x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Κανονισμός Ιεράς Συνόδου Εκκλησίας της Ελλάδος 4974/2428/4.11.2015 - ΦΕΚ 2612/Β/4-12-2015

Έγκριση κανονισμού διαδικασίας και εκτελέσεως εκκλησιαστικών έργων, προμηθειών και υπηρεσιών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών .

ΑΠΟΦΑΣΗ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Λαβούσα υπ’ όψιν:
1.Τα άρθρα 29 παρ. 2 και 59 παρ. 2 του Ν. 590/1977 «Περί του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος» (Φ.Ε.Κ. Α' 146/1977), όπως έχουν τροποποιηθεί διά του άρθρου 68 του Ν. 4235/2014.
2.Τας υποχρεώσεις της ποιμαινούσης Εκκλησίας προς το χριστεπώνυμον πλήρωμα, αι οποίαι απορρέουν από τας Ευαγγελικάς επιταγάς, τους Ιερούς Κανόνας και τους Νόμους του Κράτους.
3.Τας υφισταμένας κοινωνικάς, ποιμαντικάς και πνευματικάς ανάγκας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
4.Την υπ’ αριθ. 3155/13.10.2015 πρότασιν του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου.
5.Την από 13.10.2015 απόφασιν της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, αποφασίζει:
Εγκρίνει τον Κανονισμόν διαδικασίας και εκτελέσεως εκκλησιαστικών έργων, προμηθειών και υπηρεσιών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, έχοντα ως εξής:

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΕΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΗΣ ΣΥΝΑΦΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α'
ΓΕΝΙΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρον1
Αντικείμενον του Κανονισμού

1.Αντικείμενον του παρόντος Κανονισμού αποτελεί ο καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων, κατά τους οποίους ανατίθενται, συνάπτονται και εκτελούνται αι συμβάσεις έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών, τας οποίας αναθέτει η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών (Ι.Α.Α.) και τα υπαγόμενα στην πνευματική και κανονική δικαιοδοσία και διοικητική εποπτεία της εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα του άρθρ. 1 παρ. 4 σε συνδ. με 11, 29, 39, 46 και 67 του Ν. 590/1977 περί Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος και των κατ’ εξουσιοδότησή του Κανονισμών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και Αποφάσεων του Αρχιεπισκόπου Αθηνών (Ενοριακοί Ναοί μετά των Παρεκκλησίων τους, Ιερές Μονές και Ιερά Ησυχαστήρια, Εκκλησιαστικά Ιδρύματα κ.α.).
2.Περί του ορισμού του εκκλησιαστικού έργου ισχύουν οι ορισμοί του Κανονισμού 55/1974 (ΦΕΚ Α' 185/1.7.1974).
3.Τα ανωτέρω έργα διακρίνονται εις τεχνικά και καλλιτεχνικά.
3.1Τεχνικόν έργον είναι πάσα μετά του εδάφους συνδεομένη κατασκευή συμπληρουμένη ή μη υπό εγκαταστάσεων και αντιστρόφως, εκτελουμένη υπό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών νοουμένη ως νέα κατασκευή, ανακαίνισις, επισκευή ή συντήρησις.
3.2Καλλιτεχνικόν έργον νοείται γενικώς παν ό,τι δεν περιλαμβάνεται εις τα τεχνικά έργα, είτε ενσωματούται εις τας δομικάς κατασκευάς και εις τας τοιαύτας των εγκαταστάσεων είτε αποτελεί διακοσμητικάς εργασίας ως ενδεικτικώς κατωτέρω αναφέρονται, διακοσμήσεις, αγιογραφήσεις, κατασκευή τέμπλων, αμβώνων, δεσποτικών θρόνων, αναλογίων, προσκυνηταρίων, θυρών και παραθύρων ειδικών σχεδίων, παγκαρίων, επίπλων ειδικών σχεδίων, γενικώς ένθετοι διακοσμήσεις δαπέδων τοίχων και οροφών, έτι δε περί έργων μνημειακού και καλλιτεχνικού χαρακτήρος.
4.«Μελέτη εκκλησιαστικού έργου» είναι το αποτέλεσμα συστηματικής και αναλυτικής επιστημονικής και τεχνικής εργασίας και ερεύνης, που αποβλέπει εις την παραγωγήν εκκλησιαστικού έργου ή εις την επέμβασιν επί εκκλησιαστικού έργου ή εις τον σχεδιασμόν και την απεικόνισιν εκκλησιαστικού έργου. Η μελέτη έχει την έκτασιν και το βάθος που καθορίζεται με την σύμβασιν αναθέσεώς της, απεικονίζεται δε και παραδίδεται εις την Αναθέτουσαν Αρχήν με συγκεκριμένην συμπεφωνημένην μορφήν.
5.«Σύμβασις παροχής υπηρεσιών συναφών με εκκλησιαστικά έργα» είναι η σύμβασις εις την οποίαν η παροχή του αναδόχου συνίσταται εις την προσφοράν γνώσεων και ικανοτήτων, διά της διαθέσεως κυρίως συγκεκριμένου επιστημονικού προσωπικού και άλλων μέσων δι’ ωρισμένον χρονικόν διάστημα, που προσδιορίζεται είτε ημερολογιακώς είτε εν συναρτήσει με ωρισμένον γεγονός της διαδικασίας παραγωγής εκκλησιαστικού έργου.
Ως συμβάσεις παροχής υπηρεσιών νοούνται ιδίως αι συμβάσεις:
α'. Δια την σύνταξιν των τευχών διαγωνισμού αναθέσεως μελέτης ή υπηρεσίας.
β'. Δια τον έλεγχον και την επίβλεψιν έργου ή μελέτης.
γ'. Δια την υποστήριξιν της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών είτε κατά την διαδικασίαν αναθέσεως συμβάσεως μελέτης, έργου ή υπηρεσίας, είτε εις την επίβλεψιν ή τον έλεγχον μελέτης είτε εις την διοίκησιν ή επίβλεψιν ή έλεγχον έργου.
5.Εν περιπτώσει αμφισβητήσεως περί τον χαρακτηρισμόν έργου τινός ως καλλιτεχνικού αποφαίνεται εν ολομελεία το Κεντρικόν Συμβούλιον Εκκλησιαστικής Αρχιτεκτονικής (Κ.Ε.Σ.Ε.Α.) της Εκκλησίας της Ελλάδος.
6.Έκαστον των έργων περιλαμβάνει την εκπόνησιν της μελέτης και την εκτέλεσιν της κατασκευής του.
7.Τα έργα, αι μελέται και αι παροχαί συναφών υπηρεσιών δια την ανάπτυξιν και αξιοποίησιν της εκκλησιαστικής περιουσίας δεν αποτελούν «δημόσια έργα» ή «διοικητικές συμβάσεις έργων ή μελετών» ή «δημόσιες συμβάσεις έργων» ή «δημόσιες συμβάσεις μελετών» κατά την έννοιαν της σχετικής νομοθεσίας (Ν. 3669/2008 Ν. 3316/2005. π.δ. 60/2007, π.δ. 59/2007), καθ’ όσον η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και τα εποπτευόμενα από αυτήν εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα δεν συνιστούν «οργανισμούς δημοσίου δικαίου» κατά την έννοιαν των οδηγιών 2004/17/ΕΚ ή 2004/18/ΕΚ. Ομοίως και αι ρυθμιζόμεναι δια του παρόντος Κανονισμού συμβάσεις δεν υπόκεινται εις τας προβλεπομένας δια τα νομικά πρόσωπα της Γενικής Κυβερνήσεως και του Δημοσίου Τομέως διαδικασίας προσυμβατικού ελέγχου, με την επιφύλαξη όσων ορίζονται στο άρθρον 68 παρ. 1 υποπαράγρ. 3 του Ν. 4235/2014.

Άρθρον 2
Πεδίον Εφαρμογής

1.Ο παρών Κανονισμός εφαρμόζεται εφ’ όλων των συναπτομένων υπό του νομικού προσώπου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των εποπτευομένων από αυτήν εκκλησιαστικών νομικών προσώπων συμβάσεων έργων και μελετών εις το πλαίσιον της δραστηριότητός των, υπό την επφύλαξη του άρθρου 68 παρ. 1 υποπαράγρ. 3 του Ν. 4235/2014.
2.Ο παρών Κανονισμός εφαρμόζεται και όταν η υπό σύναψιν σύμβασις έργου έχει ταυτοχρόνως ως αντικείμενον και την διενέργειαν προμηθείας ή την παροχήν υπηρεσίας ή την εκπόνησιν μελέτης, εφ’ όσον η προϋπολογιζομένη αξία του έργου υπερβαίνει την προϋπολογιζομένην αξίαν της περιλαμβανομένης εν τη συμβάσει προμηθείας ή υπηρεσίας ή μελέτης.
3.Δια το ύψος του ποσού των προϋπολογισμών των έργων, μελετών ή παροχής συναφών υπηρεσιών που καταλαμβάνονται από τον παρόντα Κανονισμόν δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν ο Φ.Π.Α. ή άλλος τυχόν προβλεφθησόμενος φόρος ή αι αναθεωρήσεις.

