x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Ευκολότερη η ασφαλιστική ενημερότητα για μεταβίβαση ακινήτου (Τροπολογία)

Για την έκδοση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας και της βεβαίωσης οφειλής ειδικά για τον σκοπό της μεταβίβασης ακινήτων θα λαμβάνονται υπόψη μόνο οι βεβαιωμένες από το ΚΕΑΟ οφειλές.

Με Τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή και στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, τροποποιούνται οι διατάξεις αναφορικά με τη χορήγηση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας κατά τη διαδικασία μεταβίβασης ακινήτων. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι για την έκδοση του αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας και της βεβαίωσης οφειλής που επέχει θέση ασφαλιστικής ενημερότητας, λαμβάνονται υπόψη μόνον οι βεβαιωμένες, κατά τον χρόνο υποβολής του αιτήματος, οφειλές.

Μεταξύ άλλων, με την ίδια τροπολογία:

1.Τροποποιούνται οι διατάξεις αναφορικά με τη διαχείριση προγραμμάτων του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους (Τ.Ε.Β.Α.). Εν προκειμένω,

α. Προβλέπεται ότι το προσωπικό του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.) που υπηρετεί σε οργανικές και προσωποπαγείς θέσεις και στελεχώνει τη Διαχειριστική Αρχή Τ.Ε.Β.Α., μεταφέρεται αυτοδικαίως στον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ο.Π.Ε.Κ.Α.) με τις ίδιες θέσεις ευθύνης και σχέσεις εργασίας, καθώς και τις ίδιες αρμοδιότητες και καθήκοντα.

β. Η Διαχειριστική Αρχή προγραμμάτων Τ.Ε.Β.Α. μεταφέρεται και εντάσσεται οργανωτικά στη δομή του Ο.Π.Ε.Κ.Α., ως νέα διεύθυνση με την επωνυμία Διαχειριστική Αρχή Ο.Π.Ε.Κ.Α., κατά τα ειδικότερα.

2.α. Θεσπίζεται ειδικό φορολογικό και ασφαλιστικό καθεστώς για την αποζημίωση που προβλέπεται για τον Προσωπικό Βοηθό για Άτομα με Αναπηρία.

β. Με κ.υ.α. συστήνονται και συγκροτούνται η Κεντρική Επιτροπή Αξιολόγησης και η Επιτροπή Συντονισμού και Παρακολούθησης ως γνωμοδοτικά και συμβουλευτικά όργανα στο πλαίσιο υλοποίησης του πιλοτικού προγράμματος «Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία», καθορίζονται οι αρμοδιότητες τους, τα επιστημονικά και άλλα προσόντα των μελών τους και η αποζημίωσή τους.

3.α.Επανακαθορίζονται οι προϋποθέσεις χορήγησης του στεγαστικού επιδόματος (1.000 ευρώ) στους προπτυχιακούς φοιτητές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένων και των προπτυχιακών φοιτητών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και προσδιορίζεται η χιλιομετρική έκταση του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

β. Προβλέπεται, επίσης, η χορήγηση, εφεξής σε μόνιμη βάση, του ανωτέρω επιδόματος στους δικαιούχους προπτυχιακούς φοιτητές του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. (Σήμερα, υπάρχει πρόβλεψη χορήγησης του εν λόγω επιδόματος για τους εισαχθέντες στα ανωτέρω Πανεπιστήμια μόνο κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022).

4.Παρατείνεται εκ νέου έως την 31η.12.2022 (έληξε την 31η.3.2022) η ισχύς των παρ. α) και β) του άρθρου 62 του ν. 4872/2021 περί εξαίρεσης από τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4270/2014, αναφορικά με την καταβολή της ειδικής επιχορήγησης, με τη διαδικασία των προκαταβολών, σε νοσοκομεία και λοιπούς φορείς υγείας, για τις αποζημιώσεις του ιατρικού και λοιπού μνημονευόμενου προσωπικού που αφορούν σε εφημερίες και πρόσθετες αμοιβές (υπερωριακή απασχόληση κ.λπ.).

