x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Κοινή Υπουργική Απόφαση Δ14/9110/167/2021 - ΦΕΚ 774/Β/26-2-2021

Όροι και προϋποθέσεις για τη συγκρότηση, σύνθεση και λειτουργία των Επιτροπών Παραλαβής Σχολικών Γευμάτων.


Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ14/9110/167/2021

ΦΕΚ 774/Β/26-2-2021

Όροι και προϋποθέσεις για τη συγκρότηση, σύνθεση και λειτουργία των Επιτροπών Παραλαβής Σχολικών Γευμάτων.

ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις:

α) Του άρθρου 12 του ν. 4455/2017 «Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών. Εθνικό Μητρώο Ιδιωτικών Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας και άλλες διατάξεις» (Α' 22), όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 77 του ν. 4756/2020 «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων» (Α' 235).

β) Του ν. 4412/2016 (Α' 147) και ιδίως των άρθρων 216 επόμενα.

γ) Του άρθρου 55 του ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α' 167).

δ) Του π.δ. 81/2019 (Α' 119) περί μετονομασίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

ε) Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121).

στ) Του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και Κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α' 123).

ζ) Του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 2).

η) Του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α' 31).

θ) Του άρθρου 2 του π.δ. 79/2017 «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων» (Α' 109).

ι) Του π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α' 168), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 50 του ν. 4554/2018 (Α' 130).

ια) Της υπό στοιχεία 168/Υ1/8.1.2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β' 33).

ιβ) Της υπό στοιχεία 33168/Δ1.11369/25-07-2019 κοι-νής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα-Μαρία Μιχαηλίδου» (Β' 3053).

ιγ) Της υπό στοιχεία Δ14/οικ.21446/488/11.4.2018 υπουργικής απόφασης «Ανάθεση της διαχείρισης του προγράμματος με τίτλο "Παροχή Υπηρεσιών παρασκευής - συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων (Σχολικά Γεύματα) σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης" στον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ)» (Β' 1299).

ιδ) Της υπό στοιχεία Φ.353.1/324/105657/Δ1/ 08-10-2012 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων» (Β' 1340), όπως ισχύει.

2.Την υπ'αρ. οικ. 8783/445/25-2-2021 εισηγητική έκθεση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

3.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Τριμελείς Επιτροπές Παραλαβής

1.Στις σχολικές μονάδες που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Σχολικά Γεύματα» του άρθρου 12 του ν. 4455/2017 (Α' 22), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 77 του ν. 4576/2020 (Α' 235), οι οποίες καθορίζονται κατ' έτος με την κοινή υπουργική απόφαση που εκδίδεται σύμφωνα με το τρίτο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 77 του ν. 4576/2020, συγκροτείται Τριμελής Επιτροπή Παραλαβής των υπηρεσιών των αναδόχων των οικείων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών.

2.Σκοπός των επιτροπών παραλαβής του Προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» είναι α) ο ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος και η παραλαβή των σχολικών γευμάτων και υπηρεσιών των αναδόχων του Προγράμματος αυτού και β) η αποστολή των πρακτικών ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής των γευμάτων καθώς και των λοιπών παραστατικών (δελτίο αποστολής κ.λπ.), μέσω του Συντονιστή του άρθρου 6 και της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Επιτροπή Παρακολούθησης και Διοίκησης των συμβάσεων του Προγράμματος που συγκροτείται στον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) σύμφωνα προς τα ειδικότερα προβλεπόμενα στον ν. 4412/2016 (Α' 147), καθώς και στην αρχή που εκτελεί τις συμβάσεις του Προγράμματος.

3.Ως περίοδος λειτουργίας των Επιτροπών της παρ. 1 ορίζεται η περίοδος εκτέλεσης των οικείων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, διά των οποίων υλοποιείται το Πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα».

 

Άρθρο 2

Διαδικασία συγκρότησης Επιτροπών Παραλαβής

1. Η Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας που συμμετέχει στο Πρόγραμμα, συγκροτείται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην κατά τόπο αρμοδιότητα της οποίας υπάγεται κάθε συμμετέχουσα στο Πρόγραμμα σχολική μονάδα. Στην πρόταση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρεται υποχρεωτικά η ιδιότητα κάθε προτεινόμενου μέλους, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του, αριθμός τηλεφώνου της υπηρεσίας που υπηρετεί και ο αριθμός του κινητού του τηλεφώνου.