Άρθρον 3
Συμβάσεις με εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα

Υπό την επιφύλαξιν των διατάξεων του κοινοτικού δικαίου, επιτρέπεται, ανεξαρτήτως ύψους προϋπολογισμού, η απ’ ευθείας ανάθεσις συμβάσεων έργων υπό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών εις τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, τα οποία εποπτεύει ή μετέχει η Ι.Α.Α. ή προς ετέρα αναθέτουσα αρχή, ως και η ανάθεσις συμβάσεων έργων μεταξύ των ανωτέρω εκκλησιαστικών νομικών προσώπων.

Άρθρον 4
Αποφαινόμενα Όργανα

1.α. Ως Αναθέτουσα Αρχή λογίζεται το νομικό πρόσωπο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών ή το εποπτευόμενο από αυτήν εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο (Ενοριακός Ναός, Ιερά Μονή, Ησυχαστήριο, Εκκλησιαστικό Ίδρυμα κλπ.).
β. Προϊσταμένη Αρχή αποτελεί το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
γ. Διευθύνουσα Υπηρεσία είναι η Τεχνική Υπηρεσία της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
δ. Η Επιβλέπουσα Υπηρεσία αποτελείται εξ απάντων των παρ’ αυτής εντελλομένων μελών της Τεχνικής Υπηρεσίας. Επί πλέον, καθήκοντα επιβλέποντος μηχανικού, δύνανται να ανατεθούν και εις έτερα πρόσωπα, ιδιώτας μηχανικούς, οίτινες δύνανται να προσληφθούν προς κάλυψιν των αναγκών των εργολαβιών, αι οποίαι δεν δύνανται να καλυφθώσιν υπό της Τεχνικής Υπηρεσίας.
ε. Ως «Τεχνικόν Συμβούλιον» ορίζεται το Τεχνικόν Συμβούλιον της Ε.Κ.Υ.Ο..
2.Ως «Κύριος του Έργου» ορίζεται το εκκλησιαστικόν νομικόν πρόσωπον εις το οποίον ανήκει το έργον δια λογαριασμόν του οποίου καταρτίζεται η σύμβασις.
3.Ως «Εργοδότης» ορίζεται η αναθέτουσα αρχή, η οποία συνάπτει την σύμβασιν έργου, μελέτης, ή/και παροχής συναφούς υπηρεσίας.
4.Επί των αιτήσεων θεραπείας εργοληπτών, μελετητών και παρόχων συναφών υπηρεσιών δια συμβάσεις της Ι.Α.Α. και των κατά περίπτωση εκκλησιαστικών νομικών προσώπων του παρόντος Κανονισμού, αποφαίνεται το Μητροπολιτικό Συμβούλιο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, κατόπιν γνωμοδοτήσεως της αρμοδίας Υπηρεσίας ή Επιτροπής.

Άρθρον 5
Επιτροπή διαγωνισμού/διαπραγματεύσεως

1.Εις τα έργα συνολικού προϋπολογισμού μέχρι το ανώτατον όριον της δευτέρας τάξεως του Μ.Ε.ΕΠ., χωρίς να συνυπολογίζωνται τα κονδύλια της αναθεωρήσεως και του Φόρου Προστιθεμένης Αξίας (Φ.Π.Α.), η επιτροπή διαγωνισμού ή διαπραγματεύσεως αποτελείται από τρία υπηρεσιακά στελέχη της Ι.Α.Α. ή του κατά περίπτωση φορέως κατασκευής (μονίμους υπαλλήλους ή στελέχη συνδεόμενα με σύμβασιν εργασίας, έργου ή εντολής), τα οποία ορίζονται από το όργανο διοίκησης του φορέως, ο οποίος διενεργεί την δημοπρασίαν ή διαπραγμάτευσιν και ο ορισμός τους εγκρίνεται από την Προϊσταμένη Αρχή του παρόντος Κανονισμού. Έν εκ των μελών της επιτροπής ορίζεται ως πρόεδρος. Δια την επιτροπήν ορίζεται και αριθμός αναπληρωματικών μελών, τα οποία αναπληρούν κατά την σειράν διορισμού, οποιαδήποτε εκ των τακτικών μελών, τα οποία τυχόν λείπουν, απουσιάζουν ή κωλύονται. Τα μέλη της επιτροπής είναι δυνατόν να ορίζωνται δια την διενέργειαν περισσοτέρων διαδικασιών αναθέσεως.
2.Εις τα έργα συνολικού προϋπολογισμού ανωτέρου του οριζομένου εις την παράγραφον 1, η επιτροπή διαγωνισμού αποτελείται από πέντε (5) τεχνικούς υπηρεσιακά στελέχη του ιδίου ή ετέρων εκκλησιαστικών νομικών προσώπων (μονίμους υπαλλήλους ή στελέχη συνδεόμενα με σύμβασιν εργασίας, έργου ή εντολής), τα οποία έχουν την αντίστοιχον δυνατότητα, ανάλογα με τα στελέχη, τα οποία διαθέτουν αι υπηρεσίες δια την αξιολόγησιν του υπό ανάθεσιν τεχνικού έργου. Αν το έργο πρόκειται να χρησιμοποιηθεί από φορέα άλλον από τον φορέα κατασκευής, το ένα από αυτά τα μέλη προέρχεται από τον φορέα, ο οποίος θα χρησιμοποιήσει το έργον.
3.Η επιτροπή διαγωνισμού/διαπραγματεύσεως, συγκροτείται από την προϊσταμένη αρχή του φορέως κατασκευής του έργου. Από τα μέλη της περιπτώσεως α' της παραγράφου 3 ορίζεται ο πρόεδρος της επιτροπής με τον αναπληρωτήν του. Εις την επιτροπήν ορίζεται και αριθμός αναπληρωματικών μελών της περιπτώσεως α' της προηγουμένης παραγράφου, τα οποία αναπληρούν κατά την σειράν, καθ’ ην διορίζονται οποιαδήποτε από τα τακτικά αυτά μέλη, τα οποία τυχόν λείπουν, απουσιάζουν ή κωλύονται. Το έργο της επιτροπής διεξάγεται υπό την επιμέλειαν του προέδρου.
4.Το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών δύναται να συγκροτεί εις ετήσιαν βάσιν επιτροπάς διαγωνισμού δια το σύνολον των έργων ή κατά κατηγορίας. Εις την περίπτωσιν αυτήν διαδικασίαι δημοπρασιών, αι οποίαι ήρχισαν εντός του έτους συνεχίζονται και ολοκληρώνονται υπό της ιδίας επιτροπής και μετά την λήξιν του έτους. Η ύπαρξις επιτροπών εις ετησίαν βάσιν δεν αποκλείει την συγκρότησιν επιτροπής διαγωνισμού συγκεκριμένου έργου ή έργων. Αι αποφάσεις συγκροτήσεως απασών των επιτροπών διαγωνισμού κοινοποιούνται εις τα διοριζόμενα μέλη και ανακοινώνονται με τοιχοκόλλησιν εις την έδραν της Ι.Α.Α. ή του κατά περίπτωση αρμόδιου φορέως κατασκευής, ο οποίος την εκδίδει χωρίς να απαιτείται έτερος τύπος δημοσιότητος.
5.Δια τας προσφοράς, αι οποίαι υποβάλλονται κατά τα συστήματα των περιπτώσεων δ', στ' και ζ' του άρθρου 4 του Ν. 3669/2008 και δια την περίπτωσιν ειδικών ή μεγάλων έργων, αι επιτροπαί διαγωνισμού είναι δυνατόν να συμπληρώνωνται με απόφασιν του Μητροπολιτικού Συμβουλίου και με άλλα μέλη που έχουν την κατάλληλη επιστημονική κατάρτιση και που δεν δύναται να είναι περισσότερα από τέσσερα (4). Η επεξεργασία των στοιχείων δια την αξιολόγησιν των προσφορών δύναται να ανατεθή με την εν λόγω απόφασιν εις κλιμάκιον της όλης επιτροπής. Με την απόφασιν καθορίζονται και τα μέλη του κλιμακίου.
6.Κατ' εξαίρεσιν η προϊσταμένη αρχή, δια έργα, τα οποία παρουσιάζουν ιδιαίτερα προβλήματα, δύναται να εφαρμόση τας παραγράφους 2 έως 6, έστω και εάν τα έργα αυτά έχουν προϋπολογισμόν μικρότερον από το όριον της παραγράφου 2.
7.Αι επιτροπαί διαγωνισμού οφείλουν να παραδώσουν την εισήγησιν τους εγκαίρως προς την αναθέτουσαν αρχήν, ώστε η αρχή να αποφασίση δια το αποτέλεσμα του διαγωνισμού εντός της προθεσμίας ισχύος των προσφορών.

