Κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΣΔΥΥ/53924/460/2023 - ΦΕΚ 3309/Β/18-5-2023
Θέσπιση κριτηρίων αξιολόγησης της διαχειριστικής ικανότητας των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.) καθώς και των ελαχίστων επιπέδων πλήρωσης αυτών σε εφαρμογή του άρθρου 12Β του ν. 4001/2001.
Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΣΔΥΥ/53924/460/2023
ΦΕΚ 3309/Β/18-5-2023
Θέσπιση κριτηρίων αξιολόγησης της διαχειριστικής ικανότητας των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.) καθώς και των ελαχίστων επιπέδων πλήρωσης αυτών σε εφαρμογή του άρθρου 12Β του ν. 4001/2001.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ - ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1.Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, (π.δ. 63/2005, Α' 98), σε συνδυασμό με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133).
2.Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος, Οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης» (Α' 133).
3.Το άρθρο 12Β παρ. 4 του ν. 4001/2011 «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» (Α' 179).
4.Το άρθρο 3 του ν. 5037/2023 «Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και διεύρυνση του αντικει-μένου της με αρμοδιότητες επί των υπηρεσιών ύδατος και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ενίσχυση της υδατικής πολιτικής Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για τη χρήση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μέσω της ενσωμάτωσης των Οδηγιών ΕΕ 2018/2001 και 2019/944 Ειδικότερες διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος» (Α' 78).
5.Την υπ' αρ. 5673/400/1997 κοινή υπουργική απόφαση «Μέτρα και όροι για την επεξεργασία αστικών λυμάτων» (Β' 192).
6.Την Οδηγία (ΕΕ) 2020/2184 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Δεκεμβρίου 2020 σχετικά με την ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης.
7.Τον ν. 4819/2021 «Ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη διαχείριση των αποβλήτων Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ής Μαΐου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ περί αποβλήτων και της Οδηγίας 94/62/ΕΚ περί συσκευασιών και απορριμμάτων συσκευασιών, πλαίσιο οργάνωσης του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης, διατάξεις για τα πλαστικά προϊόντα και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, χωροταξικές πολεοδομικές, ενεργειακές και συναφείς επείγουσες ρυθμίσεις» (Α' 129).
8.Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 155).
9.Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 2).
10.Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου και Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121).
11.Την υπό στοιχεία Υ22/17.06.2021 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, Στυλιανό Πέτσα» (Β' 2607) και Υ9/12.05.2022 απόφαση του Πρωθυπουργού «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Υ22/17.06.2021 απόφασης του Πρωθυπουργού "Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, Στυλιανό Πέτσα", (Β' 2607)» (Β' 2357).
12.Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/52055/1258/ 11.05.2023 εισήγηση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του ΥΠΕΝ σχετικά με τις δημοσιονομικές επιπτώσεις της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης
13.Το γεγονός ότι δε δημιουργείται δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού, από την παρούσα, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Σκοπός
Με την παρούσα απόφαση εφαρμόζεται η παρ. 4 του άρθρου 12Β του ν. 4001/2011 (Α' 179) και ειδικότερα καθορίζονται τα κριτήρια αξιολόγησης της διαχειριστικής ικανότητας των παρόχων υπηρεσιών ύδατος και των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.), καθώς και τα ελάχιστα επίπεδα πλήρωσης των κριτηρίων αυτών, για την πιστοποίηση της επάρκειάς τους, ως προς το ελάχιστο απαιτούμενο επίπεδο παρεχομένων υπηρεσιών. Το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών αξιολογείται ως προς τα προβλεπόμενα στην υπ' αρ. 5673/400/1997 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Γεωργίας και Υγείας και Πρόνοιας (Β' 192), όπως ισχύει, την Οδηγία 2020/2184/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Δεκεμβρίου 2020 σχετικά με την ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης και τον ν. 4819/2021 (Α' 129).
Άρθρο 2
Ορισμοί
Γ ια τους σκοπούς της παρούσας απόφασης, εφαρμόζονται οι ορισμοί του άρθρου 2 του ν. 3199/2003 (Α' 280), του άρθρου 2 του π.δ. 51/2007 (Α' 54), του άρθρου 3 του ν. 4819/2021 (Α' 129) και της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 5037/2023 (Α' 78).
