Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα
Μεταξύ άλλων εισάγονται και ρυθμίσεις που αφορούν στη λειτουργία των αρχών που ασκούν αρμοδιότητες σχετικά με την ασφάλεια των μεταφορών
Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών».
Αντικείμενο του νομοσχεδίου είναι:
α) Η αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα μέσω της απορρόφησης της θυγατρικής εταιρείας με την επωνυμία «ΕΡΓΑ ΟΣΕ Ανώνυμη Εταιρεία» από τη μητρική εταιρεία της με την επωνυμία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία», της ενοποίησης στοιχείων ενεργητικού και παθητικού και των δραστηριοτήτων των συγχωνευόμενων εταιρειών σε μία ενοποιημένη οντότητα.
β) Η μεταφορά της δραστηριότητας διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού από την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΓΑΙΑΟΣΕ Ανώνυμη Εταιρεία Αστικών Ακινήτων, Κτηματικών, Οικοδομικών, Τουριστικών και Συναφών Επιχειρήσεων» (εφεξής ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.) στην απορροφώσα εταιρεία.
Επίσης, προβλέπεται η ενίσχυση σειράς φορέων με αρμοδιότητα επί των μεταφορών.
Ειδικότερα:
α) Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ.) ενισχύεται με επιπλέον προσωπικό.
β) Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.), ενισχύεται με επιπλέον προσωπικό και βελτιώνονται οι διαδικασίες στελέχωσής της.
γ) Ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.) ενισχύεται με επιπλέον προσωπικό και πόρους.
Αναλυτικότερα με το υπόψη σχέδιο νόμου προβλέπονται τα ακόλουθα:
ΜΕΡΟΣ Α'
1.Επέρχεται αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα μέσω της απορρόφησης της θυγατρικής εταιρείας «ΕΡΓΑ ΟΣΕ Ανώνυμη Εταιρεία» (εφεξής ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.) από τη μητρική της εταιρεία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία» (εφεξής ΟΣΕ Α.Ε.) και μεταφέρεται η δραστηριότητα διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού από την εταιρεία «ΓΑΙΑΟΣΕ Ανώνυμη Εταιρεία Αστικών Ακινήτων, Κτηματικών, Οικοδομικών, Τουριστικών και Συναφών Επιχειρήσεων» (εφεξής ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.) στην απορροφώσα εταιρεία. Ειδικότερα:
α. Συγχωνεύεται με την εταιρεία «ΟΣΕ Α.Ε.» η εταιρεία «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.», μέσω της απορρόφησής της, σύμφωνα με τον ν. 4601/2019 και το Μέρος Δ’ του ν. 5162/2024, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.
β. Η κατά τα ανωτέρω συγχώνευση καθώς και η τυχόν προκύπτουσα από τη συγχώνευση υπεραξία, απαλλάσσεται, κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη, από οποιονδήποτε φόρο ή τέλος υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων.(άρθρα 1 -3)
2.Μετονομάζεται, με τη συντέλεση της συγχώνευσης, η «ΟΣΕ Α.Ε.» σε «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.» και ο εταιρικός σκοπός της διευρύνεται προκειμένου να περιλαμβάνει τις δραστηριότητες της απορροφώμενης εταιρείας.(άρθρο 4)
3.Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την έγκριση μεταβατικού οργανογράμματος για τη λειτουργία της εταιρείας «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.», έως και την κατάρτιση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 4972/2022.(άρθρο 5)
4.Ορίζεται ότι, συνεπεία της συγχώνευσης:
α. υποκαθίσταται αυτοδικαίως η εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.» στη θέση της απορροφώμενης εταιρείας «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.» σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από συμβάσεις έργων, μελετών, υπηρεσιών και προμηθειών, στις διακηρύξεις, προκηρύξεις ή προσκλήσεις για την ανάθεση των ανωτέρω δημοσίων συμβάσεων, σε εγγυητικές επιστολές που έχουν εκδοθεί, καθώς και ως δικαιούχος κονδυλίων που προέρχονται από τον προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
β. μεταφέρεται στην απορροφώσα εταιρεία το πάσης φύσεως προσωπικό, που υπηρετεί σταπορροφώμενη εταιρεία και αναγνωρίζεται ο χρόνος υπηρεσίας του για τη βαθμολογική και τη μισθολογική εξέλιξή του,
