x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 2222.1/10950/2020 - ΦΕΚ 617/Β/26-2-2020

Έγκριση και αποδοχή των τροποποιήσεων του Διεθνούς Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας (FSS Code for Fire Safety Systems), ο οποίος έγινε αποδεκτός με την υπ’ αριθμ. 4113.171/01/2002 (Β’ 1399) υπουργική απόφαση.


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 2222.1/10950/2020

ΦΕΚ 617/Β/26-2-2020

Έγκριση και αποδοχή των τροποποιήσεων του Διεθνούς Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας (FSS Code for Fire Safety Systems), ο οποίος έγινε αποδεκτός με την υπ’ αριθμ. 4113.171/01/2002 (Β’ 1399) υπουργική απόφαση.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) του άρθρου τέταρτου του ν. 2208/1994 «Κύρωση του Πρωτοκόλλου 1988 που αναφέρεται στη Διεθνή Σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα 1974» (Α’ 71), όπως ισχύει,

β) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),

γ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» [άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’98)].

2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το υπ’ αρίθμ. 2811.8/277/2020/03-01-2020 έγγραφο Γ.Δ.Ο.Υ., αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

1. Εγκρίνεται και γίνεται αποδεκτή η τροποποίηση που υιοθετήθηκε την 19η Μαίου 2016 με την υπ’ αριθμ. MSC.403 (96) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), του Διεθνούς Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας (FSS Code -Code for Fire Safety Systems).

2. To κείμενο της απόφασης MSC.403(96)/19.05.2016, παρατίθεται σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β», αντίστοιχα.

3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων, που κυρώνονται με την παρούσα απόφαση, κατισχύει το αγγλικό κείμενο.

 

ΜΕΡΟΣ Β

(Ελληνικό Κείμενο)

ΑΠΟΦΑΣΗ MSC.403 (96)

(Υιοθετήθηκε στις 19 Μαΐου 2016)

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΚΩΔΙΚΑ

ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (ΚΩΔΙΚΑΣ FSS)

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ Άρθρο 28 (b) της Σύμβασης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σχετικά με τις αρμοδιότητες της Επιτροπής.

ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ την Απόφαση MSC.98 (73) σύμφωνα με την οποία υιοθέτησε το Διεθνή Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας (εφεξής αναφέρεται ως (Κώδικας FSS) ο οποίος έγινε υποχρεωτικός σύμφωνα με το κεφάλαιο ΙΙ-2 της Διεθνούς Σύμβασης Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS), 1974 (εφεξής αναφέρεται ως «η Σύμβαση»).

ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ το άρθρο VIII (b) και τον κανονισμό ΙΙ-2/3.22 της Σύμβασης σχετικά με τη διαδικασία τροποποίησης του Κώδικα FSS.

ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙ στην ενενηκοστή έκτη σύνοδό της, τις τροποποιήσεις στον Κώδικα FSS που πρότεινε και κοινοποίησε σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (i) της Σύμβασης.

1. ΥΙΟΘΕΤΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (iv) της Σύμβασης, τις τροποποιήσεις στον Κώδικα FSS, το κείμενο των οποίων παρατίθεται στο Παράρτημα της παρούσας απόφασης.

2. ΟΡΙΖΕΙ σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (iv) (2) (bb) της Σύμβασης ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις πρέπει να εκτιμώνται ότι έχουν γίνει αποδεκτές την 1η Ιουλίου 2019, εκτός εάν πριν από εκείνη την ημερομηνία, άνω του ενός τρίτου των Συμβαλλόμενων Κυβερνήσεων στην Σύμβαση ή των Συμβαλλόμενων Κυβερνήσεων οι συνδυασμένοι στόλοι εμπορικών στόλων των οποίων αποτελούν όχι λιγότερο από το 50% ολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, έχουν ενημερώσει τον Γενικό Γραμματέα για τις αντιθέσεις τους στις τροποποιήσεις.

