλογή των καταλλήλων μέσων καταχώρισης, βάσει της συνεκτίμησης των αναφερομένων στην παράγραφο 2 του προηγουμένου άρθρου στοιχείων.

Άρθρο 8
Έναρξη ισχύος

Το παρόν διάταγμα αρχίζει να ισχύει με τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εξαιρουμένων των διατάξεων του άρθρου 4, η ισχύς των οποίων αρχίζει την 1η Οκτωβρίου 1997.
Στον Υπουργό Τύπου και Μ.Μ.Ε. ανατίθεται η δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.

Αθήνα. 16 Σεπτεμβρίου 1997



 

Τελευταία ενημέρωση
Έχει διαβαστεί 4158 φορές