γ. μεταβιβάζεται σταπορροφώσα εταιρεία το σύνολο των υφιστάμενων δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που είχε η απορροφώμενη εταιρεία «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.» από τις συμβάσεις και τις σχέσεις εργασίας με το προσωπικό της,
δ. το προσωπικό της απορροφώμενης εταιρείας «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.», που κατέχει θέσεις ευθύνης, τοποθετείται στην απορροφώσα εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.» σε αντίστοιχη θέση, εφόσον υφίσταται. (άρθρα 6, 7)
5.Αποσαφηνίζεται ότι, για την απορροφώσα εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.», εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν για τις εταιρείες ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας της, η οποία, μεταξύ άλλων:
-λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος και διέπεται από τις διατάξεις των ανωνύμων εταιρειών, των οποίων το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει κατά απόλυτη πλειοψηφία στο Ελληνικό Δημόσιο (άρθρο 40 ν.4974/2022),
-δύναται να προσλαμβάνει το κατά την κρίση της αναγκαίο για τη διεξαγωγή των εργασιών της προσωπικό, να αναθέτει καθήκοντα συμβούλων σε ημεδαπά ή αλλοδαπά, φυσικά ή νομικά πρόσωπα (παρ. 2 άρθρου 43 ν.4974/2022),
-συνάπτει σύμβαση με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών της εταιρείας, που αφορούν υπηρεσίες γενικού οικονομικού συμφέροντος (άρθρο 48 ν.4974/2022),
-ασκεί καθήκοντα διαχειριστή της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής (infrastructure manager) και ορίζεται ως διαχειριστής έργων για τα έργα τα οποία εκτελούνται στο δίκτυο υπό κατασκευή (“construction manager”),
-υποβάλει προτάσεις για την έγκριση της κατασκευής νέων γραμμών ή δικτύων υποδομής (παρ. 2 άρθρου 3 ν. 2671/1998), της ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων (παρ. 3 άρθρου 7 ν. 2671/1998) καθώς και για τον καθορισμό του ύψους των επενδύσεων και της χρηματοδότησης αυτών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) (άρθρο 4 του ν. 3891/2010),
-απαλλάσσεται από τέλη, φόρους, εισφορές, δικαιώματα και κρατήσεις,(παρ.17 άρθρου 5 ν. 2229/1994).(άρθρο 8)
6.α. Περιέρχεται, μετά από τη συντέλεση της ως άνω συγχώνευσης, στην εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.» η δραστηριότητα διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, που έχει ανατεθεί στην εταιρεία «ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.».
β. Ανατίθεται σε οργανικές μονάδες της εταιρείας «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.», με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, η παρακολούθηση της δραστηριότητας διαχείρισης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού και η εταιρεία συντάσσει και δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται διακριτές καταστάσεις αποτελεσμάτων χρήσης και ισολογισμοί για τη δραστηριότητα διαχείρισης της υποδομής και τη δραστηριότητα διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.
γ. Απαλλάσσονται από κάθε φόρο και τέλος τα έσοδα της εταιρείας από τη διαχείριση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, με την επιφύλαξη του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν.5144/2024), και τηρούνται σε ειδικό αφορολόγητο αποθεματικό, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.
Στην ανωτέρω εταιρεία περιέρχεται αυτοδικαίως το ειδικό αποθεματικό υποχρεώσεων της εταιρείας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. προς το Ελληνικό Δημόσιο, υπεισέρχεται δε αυτοδικαίως στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις της εταιρείας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. ως διαχειρίστριας σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού και στις οικείες συμβάσεις στις οποίες έχει συμβληθεί υπό την ιδιότητα αυτή.
