Νόμος 5229/2025 - Κοινωνική αντιπαροχή - κοινωνική μίσθωση - Πιστοποίηση τριτεκνικής ιδιότητας - δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ
Περιλαμβάνονται επίσης οι διατάξεις για την παράταση συμμόρφωσης στο π.δ. 99/2017 των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών των δήμων και Πιστοποίησης τριτεκνικής ιδιότητας
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η νόμος5229/2025 με τίτλο «Κοινωνική Αντιπαροχή, Κοινωνική Μίσθωση, Τριτεκνική Ιδιότητα και άλλες διατάξεις» για την ενεργοποίηση ανεκμετάλλευτης δημόσιας περιουσίας για άμεση παραγωγή κατοικιών και διάθεσή τους σε ευάλωτους πολίτες με κοινωνικά κριτήρια και χαμηλό μίσθωμα.
Οι βασικές καινοτομίες :
– Θεσπίζεται ρητά η δυνατότητα ανάθεσης στον ανάδοχο της πλήρους διαχείρισης των κοινωνικών κατοικιών (εκμίσθωση, είσπραξη, συντήρηση) για προκαθορισμένη περίοδο.
– Προβλέπεται ότι ο ανάδοχος θα μπορεί να αποκτά ποσοστό συγκυριότητας (εξ αδιαιρέτου) στο ακίνητο.
– Δημιουργείται ηλεκτρονικό μητρώο στη Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής, με αναλυτική καταγραφή των διαδικασιών, διαγωνισμών και συμβάσεων, εξασφαλίζοντας διαφάνεια και καλύτερο έλεγχο.
– Συστήνεται Γενική Διεύθυνση Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής στη Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής με αποστολή: α) τον σχεδιασμό, την υλοποίηση, τον συντονισμό, την παρακολούθηση, τον έλεγχο και την αξιολόγηση πολιτικών για την προστασία και στήριξη παιδιών, εφήβων, νέων και οικογένειας, καθώς και για τη διαχείριση των δημογραφικών εξελίξεων και β) την αντίστοιχη πολιτική διαχείρισης στεγαστικών αναγκών και την εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στη στέγη για όλους.
– Ρυθμίζονται τα κριτήρια και η διαδικασία για την επιλογή δικαιούχων από τον ΟΠΕΚΑ, ενώ ενισχύονται οι ρήτρες για τη δυνατότητα «rent to own», αγοράς της κατοικίας μετά από συνεπή ενοικίαση (συγκεκριμένο χρονικό όριο και όροι συνέπειας).
– Καθορίζεται ελάχιστο ποσοστό κοινωνικών κατοικιών (τουλάχιστον 30%) ανά έργο, με συγκεκριμένα ποιοτικά και κοινωνικά κριτήρια.
– Ορίζεται το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, ως κεντρικός φορέας, ο οποίος κατά τρόπο οριζόντιο θα υλοποιήσει την κυβερνητική στεγαστική πολιτική σε σχέση με την κοινωνική αντιπαροχή.
– Θεσμοθετούνται για πρώτη φορά οι δομές βραχυχρόνιας φιλοξενίας ατόμων με αναπηρία. Πρόκειται για μονάδες που παρέχουν προσωρινή φροντίδα, στέγαση, υποστήριξη και υπηρεσίες σε άτομα με αναπηρία με στόχο την ενίσχυση της αυτονομίας τους, την κοινωνική τους συμπερίληψη και την παροχή ανάπαυλας στο υποστηρικτικό περιβάλλον τους.