 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης και άλλες διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα»

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

Άρθρο 1

Ασφαλιστική ενημερότητα στη διαδικασία μεταβίβασης ακινήτων - Τροποποίηση άρθρου 25 ν.4611/2019

Στο άρθρο 25 του ν. 4611/2019 (Α' 73), περί αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος, επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις: α) στο πρώτο και στο τρίτο εδάφιο της περ. α) της παρ. 1 διαγράφεται η φράση «από τον ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑΕΠ», β) στην περ. β) διαγράφεται η φράση «από τον ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑΕΠ», γ) στην παρ. 2 αντί της φράσης «χορηγείται από τον ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑΕΠ βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας» τίθεται η φράση «χορηγείται αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας», δ) προστίθεται παρ. 3, και το άρθρο 25 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 25

Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος

1.Ειδικά για τη μεταβίβαση ακινήτου εξ επαχθούς αιτίας ή για τη σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού, ισχύουν οι ακόλουθοι όροι:

α) Αν υπάρχει ρυθμισμένη οφειλή και τηρούνται οι όροι της ρύθμισης χορηγείται αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας, εφόσον η οφειλή είναι διασφαλισμένη σύμφωνα με τους όρους που ορίζει η απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 29. Η οφειλή θεωρείται διασφαλισμένη ιδίως όταν παρέχεται εμπράγματη ασφάλεια σε άλλο ακίνητο κυριότητας του οφειλέτη ή όταν προσκομίζεται εγγυητική επιστολή πιστωτικού ιδρύματος ισόποσης αξίας. Αν η οφειλή δεν είναι διασφαλισμένη, χορηγείται βεβαίωση οφειλής, που υπέχει θέση ασφαλιστικής ενημερότητας, υπό τον όρο της παρακράτησης από το τίμημα ποσού μέχρι του ύφους της οφειλής.

β) Αν υφίσταται οφειλή που δεν είναι ρυθμισμένη, χορηγείται βεβαίωση οφειλής, που υπέχει θέση ασφαλιστικής ενημερότητας προς τον σκοπό της μεταβίβασης, με τον επιπρόσθετο όρο παρακράτησης του ποσού της οφειλής από το τίμημα και απόδοσής του στον οικείο φορέα από τον συμβολαιογράφο,

γ) Στις περιπτώσεις που το τίμημα από τη μεταβίβαση ακινήτου δεν υπολείπεται της αντικειμενικής αξίας αυτού και δεν επαρκεί για την ολοσχερή εξόφληση του αναγραφόμενου ποσού στις Βεβαιώσεις Οφειλής προς τη ΔΟΥ και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, από αυτό ικανοποιούνται συμμέτρως οι απαιτήσεις της Φορολογικής Διοίκησης με τις απαιτήσεις του e-ΕΦΚΑ, μετά την ολοσχερή εξόφληση των φόρων κληρονομιάς, δωρεάς, γονικής παροχής και ΕΝ.Φ.Ι.Α. και τη χορήγηση των πιστοποιητικών του άρθρου 105 του Κώδικα διατάξεων φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια, ο οποίος κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του ν. 2961/2001 (Α' 266) και του άρθρου 54Α του ν. 4174/2013 (Α' 170).

2.Για τη μεταβίβαση ακινήτου λόγω χαριστικής αιτίας, εφόσον υφίσταται οφειλή, ρυθμισμένη ή μη, χορηγείται αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας προς τον σκοπό της μεταβίβασης ή της παραχώρησης, εφόσον υπάρχει ισόποση διασφάλισή της.

3.Για τους σκοπούς εφαρμογής του παρόντος, για την έκδοση του αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας και της βεβαίωσης οφειλής που επέχει θέση ασφαλιστικής ενημερότητας, λαμβάνονται υπόψη μόνον οι βεβαιωμένες, κατά τον χρόνο υποβολής του αιτήματος, οφειλές.».