2.Οι προτάσεις της παρ. 1 διαβιβάζονται στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, η οποία συντάσσει σχέδιο απόφασης της παρ. 1, ενσωματώνοντας σε αυτό όλες τις προτάσεις των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγονται στην κατά τόπο αρμοδιότητά της. Το σχέδιο απόφασης του προηγούμενου εδαφίου προωθείται στην Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαζί με την πρόταση κάθε Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

3.Ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αποφασίζει την συγκρότηση των Τριμελών Επιτροπών Παραλαβής με βάση τις υποβληθείσες προτάσεις, εκδίδοντας μια απόφαση για κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

4.Με επιμέλεια της Γενικής Γραμματείας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, συντάσσεται σχέδιο απόφασης για την έγκριση των αποφάσεων της παρ. 3, στο οποίο ενσωματώνεται το σύνολο των αποφάσεων αυτών. Το σχέδιο αυτό διαβιβάζεται στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΠΕΚΑ, το οποίο με μία απόφασή του εγκρίνει τις αποφάσεις της παρ. 3.

 

Άρθρο 3

Σύνθεση των Επιτροπών Παραλαβής

1.Ως τακτικά και αναπληρωματικά μέλη των Επιτροπών Παραλαβής της παρ. 1 του άρθρου 1 ορίζονται εκπαιδευτικοί της οικείας σχολικής μονάδας. Ως Πρόεδρος της Επιτροπής ορίζεται ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας.

2.Αν οι υπηρετούντες στην σχολική μονάδα εκπαιδευτικοί είναι λιγότεροι από τους απαιτούμενους για τη συγκρότηση της Επιτροπής Παραλαβής, η σύνθεσή της συμπληρώνεται από εκπαιδευτικούς ή υπαλλήλους που υπηρετούν στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση αυτή, οι υπηρετούντες στην οικεία σχολική μονάδα εκπαιδευτικοί ορίζονται υποχρεωτικά ως τακτικά μέλη της Επιτροπής. Ο ορισθείς ως μέλος, τακτικό ή αναπληρωματικό, Τριμελούς Επιτροπής Παραλαβής δεν δύναται να ορισθεί παράλληλα ως μέλος έτερης αντίστοιχης Επιτροπής.

3.Αν κατ' εφαρμογή των παρ. 1 και 2 δεν καταστεί δυνατόν να συμπληρωθεί η σύνθεση της Επιτροπής, ο Προϊστάμενος της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλει αίτημα προς τον οικείο Πρωτοβάθμιο Ο.Τ.Α. ή την οικεία Περιφερειακή Ενότητα ή οιαδήποτε δημόσια υπηρεσία για τον ορισμό υπαλλήλων των υπηρεσιών τους, με τους οποίους θα συμπληρωθεί η σύνθεση της Επιτροπής. Ο ορισμός υπαλλήλων, ως μελών της Τριμελούς Επιτροπής Παραλαβής, σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, επέχει θέση σύμφωνης γνώμης προς τον Προϊστάμενο της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Άρθρο 4

Κοινοποίηση πράξεων

1.Η εγκριτική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΠΕΚΑ της παρ. 4 του άρθρου 2 κοινοποιείται, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος την προωθεί, ομοίως μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, μαζί με την απόφαση της παρ. 3, που αφορά κάθε μία από τις ανωτέρω Περιφερειακές Διευθύνσεις. Κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης κοινοποιεί, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τις κοινοποιηθείσες προς αυτήν αποφάσεις, σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

2.Κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κοινοποιεί, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τις αποφάσεις που της κοινοποιηθήκαν σύμφωνα με την παρ. 1, στον Διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας που συμμετέχει στο Πρόγραμμα, ο οποίος τις κοινοποιεί, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σε κάθε μέλος της συγκροτηθείσας Επιτροπής. Τις ίδιες αποφάσεις κοινοποιεί κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, και στον Συντονιστή του άρθρου 6.

 

Άρθρο 5

Έργο και καθήκοντα Επιτροπών Παραλαβής

1.Η Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας παραλαμβάνει καθημερινά τα σχολικά γεύματα, μεριμνώντας για τον ποσοτικό (αριθμό πακέτων) και ποιοτικό έλεγχό τους, σύμφωνα προς τα ειδικότερα προβλεπόμενα στο χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της σύμβασης, τις τεχνικές απαιτήσεις της και τις αντίστοιχες υποχρεώσεις του παρόχου των σχολικών γευμάτων.