Άρθρο 3
Γενικά κριτήρια και διαδικασία
1.Για τη διαπίστωση της διαχειριστικής ικανότητας των παρόχων υπηρεσιών ύδατος και των Φ.Ο.Δ.Σ.Α. από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ), ώστε να θεωρηθούν επαρκείς ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους, λαμβάνονται υπόψη τα ακόλουθα γενικά κριτήρια:
α) Η απαραίτητη διοικητική, διαχειριστική επιχειρησιακή και τεχνική επάρκεια σύμφωνα με τις διεθνείς καλές πρακτικές,
β) η χρηματοοικονομική βιωσιμότητα.
2.Για την αξιολόγηση από τη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. της διαχειριστικής ικανότητάς τους, οι πάροχοι υπηρεσιών ύδατος και οι ΦΟ.Δ.Σ.Α., κατόπιν σχετικού αιτήματος της Ρ.Α.Α.Ε.Υ, υποβάλλουν αμελλητί φάκελο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα άρθρα 5 και 6 και η Ρ.Α.Α.Ε.Υ συντάσσει ετήσια έκθεση αξιολόγησης της διαχειριστικής ικανότητας των παρόχων και των φορέων.
Άρθρο 4
Ειδικότερα κριτήρια
1.1.Το γενικό κριτήριο της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 3, για τη διαπίστωση της διαχειριστικής ικανότητας των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, εξειδικεύεται ως ακολούθως:
α) Η ύπαρξη οργανογράμματος που καλύπτει το σύνολο των λειτουργιών του παρόχου,
β) η καταγραφή διαδικασιών λειτουργίας του όπως κατά περίπτωση προβλέπεται από την οικεία νομοθεσία (ενδεικτικά, εφόσον ο πάροχος είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, κανονισμό λειτουργίας, εφόσον ο πάροχος είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, προεδρικό διάταγμα κ.λπ.) καθώς και ψηφιακό οργανόγραμμα εφόσον υπάγεται στους φορείς γενικής κυβέρνησης του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α' 143),
γ) η επαρκής στελέχωση,
δ) η ικανότητα διαρκούς εξυπηρέτησης των πελατών συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης καταγγελιών και της ενημέρωσης των πολιτών για διαρροές,
ε) η ικανότητα αντιμετώπισης των τεχνικών ζητημάτων που ανακύπτουν για τον ορθό τεχνικό σχεδιασμό, διαχείριση και λειτουργία του υδροδοτικού και αποχετευτικού συστήματος και της επεξεργασίας των λυμάτων, τη δι-ασφάλιση της προβλεπόμενης ποιότητας του πόσιμου νερού και την αντιμετώπιση των τεχνικών προβλημάτων που προκύπτουν.
1.2 Το γενικό κριτήριο της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 3, για τη διαπίστωση της διαχειριστικής ικανότητας των Φο.Δ.Σ.Α., εξειδικεύεται ως ακολούθως: α) η ύπαρξη οργανογράμματος που καλύπτει το σύνολο των λειτουργιών του, β) καταγραφή διαδικασιών λειτουργίας του όπως κατά περίπτωση προβλέπεται από την οικεία νομοθεσία (κανονισμός λειτουργίας) καθώς και ψηφιακό οργανόγραμμα εφόσον υπάγεται στους φορείς γενικής κυβέρνησης του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, γ) η επαρκής στελέχωση,
δ) η ικανότητα αντιμετώπισης των τεχνικών ζητημάτων που ανακύπτουν για τον ορθό τεχνικό σχεδιασμό και διαχείριση αστικών αποβλήτων, για την ορθή λειτουργία των εγκαταστάσεων διαχείρισης αποβλήτων και για την αντιμετώπιση των τεχνικών προβλημάτων που προκύπτουν,
ε) παρακολούθηση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών διαχείρισης αποβλήτων.
2.1 Το γενικό κριτήριο της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 3, για τη διαπίστωση της διαχειριστικής ικανότητας των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, εξειδικεύεται ως ακολούθως:
α) Η υποβολή των εντύπων καταγραφής στοιχείων του Παραρτήματος ΙΙ του Μέρους Α' του ν. 5037/2023, β) η επαρκής ανάκτηση του χρηματοοικονομικού κόστους έτσι ώστε να διασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα του παρόχου υπηρεσιών ύδατος, γ) η ανάκτηση του περιβαλλοντικού τέλους.