 

Άρθρο 2

Διαχειριστική Αρχή προγραμμάτων Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους -Τροποποίηση παρ. 4 και 5 άρθρου 32 ν. 4921/2022

1.Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 32 του ν. 4921/2022 (Α' 75) περί διαδοχής του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού και ανάθεσης καθηκόντων διαχειριστικής αρχής του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καταργείται, και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:

«4. Ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ο.Π.Ε.Κ.Α.) αναλαμβάνει, μετά την κατάργηση του Ε.Ι.Ε.Α.Δ., τη διαχείριση των πάσης φύσεως έργων και δράσεων που σχετίζονται με τη διαχείριση προγραμμάτων του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους (ΤΕΒΑ) και του προγράμματος «Στέγαση και Εργασία για τους άστεγους», συνεχίζει όλες τις εκκρεμείς διαδικασίες που σχετίζονται με την ανάθεση και την εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων ως προς τα προγράμματα αυτά και καθίσταται καθολικός διάδοχος ως προς όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις ανωτέρω πράξεις, δράσεις και προγράμματα, καθώς και δικαιούχος των τραπεζικών λογαριασμών για τη χρηματοδότησή τους, και υποκαθίσταται σε κάθε αντίστοιχη συμβατική σχέση, συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή έργου με αντικείμενο την υποστήριξη για τα προγράμματα αυτά. Η διαχείριση των λοιπών έργων, δράσεων και προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή διεθνείς οργανισμούς καθώς και η συνέχιση εκκρεμών διαδικασιών που σχετίζονται με την ανάθεση και την εκτέλεση των συναφών δημοσίων συμβάσεων γίνεται από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Τομέα Απασχόλησης και Κοινωνικής Οικονομίας.

2.Στην περ. β) της παρ. 5 του άρθρου 32 του ν. 4921/2022 περί διαδοχής του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού και ανάθεσης καθηκόντων διαχειριστικής αρχής του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο η φράση «μεταφέρεται αυτοδικαίως στον Ο.Π.Ε.Κ.Α. με τη θέση που κατέχει, την ίδια σχέση εργασίας, στον κλάδο ή ειδικότητα της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας» αντικαθίσταται από τη φράση «μεταφέρεται αυτοδικαίως στον Ο.Π.Ε.Κ.Α. με τις ίδιες θέσεις ευθύνης και σχέσεις εργασίας, καθώς και τις ίδιες αρμοδιότητες και καθήκοντα», β) προστίθεται δεύτερο εδάφιο, και η περ. β) διαμορφώνεται ως εξής:

«β) Το προσωπικό του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. που υπηρετεί σε οργανικές και προσωποπαγείς θέσεις και στελεχώνει τη Διαχειριστική Αρχή του άρθρου 12 της υπό στοιχεία 16905/4347/16.5.2016 απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Β1 1362), καθώς και το προσωπικό που υπηρετεί με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, μεταφέρεται αυτοδικαίως στον Ο.Π.Ε.Κ.Α. με τις ίδιες θέσεις ευθύνης και σχέσεις εργασίας, καθώς και τις ίδιες αρμοδιότητες και καθήκοντα. Η ως άνω Διαχειριστική Αρχή μεταφέρεται και εντάσσεται οργανωτικά στη δομή του Ο.Π.Ε.Κ.Α. ως νέα διεύθυνση με την επωνυμία «Διεύθυνση Διαχείρισης Συγχρηματοδοτούμενων και Εθνικών Προγραμμάτων ΟΠΕΚΑ (Διαχειριστική Αρχή ΟΠΕΚΑ)» η οποία υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Οικονομικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Ο.Π.Ε.Κ.Α., διατηρώντας τη διάρθρωση σε Μονάδες και τις αρμοδιότητες της διαχειριστικής αρχής που προβλέπονται στο άρθρο 12 της υπό στοιχεία 16905/4347/16.5.2016 απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.».

