Δυνατότητα Προκαταβολής για επιχορήγηση ζημιών και στους μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες
Με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή προβλέπεται παροχή προκαταβολής έναντι του συνολικού ποσού επιχορήγησης ζημιών, σε φυσικά πρόσωπα που δεν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.
Με το άρθρο 135 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στη Βουλή, συμπληρώνεται η διάταξη για την επιχορήγηση μη κατά κύριο επάγγελμα αγροτών με την προσθήκη της δυνατότητας χορήγησης προκαταβολής έναντι του συνολικού ποσού της επιχορήγησης, κατ' ανάλογη εφαρμογή της αντίστοιχης ρύθμισης που προβλέπεται ήδη για τους κατ' επάγγελμα αγρότες στο άρθρο 12Β του ν. 4797/2021 ώστε να διασφαλισθεί ή ίση μεταχείριση των δύο κατηγοριών δικαιούχων.
Προτεινόμενες διατάξεις
Άρθρο 135
Επιχορήγηση μη κατά κύριο επάγγελμα αγροτών - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 12 ν. 4797/2021
1.Στην παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4797/2021 (Α'66) προστίθεται δεύτερο εδάφιο και το άρθρο 12 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 12
Επιχορήγηση αγροτών
1.Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου παρατηρούνται σημαντικές και εκτεταμένες ζημίες σε αριθμό πληγεισών αγροτικών εκμεταλλεύσεων ή σε μέγεθος καταστροφής, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δύναται να παρέχεται επιχορήγηση ποσοστού που δεν ξεπερνά το πενήντα τοις εκατό (50%) της επιχορήγησης που καθορίζεται με την απόφαση της παρ. 5 του άρθρου 7, σε φυσικά πρόσωπα που δεν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, όπως αυτοί ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία, αλλά κατέχουν αγροτικές εκμεταλλεύσεις, τηρουμένων των λοιπών όρων και προϋποθέσεων των άρθρων 4 και 7.
2.Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου παρατηρούνται σημαντικές και εκτεταμένες ζημίες σε αριθμό πληγεισών αγροτικών εκμεταλλεύσεων ή σε μέγεθος καταστροφής, σε φυτικά μέσα παραγωγής, όπως δενδρώδεις καλλιέργειες ή αμπέλια, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δύναται να παρέχεται επιχορήγηση ποσοστού που δεν ξεπερνά το πενήντα τοις εκατό (50%) της επιχορήγησης που καθορίζεται με την απόφαση της παρ. 12 του άρθρου 12Β, σε φυσικά πρόσωπα που δεν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, όπως αυτοί ορίζονται στη νομοθεσία, αλλά κατέχουν αγροτικές εκμεταλλεύσεις, τηρουμένων των λοιπών όρων, προϋποθέσεων και διαδικασιών των άρθρων 4 και 12Β. Για τις περιπτώσεις του πρώτου εδαφίου δύναται να παρέχεται προκαταβολή έναντι του συνολικού ποσού της επιχορήγησης, μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων, τηρουμένων των λοιπών όρων, προϋποθέσεων και διαδικασιών των άρθρου 4 και των παρ. 6 έως 9 του άρθρου 12Β.
3.Οι κάτοχοι των αγροτικών εκμεταλλεύσεων έχουν υποχρέωση να υποβάλουν τη δήλωση ενιαίας ενίσχυσης στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Ελέγχου και να έχουν εκπληρώσει την υποχρέωση καταβολής της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων, με την επιφύλαξη των εξαιρέσεων από την υποχρεωτική ασφάλιση του ΕΛ.ΓΑ. του άρθρου 4 του ν. 3877/2010.»
2.Η παρούσα ισχύει από την 1η.5.2021.
Άρθρο 136
Διαδικασία επιχορήγησης αγροτικών εκμεταλλεύσεων για ζημιές σε φυτικά μέσα παραγωγής - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 12Β ν. 4797/2021
1.Η παρ. 2 του άρθρου 12Β του ν. 4797/2021 (Α'66) τροποποιείται ως προς τον ορισμό των δικαιούχων και διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Δικαιούχοι είναι είτε φυσικά πρόσωπα που είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες είτε νομικά πρόσωπα που κατέχουν αγροτικές εκμεταλλεύσεις, εφόσον έχουν υποβάλει τη δήλωση ενιαίας ενίσχυσης στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Ελέγχου και έχουν εκπληρώσει την υποχρέωση καταβολής της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων.»
1. Η παρούσα ισχύει από την 1η.5.2021.
Άρθρο 137
Ρύθμιση θεμάτων επιχορήγησης για αντιμετώπιση ζημιών από θεομηνίες - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 22 ν. 4797/2021 - Εξουσιοδοτικές διατάξεις
Η παρ. 2 του άρθρου 22 του ν. 4797/2021 (Α' 66) τροποποιείται με τη συμπλήρωση του αντικειμένου της εξουσιοδότησης στο πρώτο και το δεύτερο εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά των επιχειρήσεων και των φορέων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που διαβιβάζονται από την περιφέρεια στη Διεύθυνση Κρατικής Αρωγής της παρ. 3 του άρθρου 7, το ανώτατο ύψος επιχορήγησης που μπορεί να χορηγηθεί ανά δικαιούχο ή ανά κατηγορία δικαιούχων ή ζημιάς, οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις για την κάλυψη της ζημιάς, και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 7. Με την ίδια ή όμοια απόφαση δύναται να εξειδικεύεται περαιτέρω η διαδικασία της επιχορήγησης και να καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την καταβολή της επιχορήγησης σε περίπτωση θανάτου ή συνταξιοδότησης δικαιούχου φυσικού προσώπου, καθώς και στις περιπτώσεις εταιρικού μετασχηματισμού της δικαιούχου επιχείρησης, όπως συγχώνευσης επιχειρήσεων, διάσπασης ή μετατροπής της επιχείρησης σε άλλη μορφή, για τις θεομηνίες από την 1η.6.2020 και εφεξής.»
Διαβάστε επίσης
- Εγκύκλιος ΑΑΔΕ Ε. 2087/2022
- Δημοσιεύθηκε ο Νόμος 4972/2022 για τη λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Πιστοληπτικής Αξιολόγησης
- Νόμος 4972/2022 - ΦΕΚ 181/Α/23-9-2022 (Κωδικοποιημένος)
- Τροπολογία για την μέγιστη ωφέλεια συνεργασιών επιχειρήσεων στο πλαίσιο των φορολογικών κινήτρων του ν. 4935/2022
- Φοιτητικό επίδομα: Αύξηση από τα 1.000 στα 1.500 ευρώ με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή
- Τέλος επιτηδεύματος: Τι προβλέπει η τροπολογία για την απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος
- Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης από το 2023
- Το Εξωϊδρυματικό επίδομα θα εξαιρείται από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις
- Τι αλλάζει στις χρηματικές γονικές παροχές και δωρεές
- Βάρια πρόστιμα για όσους δεν στέλνουν στοιχεία στο MyData
- Κατατέθηκε στη Βουλή Νομοσχέδιο για την σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής Πιστοληπτικής Αξιολόγησης
- ΥΠΟΙΚ: Σε Δημόσια Διαβούλευση το νομοσχέδιο για τη λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Πιστοληπτικής Αξιολόγησης