Άρθρον 6
Κατασκευή έργων και εκπόνησις μελετών

1.Τα έργα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των εποπτευόμενων από αυτήν εκκλησιαστικών νομικών προσώπων κατασκευάζονται βάσει σχετικής μελέτης, αναλόγως της φύσεως του έργου:
α'. Είτε από εργοληπτικάς επιχειρήσεις, είτε από εμπειροτέχνας, είτε από ειδικούς τεχνίτας, είτε από ειδικούς περί τά εκκλησιαστικά καλλιτέχνας.
β'. Από την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών ή το εποπτευόμενο από αυτήν εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο, με αυτεπιστασίαν, δια της Δ/νσεως Τεχνικών Υπηρεσιών της Ι.Α.Α. και με προσωπικόν που είτε υπάρχει είτε κατά περίπτωσιν προσλαμβάνεται και αμείβεται από τας πιστώσεις του έργου.
2.Αι μελέται της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των εποπτευόμενων από αυτήν εκκλησιαστικών νομικών προσώπων εκπονούνται είτε από την Δ/νσιν Τεχνικών Υπηρεσιών της Ι.Α.Α., είτε από ιδιώτας μελετητάς, είτε από εταιρείας ή Γραφεία μελετών.
3.Συναφείς υπηρεσίαι παρέχονται εις την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και τα εποπτευόμενα από αυτήν εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα, είτε από ιδιώτας είτε από εταιρείας ή Γραφεία παροχής υπηρεσιών που έχουν την απαιτουμένην επιστημονικήν γνώσιν και το ανεγνωρισμένον από το δίκαιον της επαγγελματικής των έδρας δικαίωμα.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β'
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΙ ΑΝΑΘΕΣΕΩΣ

Άρθρον 7
Επιλογή διαδικασίας αναθέσεως

1.Η ανάθεσις συμβάσεων έργων ή μελετών ή παροχής συναφών υπηρεσιών με προϋπολογισμόν ανώτερον των εκατόν χιλιάδων ευρώ (100.000,00 €) δύναται να γίνη κατά περίπτωσιν με μιαν από τας κατωτέρω διαδικασίας:
α'. ανοικτού διαγωνισμού, β'. κλειστού διαγωνισμού, γ'. διαπραγματεύσεων, δ'. ανταγωνιστικού διαλόγου, ε'. προεπιλογής αναδόχου
2.Δια την ανάθεσιν συμβάσεων έργων ή μελετών ή παροχής συναφών υπηρεσιών, των οποίων ο προϋπολογισμός δαπάνης είναι κατώτερος ή ίσος των εκατόν  
χιλιάδων ευρώ (100.000,00 €) είναι δυνατόν, επιπλέον των ανωτέρω, να επιλέγεται κατά περίπτωσιν και μία εκ των κάτωθι διαδικασιών:
α'. προχείρου διαγωνισμού
β'. διαπραγματεύσεων

Άρθρον 8
Ορισμοί Διαδικασιών ανοικτού, κλειστού διαγωνισμού, διαπραγματεύσεων, ανταγωνιστικού διαλόγου

1.Διαδικασία ανοικτού διαγωνισμού είναι η διαδικασία εις το πλαίσιον της οποίας κάθε ενδιαφερόμενος οικονομικός φορεύς δύναται να υποβάλη προσφοράν.
2.Διαδικασία κλειστού διαγωνισμού είναι η διαδικασία εις το πλαίσιον της οποίας κάθε οικονομικός φορεύς δύναται να ζητήση να συμμετάσχη εκδηλώνων ενδιαφέρον, αλλά μόνον οι υποψήφιοι που θα κληθούν από την Ιεράν Αρχιεπισκοπήν Αθηνών ή το αρμόδιο εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο θα δικαιούνται να υποβάλουν προσφοράν.
3.Διαδικασία με διαπραγμάτευσιν είναι η διαδικασία εις το πλαίσιον της οποίας η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών ή το εποπτευόμενο από αυτήν εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο διαβουλεύεται με ένα ή περισσοτέρους οικονομικούς φορείς της επιλογής του και διαπραγματεύεται τους όρους της συμβάσεως με ένα ή περισσοτέρους από αυτούς.
4.Ανταγωνιστικός διάλογος είναι η διαδικασία, η οποία είναι δυνατόν να ακολουθηθή δια πολυπλόκους συμβάσεις. Εις την διαδικασίαν του ανταγωνιστικού διαλόγου δύναται να προσφύγη η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και τα υπαγόμενα στον παρόντα Κανονισμό νομικά πρόσωπα ειδικώς εις περίπτωσιν ιδιαιτέρως πολυπλόκων συμβάσεων κατ’ ανάλογον εφαρμογήν του άρθρου 23 του Π.δ. 60/2007 (κατ’ αντιστοιχίαν του άρθρ. 29 της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ), εφ’ όσον με απόφασιν του Μητροπολιτικού Συμβουλίου κριθή ότι η χρησιμοποίησις της ανοικτής ή της κλειστής διαδικασίας δεν επιτρέπει την ανάθεσιν της συμβάσεως. Κατ’ αυτήν δημοσιεύεται Προκήρυξις δια της οποίας γνωστοποιούνται αι ανάγκαι και αι απαιτήσεις της Αναθετούσης Αρχής. Όσοι κρίνουν ότι δύνανται να ανταποκριθούν εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών ή το εποπτευόμενο εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο επιλέγει όσους εκ τούτων πληρούν τα προβλεπόμενα εκάστοτε εις την Προκήρυξιν κριτήρια ποιοτικής επιλογής. Εν συνεχεία διεξάγει με αυτούς διάλογον, προκειμένου να ευρεθούν μία ή περισσότεραι λύσεις που θα ηδύναντο να ικανοποιήσουν τας ανάγκας της Αναθέτουσας Αρχής και του Κυρίου τουΈργου. Μετά την εξεύρεσιν των λύσεων κηρύσσεται η λήξις του διαλόγου και καλούναι οι επιλεγέντες υποψήφιοι να υποβάλουν προσφοράν βάσει αυτών.
5.Εις την διαδικασίαν με προεπιλογήν αναδόχου, κατ’ αρχήν δημοσιεύεται Διακήρυξις προς εκδήλωσιν ενδιαφέροντος. Εις την Διακήρυξιν θα αναφέρωνται η πιθαναλογουμένη ημερομηνία κατά την οποίαν όσοι προεπιλεγούν θα κληθούν να υποβάλουν προσφοράν, ως επίσης και η εγγύησις που πρέπη να καταθέσουν προκειμένου να συμμετάσχουν εις το στάδιον υποβολής των προσφορών. Ακολουθεί επιλογή των συμμετασχόντων βάσει των κριτηρίων που αναφέρονται εις την Διακήρυξιν. Εν συνεχεία, οι προεπιλεγέντες προσκαλούνται να συμμετάσχουν εις τον κυρίως διαγωνισμόν και να καταθέσουν προσφοράν. Δια την επιλογήν της διαδικασίας αυτής προαπαιτείται απόφασις του Μητροπολιτικού Συμβουλίου. Η εν λόγω διαδικασία γίνεται κατ’ ανάλογον εφαρμογήν του άρθρ. 23 του Ν. 3669/2008.

Άρθρον 9
Διαδικασία Προχείρου διαγωνισμού

1.Πρόχειρος διαγωνισμός είναι η διαδικασία, εις το πλαίσιον της οποίας η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών ή το εποπτευόμενο από αυτή εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο, μετά από άτυπον έρευναν αγοράς ή μετά από δημοσίευσιν προσκλήσεως ενδιαφέροντος, αναθέτει εις εκείνα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα του άρθρ. 6 του παρόντος Κανονισμού που θα επιλέξη την εκτέλεσιν ωρισμένης συμβάσεως.
2.Η διαδικασία του προχείρου διαγωνισμού διενεργείται ως εξής:
α'. Η Αναθέτουσα Αρχή είτε διενεργεί άτυπον έρευναν αγοράς και απευθύνεται εις τρεις (3) κατ’ ελάχιστον υποψηφίους της επιλογής Της που δραστηριοποιούνται εις τομείς συναφείς με το δημοπρατούμενον αντικείμενον, από τους οποίους ζητείται η υποβολή προσφοράς, είτε προβαίνει εις δημοσίευσιν προσκλήσεως ενδιαφέροντος και συλλέγει προσφοράς από ενδιαφερόμενους.
β'. Εν συνεχεία η Αναθέτουσα Αρχή δικαιούται να συνάψη σύμβασιν με οιονδήποτε από τους ως άνω προσφέροντας, είτε βάσει της προσφοράς του, είτε μετά από περαιτέρω διαπραγμάτευσιν ή κατά τους όρους της προσκλήσεως ενδιαφέροντος με ένα ή περισσοτέρους από τους προσφέροντας.
3.Κατ’ εξαίρεσιν των ανωτέρω, εις περίπτωσιν που η δαπάνη έργου ή μελέτης ή παροχής συναφών υπηρεσιών είναι ίση ή κατωτέρα των είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000,00 €), η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών ή το κατά περίπτωση εποπτευόμενο νομικό πρόσωπο δύναται να αναθέση απ’ ευθείας ταύτα εις δραστηριοποιούμενον εις τομείς συναφείς με το αντικείμενον, χωρίς την τήρησιν των διαδικασιών της παρ. 2.