– Ορίζεται η τριτεκνική ιδιότητα και απονέμεται στους τρίτεκνους γονείς ισοβιότητα κατ’ αναλογία της αντίστοιχης διάταξης για τους πολύτεκνους.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
ΜΕΡΟΣ Α': ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 1 Σκοπός
Άρθρο 2 Αντικείμενο
ΜΕΡΟΣ Β': ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΙΣΘΩΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α': ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗ
Άρθρο 3 Διεύρυνση του αντικειμένου της σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής - Αντικατάσταση άρθρου 5 ν. 5006/2022
Άρθρο 4 Δικαιούχοι μισθωτές κοινωνικής κατοικίας - Προσθήκη άρθρου 5Α στον ν. 5006/2022
Άρθρο 5 Οικονομοτεχνική μελέτη αξιοποίησης ακινήτου και ελάχιστο ποσοστό κοινωνικής κατοικίας - Αντικατάσταση άρθρου 6 ν. 5006/2022
Άρθρο 6 Επιλογή αναδόχου, προδικαστική προστασία, κατάρτιση και εκτέλεση της σύμβασης κοινωνικής αντιπαροχής - Αντικατάσταση άρθρου 7 ν. 5006/2022
Άρθρο 7 Ένταξη συμβάσεων κοινωνικής αντιπαροχής στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας - Προσθήκη άρθρου 7Α στον ν. 5006/2022
Άρθρο 8 Μητρώο Συμβάσεων Κοινωνικής Αντιπαροχής - Προσθήκη άρθρου 7Β στον ν. 5006/2022
Άρθρο 9 Διαχείριση ακινήτων από το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού για την αξιοποίησή τους με σύμβαση κοινωνικής αντιπαροχής - Εξουσιοδοτική διάταξη - Προσθήκη άρθρου 7Γ στον ν. 5006/2022
Άρθρο 10 Εξουσιοδοτικές διατάξεις - Αντικατάσταση παρ. 2 και 3 και προσθήκη παρ. 3Α και 3Β στο άρθρο 45 του ν. 5006/2022
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β': ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΙΣΘΩΣΗ
Άρθρο 11 Κοινωνική μίσθωση
Άρθρο 12 Εξουσιοδοτική διάταξη
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ': ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Άρθρο 13 Σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής
Άρθρο 14 Διεύθυνση Στεγαστικής Πολιτικής
Άρθρο 15 Ρύθμιση για το προσωπικό της Διεύθυνσης Στεγαστικής Πολιτικής
Άρθρο 16 Ρύθμιση για τη Γενική Διεύθυνση Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής - Ρήτρα περιορισμένης χρονικής ισχύος
Άρθρο 17 Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων άσκησης αρμοδιότητας επί των προγραμμάτων στεγαστικής συνδρομής - Εξουσιοδοτική διάταξη - Αντικατάσταση παρ. 19 άρθρου 79 ν. 4921/2022
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ': ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΥΛΗ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Άρθρο 18 Ψηφιακή Πύλη Στεγαστικής Πολιτικής
Άρθρο 19 Εξουσιοδοτική διάταξη
ΜΕΡΟΣ Γ': ΤΡΙΤΕΚΝΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ, ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΠΡΟΝΟΙΑΚΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 20 Δικαιώματα τριτέκνων - Προσθήκη άρθρου 1Α στον ν. 3454/2006
Άρθρο 21 Πιστοποίηση τριτεκνικής ιδιότητας - Προσθήκη άρθρου 1Β στον ν. 3454/2006 Άρθρο 22 Δομές βραχυχρόνιας φιλοξενίας ατόμων με αναπηρία
Άρθρο 23 Διάρθρωση των υπηρεσιών της Κεντρικής Υπηρεσίας του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που υπάγονται απευθείας στον Διοικητή - Τροποποίηση υποπερ. 1 περ. Α άρθρου 14 ν. 4520/2018
Άρθρο 24 Διάρθρωση της Διεύθυνσης Εσωτερικού Ελέγχου του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και
Κοινωνικής Αλληλεγγύης - Τροποποίηση άρθρου 15 ν. 4520/2018
Άρθρο 25 Κλάδοι προϊσταμένων των οργανικών μονάδων του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης - Τροποποίηση παρ. 2, 8 και 10 άρθρου 42 ν. 4520/2018
Άρθρο 26 Τμήμα Επιθεώρησης Παροχών του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης - Προσθήκη άρθρου 18Α στον ν. 4520/2018