3. ΚΑΛΕΙ τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση να σημειώσουν ότι, σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (vii) (2) της Σύμβασης, οι τροποποιήσεις πρέπει να τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020 με την αποδοχή τους σύμφωνα με την παράγραφο 2 ανωτέρω.

4. ΑΙΤΕΙ από τον Γενικό Γραμματέα, σε συμμόρφωση με το άρθρο VIII (b) (v) της Σύμβασης να διαβιβάσει επικυρωμένα αντίγραφα της παρούσας απόφασης και το κείμενο των τροποποιήσεων που εμπεριέχονται στο παράρτημα σε όλες τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση.

5. ΑΙΤΕΙ ΕΠΙΣΗΣ από τον Γενικό Γραμματέα να διαβιβάσει αντίγραφα της παρούσας απόφασης και του παραρτήματός της στα Μέλη του Οργανισμού που δεν είναι Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση.

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΚΩΔΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (ΚΩΔΙΚΑΣ FSS)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8

ΑΥΤΟΜΑΤΟΙ ΨΕΚΑΣΤΗΡΕΣ, ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΠΥΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΥ ΠΥΡΟΣ

1 Το κείμενο στην υφιστάμενη παράγραφο 2.4.1 αντικαθίσταται από το ακόλουθο:

«2.4.1 Γενικά

2.4.1.1 Όσα τμήματα του συστήματος που θα υπόκεινται σε θερμοκρασίες ψύξης κατά τη λειτουργία τους θα είναι καταλλήλως προστατευμένα από το ψύχος.

2.4.1.2 Ειδική προσοχή θα πρέπει να εφίσταται στον προσδιορισμό της ποιότητας του νερού που παρέχεται από τον κατασκευαστή του συστήματος ώστε να αποτραπεί η εσωτερική διάβρωση των ψεκαστήρων και το βούλωμα ή το μπλοκάρισμα που προκύπτει από προϊόντα διάβρωσης ή από μεταλλικά στοιχεία που σχηματίζουν κλίμακα».

2 Ένα νέο κεφάλαιο 17 προστίθεται μετά το υφιστάμενο κεφάλαιο 16 ως ακολούθως:

«ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17

ΠΥΡΙΜΑΧΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΑΦΡΟΥ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ

 1 Εφαρμογή

Αυτό το κεφάλαιο εξειδικεύει τις προδιαγραφές για τις πυρίμαχες συσκευές αφρού για την προστασία των ελικοδρομίων και τις περιοχές προσγείωσης ελικοπτέρου όπως απαιτείται από το Κεφάλαιο ΙΙ-2 της Σύμβασης.

2 Ορισμοί

2.1 Αξία Δ σημαίνει τη μεγαλύτερη διάσταση του ελικοπτέρου, η οποία χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση του ελικοδρομίου όταν λειτουργούν τα στροφεία του. Αυτή καθιερώνει την απαιτούμενη περιοχή εφαρμογής αφρού.

2.2 Ακροφύσια αφρού ενσωματωμένα στο κατάστρωμα είναι τα ακροφύσια αφρού που βρίσκονται σε εσωτερικές ή εξωτερικές εσοχές στο ελικοδρόμιο.

2.3 Σωλήνες διακλάδωσης παραγωγής αφρού είναι ακροφύσια αναρρόφησης αέρος σε σχήμα σωλήνα για την παραγωγή και την εκκένωση αφρού, συνήθως μόνο σε ευθεία ροή.

2.4 Η περιοχή προσγείωσης ελικοπτέρου είναι αυτή που καθορίζεται στη SOLAS Κανονισμό ΙΙ-2/3-57.

2.5 Ελικοδρόμιο είναι αυτό όπως καθορίζεται στη SOLAS II-2/3.26.

2.6 Σταθμός μάνικας αφρού είναι μια μάνικα σε σχήμα καρουλιού με μια σωλήνα διακλάδωσης παραγωγής αφρού και μη πτυσσόμενη μάνικα, μαζί με σταθερό αναλογικό αφρό και σταθερή δεξαμενή αφρού, προσαρμοσμένη σε ένα κοινό πλαίσιο.

2.7 Σταθμός οθόνης αφρού είναι ένας σταθμός με οθόνη, ο οποίος είτε παράγει μόνος του τον αφρό ή μαζί με σταθερό αναλογικό σύστημα, και μια δεξαμενή συγκέντρωσης σταθερού αφρού, προσαρμοσμένη σε ένα κοινό πλαίσιο.

2.8 Τομέας ελεύθερος εμποδίων είναι ο τομέας απογείωσης και προσέγγισης ο οποίος περιλαμβάνει συνολικά την ασφαλή περιοχή προσγείωσης και εκτείνεται πάνω από έναν τομέα τουλάχιστον 210ο εντός του οποίου επιτρέπονται μόνο συγκεκριμένα εμπόδια.

2.9 Τομέας περιορισμένων εμποδίων είναι ένας τομέας 150ο εκτός του τομέα απογείωσης και προσέγγισης που εκτείνεται εκτός ενός ελικοδρομίου όπου επιτρέπονται αντικείμενα περιορισμένου ύψους.

3 Μηχανολογικοί περιορισμοί για ελικοδρόμια και περιοχές προσγείωσης ελικοπτέρων

3.1 Το σύστημα θα είναι ικανό για χειροκίνητη απελευθέρωση και θα ρυθμίζεται για αυτόματη απελευθέρωση.

3.2 Για τα ελικοδρόμια το σύστημα αφρού θα περιέχει τουλάχιστον δύο οθόνες σταθερού αφρού ή ακροφύσια αφρού ενσωματωμένα στο κατάστρωμα. Επιπροσθέτως, θα παρέχονται τουλάχιστον δύο μάνικες αφρού προσαρμοσμένες σε σωλήνα διακλάδωσης παραγωγής αφρού και μη πτυσσόμενη μάνικα επαρκής ώστε να φθάνει οποιοδήποτε σημείο του ελικοδρομίου. Ο ελάχιστος ρυθμός εκκένωσης του συστήματος αφρού θα καθορίζεται πολλαπλασιάζοντας την περιοχή αξίας Δ με 6 L/λεπτά/τετραγωνικά μέτρα. Ο ελάχιστος ρυθμός εκκένωσης του συστήματος αφρού για συστήματα ακροφυσίων αφρού που είναι προσαρμοσμένα στο κατάστρωμα θα καθορίζεται πολλαπλασιάζοντας τη συνολική περιοχή ελικοδρομίου με 6 L/λεπτά/τετραγωνικά μέτρα. Κάθε οθόνη θα είναι ικανή ώστε να παρέχει τουλάχιστον 50% του ελάχιστου ρυθμού εκκένωσης του συστήματος αφρού, αλλά όχι λιγότερο από 500 L/λεπτό. Ο ελάχιστος ρυθμός εκκένωσης κάθε μάνικας σχήματος καρουλιού θα είναι τουλάχιστον 400 L/λεπτό. Η ποιότητα πυκνότητας του αφρού θα είναι επαρκής ώστε να επιτρέπει την λειτουργία όλων των συνδεόμενων συσκευών εκκένωσης για τουλάχιστον 5 λεπτά.

3.3 Εκεί όπου εγκαθίστανται οθόνες αφρού, η απόσταση από την οθόνη μέχρι το πιο μακρινό ακρότατο της προστατευμένης περιοχής δεν θα πρέπει να είναι περισσότερο από το 75% της οθόνης ρίψης σε φυσιολογικές συνθήκες αέρος.

3.4 Για τις περιοχές προσγείωσης ελικοπτέρου, θα παρέχονται τουλάχιστον δύο φορητές συσκευές αφρού ή δύο σταθμοί μάνικας αφρού σε σχήμα καρουλιού, ο καθένας ικανός να εκκενώνει με έναν ελάχιστο ρυθμό εκκένωσης αφρού, σύμφωνα με τον ακόλουθο πίνακα:

Κατηγορία Ολικό μήκος

ελικοπτέρου (Αξία Δ) Ελάχιστος ρυθμός εκκένωσης αφρού (L/λεπτό)

Η1 Μέχρι, χωρίς να περιλαμβάνει  τα 15 μέτρα 250

Η2 Από 15 μέτρα χωρίς να περιλαμβάνει τα 24 μέτρα 500

Η3 Από 24 μέτρα, χωρίς να περιλαμβάνει τα 35 μέτρα 800

 Η ποιότητα της περιεκτικότητας του αφρού θα πρέπει να είναι ικανή ώστε να επιτρέπει λειτουργία όλων των συνδεόμενων συσκευών εκκένωσης για τουλάχιστον 10 λεπτά. Για δεξαμενόπλοια που έχουν ενσωματωμένο ένα σύστημα αφρού στο κατάστρωμα, η Αρχή δύναται να θεωρεί μια εναλλακτική ρύθμιση, λαμβάνοντας υπόψη τον τύπο της περιεκτικότητας του αφρού που δύναται να χρησιμοποιηθεί.

3.5 Σταθμοί χειροκίνητης άφεσης ικανοί να εκκινούν τις αναγκαίες μάνικες και τις απαιτούμενες βαλβίδες ανοίγματος, συμπεριλαμβανομένου και του κυρίως συστήματος πυρκαγιάς, εφόσον χρησιμοποιείται για παροχή νερού, θα πρέπει να βρίσκονται σε κάθε οθόνη και μάνικα σε σχήμα καρουλιού. Επιπροσθέτως, ένας κεντρικός σταθμός χειροκίνητης άφεσης θα παρέχεται σε μια προστατευμένη περιοχή. Το σύστημα αφρού θα είναι σχεδιασμένο να εκκενώνει αφρό με ονομαστική ροή και σε πίεση που προβλέπεται από το σχέδιο, από κάθε συνδεδεμένη συσκευή εκκένωσης, εντός 30 δευτερολέπτων από την ενεργοποίηση.

3.6 Ενεργοποίηση οποιοδήποτε χειροκίνητου σταθμού θα εκκινεί τη ροή του διαλύματος του αφρού σε όλες τις συνδεδεμένες μάνικες σε σχήμα καρουλιού, οθόνες και στα ακροφύσια που είναι προσαρμοσμένα στο κατάστρωμα.

3.7 To σύστημα και τα μέρη του θα σχεδιάζονται ώστε να αντέχουν τις μεταβολές τις θερμοκρασίας περιβάλλοντος, των δονήσεων, της υγρασίας, της έντονης πρόσκρουσης και της διάβρωσης που συνήθως απαντάται στο πάνω κατάστρωμα και θα πρέπει να κατασκευάζεται και δοκιμάζεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Αρχής.

3.8 Μια ελάχιστη ρίψη μάνικας τουλάχιστον 15 μέτρων θα παρέχεται μαζί με όλες τις μάνικες σε σχήμα καρουλιού και τις οθόνες που εκκενώνουν ταυτόχρονα αφρό. Η πίεση εκκένωσης, ο ρυθμός ροής και η μέθοδος εκκένωσης των μανικών αφρού που είναι προσαρμοσμένες στο κατάστρωμα, θα υπόκεινται στις απαιτήσεις της Αρχής, βασιζόμενα σε δοκιμή που θα επιδεικνύει την ικανότητα της μάνικας να σβήνει πυρκαγιές συμπεριλαμβανομένου του μεγαλύτερου μεγέθους ελικοπτέρου, για το οποίο έχει κατασκευαστεί το ελικοδρόμιο.

3.9 Οθόνες, σωλήνες διακλάδωση αφρού, μάνικες αφρού που είναι προσαρμοσμένες στο κατάστρωμα και συζεύξεις θα κατασκευάζονται από ορείχαλκο, μπρούτζο, ή ανοξείδωτο ατσάλι. Οι σωληνώσεις, τα εξαρτήματα και τα σχετικά μέρη εκτός από τις τσιμούχες, θα σχεδιάζονται ώστε να αντέχουν την έκθεση σε θερμοκρασίες μέχρι 925ο C.

3.10 Η περιεκτικότητα του αφρού θα επιδεικνύεται ώστε να είναι αποτελεσματική στην κατάσβεση πυρκαγιών πετρελαιοειδών αεροπορικών καυσίμων και θα συμμορφώνεται με τα πρότυπα απόδοσης που δεν θα είναι κατώτερα από αυτά που είναι αποδεκτά από τον Οργανισμό. Όπου η δεξαμενή αποθήκευσης αφρού βρίσκεται στο εκτεθειμένο κατάστρωμα θα χρησιμοποιούνται συμπυκνώματα αφρού προστατευόμενα από το ψύχος, εφόσον απαιτείται, για την περιοχή επιχειρήσεων.

3.11 Οποιοσδήποτε εξοπλισμός συστήματος αφρού που εγκαθίσταται εντός του τομέα απογείωσης και του τομέα ελευθέρου εμποδίων δε θα υπερβαίνει το ύψος των 0,25 μέτρων. Οποιοσδήποτε εξοπλισμός συστήματος αφρού που εγκαθίσταται στον τομέα περιορισμένων εμποδίων δε θα υπερβαίνει το ύψος που επιτρέπεται για αντικείμενα στην εν λόγω περιοχή.

3.12 Όλοι οι σταθμοί χειροκίνητης άφεσης, οι σταθμοί ελέγχου του αφρού, οι σταθμοί μανικών σε σχήμα καρουλιού και οι οθόνες θα τους παρέχονται με ένα μέσον πρόσβασης που δεν απαιτεί πέρασμα από το ελικοδρόμιο ή την περιοχή προσγείωσης ελικοπτέρου.

3.13 Oι οθόνες ταλάντωσης, εφόσον χρησιμοποιούνται, θα είναι προ διαμορφωμένες έτσι ώστε να εκκενώνουν αφρό σε μορφή ψεκασμού και θα έχουν ένα μέσον αποδέσμευσης του μηχανισμού ταλάντωσης ώστε να επιτρέπουν γρήγορη εναλλαγή στην χειροκίνητη λειτουργία.

3.14 Εφόσον εγκατασταθεί μία οθόνη αφρού με ρυθμό ροής μέχρι 1000 L/λεπτό, θα εφοδιάζεται με μάνικα αναρρόφησης αέρα. Εφόσον εγκατασταθεί σύστημα μανικών ενσωματωμένο στο κατάστρωμα, τότε η επιπρόσθετα εγκατεστημένη μάνικα σε σχήμα καρουλιού θα εφοδιάζεται με μάνικα αναρρόφησης αέρα (σωλήνες διακλάδωσης αφρού). Η χρήση μανικών αφρού μη αναρρόφησης αέρα (τόσο στις οθόνες όσο και στην επιπρόσθετη μάνικα σε σχήμα καρουλιού) επιτρέπεται μόνο όπου εγκαθίστανται οθόνες αφρού με έναν ρυθμό ροής πάνω από 1000 L/λεπτό. Εφόσον παρέχονται μόνον φορητοί εφαρμοστές ή σταθμοί μανικών σε σχήμα καρουλιού, αυτοί θα είναι εφοδιασμένοι με μάνικα αναρρόφησης αέρος.

 

Άρθρο 2

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πειραιάς, 17 Φεβρουαρίου 2020

 

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.

 



 

Έχει διαβαστεί 680 φορές