2.2.Το γενικό κριτήριο της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 3, για τη διαπίστωση της διαχειριστικής επάρκειας των Φο.Δ.Σ.Α., εξειδικεύεται ως ακολούθως: α) η υποβολή των εντύπων καταγραφής στοιχείων του Παραρτήματος Ι του Μέρους Α' του ν. 5037/2023, β) η επαρκής ανάκτηση του χρηματοοικονομικού κόστους έτσι ώστε να διασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα του Φο.Δ.Σ.Α. συμπεριλαμβανομένου του κόστους αποκατάστασης και μεταφροντίδας των υποδομών του μετά το τέλος ζωής τους,
γ) η ανάκτηση του τέλους ταφής του άρθρου 38 του ν. 4819/2021.
Άρθρο 5
Πλήρωση κριτηρίων
1.1. Η πλήρωση των κριτηρίων του άρθρου 4 για τους παρόχους υπηρεσιών ύδατος επιτυγχάνεται ως ακολούθως:
α. Των κριτηρίων (α) και (β) της παρ. 1.1 του άρθρου 4, να αποδεικνύεται η ύπαρξή τους μέσω κάθε πρόσφορου μέσου,
β. του κριτηρίου (γ) της παρ. 1.1 του άρθρου 4, εφόσον, αφενός, η στελέχωση του παρόχου καλύπτει τουλάχιστον το 80% των προβλεπόμενων οργανικών θέσεων λαμβάνοντας υπόψη και το προσωπικό ορισμένου χρόνου ανταποδοτικού χαρακτήρα και, αφετέρου, ο πάροχος καταθέτει προγραμματισμό και χρονοδιάγραμμα προσλήψεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού ορισμένου χρόνου ανταποδοτικού χαρακτήρα με σκοπό τη σταδιακή κάλυψη των αναγκών του. Η κάλυψη των αναγκών του σε προσωπικό δύναται να καλύπτεται και μέσω αναθέσεων μέρους των υπηρεσιών του σε εξωτερικούς συνεργάτες,
γ. του κριτηρίου (δ) της παρ. 1.1 του άρθρου 4, εφόσον:
-υπάρχει ηλεκτρονική σελίδα ενημέρωσης του πολίτη και να διαθέτουν στους καταναλωτές επαρκείς, επικαιροποιημένες πληροφορίες για το νερό ανθρώπινης κατανάλωσης σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία.
-λειτουργεί συνεχώς τηλεφωνική γραμμής εξυπηρέτησης (24/7),
-υπάρχει μηχανισμός απόκρισης και διόρθωσης βλαβών δ. του κριτηρίου
(ε) της παρ. 1.1 του άρθρου 4, εφόσον:
-Έχει συνταχθεί ολοκληρωμένο υδατικό ισοζύγιο όπου απαιτείται σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία,
-έχει συνταχθεί και υλοποιείται πρόγραμμα παρακολούθησης ποιότητας πόσιμου νερού σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία,
-έχουν προβεί σε εκτίμηση των επιπέδων διαρροής νερού όπου απαιτείται σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία,
-έχουν προβεί σε εκτίμηση κινδύνου λεκάνης απορροής σημείου υδροληψίας νερού ανθρώπινης κατανάλωσης όπου απαιτείται σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία,
-οι εγκαταστάσεις που χρήζουν περιβαλλοντικής αδειοδότησης διαθέτουν ΑΕΠΟ ή ΠΠΔ σε ισχύ σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία,
-έχει συνταχθεί ολοκληρωμένο ισοζύγιο μάζας για την επεξεργασία των λυμάτων στις περιπτώσεις που λειτουργεί εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων,
-τεκμηριώνεται η νόμιμη διαχείριση της λυματολάσπης στις περιπτώσεις που λειτουργεί εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων,
-δεν έχουν καταλογισθεί παραβάσεις σημαντικής σοβαρότητας σύμφωνα με την απόφαση Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ ΓΔΣΕΕ/16675/165/2022 (Β' 776) την τελευταία διετία ή, εφόσον έχουν καταλογισθεί παραβάσεις σημαντικής σο-βαρότητας, έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες ενέργειες για την άρση τους σύμφωνα με το πλάνο διορθωτικών ενεργειών,
-οι υπόχρεοι, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 35 του ν. 5037/2023 (Α' 78), πάροχοι υπηρεσιών ύδατος έχουν καταρτίσει Γενικό Σχέδιο Υπηρεσιών ύδατος και ετήσια έκθεση προγραμματισμού σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του ίδιου άρθρου αντιστοίχως,
-έχει συνταχθεί έκθεση σχετικά με το ανθρακικό αποτύπωμα των παρόχων σύμφωνα, κατά περίπτωση, με τα άρθρα 16 και 20 τον ν. 4936/2022 (Α' 107), όπου απαιτείται σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία.