δ. Δεν υπόκεινται, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, σε οποιονδήποτε φόρο συναλλαγής ή εισοδήματος ή άλλης φύσεως, τέλος ή δικαίωμα υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου, που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, η περιέλευση στοιχείων ενεργητικού και παθητικού της εταιρείας «ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.» προς τεταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.», καθώς και η υπεισέλευση της εταιρείας «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.» στις έννομες σχέσεις της εταιρείας «ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.». (άρθρο 9)
7.α. Παρέχονται οι απαιτούμενες νομοθετικές εξουσιοδοτήσεις για την εφαρμογή των προαναφερόμενων ρυθμίσεων όσον αφορά στους όρους, στη διαδικασία και στο χρόνο περιέλευσης της διαχείρισης, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη μεταφορά της δραστηριότητας διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού από την εταιρεία «ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.» προς την εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.» κ.λπ.
β. Παρατίθενται τελικές, καταργούμενες και μεταβατικής ισχύος διατάξεις και μεταξύ άλλων:
-παύουν αυτοδικαίως από την έναρξη ισχύος του υπόψη σχεδίου νόμου εκκρεμείς διαδικασίες ορισμού διοίκησης κατά τα προβλεπόμενα στον ν.5062/2023 για τις εταιρείες «ΟΣΕ Α.Ε.» και «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.»,
-αποσαφηνίζεται ότι, ως προς τους μη μισθολογικούς όρους, η εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.» εξακολουθεί να τηρεί τη συλλογική σύμβαση εργασίας της απορροφώμενης εταιρείας έως τη λήξη αυτής. (άρθρα 10-13)
ΜΕΡΟΣ Β'
Εισάγονται ρυθμίσεις που αφορούν στη λειτουργία των αρχών που ασκούν αρμοδιότητες σχετικά με την ασφάλεια των μεταφορών και συγκεκριμένα, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών. Ειδικότερα:
1.Επανακαθορίζεται ο αριθμός των θέσεων προσωπικού της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, οι οποίες αυξάνονται κατά είκοσι οκτώ (28) και ανέρχονται συνολικά σε εξήντα τρεις (63), από τριάντα πέντε (35) που προβλέπονται σήμερα, κατανέμονται δε στους επιμέρους κλάδους και ειδικότητες.(άρθρο 16)
2.α.Εισάγονται ρυθμίσεις που αφορούν σε θέματα επιθεωρήσεων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.,ν.4757/2020) και συγκεκριμένα προσδιορίζονται τα κριτήρια για την άσκηση καθηκόντων Επιθεωρητών Πτητικών Μέσων και Προτύπων από υπαλλήλους ΔΕ κατηγορίας.
β. Συστήνεται, με απόφαση του Διοικητή της Α.Π.Α., «Μητρώο Επιθεωρητών Α.Π.Α.», στο οποίο εντάσσονται ιδιώτες, υποψήφιοι για την άσκηση καθηκόντων Επιθεωρητών, που διαθέτουν κατ’ ελάχιστον τα αναγκαία προσόντα και πληρούν τα οριζόμενα κριτήρια και κατέχουν την προβλεπόμενη άδεια ή πιστοποίηση σύμφωνα με τον Κανονισμό Επιθεωρήσεων Α.Π.Α.
γ. Επιτρέπεται, η ανάθεση καθηκόντων Επιθεωρητή, μέσω συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, σε υποψηφίους του προαναφερόμενου Μητρώου, σε περίπτωση που οι επιχειρησιακές ανάγκες της Α.Π.Α. για Επιθεωρητές στους μνημονευόμενους τομείς δεν καλύπτονται από τους υπαλλήλους της Αρχής.
