Νέος ΚΟΚ : Αλλαγές για ταξί, αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, οδήγηση με φορητές ηλεκτρονικές συσκευές
Σήμερα Ψηφίζεται στην Ολομέλεια ο νέος ΚΟΚ
Νομοθετικές Βελτιώσεις, κατέθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά την συζήτηση του σχεδίου νόμου «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις» στην ολομέλεια της Βουλής.
Ειδικότερα
-Την θέσπιση διοικητικού προστίμου 700 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 60 ημέρες, την πρώτη φορά της παράβασης για αναστροφή, εφόσον έχει προκληθεί τροχαία σύγκρουση.
- Σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, οι κυρώσεις επιβαρύνουν τον παραβάτη μισθωτή οδηγό.
- Επίσης, οι απαγορεύσεις στάθμευσης των αυτοκινούμενων τροχοσπίτων, θα αφορούν πλέον τροχόσπιτα μήκους 7,5 μέτρων (αντί 6 μέτρων, όπως προβλεπόταν) σύμφωνα με την τεκμηρίωση που κατέθεσε ο οικείος Σύλλογος Επαγγελματιών Αυτοκινούμενων και Ρυμουλκούμενων Τροχόσπιτων Ελλάδος.
- Για την κίνηση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης είπε πως διευκρινίζεται στην διάταξη του νέου ΚΟΚ, πως το χρονικό όριο των 30 δευτερολέπτων για την στάση επιβίβασης - αποβίβασης επιβάτη, δεν ισχύει όταν γίνεται σε υπάρχουσα εσοχή, όπως και όταν αφορά επιβάτες με κινητική δυσκολία. Επίσης εισάγεται εξουσιοδοτική διάταξη για την έκδοση υπουργικής απόφασης για την κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, όταν μετακινούν κατηγορίες επιβατών για θεραπευτικούς σκοπούς, όπως π.χ. νεφροπαθών για αιμοκάθαρση.
- Για το άρθρο 17, είπε πως «μια και η τεχνολογία προχωρά, μαζί με την απαγόρευση της χρήση κινητού κατά την οδήγηση προστίθενται και οι άλλες συσκευές τηλεπικοινωνίας, όπως η χρήση επικοινωνίας μέσω φορητών ηλεκτρονικών συσκευών με την μορφή ρολογιού χειρός και αντιστοίχως των τάμπλετ».
Απόσπασμα της ομιλίας του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ.Κυρανάκη στην ολομέλεια της Βουλής.
«ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ
(Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών):
Καταθέτουμε μία σειρά από νομοτεχνικές βελτιώσεις. Πολύ συνοπτικά θα αναφέρω αυτές οι οποίες έχουν πολιτική ουσία, γιατί οι υπόλοιπες είναι κατά βάση τυπικές.
Συζητήθηκε αρκετά στην Επιτροπή στη συζήτηση επί των άρθρων το θέμα της αναστροφής, επειδή δεν ρυθμιζόταν με ξεκάθαρο τρόπο, αλλά ενέπιπτε στις περιπτώσεις άλλων απαγορεύσεων. Έτσι, λοιπόν, ερχόμαστε και το ξεκαθαρίζουμε σε δύο σημεία και έτσι θα υπάρχει διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση άδειας οδήγησης για εξήντα ημέρες την πρώτη φορά και στην περίπτωση της αναστροφής, εφόσον έχει προκληθεί τροχαία σύγκρουση, «τροχαίο ατύχημα», λέει το νομοθετικό κείμενο για τυπικούς λόγους. Το θέμα της φρασεολογίας το έχουμε συζητήσει.
Δεύτερον, διευκρινίζεται στην παράγραφο 10 του άρθρου 33 ότι σε περιπτώσεις μίσθωσης από τα γνωστά «Rent a Car» έχουμε κυρώσεις οι οποίες επιβαρύνουν τον μισθωτή. Αυτό είναι ξεκάθαρο, για να μην υπάρχουν παρερμηνείες.
Επίσης, εισάγεται η πρόβλεψη να απαγορεύεται η στάθμευση για ρυμουλκούμενα, τα γνωστά τροχόσπιτα. Επίσης συζητήθηκε πολύ εκτενώς στην Επιτροπή και νομίζω ότι υπάρχει περίπου ομοφωνία σε αυτό το ζήτημα. Το όριο από τα έξι μέτρα ανεβαίνει στα επτάμισι μέτρα κατόπιν τεκμηρίωσης και από τον οικείο σύλλογο.
Για τις λεωφορειολωρίδες πολλή συζήτηση έγινε για το χρονικό όριο των τριάντα δευτερολέπτων. Ξεκαθαρίζουμε και διευκρινίζουμε ότι αυτό δεν ισχύει, εφόσον έχουμε δύο περιπτώσεις, η μία είναι στάση εντός μίας εσοχής, όπου αυτή υπάρχει και προφανώς πρέπει να υπάρχει καλύτερη επιτήρηση, διότι πολλοί συμπολίτες μας χρησιμοποιούν τις εσοχές για να παρκάρουν, κάτι το οποίο απαγορεύεται. Έτσι, λοιπόν, εκεί δεν ισχύει το χρονικό όριο, όπως δεν ισχύει και σε μία δεύτερη περίπτωση, όταν έχουμε συνανθρώπους μας με κινητικές δυσκολίες.
Επίσης, εισάγεται εξουσιοδοτική διάταξη για την κυκλοφορία των ταξί όταν μετακινούν κατηγορίες επιβατών, όπως οι νεφροπαθείς για θεραπευτικούς σκοπούς, παράδειγμα την αιμοκάθαρση. Έτσι, λοιπόν, θα οριστεί με τη νομοτεχνική βελτίωση εξουσιοδοτική διάταξη μέσα στο νομοσχέδιο, η οποία στη συνέχεια με υπουργική απόφαση θα ρυθμίσει ακριβώς το ζήτημα, διότι όπως μας έγινε γνωστό από το οικείο σωματείο –τα γνωρίζει καλά και ο πρώην Υπουργός Υγείας, ο κ. Πλεύρης- διατηρείται ή οφείλει να διατηρείται συγκεκριμένο μητρώο με τους νεφροπαθείς. Άρα, λοιπόν, θα δημιουργήσουμε μία διαδικασία, μία ψηφιακή διαδικασία, ώστε να μπορέσει αυτό να είναι καθαρό και κυρίως εφαρμόσιμο.
Τέλος, στο άρθρο 17, μιας και η τεχνολογία προχωρά, μαζί με το κινητό προσθέτουμε και τις άλλες συσκευές τηλεπικοινωνίας, όπως φορητών ηλεκτρονικών συσκευών με τη μορφή ρολογιού χειρός, για τα λεγόμενα smartwatch και αντιστοίχως για τα τάμπλετ.»
Διαβάστε επίσης
- Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
- Νόμος 5209/2025 - ΦΕΚ 100/Α/13-6-2025 - Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
- Νέος Κώδικας οδικής Κυκλοφορίας : Αυστηρά πρόστιμα για τις τροχαίες παραβάσεις - Υποτροπή και κλιμακωτές ποινές
- Κατατέθηκε στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
- Σε δημόσια διαβούλευση το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας