x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Νόμος 4838/2021 - ΦΕΚ 180/Α/1-10-2021

Κύρωση συμφωνίας τροποποίησης της από 24.6.2016 Σύμβασης Παραχώρησης που τιτλοφορείται «Σύμβαση Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου

και της «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.».


ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4838/2021

ΦΕΚ 180/Α/1-10-2021

Κύρωση συμφωνίας τροποποίησης της από 24.6.2016 Σύμβασης Παραχώρησης που τιτλοφορείται «Σύμβαση Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.».

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 

Άρθρο πρώτο

Κύρωση Συμφωνίας Τροποποίησης της από 24.6.2016 Σύμβασης Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.»

Κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου από κοινού με το Παράρτημα αυτής, το οποίο προσαρτάται στον παρόντα νόμο και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του, η από 22.9.2021 Συμφωνία Τροποποίησης της από 24.6.2016 Σύμβασης Παραχώρησης, που τιτλοφορείται «Σύμβαση παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς», που υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου από τον Υπουργό Οικονομικών και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Ανώνυμη Εταιρεία», της οποίας το κείμενο στην ελληνική γλώσσα έχει ως εξής:

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟ 24.6.2016 ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ

ΠΟΥ ΤΙΤΛΟΦΟΡΕΙΤΑΙ «ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ

ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ

ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ» ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΉΣ «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.»

Στην Αθήνα σήμερα, την-22/9/2021, ημέρα οι κατωτέρω

συμβαλλόμενοι και συγκεκριμένα:

α) το Ελληνικό Δημόσιο, εκπροσωπούμενο από τον Υπουργό Οικονομικών και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,

εφεξής καλούμενο το Ελληνικό Δημόσιο· και

β) η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Ανώνυμη Εταιρεία», με αριθμό 044259307000 στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) όπως εκπροσωπείται νόμιμα από τον YU ZengGang, του YU Wenzong και της JIN Lingwen, Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της ανωτέρω εταιρίας και κατοίκου Γλυφάδας Αττικής, οδός Νικηφόρου αρ. 8, κατόχου του υπ’ αριθμ. ΡΕ1895434 διαβατηρίου, εκδοθέντος στις 26 Σεπτεμβρίου 2019 από το Υπουργείο Εξωτερικών της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας δυνάμει της από 29.7.2021 υπ’ αριθμό 37 (Β) απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ανωτέρω εταιρίας,εφεξής καλούμενη ο Μ17·

συλλογικά το Ελληνικό Δημόσιο και ο ΟΛΠ αποκαλούνται τα Μέρη και έκαστο το Μέρος.

ΕΠΕΙΔΗ:

I.Τα Μέρη έχουν υπογράψει την από 24 Ιουνίου 2016 «Σύμβαση Παραχώρησης σχετικά με τη Χρήση και την Εκμετάλλευση Ορισμένων Χώρων και Περιουσιακών Στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς» (η Σύμβαση'), η οποία κυρώθηκε νομοθετικά με τις διατάξεις του Νόμου 4404/2016 (ΦΕΚ Α’ 126/8.7.2016).

II. Τα Μέρη έκριναν αναγκαία τη διευθέτηση όσων ζητημάτων ανέκοψαν έως σήμερα κατά την εκτέλεση της Σύμβασης, ιδίως τις καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων για λόγους που κείνται εκτός του εύλογου ελέγχου του ΟΛΠ.

ΠΙ. Τα Μέρη, σε συνέχεια των μεταξύ τους διαπραγματεύσεων, κατέληξαν στην παρούσα συμφωνία τροποποίησης της Σύμβασης, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή εκτέλεση αυτής, ιδίως δε η πλήρης και προσήκουσα εκτέλεση των έργων των Υποχρεωτικών Επενδύσεων με θεμελιώδη στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη του Λιμένα

Πειραιά και την συμβολή του στην ανάπτυξη της εθνικής και τοπικής οικονομίας στο μέγιστο βαθμό.

ΣΥΜΦΩΝΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ:

1.Στο Προοίμιο της Σύμβασης προστίθεται στοιχείο ΙΑ' ως εξής:

«ΙΑ. Κατά την εκτέλεση των έργων των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων έλαβαν χώρα σημαντικές καθυστερήσεις αναγόμενες σε λόγους εκτός του εύλογου ελέγχου τον ΟΑΠ. Με στόχο να διασφαλιστεί η ομαλή εκτέλεση της Σύμβασης, ιδίως δε η πλήρης και προσήκουσα εκτέλεση των έργων των Υποχρεωτικών Επενδύσεων, τα Μέρη συμφώνησαν την τροποποίηση συγκεκριμένων διατάξεων της Σύμβασης που αφορούν, ιδίως, την διάρκεια της Πρώτης και της Δεύτερης Επενδυτικής Περιόδου (η Δεύτερη Τροποποίηση της Σύμβασης). Η Δεύτερη Τροποποίηση της Σύμβασης θα κυρωθεί προσηκόντως από την Βουλή των Ελλήνων με νόμο (Κυρωτικός Νόμος του 2021).»

2.Το Κεφάλαιο της Σύμβασης που τιτλοφορείται «Ορισμοί και Ερμηνεία» τροποποιείται

ως ακολούθως:-

2.1.προστίθεται ο ορισμός: «Δεύτερη Τροποποίηση της Σύμβασης έχει την έννοια που αποδίδεται στην παράγραφο με στοιχεία (ΙΑ) του Προοιμίου»·

2.2.προστίθεται ο ορισμός: «Κυρωτικός Νόμος του 2021 έχει την έννοια που αποδίδεται στην παράγραφο με στοιχεία (ΙΑ) του Προοιμίου»·

2.3.προστίθεται ο ορισμός: «Γεγονός Αναστολής (στον πληθυντικό: τα Γεγονότα Αναστολής) έχει την έννοια που αποδίδεται στο Άρθρο 7.2, όπως παρατίθενται λεπτομερώς στο Παράρτημα 7.2α»·

2.4.προστίθεται ο ορισμός: «Διαμεσολαβητής έχει την έννοια που αποδίδεται στο Άρθρο 7.2»·

2.5.προστίθεται ο ορισμός: «Διμερής Επιτροπή έχει την έννοια που αποδίδεται στο Άρθρο 7.2»·

2.6.προστίθεται ο ορισμός: «Πιστοποιητικό Ουσιώδους Ολοκλήρωσης έχει την έννοια που αποδίδεται στο Άρθρο 7.10(γ) και εκδίδεται υπό τις προϋποθέσεις του εν λόγω άρθρου»·

2.7.προστίθεται ο ορισμός: «Μέτρο Αναφοράς έχει την έννοια της επίτευξης της ολοκλήρωσης (εκφραζόμενης σε ποσοστό) ανά Υποχρεωτική Επένδυση και στο σύνολο αυτών, όπως αναφέρεται στο Άρθρο 7.10(γ)»·

2.8.τροποποιείται ο ορισμός του όρου «Πρώτη Επενδυτική Περίοδος» ως ακολούθως: «Πρώτη Επενδυτική Περίοδος έχει την έννοια που αποδίδεται στο Άρθρο 7.2 όπως η διάρκεια αυτής δύναται να παραταθεί σύμφωνα με την Δεύτερη Τροποποίηση της Σύμβασης»·

2.9.τροποποιείται ο ορισμός του όρου «Δεύτερη Επενδυτική Περίοδος» ως εξής: «Λεύτερη Επενδυτική Περίοδος έχει την έννοια που αποδίδεται στο Άρθρο 7.4 όπως η διάρκεια αυτής δύναται να παραταθεί σύμφωνα με την Δεύτερη Τροποποίηση της Σύμβασης»·

2.10.προστίθεται ο ορισμός: «Τριμηνιαία Έκθεση Προόδου έχει την έννοια της

έκθεσης προόδου που συντάσσει ο Αρχικός Ανεξάρτητος Μηχανικός, στην οποία, μεταξύ άλλων, καταγράφονται τα Γεγονότα Αναστολής όπως παρατίθενται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2α»·

2.11.προστίθεται ο ορισμός: «Μη Υποχρεωτικές Επενδύσεις έχει την έννοια που αποδίδεται στο Άρθρο 7.6».

3.Το Άρθρο 7 της Σύμβασης («Πρόγραμμα Έργων και Επενδύσεων») τροποποιείται ως ακολούθως:

3.1.Η παρ. 2 τροποποιείται ως ακολούθως:

«Η πρώτη Επενδυτική Περίοδος (η Πρώτη Επενδυτική Περίοδος) θα ξεκινήσει την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος και θα λήξει την αμέσως προηγούμενη μέρα της δέκατης (10ης) επετείου αυτής. Κατά την Πρώτη Επενδυτική Περίοδο, ο ΟΑΠ θα αναλάβει τις Υποχρεωτικές Επενδύσεις που περιγράφονται στο Παράρτημα 7.2 (οι Πρώτες Υποχρεωτικές Επενδύσεις και κάθε μία, η Πρώτη Υποχρεωτική Επένδυση). Προς αποφυγή κάθε αμφιβολίας και πλην της περίπτωσης μεταβολών σύμφωνα με το παρόν Άρθρο 7, το σχέδιο κεφαλαιουχικών δαπανών που παρατίθεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2, θα συνιστά το Σχέδιο της Επενδυτικής Περιόδου σε ό,τι αφορά στην Πρώτη Επενδυτική Περίοδο.

(α) Ρητά συμφωνείται ότι η Πρώτη Επενδυτική Περίοδος μπορεί να παραταθεί για διάστημα έως πέντε (5) ετών κατ’ ανώτατο όριο, το οποίο εκκινεί από την εκπνοή της ανωτέρω προθεσμίας μόνο σε περίπτωση που συντρέχει ένας ή παραπάνω από τους λόγους που περιγράφονται στο Παράρτημα 7.2α υπό τις προϋποθέσεις που τίθενται στο τελευταίο (τα Γεγονότα Αναστολής). Η αναστολή που προκαλείται από κάθε Γεγονός Αναστολής δεν μπορεί να εκκινήσει πριν την πάροδο 30ήμερης προθεσμίας από το χρονικό σημείο που λαμβάνει χώρα το Γεγονός Αναστολής, εκτός αν στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2α προβλέπεται περίοδος μεγαλύτερης διάρκειας.

(β) Ανάλογα με την επίδραση κάθε Γεγονότος Αναστολής στην ολοκλήρωση των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων, τα Γεγονότα Αναστολής (και κάθε Γεγονός Αναστολής) μπορεί να επιφέρει μερικό ή ολικό ανασταλτικό αποτέλεσμα στην ολοκλήρωση του έργου, όπως περιγράφεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2α. Σε περίπτωση μερικού ανασταλτικού αποτελέσματος ο Ανεξάρτητος Μηχανικός θα συμπεριλαμβάνει ειδική ποσοτικοποίηση της περιόδου αναστολής στην Τριμηνιαία Έκθεση Προόδου που συντάσσει ο ίδιος.

(γ) Ο Ανεξάρτητος Μηχανικός θα είναι αρμόδιος για την διαπίστωση επέλευσης και την ποσοτικοποίηση ενός Γεγονότος Αναστολής (με μερικό ή ολικό ανασταλτικό αποτέλεσμα) σύμφωνα με το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2α καθώς και για τον προσδιορισμό της 

αντίστοιχης διάρκειας αναστολής. Ειδικότερα, με την επέλευση ενός Γεγονότος Αναστολής σύμφωνα με το Παράρτημα 7.2α, ο Ανεξάρτητος Μηχανικός θα συμπεριλαμβάνει αναφορά για την επέλευση του γεγονότος αυτού (ως ξεχωριστό κεφάλαιο) στην Τριμηνιαία Έκθεση Προόδου που συντάσσει ο ίδιος, η οποία θα υποβάλλεται στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στον ΟΛΠ, με ειδική πρόβλεψη, διενεργούμενη με καλή πίστη, ως προς την εκτιμώμενη διάρκεια, του γεγονότος αυτού. Σε κάθε Τριμηνιαία Έκθεση Προόδου το κεφάλαιο για τα Γεγονότα Αναστολής θα επικαιροποιείται σύμφωνα με τα νεότερα δεδομένα που έχουν προκόψει κατά τη διάρκεια της περιόδου στην οποία η Τριμηνιαία Έκθεση Προόδου αναφέρεται. Ρητά συμφωνείται ότι σε περίπτωση χρονικής σύμπτωσης περισσότερων του ενός Γεγονότων Αναστολής, το αλληλοεπικαλυπτόμενο χρονικό διάστημα προσμετράται μόνο μία φορά.

(δ) Σε περίπτωση που ο Ανεξάρτητος Μηχανικός συμπεριλάβει στην Τριμηνιαία Έκθεση Προόδου αναφορά περί ολικής ή μερικής αδυναμίας εκτέλεσης έργου/-ων Πρώτης/-ων Υποχρεωτικής/-ών Επένδυσης/-εων, οποιοδήποτε από τα Μέρη διατηρεί το δικαίωμα εντός δύο (2) μηνών από την υποβολή της Τριμηνιαίας Έκθεσης Προόδου του Ανεξάρτητου Μηχανικού, στην οποία συμπεριλαμβάνεται αναφορά κατά τα ανωτέρω για τη συνδρομή του Γεγονότος Αναστολής, να εκκινήσει με πρωτοβουλία του καλόπιστη διαβούλευση με το άλλο Μέρος είτε (α) για την αντικατάσταση της Πρώτης Υποχρεωτικής Επένδυσης/των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων με άλλο/-α έργο/-α ισόποσου (του εναπομείναντος) Κόστους Αναφοράς συμμετοχής ΟΛΠ, είτε (β) για την εξεύρεση κοινώς αποδεκτής λύσης για την ολοκλήρωση των έργων των υφιστάμενων Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων. Σε περίπτωση αδυναμίας των Μερών να εξεύρουν κοινώς αποδεκτή λύση εντός δέκα (10) ημερών από την έναρξη της διαβούλευσης, το Ελληνικό Δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα να υποδείξει με καλή πίστη την ενδεδειγμένη λύση εντός του πλαισίου των ανωτέρω δύο επιλογών. Σε κάθε περίπτωση, ο ΟΛΠ δικαιούται να αρνηθεί την πρόταση του Ελληνικού Δημοσίου κατ’ εύλογη κρίση. Ρητά διευκρινίζεται ότι η ανωτέρω διευθέτηση δεν μπορεί να οδηγήσει στην απαλλαγή του ΟΛΠ από την υποχρέωση εκτέλεσης των έργων των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων, όπως αυτή θα διαμορφωθεί μετά την ανωτέρω διευθέτηση. Η αντικατάσταση της Πρώτης Υποχρεωτικής Επένδυσης/των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων με άλλο έργο ή η εξεύρεση κοινώς αποδεκτής λύσης κατά τα ανωτέρω θα αποτελεί από κάθε ουσιαστική άποψη συμβατική υποχρέωση του ΟΛΠ στο πλαίσιο της Σύμβασης.

(ε) Σε περίπτωση διαφωνίας είτε σε σχέση με την αναφορά του Ανεξάρτητου Μηχανικού ως προς την επέλευση του Γεγονότος Αναστολής ή/και τον προσδιορισμό της σχετικής διάρκειας αναστολής είτε σε σχέση με την υποδεικνυόμενη από το Ελληνικό Δημόσιο λύση ή/και σε σχέση με οποιοδήποτε από τα ζητήματα που αναφέρονται ανωτέρω υπό (α) έως (δ), καθένα από τα Μέρη μπορεί να προσφύγει σε ανεξάρτητο, πιστοποιημένο διαμεσολαβητή (ο Διαμεσολαβητής) ο οποίος θα επιλεγεί κατόπιν κλήρωσης από τον κατάλογο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας με την απαιτούμενη ειδικότητα. Ο Διαμεσολαβητής θα ξεκινήσει διαβούλευση με τα Μέρη προκειμένου να εξευρεθεί λύση. Σε περίπτωση αποτυχίας της διαμεσολάβησης εντός δέκα (10) ημερών από την παραπομπή της διαφωνίας στον Διαμεσολαβητή ή σε περίπτωση παράλειψης του σταδίου αυτού με συναίνεση των Μερών, οποιοδήποτε από τα Μέρη μπορεί να υποβάλει την διαφωνία ενώπιον του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ και του Γενικού

Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής με στόχο η διαφωνία να επιλυθεί συμβιβαστικά. Προς τούτο οι ανωτέρω (η Διμερής Επιτροπή), ενεργούντες από κοινού θα ορίσουν την πρώτη συνεδρίασή τους εντός το αργότερο επτά (7) ημερών από την αίτηση για προσφυγή σε αυτή τη διαδικασία. Σε περίπτωση αποτυχίας της διαδικασίας ενώπιον της Διμερούς Επιτροπής μετά την παρέλευση δέκα (10) ημερών από την παραπομπή σε αυτή της διαφωνίας ή παράλειψης του σταδίου αυτού με συναίνεση των Μερών, καθένα Μέρος μπορεί εντός δεκαπέντε (15) ημερών να υποβάλει οποιαδήποτε από τις ανωτέρω διαφωνίες σε διαιτησία κατ’ εφαρμογή, του Άρθρου 28.

(στ) Ο συνολικός χρόνος που θα απαιτηθεί για την διευθέτηση τυχόν διαφωνιών σύμφωνα με τα ανωτέρω συνυπολογίζεται ως χρόνος αναστολής.»

3.2.Η παρ. 3 τροποποιείται ως ακολούθως:

«Το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2 προσδιορίζει:

(α) δύο κατηγορίες Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων, δηλαδή αυτές που ορίζονται ως Προτεραιότητα I (οι Πρώτες Υποχρεωτικές Επενδύσεις Προτεραιότητας I) και αυτές που ορίζονται ως Προτεραιότητα Π (οι Πρώτες Υποχρεωτικές Επενδύσεις Προτεραιότητας Π). Με την επιφύλαξη της παρ. 2 του παρόντος Άρθρου, ο ΟΑΠ δεν μπορεί να τροποποιήσει τις Πρώτες Υποχρεωτικές Επενδύσεις Προτεραιότητας I. Ο ΟΑΠ μπορεί να προτείνει Πρώτες Υποχρεωτικές Επενδύσεις Προτεραιότητας II επιπροσθέτως ή στη θέση αυτών που προσδιορίζονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2. (αλλά που συνολικά θα ανέρχονται στο Κόστος Αναφοράς που προσδιορίζεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2. για όλες τις Πρώτες Υποχρεωτικές Επενδύσεις Προτεραιότητας II), ώστε να εκτελεστούν στη θέση αυτών. Με την επιφύλαξη του άρθρου 6.2, ο αρμόδιος Κυβερνητικός Φορέας του ΕΔ μπορεί να απορρίψει προτεινόμενες σε αντικατάσταση από τον ΟΑΠ Πρώτες Υποχρεωτικές Επενδύσεις Προτεραιότητας II λόγω του ότι δεν συνάδουν με το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης Λιμένα ή/και το Σχέδιο Ανάπτυξης Λιμένα ή/και ότι είναι ανεπαρκείς για την επίτευξη ή τη διατήρηση Ελάχιστων Επιπέδων Υπηρεσιών και

(β) το συνολικό κόστος αναφοράς (εξαιρούμενου του ΦΠΑ) για κάθε Πρώτη Υποχρεωτική Επένδυση (το Κόστος Αναφοράς) καθώς και το συνολικό Κόστος Αναφοράς για όλες τις Πρώτες Υποχρεωτικές Επενδύσεις (το Συνολικό Κόστος Αναφοράς), το οποίο ανέρχεται σε 293.783.800 (ολογράφως: διακόσια ενενήντα τρία εκατομμύρια επτακόσιες ογδόντα τρεις χιλιάδες οκτακόσια ευρώ).»

3.3.Η παρ. 4 τροποποιείται ως ακολούθως:

«Η δεύτερη Επενδυτική Περίοδος (η Δεύτερη Επενδυτική Περίοδος) θα ξεκινήσει το αργότερο έως την δέκατη (10η) επέτειο της Ημερομηνίας Έναρξης Ισχύος, και σε κάθε περίπτωση το συντομότερο δυνατό αφού αυτό καταστεί δυνατό με βάση την πρόοδο των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων λαμβανομένης υπόψη της διαλειτουργικότητάς τους με τις Δεύτερες Υποχρεωτικές Επενδύσεις, κατόπιν σχετικής ανακοίνωσης της ΟΑΠ ΑΕ στον Ανεξάρτητο Μηχανικό η οποία θα περιληφθεί στην Τριμηνιαία Έκθεση

Προόδου που αυτός συντάσσει, και θα λήξει την δέκατη πέμπτη (15η) επέτειο της Ημερομηνίας Έναρξης Ισχύος. Εντός της Δεύτερης Επενδυτικής Περιόδου, ο ΟΑΠ θα αναλάβει Υποχρεωτικές Επενδύσεις (οι Δεύτερες Υποχρεωτικές Επενδύσεις) με συνολικό κόστος αναφοράς (εξαιρούμενου του ΦΠΑ) για όλες τις Δεύτερες Υποχρεωτικές Επενδύσεις (το Δεύτερο Συνολικό Κόστος Αναφοράς) που αντιστοιχεί σε:

(α)€56.000.000 (ολογράφως: πενήντα έξι εκατομμύρια ευρώ) · συν

(β) ένα ποσό ίσο με το Ποσό Υστέρησης (όπως ορίζεται παρακάτω) σε σχέση με την Πρώτη Επενδυτική Περίοδο.»

3.4.Η παρ. 6 τροποποιείται ως ακολούθως:

«Το συντομότερο ευλόγως δυνατό μετά την έναρξη της Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου ή, κατά περίπτωση, της Δεύτερης Επενδυτικής Περιόδου, ο ΟΑΠ θα αναθέσει και θα προσλάβει, σύμφωνα με τις αρχές που παρατίθενται στο Άρθρο 12 της παρούσας Σύμβασης, κατάλληλα εκπαιδευμένους μηχανικούς για την παράδοση, ενός αντίστοιχου σχεδίου οριστικής μελέτης για κάθε Υποχρεωτική Επένδυση αναφορικά με την εν λόγω Επενδυτική Περίοδο (Σχέδιο Οριστικής Μελέτης).Ο ΟΑΠ θα υποβάλει κάθε σχέδιο Οριστικής Μελέτης στον αρμόδιο Κυβερνητικό Φορέα του ΕΔ, όταν αυτό είναι πρακτικά δυνατό, και σε κάθε περίπτωση το αργότερο εντός δεκαοκτώ (18) μηνών από την έναρξη της ισχύουσας Επενδυτικής Περιόδου (Καταληκτική Ημερομηνία Σχεδίων Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου) ή, ειδικότερα καθ ’ όσον αφορά στο Έργο Επέκτασης Προβλήτα Κρουαζιεροπλοίων (όπως ορίζεται στο Άρθρο 7.14) το αργότερο εντός δώδεκα (12) μηνών από την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος. Ο ΟΑΠ θα διασφαλίζει ότι κάθε Σχέδιο Οριστικής Μελέτης έχει συνταχθεί σύμφωνα με τεχνικές προδιαγραφές και πρότυπα που ισχύουν για δημόσια λιμενικά έργα στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων επί του παρόντος, ενδεικτικά, των Εθνικών Κανονισμών Οπλισμένου Σκυροδέματος, των Εθνικών Αντισεισμικών Κανονισμών, των Εθνικών Τιμοκαταλόγων και του Προεδρικού Διατάγματος 696/1974 (συνολικά, τα Πρότυπα Σχεδιασμού). Το Σχέδιο Οριστικής Μελέτης αναφορικά με κάθε Υποχρεωτική Επένδυση θα ελέγχεται από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, που θα ενεργεί κατά εύλογο τρόπο, προκειμένου να διαπιστώνεται (κατά εύλογη κρίση):

(α) ότι το Σχέδιο Οριστικής Μελέτης περιλαμβάνει, αναφορικά με την αντίστοιχη Υποχρεωτική Επένδυση, τις τεχνικές προδιαγραφές καθώς και χρονοδιάγραμμα προβλεπόμενης ολοκλήρωσης με επαρκείς λεπτομέρειες, ώστε ο Ανεξάρτητος Μηχανικός να μπορεί να επιβλέπει την κατασκευή αυτής σύμφωνα με την Ορθή Πρακτική του Κλάδου-

(β) ότι ο προϋπολογισμός κατασκευής που προκύπτει από το Σχέδιο Οριστικής Μελέτης για κάθε Υποχρεωτική Επένδυση έχει υπολογιστεί σύμφωνα με τους Εθνικούς Τιμοκαταλόγους-

(γ) ότι ο φάκελος που υποβλήθηκε προς έγκριση στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Αττικής είναι πλήρης και σε τελική μορφή-

(δ) η συμμόρφωση με το εγκεκριμένο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης και το Σχέδιο Ανάπτυξης Λιμένα του ΟΑΠ (αλλά με την επιφύλαξη του Άρθρου 6.2), τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και τα Πρότυπα Σχεδιασμού, λαμβανομένου δεόντως υπόψη του Άρθρου 6.5(δ), και

(ε) στο βαθμό που το Σχέδιο Οριστικής Μελέτης αναφέρεται σε Πρώτη Υποχρεωτική Επένδυση Προτεραιότητας I:

(ί) ότι ο προϋπολογισμός κατασκευής που προκύπτει από αυτή δεν είναι μικρότερος του ογδόντα τοις εκατό (80%) του αντίστοιχου Κόστους Αναφοράς που ορίζεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2 και

(U) στον μέγιστο εφικτό βαθμό, ότι ο ισχύων προϋπολογισμός κατασκευής σε μία ή περισσότερες Πρώτες Υποχρεωτικές Επενδύσεις Προτεραιότητας I αναπροσαρμόζεται κατάλληλα ούτως, ώστε ο συνολικός ισχύων προϋπολογισμός κατασκευής σε όλες τις Πρώτες Υποχρεωτικές Επενδύσεις Προτεραιότητας I να μην είναι μικρότερος από 222.283.800 ευρώ (ολογράφως: διακόσια είκοσι δύο εκατομμύρια διακόσια ογδόντα τρεις χιλιάδες οκτακόσια ευρώ)·

Αναφορικά με τα έργα του ΟΑΠ που περιλαμβάνονται στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης του ΟΑΠ αλλά δεν αποτελούν Υποχρεωτικές Επενδύσεις (Μη Υποχρεωτικές Επενδύσεις), ο ΟΑΠ θα υποβάλλει κάθε αντίστοιχο Σχέδιο Οριστικής Μελέτης στον αρμόδιο Κυβερνητικό Φορέα (επί του παρόντος, η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Αττικής). Ο ΟΑΠ εξασφαλίζει ότι κάθε Σχέδιο Οριστικής Μελέτης αναφορικά με τα εν λόγω έργα έχει καταρτιστεί σε συμφωνία με τα Πρότυπα Σχεδιασμού. Το Σχέδιο Οριστικής Μελέτης θα ελέγχεται από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό για να διαπιστώνεται (κατ’ εύλογη κρίση του) η πλήρωση των όρων που τίθενται ανωτέρω, υπό (α) έως (δ).

3.5.Η παρ. 7 τροποποιείται ως ακολούθως:

«Ο ΟΑΠ θα αποκαθιστά αμελλητί κάθε έλλειψη που εντοπίζεται σε Σχέδιο Οριστικής Μελέτης και θα προβαίνει στις αλλαγές που θεωρούνται ευλόγως ως αναγκαίες από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό ούτως, ώστε ο Ανεξάρτητος Μηχανικός να μπορεί να εκδώσει τις απαιτούμενες βεβαιώσεις αυστηρά σύμφωνα με το Άρθρο 7.6. Με την έγκριση Σχεδίου Οριστικής Μελέτης από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό ή, κατά περίπτωση, αφού ο ΟΑΠ αποκαταστήσει τις εν λόγω ελλείψεις ή/και προβεί στις αλλαγές που θα έχει ζητήσει ο Ανεξάρτητος Μηχανικός, ο ΟΑΠ θα μεριμνήσει για την υποβολή του Σχεδίου Οριστικής Μελέτης προς έγκριση από τον αρμόδιο Κυβερνητικό Φορέα του ΕΔ (επί του παρόντος, η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Αττικής) (η Εγκρίνουσα Αρχή). Το Ελληνικό Δημόσιο θα διασφαλίζει ότι η Εγκρίνουσα Αρχή θα εγκρίνει το Σχέδιο Οριστικής Μελέτης που υποβλήθηκε σύμφωνα με την παρούσα Σύμβαση εντός τριών μηνών από την ημερομηνία υποβολής ουσιωδώς ολοκληρωμένου φακέλου (και για τους εν λόγω σκοπούς, φάκελος που περιλαμβάνει το Σχέδιο Οριστικής Μελέτης, όπως αυτό εγκρίνεται από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, θα θεωρείται ως ουσιωδώς ολοκληρωμένος). Με την τελική χορήγηση της έγκρισης από την Εγκρίνουσα Αρχή, το Σχέδιο Οριστικής Μελέτης θα καθίσταται οριστικό (η Οριστική Μελέτη).

Η ίδια, ως άνω διαδικασία εφαρμόζεται ομοίως και για τις Μη Υποχρεωτικές Επενδύσεις.»

3.6.Η παρ. 8 τροποποιείται ως ακολούθως:

« (ϊ) Έργα σε σχέση με Υποχρεωτικές Επενδύσεις:

(α) θα δημοπρατούνται και θα ανατίθενται από τον ΟΛΠ σύμφωνα με διαδικασίες που πληρούν τις προϋποθέσεις του Άρθρου 12-

(β) με την επιφύλαξη της παραγράφου (α) ανωτέρω, δεν χρειάζεται να δημοπρατηθούν ή να ανατεθούν σύμφωνα με επίσημους κανόνες και κανονισμούς ανάθεσης δημοσίων έργων ή/και προμηθειών

(γ) θα υπόκεινται, εντούτοις,, σε όλα τα τεχνικά πρότυπα, τις προδιαγραφές, τις απαιτήσεις ασφάλειας και προστασίας, που ισχύουν κατά καιρούς για τα δημόσια λιμενικά έργα στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά, των Προτύπων Σχεδιασμού-

(δ) μπορούν να ξεκινήσουν, μόλις εγκριθούν από τον αρμόδιο Κυβερνητικό Φορέα του ΕΔ (επί του παρόντος η Γενική Διεύθυνση Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής) και

(ε) θα επιβλέπονται από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, σύμφωνα με το Άρθρο 7.9 και το Άρθρο 27 της παρούσας Σύμβασης.

(ii) Έργα σε σχέση με Μη Υποχρεωτικές Επενδύσεις μπορούν να ξεκινήσουν, μόλις εγκριθούν από τον αρμόδιο Κυβερνητικό Φορέα του ΕΔ (επί του παρόντος η Γενική Διεύθυνση Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής).»

3.7.Ηπαρ. 10(γ) τροποποιείται ως ακολούθως:

«7) τον τελικό βαθμό ολοκλήρωσης ανά Υποχρεωτική Επένδυση (εκφραζόμενο σε ποσοστό), όπως αυτός αξιολογείται από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, κατά τρόπο, ώστε για την έκδοση του Πιστοποιητικού Προσωρινής Παραλαβής και για την έκδοση του Πιστοποιητικού Ουσιώδους Ολοκλήρωσης, με το οποίο θα πιστοποιείται από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό η επίτευξη του Μέτρου Αναφοράς του ΟΛΠ σύμφωνα με τους όρους του παρόντος Άρθρου 7·10(γ), να αρκεί α) ως τελικός βαθμός ολοκλήρωσης τουλάχιστον το ενενήντα οκτώ τοις εκατό (98%) συνολικά, β) όχι λιγότερο από το ενενήντα πέντε τοις εκατό (95%) ανά Υποχρεωτική Επένδυση και γ) να μην υπάρχουν επιπτώσεις στη λειτουργικότητα των επενδύσεων,»

3.8.Η παρ. 13 τροποποιείται ως ακολούθως:

«Εάν, έως το τέλος Επενδυτικής Περιόδου, οι αντίστοιχες Υποχρεωτικές Επενδύσεις για την εν λόγω Επενδυτική Περίοδο δεν έχουν πραγματοποιηθεί πλήρως, θα ισχύουν τα ακόλουθα:

α) με την επιφύλαξη των Άρθρων 25 και 26, ο ΟΛΠ θα υποχρεούται να καταβάΐχι Ποινικές Ρήτρες στο Ελληνικό Δημόσιο σύμφωνα με το Άρθρο 16, εκτός εάν και στον βαθμό που:

(i) η αδυναμία ή καθυστέρηση του ΟΛΠ να συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του σε σχέση με τις Υποχρεωτικές Επενδύσεις οφείλεται σε περιστάσεις που υπερβαίνουν τον εύλογο έλεγχο του ΟΛΠ, συμπεριλαμβανομένης ενδεικτικά της ουσιώδους καθυστέρησης στην έκδοση των απαραίτητων αδειών ή εγκρίσεων ή στη συγχρηματοδότηση από Κυβερνητικό Φορέα του ΕΔ, στον βαθμό που η εν λόγω συγχρηματοδότηση έχει συμφωνηθεί ρητά και ο ΟΛΠ έχει ειδοποιήσει εγκαίρως τον αρμόδιο Κυβερνητικό Φορέα του ΕΔ σχετικά με την καθυστέρηση-

(ii) η εν λόγω αδυναμία ή καθυστέρηση δεν προκλήθηκε ούτε επιδεινώθηκε από πράξη ή παράλειψη του ΟΛΠ, συμπεριλαμβανομένης, ενδεικτικά, της μη συμμόρφωσης με οποιαδήποτε διάταξη της παρούσας Σύμβασης- και

(iii) ο ΟΛΠ ενήργησε αμέσως και με κάθε επιμέλεια, λαμβάνοντας και εφαρμόζοντας όλα τα εύλογα από εμπορική σκοπιά μέτρα για την αποτροπή της αδυναμίας ή της καθυστέρησης ή, κατά περίπτωση, για την άμβλυνση των επιπτώσεων αυτής.

βν) Ειδικά, σε σχέση με την Πρώτη Επενδυτική Περίοδο, αν τα έργα των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων (συμπεριλαμβανομένων των έργων που έχουν αντικατασταθεί σύμφωνα με το Άρθρο 7.2) δεν έχουν ολοκληρωθεί, ο ΟΛΠ δεν θα υποχρεούται να καταβάλει Ποινικές Ρήτρες στο ΕΛ σύμφωνα με το Άρθρο 16 μόνο εφόσον η αδυναμία του ή η καθυστέρηση να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του σε σχέση με την εκτέλεση των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων οφείλεται σε περιστάσεις αναγόμενες σε Γεγονότα Αναστολής, όπως αυτά περιγράφονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2α ή οφείλεται στο γεγονός ότι επήλθε αντικατάσταση Πρώτης Υποχρεωτικής Επένδυσης σύμφωνα με το Άρθρο 7.2.

β) σε κάθε περίπτωση, το Αντίστοιχο Ποσό Υστέρησης θα μεταφερθεί στην επόμενη Επενδυτική Περίοδο και θα προστεθεί στις Υποχρεωτικές Επενδύσεις της επόμενης Επενδυτικής Περιόδου, με την επιφύλαξη των διατάξεων του Άρθρου 7.14. Σε αυτή την περίπτωση, οι μεταφερόμενες Υποχρεωτικές Επενδύσεις προηγούνται των άλλων Υποχρεωτικών Επενδύσεων αυτής της Επενδυτικής Περιόδου και τυχόν άλλων επενδύσεων που προβλέπονται από τον ΟΑΠ.»

4.Το Άρθρο 8 της Σύμβασης («Συντήρηση») τροποποιείται ως ακολούθως:

4.1.Η παρ. 3 τροποποιείται ως ακολούθως:

«Το Ελληνικό Δημόσιο αναγνωρίζει ότι τα Ελάχιστα Επίπεδα Υπηρεσιών ενδέχεται να μην ικανοποιηθούν στο σύνολό τους, καθ’ όλη τη διάρκεια ή κατά διαστήματα, έως την ολοκλήρωση των Πρώτων Υποχρεωτικών Επενδύσεων, όπως παρατίθενται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2 και σημειώνονται ως Προτεραιότητας 1 (οι Επενδύσεις Πρώτης Προτεραιότητας). Ως εκ τούτου θα ισχύουν τα ακόλουθα:

(α) Καθ’ όλη τη διάρκεια των πρώτων έξι (6) ετών της Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου, ο ΟΛΠ θα προβεί σε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να εκπληρώνει τα Ελάχιστα Επίπεδα Υπηρεσιών. Ωστόσο, η μη επίτευξη του στόχου δεν θα συνιστά παραβίαση των υποχρεώσεων του ΟΛΠ σύμφωνα με την παρούσα Σύμβαση και δεν θα ενεργοποιήσει καταβολές Ποινικών Ρητρών, ούτε θα οδηγήσει σε καταγγελία της παρούσας Σύμβασης. Προς αποφυγή αμφιβολιών, η παρούσα παράγραφος (α) δεν θα επηρεάζει τις υποχρεώσεις του ΟΛΠ σύμφωνα με την παρούσα Σύμβαση σχετικά με την παρακολούθηση ή/και τη σύνταξη αναφορών σχετικά με τις επιδόσεις αυτού ως προς τα Ελάχιστα Επίπεδα Υπηρεσιών για οποιαδήποτε χρονική περίοδο εντός της προαναφερθείσας εξαετούς περιόδου.

(β) Κατά τα τέσσερα (4) τελευταία έτη της Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου, ο ΟΛΠ απαιτείται να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να εκπληρώσει τα Ελάχιστα Επίπεδα Υπηρεσιών, με την επιφύλαξη ότι τυχόν αδυναμία του ΟΛΠ να εκπληρώσει τα Ελάχιστα Επίπεδα Υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της προαναφερθείσας περιόδου δεν θα ενεργοποιήσει καταβολή Ποινικών Ρητρών, παρά μόνο στο βαθμό που επιτρέπεται σύμφωνα με το Άρθρο 16.4.