Εάν οι ανωτέρω δεν κατέχουν την προβλεπόμενη άδεια ή πιστοποίηση, η Α.Π.Α. μπορεί να αναλαμβάνει την εκπαίδευση και αδειοδότηση ή πιστοποίηση αυτών, καλύπτοντας τις σχετικές δαπάνες, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρα 17, 18)
3.Παρέχεται η δυνατότητα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να προσλαμβάνει, για τκάλυψη παροδικών αναγκών πυρόσβεσης και διάσωσης στα περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται, προσωπικό κλάδου και ειδικότητας ΔΕ Οδηγών, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας οκτώ (8) μηνών, με δυνατότητα δύο (2) ανανεώσεων και με εφαρμογή, κατά τα λοιπά, του Υποκεφαλαίου Γ2 του Κεφαλαίου Γ’ του Μέρους Γ’ του ν. 4765/2021.(άρθρο 19)
4.Αυξάνονται, ειδικά για τα έτη 2024 και 2025, κατ’ ανώτατο όριο στις διακόσιες σαράντα (240), αντί εκατόν ογδόντα (180), που ισχύει, οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας προσωπικού επιχειρησιακών κλάδων για την ενίσχυση των περιφερειακών αερολιμένων.(άρθρο 20)
5.Εισάγονται ρυθμίσεις που αφορούν στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.) με τροποποίηση του ν.5014/2023. Οι εν λόγω τροποποιήσεις εστιάζονται στα ακόλουθα, κατά βάση, σημεία: α. Συστήνονται δύο (2) θέσεις μετακλητών συνεργατών, μία (1) για τον Πρόεδρο και μία (1) για τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του Οργανισμού, οι οποίοι διαθέτουν τα οριζόμενα προσόντα και προσλαμβάνονται κατά τις κείμενες διατάξεις (άρθρα 46 - 48 του ν.4622/2019).
Παρέχεται η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ορισμένου χρόνου, μέσω διαδικασιών και χρηματοδότησης του προγράμματος συμβουλευτικών υπηρεσιών του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (International Civil Aviation Organization-ICAO), για την παροχή υπηρεσιών συμβούλου σε τεχνικά, νομικά, αεροπορικά και άλλα θέματα.
β. Αναβαθμίζονται σε Τμήματα τα τρία υφιστάμενα γραφεία της Αυτοτελούς Μονάδας Μελετών και Διερευνήσεων Ατυχημάτων και συστήνονται δύο νέα Τμήματα (το Τμήμα Ασφαλείας των Μεταφορών και το Τμήμα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, το οποίο αποτελείται από το Γραφείο Διοικητικών Υπηρεσιών και το Γραφείο Οικονομικών Θεμάτων).
γ. Επανακαθορίζεται ο αριθμός των θέσεων προσωπικού του Οργανισμού, οι οποίες αυξάνονται κατά δέκα πέντε (15) και ανέρχονται συνολικά σε τριάντα έξι (36) έναντι είκοσι μιας (21) θέσεων που προβλέπονται σήμερα.
δ. Επιτρέπεται η μετάταξη υπαλλήλων ειδικοτήτων Χειριστών Αεροσκαφών και Ελικοπτέρων από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ, οι οποίοι διατηρούν το μισθολογικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς που τους διέπει.
ε. Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τον καθορισμό της μηνιαίας αποζημίωσης που καταβάλλεται στους Διερευνητές Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, στο προσωπικό και στα μέλη του συμβουλίου του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.
στ. Προβλέπεται η μεταφορά ποσού τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ με χρέωση του μνημονευόμενου Ειδικού Λογαριασμού της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, σε ειδικό λογαριασμό του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος, για την πληρωμή λειτουργικών εξόδων, πρόσθετων αμοιβών, αποζημιώσεων και λοιπών δαπανών του Οργανισμού.
(άρθρα 21-27)
ΜΕΡΟΣ Γ
Περιλαμβάνονται λοιπές επείγουσες διατάξεις και ειδικότερα:
1.α. Ανατίθεται στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) ο ορισμός πραγματογνώμονα για την πραγματοποίηση αυτοψίας στο κτίριο επί της οδού Αρκαδίας 4 στους Αμπελοκήπους Αθηνών, για:
- την εκτίμηση των ζημιών που έχουν επέλθει στο κτίριο από τρομοκρατικές ενέργειες, καθώς και των σωστικών μέτρων και επεμβάσεων που απαιτούνται για την αποκατάσταση των ζημιών και
- τη διαπίστωση αυθαίρετων κατασκευών που έχουν αναγερθεί ή αλλαγών χρήσης που έχουν πραγματοποιηθεί σε αυτό πριν από την οριζόμενη ημερομηνία.