Άρθρον 10
Διαδικασία διαπραγματεύσεων (απ’ ευθείας ανάθεσις)

1.Η απ’ ευθείας ανάθεσις ή ο διαγωνισμός μεταξύ περιωρισμένου αριθμού προσκαλούμενων φυσικών ή νομικών προσώπων του άρθρ. 6 του παρόντος Κανονισμού, ως τρόπος επιλογής αναδόχου δια την κατασκευήν έργου ή την εκπόνησιν μελέτης ή την παροχήν συναφών υπηρεσιών, επιτρέπεται:
α'. είτε όταν ο προϋπολογισμός του έργου ή της μελέτης ή της παροχής συναφών υπηρεσιών υπολείπεται των είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000,00 €).
β'. είτε κατόπιν δημοσιεύσεως σχετικής Προκηρύξεως, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, εις τας κάτωθι περιπτώσεις:
i)όταν κατά την διενέργειαν διαγωνισμού αι προσφοραί που έχουν υποβληθεί είναι άκυροι ή απαράδεκτοι και η επανάληψις του διαγωνισμού κρίνεται από το Όργανον που έχει διακηρύξει τον διαγωνισμόν ασύμφορος. Εις την περίπτωσιν αυτήν οι όροι της διακηρύξεως του διεξαχθέντος διαγωνισμού επιτρέπεται να μεταβληθούν κατά την απευθείας ανάθεσιν, μόνον όμως δια να καταστούν πλέον συμφέροντες δια την Αναθέτουσαν Αρχήν.
ii)όταν, εις εξαιρετικάς περιπτώσεις, πρόκειται δι έργα ή μελέτας ή παροχήν συναφών υπηρεσιών, που η φύσις των ή αστάθμητοι παράγοντες δεν επιτρέπουν μιαν προκαταρκτικήν συνολικήν τιμολόγησιν.
iii) όταν η φύσις των έργων ή μελετών ή της παροχής συναφών υπηρεσιών δεν παρέχει την δυνατότητα διατυπώσεως αυτών με ακρίβειαν, ούτως ώστε να συναφθή σύμβασις με επιλογήν της καλυτέρας προσφοράς.
γ'. είτε όταν γίνεται διαπραγμάτευσις, χωρίς προηγουμένην δημοσίευσιν προκηρύξεως, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, εις τας κατωτέρω περιπτώσεις:
i)όταν ουδεμία έχει υποβληθεί προσφορά ή ουδεμία κατάλληλος προσφορά εις διαγωνισμόν ανοικτόν ή κλειστόν,
ii)όταν δια λόγους τεχνικούς, καλλιτεχνικούς ή σχετικούς με την προστασίαν αποκλειστικών δικαιωμάτων, η εκτέλεσις του έργου ή της μελέτης ή της παροχής συναφών υπηρεσιών δύναται να ανατεθή μόνον εις συγκεκριμένον πρόσωπον,
iii)όταν η σύμβασις αποτελή συνέχειαν ενός διαγωνισμού έργου ή μελέτης ή παροχής συναφών υπηρεσιών και συμφώνως με τους εφαρμοζομένους κανόνας πρέπη αύτη να ανατεθή εις τον νικητήν του διαγωνισμού ή εις ένα από τους νικητάς,
iv)όταν έκτακτος και φανερά κατεπείγουσα ανάγκη, αιτιολογουμένη από την αρμόδιαν Υπηρεσίαν του οικείου φορέα και το Τεχνικόν Συμβούλιον, καθιστά αδύνατον την τήρησιν των διατάξεων που αφορούν εις την διενέργειαν διαγωνισμού.
v)όταν υφίσταται ανάγκη συμπληρωματικών συμβάσεων έργων ή μελετών που δεν περιλαμβάνονται μεν εις την αρχικήν σύμβασιν, αλλ' είναι αναγκαίαι λόγω απροβλέπτων περιστάσεων που θα προκύψουν κατά την εκτέλεσιν της αρχικής συμβάσεως και:
είτε δεν δύνανται να διαχωρισθούν από την κυρίαν σύμβασιν,
είτε δύνανται μεν να διαχωρισθούν, είναι όμως απολύτως αναγκαίαι δια την τελειοποίησίν της.
Αι συμπληρωματικαί αυταί εργασίαι ή μελέται δεν δύναται να υπερβαίνουν το πεντήκοντα επί τοις εκατόν (50%) της αξίας της κυρίας συμβάσεως,
vi)όταν παρίσταται ανάγκη εκτελέσεως νέων εργασιών ή μελετών που συνιστούν επανάληψιν παρομοίων εργασιών ή μελετών που είχαν ανατεθεί με διαγωνισμόν εις τον αρχικόν ανάδοχον και αποτελούν συνέχειαν ή συμπλήρωσιν της αρχικής συμβάσεως, υπό τον όρον, ότι δεν έχει παρέλθει τριετία από αυτήν και εξασφαλίζονται οι ίδιοι όροι και προϋποθέσεις, πλην μόνον των οικονομικών όρων οι οποίοι δύνανται να τύχουν τιμαριθμικής αναπροσαρμογής,
vii)όταν πρόκειται δι’ υπόθεσιν που αφορά εις απόρρητα της Αναθέτουσας Αρχής, του χαρακτηρισμού ως απορρήτου διδομένου δι’ αποφάσεως του Μητροπολιτικού Συμβουλίου.
viii)όταν προκύψουν ειδικαί περιπτώσεις, όπως θεομηνία, σεισμός, σοβαρός επικείμενος κίνδυνος, μοναδικότης του κατασκευαστού, συνέχισις εργασιών κατόπιν εκπτώσεως του αναδόχου ή διαλύσεως της συμβάσεως, ερευνητικαί εργασίαι ή εργασίαι δοκιμαστικής εφαρμογής νέων τεχνολογιών ή έργα ειδικής φύσεως, εφ' όσον χαρακτηρισθούν ούτω με απόφασιν της Προϊσταμένης Αρχής αναλόγως του προϋπολογισμού του, της αποφάσεως ταύτης εκδιδομένης κατόπιν γνώμης του οικείου Τεχνικού Συμβουλίου.
ix)όταν πρόκειται περί έργων καλλιτεχνικών, οπότε επιτρέπεται η απ' ευθείας και άνευ διαγωνισμού ανάθεσις τούτων εις ειδικούς δεδοκιμασμένους καλλιτέχνας ή ειδικούς τεχνίτας και ειδικούς κατασκευαστάς κατόπιν γνωμοδοτήσεως του παρά τη Εκκλησία της Ελλάδος Κ.Ε.Σ.Ε.Α..
x)όταν πρόκειται περί κατασκευής μικρών έργων και εργασιών επισκευής ή συντηρήσεως, των οποίων ο προϋπολογισμός δεν υπερβαίνει τας είκοσι χιλιάδας ευρώ (20.000,00 €).
δ'. είτε όταν γίνεται διαπραγμάτευσις, χωρίς προηγουμένην δημοσίευσιν Προκηρύξεως, δια την ανάθεσιν συμβάσεως προμελέτης ή ετέρας συμβάσεως μελέτης, η συμβατική αμοιβή της οποίας θα είναι έως πεντακοσίας χιλιάδας ευρώ (500.000,00 €) άνευ Φ.Π.Α. (ή τυχόν ετέρου προβλεφθησομένου φόρου), με σκοπόν την άμεσον επισκευήν, επέκτασιν η κατασκευήν εκκλησιαστικού κτιρίου, προκειμένου να συναφθή επ’ ανταλλάγματι σύμβασις μισθώσεως ή άλλης παραχωρήσεως της χρήσεως του ή ετέρου εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού εις το Ελληνικόν Δημόσιον, Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. και εν γένει νομικά πρόσωπα του δημοσίου τομέως. Εις την περίπτωσιν αυτήν η Διευθύνουσα Υπηρεσία θα προεκτιμήση το κόστος της προμελέτης ή της ετέρας μελέτης, τούτο δε θα είναι το ανώτατον όριον της συμβατικής αμοιβής του αναδόχου. Δια την υπογραφήν της συμβάσεως προμελέτης ή ετέρας μελέτης απαιτείται γνωμοδότησις του αρμοδίου Τεχνικού Συμβουλίου της Εκκλησίας της Ελλάδος τόσον ως προς την συνδρομήν των προϋποθέσεων εφαρμογής του παρόντος εδαφίου, όσον και προς την ορθότητα του ύψους της προεκτιμηθείσης αμοιβής.