(γ) Ο ΟΛΠ οφείλει να πληροί όλα τα Ελάχιστα Επίπεδα Υπηρεσιών, όπως προβλέπεται στην παρούσα Σύμβαση, το αργότερο από την τελευταία ημέρα της Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου και εφεξής.

Σε περίπτωση αναστολής της διάρκειας της Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου δυνάμει του Άρθρου 7.2 παρατείνονται αντιστοίχως τα ανωτέρω χρονικά διαστήματα.»

5.Το Άρθρο 16 της Σύμβασης («Ποινικές Ρήτρες») τροποποιείται ως ακολούθως:

5.1.Η παρ. 4 του Άρθρου 16 της Σύμβασης τροποποιείται ως ακολούθως:

«Όσον αφορά σε Παράβαση που σχετίζεται με τη μη εκπλήρωση Ελάχιστων Επιπέδων Υπηρεσιών (όπως παρατίθεται στο 2ο μέρος του Καταλόγου ΠΡ), Ποινικές Ρήτρες:

(α) δεν θα επιβάλλονται, εφόσον η εν λόγω Παράβαση εμπίπτει στη χρονική περίοδο από την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος έως την έκτη (6η) επέτειο της Ημερομηνίας Έναρξης Ισχύος-

(β) θα επιβάλλονται, εφόσον η εν λόγω Παράβαση εμπίπτει στη χρονική περίοδο από την έκτη (6η) επέτειο της Ημερομηνίας Έναρξης Ισχύος έως την δέκατη (HP) επέτειο της Ημερομηνίας Έναρξης Ισχύος, εκτός αν ο ΟΛΠ είναι σε θέση να αποδείξει ότι έλαβε όλα τα εύλογα μέτρα που άπτονται του ελέγχου του, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να εκπληρώσει τα ισχύοντα Ελάχιστα Επίπεδα Υπηρεσιών και

(γ) με μόνη την επιφύλαξη του Άρθρου 16.5 κατωτέρω, Ποινικές Ρήτρες θα επιβάλλονται σε κάθε περίπτωση Παράβασης που έλαβε χώρα την δέκατη (HP) επέτειο της Ημερομηνίας Έναρξης Ισχύος ή οποιαδήποτε μεταγενέστερη ημερομηνία καθ’ όλη τη διάρκεια της παρούσας Σύμβασης.

Σε περίπτωση αναστολής της διάρκειας της Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου δυνάμει του Άρθρου 7.2 παρατείνονται αντιστοίχως τα ανωτέρω χρονικά διαστήματα.» .

6.Ως προς το Άρθρο 18 της Σύμβασης («Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης ΟΛΠ»):

6.1.Η παρ. 2(α) τροποποιείται ως ακολούθως:.

«Ο ΟΛΠ:

(α) θα μεριμνά για την παράταση ή αντικατάσταση της Εγγυητικής Επιστολής Καλής Εκτέλεσης άπό Αποδεκτή Τράπεζα με τους ίδιους όρους και για το ίδιο ποσό για διαδοχικές περιόδους-τουλάχιστον ενός (1) έτους μετά την αρχική λήξη της, όπως αυτή ορίζεται στο ως άνω Άρθρο 18.1.»

7.Το Άρθρο 27 της Σύμβασης («Ανεξάρτητος Μηχανικός») τροποποιείται ως ακολούθως:

7.1.Στην παρ. 8 προστίθεται στοιχείο (ζ) ως ακολούθως:

«(ζ) θα έχει τον ρόλο και τις αρμοδιότητες που προβλέπονται για αυτόν στο Άρθρο 7.2 της Σύμβασης».

8.Προστίθεται στην Σύμβαση ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7.2α με τίτλο «Πίνακας Γεγονότων Αναστολής Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου».

9.Συμφωνείται ρητά από τα Μέρη ότι οι εδώ συνομολογούμενες τροποποιήσεις των όρων της Σύμβασης τίθενται σε ισχύ από την ημερομηνία κύρωσής τους από την Βουλή των Ελλήνων. Από την υπογραφή της παρούσας συμφωνίας, το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να υποβάλει χωρίς υπαίτια καθυστέρηση τη συμφωνία στη Βουλή των Ελλήνων προς κύρωση. Εκκρεμούσης της κύρωσης από τη Βουλή των Ελλήνων, τα Μέρη θα απέχουν από κάθε περαιτέρω τροποποίηση της παρούσας συμφωνίας. Η παρούσα συμφωνία κατισχύει κάθε προηγούμενης διευθέτησης, συνεννόησης και/ή συμφωνίας μεταξύ των Μερών σε σχέση με το αντικείμενο της παρούσας συμφωνίας.

10.Κατά τα λοιπά ισχύουν, όπως είναι διατυπωμένοι, όλοι οι όροι της Σύμβασης, με την εξαίρεση των όρων που ρητά καταργούνται ή τροποποιούνται από τις διατάξεις της παρούσας συμφωνίας.

ΣΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ, τα Μέρη συνέταξαν την παρούσα συμφωνία και, αφού έλαβαν πλήρη γνώση του περιεχομένου της, την υπέγραψαν σε τρία (3) πρωτότυπα αντίτυπα, εκ των οποίων κάθε Μέρος έλαβε από ένα (1) πρωτότυπο αντίτυπο και ένα (1) πρωτότυπο αντίτυπο θα κατατεθεί στην Βουλή των Ελλήνων.

 

Άρθρο δεύτερο

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 1 Οκτωβρίου 2021

 


Έχει διαβαστεί 1329 φορές

Τελευταία Νέα