β. Προβλέπεται ο μη καταλογισμός προστίμων ανέγερσης ή μη έγκαιρης κατεδάφισης, για τις αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης που διαπιστώνονται στην έκθεση αυτοψίας, εφόσον πραγματοποιηθεί υπαγωγή στις κείμενες διατάξεις, εντός του οριζόμενου χρονικού διαστήματος. Σε περίπτωση μη υπαγωγής, επιλαμβάνεται μικτό κλιμάκιο ελέγχου αυθαίρετων κατασκευών και αυθαίρετων αλλαγών χρήσεων και επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις (άρθρο 271Α του ν.5037/2023).
γ. Εφαρμόζονται αναλογικά και αναδρομικά από τ31η Οκτωβρίου 2024, για τις επιχειρήσεις με εγκαταστάσεις στο προαναφερόμενο κτίριο, οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας περί: αα) αναστολής καταβολής και ρυθμίσεων ασφαλιστικών εισφορών (άρθρο 8 παρ.2 ν.2256/1994), ββ) ρύθμισης χρεών πλημμυροπαθών προς το Δημόσιο και προς τρίτους (άρθρο πέμπτο του ν.2275/1994) και γγ) χορήγησης ενισχύσεων σε επιχειρήσεις και αγροτικές εκμεταλλεύσεις με οικονομικές απώλειες σε περιοχές που επλήγησαν από εκτεταμένες φυσικές καταστροφές (άρθρο 6Γ του ν.4797/2021).(άρθρα 28, 31)
2.Επιτρέπεται στα μέλη του ΤΕΕ που απασχολούνται σε φορείς του δημοσίου τομέα, να οριστούν μέλη των έκτακτων Επιτροπών ή ομάδων, οι οποίες εισηγούνται ή γνωμοδοτούν σχετικά με έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.(άρθρο 29)
3.Καταργείται η προϋπόθεση μη ύπαρξης ανεκτέλεστου μέρους εργολαβιών δημοσίων έργων του δημόσιου τομέα, από τα προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή εργοληπτικών επιχειρήσεων, εγγεγραμμένων στο οικείο μητρώο, σε διαγωνισμό εκτέλεσης δημόσιου έργου, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα. (άρθρα 30, 32)
ΜΕΡΟΣ Δ
Προβλέπεται η παράταση ρυθμίσεων ως ακολούθως:
1.α. Παρατείνονται αυτοδικαίως από τη λήξη τους, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα και έως την αναφερόμενη ημερομηνία, οι μισθώσεις των χειμερινών και θερινών κινηματογράφων και θεάτρων, διατηρητέων και μη. β. Παρατείνονται, επίσης, οι προθεσμίες σχετικά με:
- τη δυνατότητα μίσθωσης ακινήτων από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης ανά επικράτεια, μετά την εφαρμογή του ν.5108/2024,
- τη διάρκεια των συμβάσεων μίσθωσης δικαιωμάτων έρευνας και διαχείρισης γεωθερμικού πεδίου υψηλής θερμοκρασίας και μετατίθενται ισόχρονα οι προβλεπόμενες στις εν λόγω συμβάσεις καταληκτικές προθεσμίες. (άρθρο 33)
2.α.Διατηρούνται μέχρι το οριζόμενο χρονικό διάστημα οι μνημονευόμενες θέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ι.δ.ο.χ.) στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.).
β. Παρατείνεται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, η διάρκεια ισχύος των μνημονευόμενων συμβάσεων με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ.:
-του προσωπικού της ανώνυμης εταιρείας Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.),
-του έκτακτου προσωπικού που έχει προσληφθεί σε δομές φιλοξενίας μεταναστών για κάλυψη έκτακτων αναγκών του ιδίου Υπουργείου έως την πρόσληψη των διοριστέων της 2Κ/2022 προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. και όχι πέραν της οριζόμενης ημερομηνίας,
-του προσωπικού που απασχολείται στην Ελεγχόμενη Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας αιτούντων άσυλο Πύργου.
γ. Διατηρούνται για το οριζόμενο χρονικό διάστημα οι μνημονευόμενες θέσεις μετακλητών υπαλλήλων που έχουν συσταθεί σε συγκεκριμένες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.
δ. Παρατείνεται το χρονικό διάστημα, κατά τη διάρκεια του οποίου επιτρέπεται η πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού σε υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με σύμβαση εργασίας ι.δ.ο.χ., ανώτατης διάρκειας οκτώ (8) μηνών, για ταντιμετώπιση αναγκών, συνεπεία κήρυξης περιοχών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.