Άρθρον 11
Συμφωνίαι πλαίσια

1.Εις τας περιπτώσεις κατά τας οποίας πρέπει νά εκτελεσθούν ομοειδή έργα ή μελέται, δια τα οποία δεν δύναται να προσδιορισθή εκ των προτέρων ο ακριβής αριθμός των και ο χρόνος παραγγελίας και παραδόσεώς των, είναι δυνατή η σύναψις συμφωνίας πλαισίου.
Με την συμφωνίαν πλαίσιον καθορίζεται ο συνολικός προϋπολογισμός των επί μέρους συμβάσεων αι οποίαι δύνανται να ανατεθούν εις τον ανάδοχον, η χρονική των διάρκεια, η διαδικασία αναθέσεως των επιμέρους συμβάσεων, οι γενικοί όροι εκτελέσεως τούτων, αι τιμαί μονάδος εν συναρτήσει με κλίμακα ποσοτήτων και ο χρόνος ανταποκρίσεως του αναδόχου εις κάθε πρόσκλησιν δι’ ανάληψιν εκτελέσεως συγκεκριμένων προβλεπόμενων από την συμφωνίαν πλαίσιον εργασιών.
2.Δια την επιλογήν της διαδικασίας συνάψεως συμφωνίας πλαισίου λαμβάνεται υπ’ όψιν ο συνολικός προϋπολογισμός αυτής. Η διάρκεια εκάστης συμφωνίας πλαισίου δεν δύναται να υπερβαίνη χρονικώς τα τρία (3) έτη.
3.Η συμφωνία πλαίσιον επιτρέπεται να συναφθή με ένα έως τρεις αναδόχους, αναλόγως της πολυπλοκότητος του αντικειμένου, του μεγέθους του προϋπολογισμού και της ανάγκης εξασφαλίσεως μεγαλυτέρου ανταγωνισμού κατά την διάρκειαν της συμφωνίας, διά της υποβολής προσφορών από περισσοτέρους αναδόχους της συμφωνίας πλαισίου.
4.Κατά την διάρκειαν της συμφωνίας πλαισίου ο ανάδοχος, αναλόγως των απαιτήσεων της Αναθέτουσας Αρχής, θα καλήται να υποβάλη οικονομικήν προσφοράν δια την υλοποίησιν συγκεκριμένων έργων, εντασσομένων εις την συμφωνίαν πλαίσιον. Εάν υπάρχουν περισσότεροι ανάδοχοι, θα καλούνται να υποβάλουν ανταγωνιστικήν προσφοράν δια την επιλογήν της συμφεροτέρας. Οι ειδικότεροι όροι της εκπονήσεως του έργου ή της μελέτης θα προβλέπωνται εις την συμφωνίαν πλαίσιον. Το ειδικόν αντικείμενον του έργου ή της μελέτης, η αμοιβή και ο χρόνος υλοποιήσεως θα προβλέπωνται εις την επί μέρους σύμβασιν.
5.Εις περιπτώσεις όπου το αντικείμενον της συμβάσεως έργου ή μελέτης είναι επαναλαμβανόμενον ή επαρκώς προσδιωρισμένον εκ των προτέρων, είναι δυνατόν να προβλεφθή εις την συμφωνίαν πλαίσιον ότι θα εκδίδεται κάθ' εκάστην φοράν μονομερώς από την Αναθέτουσαν Αρχήν επί μέρους ανάθεσις με προσδιωρισμένον οικονομικόν αντικείμενον, χωρίς να απαιτείται υποβολή προσφοράς από τον ανάδοχον και ενδεχομένως χωρίς να απαιτείται υπογραφή ειδικοτέρας συμβάσεως, υπό την προϋπόθεσιν ότι οι όροι εκτελέσεως και η αμοιβή θα είναι επαρκώς προσδιωρισμένοι εις την συμφωνίαν πλαίσιον.
6.Η Προκήρυξις δια την σύναψιν συμφωνίας πλαισίου θα περιλαμβάνη επιπλέον και τα εξής:
συνολικόν προϋπολογισμόν της συμφωνίας πλαισίου,
περιγραφήν του συνολικού αντικειμένου των έργων και, εφ’ όσον είναι δυνατόν, το αντικείμενον των επί μέρους εργασιών,
συνολικήν χρονικήν διάρκειαν της συμφωνίας πλαισίου,
διαδικασίαν αναθέσεως των επιμέρους εργασιών,
μέγιστον αριθμόν αναδόχων, οι οποίοι θα επιλεγούν.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ'
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ

Άρθρον 12
Συστήματα υποβολής προσφορών δια την εκτέλεσιν έργων

1.Τα συστήματα υποβολής προσφορών δια την εκτέλεσιν έργων είναι τα κατωτέρω: α'. Προσφορά ενιαίου ποσοστού εκπτώσεως επί συμπεπληρωμένου Τιμολογίου, προητοιμασμένου υπό της Τεχνικής Υπηρεσίας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
β'. Προσφορά επιμέρους ποσοστών εκπτώσεως καθ’ ομάδας τιμών επί συμπεπληρωμένου Τιμολογίου ομαδοποιημένων τιμών, προητοιμασμένου υπό της Τεχνικής Υπηρεσίας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Εις την περίπτωσιν αυτήν θα γίνεται έλεγχος της ομαλότητος των επιμέρους ποσοστών εκπτώσεως.
γ'. Συμπλήρωσις ανοικτού Τιμολογίου κατ’ ελευθέραν εκτίμησιν του ενδιαφερομένου. Εις την περίπτωσιν αυτήν το Τιμολόγιον είναι δυνατόν να περιλαμβάνη αναλυτικάς ή περιληπτικάς τιμάς ή κατ’ αποκοπήν τιμήν.
δ'. Προσφορά δια μελέτην και κατασκευήν με κατ’ αποκοπήν εργολαβικόν αντάλλαγμα είτε δι’ ολόκληρον το έργον είτε δια τμήματα αυτού. Εις το σύστημα αυτό αξιολογείται κατ’ αρχήν η ποιότης της τεχνικής προσφοράς (μελέτη) και εν συνεχεία εξετάζεται η οικονομική προσφορά.
ε'. Μειοδοσία μόνον επί ποσοστού οφέλους δια την εκτέλεσιν απολογιστικών εργασιών.
ς'. Προσφορά δια την αξιοποίησιν ακινήτων με το σύστημα της αντιπαροχής ποσοστών εξ αδιαιρέτου και αντιστοίχων διηρημένων ιδιοκτησιών.
ζ'. Προσφορά που περιλαμβάνει μερικήν ή ολικήν αυτοχρηματοδότησιν έργου με αντάλλαγμα την λειτουργίαν ή εκμετάλλευσιν αυτού ή άλλα τυχόν ανταλλάγματα έναντι της κατασκευής τούτου. Τα συστήματα αυτά δύνανται να εφαρμοσθούν και συνδυαστικώς μεταξύ των.
2.Το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον μετά από εισήγησιν της Τεχνικής Υπηρεσίας αναλόγως του προϋπολογισμού δαπάνης του έργου ή της μελέτης ή της παροχής συναφών υπηρεσιών καθορίζει με απόφασίν του, κατά την διακριτικήν του ευχέρειαν, τα συστήματα υποβολής προσφορών.
3.Ειδικώς δια την λήψιν προσφορών με επιλογήν του συστήματος μελέτης κατασκευής του έργου απαιτείται προηγουμένη απόφασις του Μητροπολιτικού Συμβουλίου μετά από γνώμην του Τεχνικού Συμβουλίου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Το εν λόγω Τεχνικόν Συμβούλιον γνωματεύει και ως προς το σύμφορον του προσφερομένου εργολαβικού ανταλλάγματος.
Το σύστημα προσφοράς που περιλαμβάνει μελέτην
κατασκευήν δύναται να εφαρμόζεται δια παν εκκλησιαστικόν έργον που αφορά είτε εις ανέγερσιν κτιρίων, είτε εις επισκευήν ή συντήρησιν ή ανακαίνισιν ή αναβάθμισιν τούτων, είτε εις καλλιτεχνικόν έργον.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Δ'
ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΟΣ

Άρθρον 13
Διατυπώσεις δημοσιότητος

1.Δια τας συμβάσεις έργων ή μελετών (περιλαμβανομένων και των προμελετών) ή παροχής συναφών υπηρεσιών, αι οποίαι ανατίθενται κατά την ανοικτήν ή την κλειστήν διαδικασίαν ή την διαδικασίαν με διαπραγμάτευσιν κατόπιν δημοσιεύσεως Προκηρύξεως, θα δημοσιεύεται υποχρεωτικώς περίληψις της Προκηρύξεως ή της προσκλήσεως ενδιαφέροντος εις μιαν τουλάχιστον ημερησίαν πολιτικήν εφημερίδα των Αθηνών, η οποία θα πληροί τας νομίμους προϋποθέσεις, ή εις μιαν ημερησίαν οικονομικήν εφημερίδα των Αθηνών, η οποία θα πληροί τας προϋποθέσεις της παρ. 2 του άρθρου 26 του Ν. 2190/1920, ως ισχύει. Η Προκήρυξις θα δημοσιεύεται επιπροσθέτως υποχρεωτικώς εις την ιστοσελίδα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών εις το διαδίκτυον ή του κατά περίπτωση αρμόδιου εκκλησιαστικού φορέως κατασκευής.
2.Με απόφασιν της Αναθετούσης Αρχής, δημοσιευομένην δια του αυτού τρόπου, είναι δυνατόν να ορίζεται διαφορετική ημέρα υποβολής των προσφορών.
3.Η Προκήρυξις είναι δυνατόν, κατά την ελευθέραν κρίσιν της Αναθετούσης Αρχής, να συντάσσεται συμφώνως προς τα εγκεκριμένα από τον Υπουργόν Π.Ε.Κ.Α. υποδείγματα, με τας αναγκαίας όμως προσαρμογάς.

Άρθρον 14
 Προθεσμία υποβολής προσφορών

1.Εις περίπτωσιν διεξαγωγής ανοικτού ή κλειστού διαγωνισμού ή διαδικασίας ανταγωνιστικού διαλόγου η προθεσμία υποβολής των προσφορών δεν επιτρέπεται να είναι μικροτέρα των είκοσιν (20) ημερών από της ημερομηνίας δημοσιεύσεως της Προκηρύξεως.
2.Εις περίπτωσιν διεξαγωγής προχείρου διαγωνισμού με δημοσίευσιν Προσκλήσεως Ενδιαφέροντος η προθεσμία υποβολής των προσφορών δεν επιτρέπεται να είναι μικροτέρα των πέντε (5) ημερών από της ημερομηνίας δημοσιεύσεως.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ε'
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Άρθρον 15
Έλεγχος καταλληλότητος υποψηφίων

1.Οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι ανάδοχοι δύνανται να υποχρεωθούν να πληρούν και να αποδείξουν ωρισμένας προϋποθέσεις επαγγελματικής επαρκείας, αξιοπιστίας, τεχνικής και χρηματοοικονομικής ικανότητος, συμφώνως πρός τα ειδικότερον οριζόμενα εις τας ισχυούσας Κοινοτικάς Οδηγίας, το Εθνικόν Δίκαιον προσαρμογής, την Προκήρυξιν και τα λοιπά τεύχη Δημοπρατήσεως του συγκεκριμένου διαγωνισμού.
2.Εις πάσαν περίπτωσιν δημοπρατήσεως συμβάσεως έργων ή μελέτης ή παροχής συναφών υπηρεσιών γίνεται δεκτή χωρίς διακρίσεις και με τους ιδίους όρους που εφαρμόζονται δια τους Έλληνας υποψηφίους η συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων οικονομικών φορέων των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, ως και Χωρών που έχουν υπογράψει συμφωνίας συνδέσεως ή άλλας διμερείς ή πολυμερείς συμφωνίας με την Ε.Ε., υπό την προϋπόθεσιν αφ' ενός μεν ότι η δημοπρατουμένη σύμβασις εμπίπτει εις το πεδίον εφαρμογής αναλόγων συμφωνιών και αφ' ετέρου ότι οι υποψήφιοι πληρούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής που τίθενται κατά περίπτωσιν από την Ιεράν Αρχιεπισκοπήν Αθηνών ή το εποπτευόμενο από αυτήν εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο.
3.Αι συμβάσεις ανατίθενται βάσει των κριτηρίων του παρόντος Κανονισμού και αφού προηγουμένως ελεχθή ότι πληρούνται τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής (προσωπική κατάστασις, χρηματοοικονομική επάρκεια, τεχνική ικανότης κ.ά.), τα οποία θα τεθούν εις την Προκήρυξιν ή την Πρόσκλησιν υποβολής προσφοράς.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΣΤ'
ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΝΑΔΟΧΟΥ

Άρθρον 16
Κριτήρια επιλογής αναδόχου

1.Ο ανάδοχος δι’ εκτέλεσιν έργου επιλέγεται κατά περίπτωσιν:
α' είτε βάσει της πλέον συμφερούσης από τεχνοοικονομικής απόψεως προσφοράς
β' είτε αποκλειστικώς βάσει της χαμηλοτέρας τιμής.
2.Ο ανάδοχος δι’ εκπόνισιν μελέτης ή παροχήν υπηρεσιών επιλέγεται βάσει της πλέον συμφερούσης από τεχνοοικονομικής απόψεως προσφοράς.
3.Ο τρόπος επιλογής θα αναφέρεται εις την Προκήρυξιν.
4.Διά την επιλογήν της πλέον συμφερούσης κατά την ως άνω παράγραφον 1α' προσφοράς θα σταθμίζωνται κριτήρια που συνδέονται με το αντικείμενον της συγκεκριμένης συμβάσεως (κριτήρια αξιολογήσεως) και αφορούν εις την τεχνικήν προσφοράν των διαγωνιζομένων. Τα κριτήρια αξιολογήσεως των προσφορών θα αναφέρωνται εις την Προκήρυξιν ομού μετά της βαρύτητος, την οποίαν θα έχουν κατά την αξιολόγησίν των. Ταύτα δύνανται να είναι ιδίως η τιμή, η προθεσμία εκτελέσεως, η ποιότης, η αποδοτικότης, τα τεχνικά πλεονεκτήματα, τα αισθητικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, η τεχνική αξία, η εμπειρία εις εκκλησιαστικά έργα κ.λπ.
5.Εις περίπτωσιν, καθ’ ην η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών δια των αρμοδίων Οργάνων Της θεωρήση ότι η προσφορά ενός διαγωνιζόμενου είναι υπερβολικά χαμηλή εν σχέσει με το αντικείμενον της δημοπρατουμένης συμβάσεως δύναται να καλέση, πριν να απορρίψη την προσφοράν, τον διαγωνιζόμενον, προκειμένου ούτος να αιτιολογήση εγγράφως τα επιμέρους στοιχεία της προσφοράς του.

Άρθρον 17
Ενστάσεις κατά της διαδικασίας διενεργουμένων διαγωνισμών

1.Δι' εκάστην πράξιν ή παράλειψιν αρμοδίου οργάνου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών ή του κατά περίπτωση εποπτευόμενου εκκλησιαστικού φορέα εν σχέσει προς διενεργούμενον διαγωνισμόν είναι δυνατόν να ασκηθή ένστασις μόνον από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα του άρθρ. 6 του παρόντος που συμμετέχουν εις τον διαγωνισμόν ή απεκλείσθησαν από αυτόν εις οιονδήποτε στάδιον της διαδικασίας του.
Ενστάσεις δύνανται να υποβληθούν μόνον δια τα στάδια προεπιλογής, καταθέσεως προσφορών και αξιολογήσεως και διά λόγους που ανακύπτουν κατά το αντίστοιχον στάδιον.
Αι ενστάσεις απευθύνονται προς την Προϊσταμένην Αρχήν, υποβάλλονται εις την έδραν της και παραλαμβάνονται από Αρμοδίαν Επιτροπήν. Επ’ αυτών αποφαίνεται η Προϊσταμένη Αρχή μετά από εισήγησιν της αρμοδίας Επιτροπής, την οποίαν συγκροτεί προς τούτο δι’ αποφάσεως του το αρμόδιον Όργανον της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
2.Ένστασις κατά της Προκηρύξεως ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών από της τελευταίας δημοσιεύσεώς της. Ένστασις κατά της αναλυτικής Προκηρύξεως και των Τευχών δημοπρατήσεως εν γένει ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών από της λήξεως της προθεσμίας παραλαβής των. Ένστασις κατά της διαδικασίας και των πράξεων διενεργείας του διαγωνισμού ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας τριών (3) ημερών από της δημοσιεύσεως ή κοινοποιήσεως της προσβαλλομένης πράξεως ή της τελέσεως διαδικαστικής ενεργείας. Ένστασις κατά της αποφάσεως κατακυρώσεως ή της αναθέσεως της δημοπρατουμένης συμβάσεως ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας τριών (3) ημερών από της δημοσιεύσεως του αποτελέσματος του διαγωνισμού.
3.Ειδικώς δια τους εν άρθρ. 7 παρ. 2 διαγωνισμούς (πρόχειρον ή διαπραγματεύσεων), το σύνολον των ανωτέρω προθεσμιών δια την άσκησιν ενστάσεως ορίζεται εις δύο (2) εργασίμους ημέρας.
4.Ενστάσεις στρεφόμεναι κατά της συμμετοχής, της αξιολογήσεως προσφοράς υποψηφίου ή της κατακυρώσεως του έργου εις αυτόν, κοινοποιούνται με Δικαστικόν Επιμελητήν, επί ποινή απαραδέκτου, εντός δύο (2) εργασίμων ημερών από της ασκήσεώς των από τον ενιστάμενον και προς αυτόν κατά του οποίου στρέφονται. Αποδεικτικόν της επιδόσεως της ενστάσεως κοινοποιείται, επί ποινή απαραδέκτου ταύτης, από τον ενιστάμενον προς την Ιεράν Αρχιεπισκοπήν Αθηνών.
5.Δια την άσκησιν πάσης ενστάσεως καταβάλλεται τέλος υπέρ της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών ίσον προς ποσοστόν 1% επί του προϋπολογισμού της υπό ανάθεσιν συμβάσεως έργου ή μελέτης ή παροχής συναφών υπηρεσιών, το οποίον εν πάση περιπτώσει δεν θα υπερβαίνη τας δεκαπέντε χιλιάδας ευρώ (15.000,00 €) και δεν θα είναι κατώτερον των διακοσίων πεντήκοντα ευρώ (250,00 €). Άνευ της καταβολής τούτου η ένστασις απορρίπτεται άνευ ετέρου, ως απαραδέκτως υποβληθείσα.
6.Η απόφασις της Προϊσταμένης Αρχής επί της ενστάσεως λαμβάνεται εντός τριάκοντα (30) ημερών από της καταθέσεως της ή από της κοινοποιήσεώς της εις τον καθ’ ου αύτη τρίτον.