ε. του κριτηρίου (α) της παρ. 2.1 του άρθρου 4 εφόσον έχουν υποβληθεί τα έντυπα του Παραρτήματος ΙΙ του Μέρους Α' του ν. 5037/2023
στ. του κριτηρίου (β) της παρ. 2.1 του άρθρου 4 εφόσον η ανάκτηση χρηματοοικονομικού κόστους την τελευταία διετία είναι πάνω από 95% ή εντός πενταετίας θα επιτευχθεί ο στόχος αυτός βάσει συμπληρωματικού σχεδίου για την σταδιακή αύξηση του ποσοστού ανάκτησης σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 6 του άρθρου 12 του ν. 3199/2003 (Α' 280),
ζ. του κριτηρίου (γ) της παρ. 2.1 του άρθρου 4 εφόσον τεκμαίρεται η πλήρης ανάκτηση του περιβαλλοντικού τέλους όπως ορίζεται από τις αποφάσεις των οικείων Διευθύνσεων Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
1.2.Η πλήρωση των κριτηρίων του άρθρου 4 για τους Φο.Δ.Σ.Α. επιτυγχάνεται ως ακολούθως:
α. των κριτηρίων (α) και (β) της παρ. 1.2 του άρθρου 4, να αποδεικνύεται η ύπαρξή τους μέσω κάθε πρόσφορου μέσου,
β. των κριτηρίων (γ) και (δ) της παρ. 1.2 του άρθρου 4, εφόσον, αφενός, η στελέχωση του φορέα καλύπτει τις απαιτήσεις του Παραρτήματος Ι και, αφετέρου, ο Φο.Δ.Σ.Α. καταθέτει προγραμματισμό και χρονοδιάγραμμα προσλήψεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού ορισμένου χρόνου ανταποδοτικού χαρακτήρα με σκοπό την πλήρη κάλυψη των αναγκών του εντός τριετίας. Η κάλυψη των αναγκών του σε προσωπικό δύναται να καλύπτεται και μέσω αναθέσεων μέρους των υπηρεσιών του σε εξωτερικούς συνεργάτες.
γ. Του κριτηρίου (δ) της παρ. 1.2 του άρθρου 4, εφόσον:
i)έχει συνταχθεί σχέδιο πρόληψης για την περιοχή ευθύνης τους,
ii)υπάρχει γεωγραφική κάλυψη των αναγκών των ΟΤΑ σε εξοπλισμό και υποδομές,
iii)οι εγκαταστάσεις που χρήζουν περιβαλλοντικής αδειοδότησης διαθέτουν ΑΕΠΟ ή ΠΠΔ σε ισχύ σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία,
iv)δεν έχουν καταλογισθεί παραβάσεις σημαντικής σοβαρότητας σύμφωνα με την απόφαση Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ ΓΔΣΕΕ/16675/165/2022 (Β' 776) την τελευταία διετία ή, εφό-σον έχουν καταλογισθεί παραβάσεις σημαντικής σοβαρότητας, έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες ενέργειες για την άρση τους σύμφωνα με το πλάνο διορθωτικών ενεργειών,
δ. του κριτηρίου (ε) της παρ. 1.2 του άρθρου 4, με την:
i)παρακολούθηση του ποσοστού ανακύκλωσης (ανακυκλούμενα υλικά και βιοαπόβλητα) σε σχέση με τους στόχους και σε σχέση με το βαθμό υλοποίησης των υποδομών αρμοδιότητας Φο.Δ.Σ.Α.,
ii)παρακολούθηση του ποσοστού χωριστής συλλογής βιοαποβλήτων σε σχέση με στόχους.
ii) παρακολούθηση του ποσοστού ταφής αποβλήτων σε σχέση με στόχους,
iv)υπολειπόμενος χρόνος ζωής ΧΥΤ,
v)παρακολούθηση αποβλήτων που παράγονται ανά άτομο,
vi)παρακολούθηση αποβλήτων που ανακυκλώνονται ανά άτομο,
vii)παρακολούθηση κόστους διαχείρισης αποβλήτων ανά τόνο για (α) σύνολο αποβλήτων, (β) ανακυκλούμενων αποβλήτων, (γ) βιοαποβλήτων, (δ) σύμμεικτων αποβλήτων και (ε) αποβλήτων που οδηγούνται σε ταφή.
