x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 17252/1992 - ΦΕΚ 395/Β/19-6-1992

Καθορισμός δεικτών και ανωτάτων επιτρεπομένων ορίων θορύβου που προέρχεται από την κυκλοφορία σε οδικά και συγκοινωνιακά έργα.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΔΗΜ. ΕΡΓΩΝ
Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
1. Των άρθρων 2, 3, 4, 5 και 14 του Ν. 1650/1986 «Για την προστασία του Περιβάλλοντος» (ΦΕΚ 160/Α/1986).
2. Της ΚΥΑ 69269/5387/1990 «Κατάταξη έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες περιεχόμενο ΜΠΕ σύμφωνα με το Ν. 1650/1986» ΦΕΚ 678/Β/1990.
3. Των άρθρων 1, 3 και 8 της Κ.Υ.Α. 1220/13/1979 «Περί καθορισμού επιτρεπομένων ορίων θορύβων προκαλουμένων υπό των αυτοκινήτων, οχημάτων, μοτοσυκλεττών και μοτοποδηλάτων και τρόπου μετρήσεων αυτών» (ΦΕΚ 75/Β/1979).
4. Της υπ’ αριθ. 32764/734/80 Κ.Υ.Α. «Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως της με αριθ. 1220/13/1979 Κοινής Υπ. Απόφασης περί καθοριμού επιτρεπομένων ορίων θορύβου, προκαλουμένου υπό των αυτοκινήτων, οχημάτων, μοτοσυκλεττών και μοτοποδηλάτων και τρόπου μετρήσεως αυτού» (ΦΕΚ 1093/Β/1980).
5. Της υπ’ αριθ. 3046/34 Απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων «Κτηριοδομικός Κανονισμός» (ΦΕΚ 59/Δ/1989), και
6. Την ανάγκη περιορισμού της ηχορύπανσης από το κυκλοφοριακό θόρυβο που προέρχεται από τα οδικά και συγκοινωνιακά έργα, και προστασίας των αστικών περιοχών και οικισμών της Χώρας, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Σκοπός

Με αυτή την Υπουργική Απόφαση αποσκοπείται αφενός μεν η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 14 του Ν. 1650/1986 αφετέρου δε ο καθορισμός περιβαλλοντικών όρων κυκλοφοριακού θορύβου από την κατασκευή και λειτουργία αυτοκινητοδρόμων οδών ταχείας κυκλοφορίας και λοιπών οδών όπως αυτοί ορίζονται στο Κεφ. Β/άρθρο 4/Α κατηγορία (Ομάδας 1 και 2) της Κ.Υ.Α. 69269/5387/ΦΕΚ Β/678/1990 και πιο συγκεκριμένα:
α) ο καθορισμός των πλέον αντιπροσωπευτικών δεικτών κυκλοφοριακού θορύβου γα την ποσοτική και ποιοτική του αξιολόγηση.
β) ο καθορισμός των ανωτάτων οριακών τιμών των παραπάνω δεικτών και,
γ) τα γεωγραφικά όρια εκατέρωθεν των οδικών και συγκοινωνιακών έργων, εντός των οποίων θα εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρούσας απόφασης.
έτσι ώστε να καθίσταται ευχερέστερη και πλέον αποτελεσματική η προσπάθεια για την αποτροπή της ηχορρύπανσης και της γενικότερης υποβάθμισης του ακουστικού περιβάλλοντος από την οδική κυκλοφορία με την υιοθέτηση επαρκών μέτρων αντιρρύπανσης μέσα από την σύνταξη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), Α' κατηγορίας.