ε. Παρατείνεται η χρονική διάρκεια των παρατάσεων ή των νέων συμβάσεων έκτακτου προσωπικού για τη διοικητική, ττεχνική υποστήριξη και τκάλυψη λοιπών αναγκών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.).
στ. Μετατίθεται εκ νέου και για το οριζόμενο χρονικό διάστημα, η διενέργεια πρόσληψης του αναφερόμενου προσωπικού του Υπουργείου Πολιτισμού (τεχνίτες υψηλής εξειδίκευσης, ανειδίκευτο εργατοτεχνικό προσωπικό κ.λπ.), αποκλειστικά μέσω του Μητρώου Προσωπικού Αρχαιολογικών Εργασιών (Μ.Π.Α.Ε.).
ζ. Προβλέπεται η παραμονή του υπηρετούντος στη θέση προϊσταμένου της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών για το οριζόμενο χρονικό διάστημα, πέραν της αφυπηρέτησής του.(άρθρο 34)
3.α.Παρατείνονται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, προθεσμίες αναφορικά με:
-τεφαρμογή ειδικών πολεοδομικών διατάξεων για τον εκσυγχρονισμό και τεπέκταση κτιρίων ή εγκαταστάσεων, για τη μετεγκατάσταση ή απομάκρυνση πρατηρίων καυσίμων, τεκτέλεση οικοδομικών εργασιών κ.λπ.,
-τολοκλήρωση διαδικασιών υπαγωγής αυθαιρέτων στον νόμο και τεκτέλεση πρωτοκόλλων κατεδάφισης κ.λπ.,
-τη δυνατότητα λήψης λειτουργικής ενίσχυσης από τους ειδικά μνημονευόμενους φωτοβολταϊκούς και αιολικούς σταθμούς, με ή χωρίς συμμετοχή σε ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών,
-τπροσαύξηση στις τιμές αναφοράς και στις τιμές αποζημίωσης για αιολική ενέργεια που αξιοποιείται με χερσαίες εγκαταστάσεις.
β. Παρατείνεται εκ νέου, έως τοριζόμενη ημερομηνία, η προθεσμία για την:
-ταυτόχρονη μετάδοση σε υψηλή και τυπική ευκρίνεια του προγράμματος των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας όλων των κατηγοριών,
-έναρξη μετάδοσης του προγράμματος των ανωτέρω παρόχων υποχρεωτικά σε υψηλή ευκρίνεια,
-διαδικασία αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας μη ενημερωτικού περιεχομένου και περιφερειακής εμβέλειας,
-ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης των ραδιοφωνικών σταθμών.
γ. Παρατείνεται το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο η ανώνυμη εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (ΕΑΒ Α.Ε.) εξακολουθεί να:
-εξαιρείται από τυποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού ενημερότητας και ασφαλιστικής ενημερότητας για χρέη προς το Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ),
-απολαμβάνει αυξημένου ποσοστού μη παρακράτησης και συμψηφισμού των απαιτήσεων αυτής με οφειλές της προς το Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία.(άρθρο 35)
Διαβάστε επίσης
- Δημοσιεύθηκε ο νόμος 5167/2024 για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα
- Νόμος 5167/2024 - ΦΕΚ 207/Α/20-12-2024 (Κωδικοποιημένος)
- Τροπολογία για Επιδότηση οφειλών των Δημοτικών Επιχειρήσεων ’Ύδρευσης και Αποχέτευσης προς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας.
- Τι αλλάζει μεταβατικά στο Νέο Οικοδομικό Κανονισμό - Ποιες διατάξεις αναστέλλονται με Τροπολογία
- Όλες οι αυξήσεις στο επίδομα ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας και επικινδυνότητας των ένστολων με τροπολογία
- Κατατέθηκε η τροπολογία με τα μέτρα για τις τράπεζες, τους ενστόλους
- 10 νέες πρωτοβουλίες για τον περιορισμό των τραπεζικών προμηθειών και την ενίσχυση του ανταγωνισμού