3.Η παρ. 7 του άρθρου 79 του ν. 4921/2022 περί των εξουσιοδοτικών διατάξεων, τροποποιείται με την προσθήκη στο αντικείμενο της εξουσιοδοτικής διάταξης και των ζητημάτων της παρ. 5 του άρθρου 32, και η παρ. 7 διαμορφώνεται εξής:

«7. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή των παρ. 4 και 5 του άρθρου 32.».

 

Άρθρο 3

Υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος «Προσωπικός Βοηθός για άτομα με αναπηρία» - Τροποποίηση άρθρων 37 και 39 ν. 4837/2021

1.Στην παρ. 3 του άρθρου 37 του ν. 4837/2021 (Α' 178) περί υλοποίησης της πιλοτικής εφαρμογής της υπηρεσίας «Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία», επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο αντί της λέξης «αμοιβή» τίθεται η λέξη «αποζημίωση», β) προστίθεται δεύτερο εδάφιο και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:

«3. Η αποζημίωση του Προσωπικού Βοηθού για την παροχή της σχετικής υπηρεσίας καταβάλλεται από τον Ο.Π.Ε.Κ.Α.. Η αποζημίωση αυτή, όταν ο Αποδέκτης ή ο Εκπρόσωπός του συμβάλλεται απευθείας με Προσωπικό Βοηθό, δεν κατάσχεται εις χείρας του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα νομικά πρόσωπα των Ο.Τ. Α. α' και β' βαθμού, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.».

2.Στην παρ. 1 του άρθρου 39 του ν. 4837/2021 περί των εξουσιοδοτικών διατάξεων επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις: α) τροποποιείται το πρώτο εδάφιο με τη διεύρυνση του αντικειμένου της εξουσιοδοτικής διάταξης, β) το δεύτερο εδάφιο τροποποιείται ως προς την αρμοδιότητα συγκρότησης των ειδικών επιτροπών αξιολόγησης, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Οικονομικών και Υγείας, συστήνονται και συγκροτούνται η Κεντρική Επιτροπή Αξιολόγησης και η Επιτροπή Συντονισμού και Παρακολούθησης ως γνωμοδοτικά και συμβουλευτικά όργανα στο πλαίσιο υλοποίησης του πιλοτικού προγράμματος, καθορίζονται οι αρμοδιότητές τους, τα επιστημονικά και άλλα προσόντα των μελών τους και η αποζημίωσή τους, καθορίζονται τα επιστημονικά και άλλα προσόντα των μελών των ειδικών επιτροπών αξιολόγησης της παρ. 3 του άρθρου 36, καθώς και η διαδικασία κατάρτισης και τήρησης ειδικών καταλόγων και η εγγραφή των μελών των ειδικών επιτροπών αξιολόγησης σε αυτούς, η διαδικασία συγκρότησης των ειδικών επιτροπών από τους εγγεγραμμένους στους ειδικούς καταλόγους, η επιμόρφωσή τους, καθώς και η αποζημίωσή τους, και ρυθμίζεται κάθε άλλο ειδικότερο, τεχνικό και λεπτομερειακό θέμα για τη λειτουργία τους. Οι ειδικές επιτροπές αξιολόγησης συγκροτούνται με απόφαση του φορέα υλοποίησης της πιλοτικής εφαρμογής της υπηρεσίας, ο οποίος ορίζεται με την απόφαση του προηγούμενου εδαφίου.».