2.Για την διευκόλυνση του έργου των Επιτροπών Παραλαβής, η αναθέτουσα αρχή παρέχει τις αναγκαίες λεπτομέρειες των τεχνικών απαιτήσεων της σύμβασης και τις κατευθύνσεις για την διασφάλιση της ποιοτικής και ποσοτικής παραλαβής των υπηρεσιών.

 

Άρθρο 6

Ορισμός και καθήκοντα Συντονιστών

1.Για την παρακολούθηση και διοίκηση του Προ-γράμματος ορίζεται/ονται σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφαση του οικείου Διευθυντή ένας ή περισσότεροι υπάλληλοι ως Συντονιστής/ές του Προγράμματος. Η κατά τόπο αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δύναται να ορίσει τόσους Συντονιστές όσους κρίνει απαραίτητο, για την ορθή και αποτελεσματική υλοποίηση του προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν σε αυτό. Η σχετική απόφαση ορισμού Συντονιστή κοινοποιείται στην Αναθέτουσα Αρχή με τα στοιχεία επικοινωνίας του.

2.Ο/οι Συντονιστής/ές του προγράμματος είναι επιφορτισμένος/οι με αρμοδιότητες που αφορούν στην υλοποίηση και την καθημερινή ροή του προγράμματος, καθώς και στην επικοινωνία με τον ΟΠΕΚΑ, τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ειδικότερα: α) καταγράφει/ουν τις Σχολικές Μονάδες ανά Δήμο στην περιοχή ευθύνης του/ τους, με αναφορά στις ακριβείς διευθύνσεις, όνομα και στοιχεία επικοινωνίας των μελών των Τριμελών Επιτροπών και τον ακριβή αριθμό μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, β) παρακολουθεί/ούν την καθημερινή ροή του προγράμματος, καταγράφει/ουν θέματα και προβλήματα που προκύπτουν και ενημερώνει/ουν αυθημερόν σχετικά με τα προβλήματα αυτά τα συναρμόδια Υπουργεία, γ) ενημερώνει/ουν για τυχόν αλλαγή του αριθμού συμμετεχόντων μαθητών στο πρόγραμμα, δ) ενημερώνει/ουν για τις ημέρες που τα σχολεία αρμοδιότητάς του/τους δεν λειτουργούν (αργίες, τοπικές εορτές, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων, εκλογές, εκπαιδευτικά σεμινάρια κ.ά.) τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν, ώστε να γίνεται σωστός προγραμματισμός και να μη δημιουργούνται δυσλειτουργίες στην υλοποίηση του προγράμματος, ε) κατά το πρώτο δεκαήμερο κάθε επόμενου μήνα ελέγχει/ουν τα πρακτικά παραλαβής που αποστέλλονται από τις Επιτροπές Παραλαβής των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς του/τους, καθώς και τα λοιπά παραστατικά (δελτία αποστολής κ.λπ.). Μετά τον έλεγχο διαβιβάζει/ουν στην αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ εντός του δεύτερου δεκαήμερου κάθε επόμενου μήνα τα ανωτέρω πρακτικά καθώς και τα λοιπά παραστατικά (δελτία αποστολής κ.λπ....) του προηγούμενου μήνα υλοποίησης για όλες τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς του/τους, συνοδευόμενα από υπολογιστικά φύλλα (excel), στα οποία θα αναφέρεται ο ακριβής αριθμός σχολικών γευμάτων που παρελήφθησαν ανά βδομάδα από κάθε Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας, ανά Δήμο, Ανάδοχο και μήνα αναφοράς. Στα ίδια υπολογιστικά φύλλα, σε ξεχωριστή στήλη, θα αναγράφονται οι αριθμοί των δελτίων αποστολής κατ' αντιστοιχία με τα εβδομαδιαία πρακτικά παραλαβής.

 

Άρθρο 7

Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται το πρώτον για την εφαρμογή του Προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» κατά το διδακτικό έτος 2021-2022. Κατά το τρέχον διδακτικό έτος 2020-2021, η παραλαβή των σχολικών γευμάτων του Προγράμματος διενεργείται από τις ήδη συγκροτηθείσες προς τούτο Επιτροπές Παραλαβής, η θητεία των οποίων παρατείνεται ως το τέλος του ανωτέρω διδακτικού έτους.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 26 Φεβρουαρίου 2021

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

 

Έχει διαβαστεί 1733 φορές