Άρθρον 18
Κατακύρωσις Σύναψις συμβάσεως

1.Κάθε διαδικασία αναθέσεως συμβάσεως έργου ή μελέτης ή παροχής συναφών υπηρεσιών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών ή εποπτευόμενου από αυτήν εκκλησιαστικού νομικού προσώπου κατακυρούται με απόφασιν της Προϊσταμένης Αρχής (Μητροπολιτικού Συμβουλίου) μετά την εξέτασιν τυχόν ενστάσεων.
2.Η Ιερά Αρχιεπισκοπής Αθηνών δύναται, κατά την ελευθέραν κρίσιν της και αζημίως δι’ αυτήν, να ματαιώση οιονδήποτε διαγωνισμόν εις κάθε στάδιον της διαδικασίας, δια τους ακολούθους ενδεικτικώς λόγους:
α'. δια παράτυπον διεξαγωγήν, εφ’ όσον από την παρατυπίαν επηρεάζεται το αποτέλεσμα της διαδικασίας,
β'. εάν το αποτέλεσμα της διαδικασίας κρίνεται κατ’ ελευθέραν, πλήν όμως αιτιολογημένην, κρίσιν μη ικανοποιητικόν,
γ'. εάν ο ανταγωνισμός υπήρξεν ανεπαρκής ή εάν υπάρχουν σοβαραί ενδείξεις ότι εγένετο συνεννόησις των διαγωνιζομένων προς αποφυγήν πραγματικού ανταγωνισμού,
δ'. εάν υπήρξε μεταβολή των αναγκών της Αναθετούσης Αρχής εν σχέσει με την υπό ανάθεσιν σύμβασιν.
Εις τας περιπτώσεις αυτάς η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών δύναται να χωρήση εις νέαν διαδικασίαν αναθέσεως με τους ιδίους ή τροποποιημένους όρους ή εις ανάθεσιν καθ’ οιονδήποτε άλλον προβλεπόμενον δια του παρόντος Κανονισμού τρόπον.
3.Αι αποφάσεις των αρμοδίων Οργάνων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών αναφορικώς με διενεργούμενον διαγωνισμόν προϋπολογισμού άνω των είκοσιν χιλιάδων ευρώ (20.000,00 €) δημοσιεύονται δι’ αναρτήσεώς των εις την έδραν Της και κοινοποιούνται εις τους συμμετέχοντας και εις τον ανάδοχον με επιστολήν, τηλεομοιοτυπίαν ή άλλο πρόσφορον μέσον.
4.Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών ή το κατά περίπτωση εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο καταρτίζει έγγραφον σύμβασιν με τον ανάδοχον, συμφώνως με τους όρους της Προκηρύξεως και την προσφοράν τούτου. Τα Τεύχη Δημοπρατήσεως και άπαντα τα τυχόν συνοδευτικά έγγραφα, τα οποία περιγράφονται εις την Προκήρυξιν, αποτελούν αναπόσπαστον μέρος της οικείας συμβάσεως. Η σύμβασις δεν είναι δυνατόν να περιλαμβάνη όρους αντιθέτους από το περιεχόμενον των Τευχών Δημοπρατήσεως του διαγωνισμού.
5.Εις την σύμβασιν περιλαμβάνονται τουλάχιστον τα ακόλουθα στοιχεία: τα πρόσωπα των συμβαλλομένων και οι εκπρόσωποί των, το αντικείμενον και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου ή της μελέτης (περιγραφή του συμβατικού αντικειμένου) ή της παροχής συναφών υπηρεσιών, το χρονοδιάγραμμα εκτελέσεως, αι τυχόν επιμέρους φάσεις ή τα τμήματα του έργου ή της μελέτης ή της παροχής συναφών υπηρεσιών, η αμοιβή και ο τρόπος καταβολής της, ο τόπος και αι διαδικασίαι παραδόσεως και παραλαβής, η προθεσμία ή η διάρκεια υλοποιήσεως του συνόλου του έργου ή της μελέτης ή της παροχής συναφών υπηρεσιών ώς και των επιμέρους φάσεων των, αι εγγυήσεις δια την καλήν εκτέλεσιν της συμβάσεως και αι ποινικαί ρήτραι δια την τυχόν υπαιτίαν υπέρβασιν των προθεσμιών εκτελέσεως, αι λοιπαί υποχρεώσεις των συμβαλλομένων, ο τρόπος παρακολουθήσεως της εκτελέσεως, το εφαρμοστέον δίκαιον, η μεθοδολογία τυχόν τροποποιήσεως ή λύσεως της συμβάσεως και επιλύσεως τυχόν διαφορών.
6.Η απόφασις των αρμοδίων Οργάνων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών δια την ανάθεσιν έργου ή μελέτης ή συναφών υπηρεσιών άνω των είκοσιν χιλιάδων ευρώ (20.000,00 €) κοινοποιείται εγγράφως εις τον ανάδοχον. Με την κοινοποίησιν ο ανάδοχος καλείται να προσέλθη δια την υπογραφήν συμβάσεως εις καθωρισμένην ημέραν. Η σύμβασις θεωρείται ότι έχει συναφθή από της κοινοποιήσεως της αποφάσεως.

Άρθρον 19
Εργολαβικόν όφελος

1.Το εργολαβικόν όφελος δια παν εκκλησιαστικόν έργον (Γενικά Έξοδα + Όφελος Εργολάβου) ορίζεται εις είκοσι ένα επί τοις εκατόν (21%).
2.Ειδικώς το ποσοστόν δια γενικά έξοδα και όφελος του αναδόχου δι’ απολογιστικάς εργασίας ορίζεται εις δέκα πέντε επί τοις εκατόν (15%) και εφαρμόζεται εις το σύνολον των δαπανών που πραγματοποιούνται δια λογαριασμόν του εργοδότου, όπως δια προμήθειαν υλικών, μισθώματα μηχανημάτων, αγοράν καυσίμων και λιπαντικών, αξίαν μισθών και ημερομισθίων, λοιπάς αποζημιώσεις και ασφαλιστικάς εισφοράς των εργαζομένων και δια κάθε είδους κρατήσεις. Το εν λόγω όφελος υπόκειται εις το ποσοστόν της προσφερθείσης υπό του αναδόχου κατά τον διαγωνισμόν εκπτώσεως.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ζ'
ΣΤΑΔΙΟΝ ΕΚΤΕΛΕΣΕΩΣ

Άρθρον 20
Αρμοδιότητες

1.Την κατά το άρθρο 36 παρ. 7 του Ν. 3669/2008 αρμοδιότητα του Υπουργού ασκεί το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον τη προτάσει του Τεχνικού Συμβουλίου.
2.Την κατά το άρθρον 36 παρ. 9, 37 παρ. 10, 41 παρ. 1 του νόμου αρμοδιότητα του Υπουργού ασκεί το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον.
3.Την κατά το άρθρον 38 του Ν. 3669/2008 αρμοδιότητα του Υπουργού ασκεί το Μητροπολιτικόν Συμβούλιον τη προτάσει του Τεχνικού Συμβουλίου.