 

Άρθρο 4

Στεγαστικό επίδομα προπτυχιακών φοιτητών -Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 10 ν. 3220/2004

Το δεύτερο εδάφιο της περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 3220/2004 (Α' 15), περί των προϋποθέσεων χορήγησης του στεγαστικού επιδόματος φοιτητών, τροποποιείται, ως προς τον καθορισμό της έκτασης του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος αυτού αθροιστικώς είναι οι εξής: α) Ο φοιτητής ή ο καταρτιζόμενος των δημόσιων Ι.Ε.Κ. να διαμένει σε μισθωμένη οικία λόγω των σπουδών του, σε πόλη άλλη της κύριας κατοικίας του στην οποία οι γονείς του ή ο ίδιος δεν έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία άλλης κατοικίας. Το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης θεωρείται ως μια πόλη συμπεριλαμβανομένων και των πόλεων ή περιοχών, που απέχουν από το κέντρο της Θεσσαλονίκης λιγότερο από είκοσι (20) χιλιόμετρα. Επίσης, θεωρείται ως μία πόλη η Περιφέρεια Αττικής, πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων, καθώς και των πόλεων ή περιοχών που απέχουν από το κέντρο της Αθήνας περισσότερο από σαράντα (40) χιλιόμετρα, οι οποίες θεωρούνται ως αυτοτελείς πόλεις, β) Να αποδεικνύεται η φοίτησή τους με πιστοποιητικό της σχολής ή τμήματος, στο οποίο βεβαιώνεται ότι ο φοιτητής είχε επιτυχία στις εξετάσεις τουλάχιστον στα μισά του συνολικού αριθμού των μαθημάτων του, που προβλέπεται στο ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών του προηγούμενου έτους ή των αντίστοιχων δύο εξαμήνων, εκτός του πρώτου έτους για το οποίο απαιτείται μόνο πιστοποιητικό εγγραφής. Οι καταρτιζόμενοι των δημόσιων Ι.Ε.Κ. απαιτείται να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τη φοίτηση στα δύο (2) εξάμηνα του έτους κατάρτισης, εκτός από το πρώτο έτος για το οποίο απαιτείται μόνο βεβαίωση φοίτησης.

γ) Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου έτους να μην υπερβαίνει τα τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ προσαυξανόμενο κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για κάθε προστατευόμενο παιδί πέραν του ενός. Ως ετήσιο οικογενειακό εισόδημα θεωρείται το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογούμενου, της συζύγου του και των ανήλικων τέκνων του, από κάθε πηγή. Η εν λόγω εισοδηματική ενίσχυση δεν λαμβάνεται υπόφη για τον προσδιορισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος με βάση το οποίο χορηγείται.

δ) Οι γονείς του φοιτητή ή του καταρτιζόμενου των δημόσιων Ι.Ε.Κ. ή ο ίδιος να μην είναι κύριοι ή επι-καρπωτές κατοικιών (ιδιοχρησιμοποιουμένων ή εκμισθωμένων) που υπερβαίνουν τα διακόσια (200) τ.μ., με εξαίρεση κατοικίες ή διαμερίσματα που βρίσκονται σε δήμο ή δημοτική ενότητα ή δημοτική κοινότητα με πληθυσμό λιγότερο των τριών χιλιάδων (3.000) κατοίκων, σύμφωνα με τον ν. 3852/2010 (Α1 87).».

 

Άρθρο 5

Στεγαστικό επίδομα προπτυχιακών φοιτητών Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Πανεπιστημίου Αιγαίου και Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας - Προσθήκη στην παρ. 2.Α άρθρου 10 ν. 3220/2004

Στην παρ. 2.Α του άρθρου 10 του ν. 3220/2004 (Α' 15), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) το εισαγωγικό εδάφιο τροποποιείται, ώστε η ρύθμιση να μην εφαρμόζεται μόνο κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 αλλά και εφεξής, β) το δεύτερο εδάφιο της περ. α) τροποποιείται, ως προς τον καθορισμό της έκτασης του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, γ) στο τέλος της παρ. 2.Α. προστίθεται εδάφιο και η παρ. 2.Α. διαμορφώνεται ως εξής:

«2.Α. Κατ' εξαίρεση, στους προπτυχιακούς φοιτητές που εισάγονται και εγγράφονται κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας το ετήσιο στεγαστικό επίδομα της παρ. 1 χορηγείται εφόσον συντρέχουν, σωρευτικά, οι εξής προϋποθέσεις:

α) Ο φοιτητής διαμένει σε μισθωμένη οικία λόγω των σπουδών του, σε πόλη άλλη της κύριας κατοικίας του, στην οποία οι γονείς του ή ο ίδιος δεν έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία άλλης κατοικίας. Το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης θεωρείται ως μια πόλη συ μπεριλαμβανομένων και των πόλεων ή περιοχών, που απέχουν από το κέντρο της Θεσσαλονίκης λιγότερο από είκοσι (20) χιλιόμετρα. Επίσης, θεωρείται ως μία πόλη η Περιφέρεια Αττικής, πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων, καθώς και των πόλεων ή περιοχών, που απέχουν από το κέντρο της Αθήνας περισσότερο από σαράντα (40) χιλιόμετρα, οι οποίες θεωρούνται ως αυτοτελείς πόλεις.

β) Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου έτους δεν υπερβαίνει τις σαράντα χιλιάδες (40.000) ευρώ, προσαυξανόμενο κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για κάθε προστατευόμενο παιδί πέραν του ενός. Ως ετήσιο οικογενειακό εισόδημα θεωρείται το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογούμενου, της συζύγου του και των ανήλικων τέκνων του, από κάθε πηγή. Η εν λόγω εισοδηματική ενίσχυση δεν λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος με βάση το οποίο χορηγείται.

γ) Οι γονείς του φοιτητή ή ο ίδιος δεν είναι κύριοι ή επικαρπωτές κατοικιών (ιδιοχρησιμοποιουμένων ή εκμισθωμένων) που υπερβαίνουν τα διακόσια (200) τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.), με εξαίρεση κατοικίες ή διαμερίσματα που βρίσκονται σε δήμο ή δημοτική ενότητα ή δημοτική κοινότητα με πληθυσμό λιγότερο των τριών χιλιάδων (3.000) κατοίκων, σύμφωνα με τον ν. 3852/2010 (Α1 87).

Για την χορήγηση της παρούσας η δαπάνη πρέπει να βρίσκεται εντός των πλαισίων του εκάστοτε ισχύοντος Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής.».

 

Άρθρο 6

Παράταση ρύθμισης για τη διαδικασία καταβολής εφημεριών ιατρών και πρόσθετων αμοιβών λοιπού προσωπικού νοσοκομείων, ΔΥΠΕ, ΕΚΑΒ και των αποζημιώσεων του προσωπικού που απασχολείται στα εμβολιαστικά κέντρα του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού COVID-19 και του προσωπικού Κινητών Ομάδων Υγείας και Κέντρων Υγείας κατά του κορωνοϊού COVID-19

Η ισχύς των παρ. α) και β) του άρθρου 62 του ν. 4872/2021 (Α' 247), περί της εξαίρεσης από την παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4270/2014 (Α' 143) των ρυθμίσεων για τη διαδικασία καταβολής εφημεριών ιατρών και πρόσθετων αμοιβών λοιπού προσωπικού νοσοκομείων, ΔΥΠΕ, ΕΚΑΒ και των αποζημιώσεων του προσωπικού που απασχολείται στα εμβολιαστικά κέντρα του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού COVID-19 και του προσωπικού Κινητών Ομάδων Υγείας και Κέντρων Υγείας κατά του κορωνοϊού COVID-19, παρατείνεται από τη λήξη της μέχρι την 31η.12.2022.

 

Κατεβάστε εδώ την Τροπολογία

 

 

Google news
Ακολουθήστε το e-nomothesia.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα Νομοθετικά νέα.

 

 

Έχει διαβαστεί 2498 φορές

Τελευταία Νέα