Άρθρο 2
Πεδίο Εφαρμογής

Η απόφαση αυτή αφορά όλους τους νέους αυτοκινητοδρόμους και τις προς βελτίωση υφισταμένων τμημάτων πραγματοποιούμενες νέες χαράξεις καθώς και τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας (ΚΥΑ) 69269/5387/1990) μαζί με τις συνοδές τους εγκαταστάσεις και μόνο για τα τμήματά τους εκείνα που ευρίσκονται σε απόσταση μικρότερη ή ίση των 200 μ. από το κοντινότερο όριο εγκεκριμένου Σχεδίου Πόλης, της απόστασης μετρουμένης από το άκρο του καταστρώματος του οδικού άξονα ή εγκατάστασης.
Στην κατηγορία των οδικών και συγκοινωνιακών έργων για τα οποίοι απαιτείται θεσμοθέτηση ανωτάτου ορίου κυκλοφοριακού θορύβου εμπίπτουν επιπλέον και οι νέοι ή βελτιούμενοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, άξονες του εθνικού οδικού δικτύου, και του επαρχιακού δικτύου, οι κύριοι αστικοί άξονες, κλπ. (Κατηγορία Α' Ομάδα I & II της ΚΥΑ, 69269/5387), τηρουμένου και πάλι του περιορισμού λόγω απόστασης' όπως περιγράφεται στην προηγούμενη παράγραφο.

Άρθρο 3
Δείκτες κυκλοφοριακού θορύβου

Ως δείκτης Κυκλοφοριακού Θορύβου για την ποσοτική και ποιοτική εκτίμηση του θορύβου που προέρχεται από τα οδικά και συγκοινωνιακά έργα και τις συνοδές τους εκγαταστάσεις, όπως περιγράφονται στο άρθρο 2 της παρούσας Απόφασης, καθορίζεται είτε
α) Η Ισοδύναμη Συνεχής Στάθμη Θορύβου Leq (Equivalent Continuous Sound Level), που εκφράζει την σταθερή εκείνη στάθμη θορύβου, η οποία σε ορισμένη χρονική περίοδο, έχει το ίδιο ενεργειακό περιεχόμενο με αυτό του πραγματικού θορύβου, σταθερού ή μεταβαλλόμενου, κατά την ίδια χρονική περίοδο που για τους σκοπούς της παρούσης Απόφασης ορίζεται από 08.00 έως 20.00 ωρ. και κατά συνέπεια ο δείκτης καθορίζεται ως Leq (8-20 ωρ.), είτε
β) ο Δείκτης L10 (18 ώρες) που είναι η αριθμητική μέση τιμή των 18 ξεχωριστών ωριαίων τιμών του L10 (από 6.00-24.00), δηλαδή της στάθμης η οποία υπερβαίνεται κατά το 10% της αντίστοιχης χρονικής περιόδου μέτρησης.
Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις το μετρούμενο μέγεθος είναι η Α - σταθμισμένη στάθμη ηχητικής πίεσης η οποία εκφράζεται σε Decibel a ή εν συντομία σε dB(A).

Άρθρο 4
Όρια δεικτών κυκλοφοριακού θορύβου

Ως ανώτατα επιτρεπόμενα όρια των ανωτέρω περιγραφομένων δεικτών κυκλοφοριακού θορύβου καθορίζονται τα ακόλουθα: α) Για τον δείκτη Leq (8-20 ωρ.) τα 67 dB(A) και β) Για τον δείκτη L10 (18 ωρ.) τα 70 dB(A) μετρούμενο σε απόσταση 2,0 μ. από την πρόσοψη των πλησιεστέρων, προς το οδικό έργο (ή/και της συνοδές του εγκαταστάσεις), κτηρίων της πολεοδομικής ενότητας, σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας Απόφασης.
2. Σε περιπτώσεις, όπου απαιτείται ειδική ακουστική προστασία, όπως σχολικά συγκροτήματα, νοσοκομεία, χώροι πολιτιστικών και κοινωνικών εκδηλώσεων (π.χ. θέατρα, αίθουσες συνεδρίων κλπ.), κοινωφελή ιδρύματα, γηροκομεία, οίκοι τυφλών κλπ., τα παραπάνω ανώτατα επιτρεπόμενα όρια και κατά συνέπεια οι κατά περίπτωση περιβαλλοντικοί όροι που πρέπει να εγκριθούν σύμφωνα με την ΚΥΑ 69269/5387/ ΦΕΚ Β/678/25.10.1990 δύνανται να μειώνονται κατά 5-10 dB(A), εντός του πεδίου εφαρμογής του άρθρου 2 της παρούσας Υ. Απόφασης μετά από σχετική απόφαση του Γενικού Δ/ντού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, που θα εκδίδεται κατά περίπτωση.

Άρθρο 5
Η παρούσα ισχύει από της δημοσιεύσεώς της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 20 Μαΐου 1992
 

Τελευταία ενημέρωση
Έχει διαβαστεί 4562 φορές