Άρθρον 21
Επίβλεψις Διεύθυνσις έργου ή μελέτης

1.Με απόφασιν του Μητροπολιτικού Συμβουλίου, τη προτάσει της Διευθύνουσας Υπηρεσίας της Ι.Α.Α., είναι δυνατόν:
α'. Εις την ομάδα επιβλέψεως συμβάσεως έργου να μετέχη και ο μελετητής του έργου.
β'. Όταν πρόκειται να εκτελεσθούν έργα προβλεπομένου συνολικού κόστους μεγαλυτέρου των δέκα εκατομμυρίων ευρώ (10.000.000,00 €), είτε κατά το σύστημα της αντιπαροχής, είτε κατά το σύστημα παροχής άλλων ανταλλαγμάτων, είτε καθ’ οιονδήποτε άλλο σύστημα, να ανατεθούν καθήκοντα συμβούλου οιασδήποτε ειδικότητος (τεχνικού, οικονομικού συμβούλου, συμβούλου οργανώσεως κ.λπ.) εις ημεδαπά ή αλλοδαπά, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, προκειμένου ούτοι να παράσχουν υπηρεσίας που απαιτούνται δια την υλοποίησιν και εκτέλεσιν των έργων αυτών. Η ανάθεσις γίνεται δια συμβάσεως. Ο τρόπος αναθέσεως, αι παρεχόμεναι από τον σύμβουλον υπηρεσίαι, οι όροι της συμβάσεως και η αμοιβή καθορίζονται με απόφασιν του Μητροπολιτικού Συμβουλίου, χωρίς δέσμευσιν από οιανδήποτε γενικήν ή ειδικήν διάταξιν.
γ'. Δια την εκτέλεσιν (μελέτην κατασκευήν) έργου ή μέρους αυτού και ειδικότερον δια τον σχεδιασμόν, μελέτην, έλεγχον μελέτης, διοίκησιν και επίβλεψιν του έργου να ανατεθούν καθήκοντα συμβούλου οιασδήποτε ειδικότητος (τεχνικού, οικονομικού συμβούλου, συμβούλου οργανώσεως), εις ημεδαπά ή αλλοδαπά, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, προκειμένου να παράσχουν υπηρεσίας, που απαιτούνται δια την υλοποίησιν και εκτέλεσιν των έργων αυτών. Η ανάθεσις γίνεται με σύμβασιν, κατόπιν γνώμης του Τεχνικού Συμβουλίου, εις την οποίαν προσδιορίζονται οι όροι και αι προϋποθέσεις αναθέσεως, αι παρεχόμεναι από τον σύμβουλον υπηρεσίαι και η σχετική αμοιβή, κατά παρέκκλισιν από κάθε γενικήν ή ειδικήν διάταξιν και από τας διατάξεις περί αμοιβών μηχανικών. Αι σχετικαί δαπάναι βαρύνουν τας πιστώσεις του έργου.
2.Η διεύθυνσις των έργων από την πλευράν του αναδόχου εις τους τόπους κατασκευής των γίνεται από τεχνικούς που έχουν τα κατάλληλα προσόντα και είναι αποδεκτοί από την Διευθύνουσαν Υπηρεσίαν. Η επί τόπου των έργων παρουσία τεχνικού στελέχους ή τεχνικού υπαλλήλου της εργοληπτικής επιχειρήσεως είναι υποχρεωτική και ανάλογος με την φύσιν και το μέγεθος του κατασκευαζομένου έργου. Προκειμένου δι’ έργα προϋπολογισμού άνω των τριών εκατομμυρίων ευρώ (3.000.000,00 €), η διεύθυνσις του έργου πρέπει να πραγματοποιήται τουλάχιστον από τρεις (3) τεχνικούς αναλόγων προσόντων και πείρας, από τους οποίους εις (1) διπλωματούχος ανωτάτου εκπαιδευτικού ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) και εις (1) πτυχιούχος τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.).
3.Το ελάχιστον τεχνικόν προσωπικόν της διευθύνσεως του έργου δύναται να μεταβάλλεται αναλόγως του προϋπολογισμού και της φύσεως του εκτελουμένου έργου, κατόπιν αποφάσεως του Μητροπολιτικού Συμβουλίου τη εισηγήσει της Διευθύνουσας Υπηρεσίας. Δια το εν λόγω προσωπικόν ο ανάδοχος υποχρεούται να προσκομίση εις την Διευθύνουσαν Υπηρεσίαν Βεβαίωσιν του οικείου ασφαλιστικού φορέως, εις την οποίαν θα αναγράφεται και ο χρόνος ασφαλίσεως των εργαζομένων. Η παράβασις των διατάξεων του άρθρου αυτού παρέχει την δυνατότητα εις την Προϊσταμένην Αρχήν να διακόψη την συνέχισιν της συμβάσεως και να προβή εις έκπτωσιν του αναδόχου.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Η'
ΤΕΛΙΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρον 22
Εφαρμοστέον Δίκαιον

1.Υπό την επιφύλαξιν του άρθρου 68 παρ. 1 υποπαράγρ. 3 του Ν. 4235/2014 και όσων ρητώς ορίζονται εις τον παρόντα Κανονισμόν, δια την ανάθεσιν και εκτέλεσιν των έργων ή μελετών ή την παροχήν συναφών υπηρεσιών, εφαρμόζονται αναλόγως αι διατάξεις της εθνικής ή ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί δημοσίων έργων ή μελετών ή παροχής συναφών υπηρεσιών μόνον όπου ρητώς ειδικώς προβλέπεται τούτο εις την Προκήρυξιν ή τας αποφάσεις της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
2.Εις περίπτωσιν, καθ’ ην ζήτημα δεν ρυθμίζεται ειδικώς από τον παρόντα Κανονισμόν ή από την Προκήρυξιν ή την σύμβασιν δύνανται, κατόπιν ειδικών προς τούτο αποφάσεων των αρμοδίων οργάνων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, να εφαρμόζωνται αναλόγως αι συναφείς διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας περί αναθέσεως, συνάψεως και εκτελέσεως δημοσίων συμβάσεων έργων ή μελετών ή παροχής συναφών υπηρεσιών και επικουρικώς αι διατάξεις του Αστικού Κώδικος.
3.Όπου εις τας παραπεμπομένας διατάξεις μνημονεύονται ως αρμόδια τα Όργανα της δημοσίας διοικήσεως νοούνται ως Αρμόδια Όργανα τα δια του παρόντος προβλεπόμενα Όργανα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των εποπτευόμενων εκκλησιαστικών φορέων.
4.Δια τον υπολογισμόν των προθεσμιών που αναφέρονται εις τον παρόντα Κανονισμόν εφαρμόζονται αι διατάξεις του Αστικού Κώδικος και του Ν. 1157/1981.

Άρθρον 23
Τροποποίησις του Κανονισμού

1.Τροποποιήσεις ή συμπληρώσεις του Κανονισμού εγκρίνονται και ισχύουν συμφώνως προς τας εκάστοτε ισχυούσας διατάξεις. Μετά από κάθε τροποποίησίν του ο Κανονισμός κωδικοποιείται εις ενιαίον κείμενον.
2.Εάν ο Κανονισμός τροποποιηθή, συμφώνως προς τας διατάξεις του παρόντος άρθρου, δεσμεύει τους τρίτους αυτοδικαίως από την ημέραν της δημοσιεύσεώς του εις την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Άρθρον 24
Τελικαί μεταβατικαί διατάξεις

1.Η ισχύς του παρόντος Κανονισμού άρχεται από της δημοσιεύσεώς του εις την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και εις το επίσημον δελτίον “ΕΚΚΛΗΣΙΑ” της Εκκλησίας της Ελλάδος.
2.Συμβάσεις έργων ή μελετών, δια τα οποία έχει δημοσιευθή Προκήρυξις ή έχει διενεργηθή διαγωνισμός ή έχει υπογραφεί σύμβασις προ της θέσεως εις ισχύν του παρόντος Κανονισμού διέπονται υπό των ισχυουσών κατά τον χρόνον της αναθέσεως ή της δημοσιεύσεως της Διακηρύξεως διατάξεων και τους όρους της συμβάσεως και των συμβατικών τευχών.
3.Εκ των διατάξεων του παρόντος Κανονισμού δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του Προϋπολογισμού του Νομικού Προσώπου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Ο Κανονισμός αυτός να δημοσιευθή εις την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και το Περιοδικόν “ΕΚΚΛΗΣΙΑ”.

Αθήνα, 13 Οκτωβρίου 2015

Ο Πρόεδρος t
Ο Αθηνών ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

 


Έχει διαβαστεί 1971 φορές

Τελευταία Νέα