Αναφορικά με την επίτευξη των στόχων λαμβάνεται υπόψη και ο βαθμός υλοποίησης των υποδομών αρμοδιότητας Φο.Δ.Σ.Α.,
ε. του κριτηρίου (α) της παρ. 2.2 του άρθρου 4 εφόσον έχουν υποβληθεί τα έντυπα του Παραρτήματος Ι του ν. 4001/2001,
στ. του κριτηρίου (β) της παρ. 2.2 του άρθρου 4 εφόσον ο ετήσιος ισολογισμός του φορέα σύμφωνα με τα ισχύοντα λογιστικά πρότυπα, είναι θετικός και σε κάθε περίπτωση να καλύπτει το κόστος αποκατάστασης και μεταφροντίδας των υποδομών του. Σε περίπτωση που ο ισολογισμός του φορέα είναι αρνητικός θα πρέπει να προσκομιστεί έκθεση συμμόρφωσης από τον φορέα προς την Ρ.Α.Α.Ε.Υ.
ζ. του κριτηρίου (γ) της παρ. 2.2 του άρθρου 4 εφόσον τεκμαίρεται η πλήρης ανάκτηση του τέλους ταφής.
2.Για τη διαπίστωση των ελάχιστων απαιτούμενων κριτηρίων της διαχειριστικής επάρκειας των Φ.Ο.Δ.Σ.Α. και των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, λαμβάνονται υποχρεωτικά υπόψη οι δείκτες του Παραρτήματος Ι και του Παραρτήματος ΙΙΙ αντίστοιχα του ν. 4001/2011.
3.Η πλήρωση των κριτηρίων μπορεί να επιτευχθεί και στο πλαίσια διαδημοτικών συνεργασιών, σύναψης προγραμματικών συμβάσεων, σύστασης δομών υποστήριξης καθώς και με κάθε πρόσφορο μέτρο, προς ενίσχυση της διαχειριστικής ικανότητας.
Άρθρο 6
Παράρτημα
Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας το Παράρτημα Ι που ακολουθεί.
Παράρτημα Ι
Κριτήριο ελάχιστων απαιτήσεων στελέχωσης Φο.Δ.Σ.Α.
Ένας (1) Γενικός Διευθυντής (ΠΕ)
Διοικητικές υπηρεσίες
Ένας (1) Προϊστάμενος Διοικητικών Υπηρεσιών (ΠΕ)
Ένα (1) στέλεχος στις διοικητικές υπηρεσίες (ΠΕ ή ΤΕ)
Οικονομικές υπηρεσίες
Ένας (1) Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών (ΠΕ)
Ένα (1) στέλεχος στις οικονομικής υπηρεσίας (ΠΕ ή ΤΕ)
Τεχνικές υπηρεσίες
Ένας (1) Προϊστάμενος Τεχνικών Υπηρεσιών (ΠΕ Μηχανικός, ή ΠΕ Περιβάλλοντος)
Ένα (1) στέλεχος ΠΕ Πολιτικός Μηχανικός
Ένα (1) στέλεχος ΠΕ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
Ένα (1) στέλεχος (ΠΕ ή ΤΕ Μηχανικός ή ΠΕ Περιβάλλοντος)
Ένα (1) στέλεχος ΠΕ ή ΤΕ Μηχανικός για την επίβλεψη λειτουργίας των εγκαταστάσεων.
Ένας (1) ΠΕ Μηχανικός ή ΠΕ Περιβάλλοντος, με ευθύνη την προώθηση της ανακύκλωσης και της διαλογής στην πηγή και τη συνεργασία με τα ΣΕΔ.
Άρθρο 7
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 16 Μαΐου 2023
Κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΣΔΥΥ/53924/460/2023 - ΦΕΚ 3309/Β/18-5-2023
Θέσπιση κριτηρίων αξιολόγησης της διαχειριστικής ικανότητας των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.) καθώς και των ελαχίστων επιπέδων πλήρωσης αυτών σε εφαρμογή του άρθρου 12Β του ν. 4001/2001.