Άρθρο 27 Μητρώο Επιθεωρητών του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης - Προσθήκη άρθρου 18Β στον ν. 4520/2018
Άρθρο 28 Προσόντα προϊσταμένων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Ανθρώπινου Δυναμικού και Υπηρεσιών του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και των Τμημάτων αυτής - Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 20 ν. 5107/2024
Άρθρο 29 Ρυθμίσεις για την ακίνητη περιουσία του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 72 ν. 5079/2023
Άρθρο 30 Αμοιβή Αντιπροέδρου του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης - Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 6 ν. 3106/2003
Άρθρο 31 Μεταβίβαση κυριότητας γεωτεμαχίων στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ»
Άρθρο 32 Προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του Ταμείου Ακινήτων Εθνικής Άμυνας και του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας - Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 28 του ν. 5223/2025
Άρθρο 33 Σύσταση Τμήματος Γραμματειακής Υποστήριξης Υγειονομικών Επιτροπών του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας - Προσθήκη παρ. 4Α στο άρθρο 95 του ν. 4876/2021
Άρθρο 34 Παράταση προθεσμιών συμμόρφωσης παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών στο π.δ. 99/2017 - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 22 ν. 5163/2024
Άρθρο 35 Εξουσιοδοτική διάταξη
ΜΕΡΟΣ Δ': ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ
Άρθρο 36 Έναρξη ισχύος
Διαβάστε αναλυτικά
Νόμος 5229/2025 - ΦΕΚ 158/Α/12-9-2025
Κοινωνική αντιπαροχή, κοινωνική μίσθωση, τριτεκνική ιδιότητα και άλλες διατάξεις.
Κοινωνική Αντιπαροχή σε 11+1 ερωτήσεις και απαντήσεις
(Από το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας)
1.Τι φέρνει ο νέος νόμος συνολικά;
Ο νέος νόμος του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας εισάγει δύο νέα, πρακτικά “εργαλεία” για το στεγαστικό. Στόχος είναι να αυξήσουμε τα διαθέσιμα σπίτια και να δώσουμε λύση στο πρόβλημα έλλειψης κατοικιών. Πώς το πετυχαίνουμε αυτό; Με την Κοινωνική Αντιπαροχή, όπου αξιοποιούμε δημόσια ακίνητα που μένουν ανεκμετάλλευτα και, σε συνεργασία με ιδιώτες, χτίζουμε νέα διαμερίσματα. Επίσης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Άμυνας αξιοποιούμε ανενεργά στρατόπεδα για να δημιουργήσουμε καινούργιες κατοικίες. Το 25% θα καλύψει ανάγκες στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και το 75% θα διατεθεί για κοινωνικές κατοικίες.
Επιπλέον, ο νόμος φέρνει και άλλες σημαντικές αλλαγές:
- Αναγνωρίζεται η τριτεκνική ιδιότητα εφ’ όρου ζωής για γονείς και παιδιά με αναπηρία
- Δημιουργούνται δομές βραχυχρόνιας φιλοξενίας για άτομα με αναπηρία
2.Τι είναι η Κοινωνική Αντιπαροχή;
Η Κοινωνική Αντιπαροχή είναι ένας νέος τρόπος συνεργασίας του κράτους με ιδιώτες για να κατασκευαστούν περισσότερα σπίτια χωρίς να πληρώνει το Δημόσιο. Ο ιδιώτης με δικά του χρήματα χτίζει ή ανακαινίζει αναξιοποίητα δημόσια κτίρια και οικόπεδα που μέχρι σήμερα έμεναν ανεκμετάλλευτα. Από τα νέα διαμερίσματα που θα προκύψουν, τουλάχιστον το 30% μένει στο Δημόσιο και θα παραχωρούνται με χαμηλό ενοίκιο σε νέους, οικογένειες και ευάλωτα νοικοκυριά. Τα υπόλοιπα διαμερίσματα διατίθενται και εκείνα στην αγορά προς πώληση, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την προσφορά κατοικιών και ενισχύοντας το οικιστικό απόθεμα.
3.Από πού θα προέλθουν οι νέες κατοικίες;
Οι κατοικίες θα προέλθουν από δύο “δεξαμενές”: Από ακίνητα (κτίρια και οικόπεδα) του Δημοσίου που μέχρι σήμερα έμεναν αναξιοποίητα. Παράλληλα, σε συνεργασία του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε ορισμένα ανενεργά στρατόπεδα, θα χτιστούν σύγχρονες κατοικίες. Το 25% αυτών, θα διατεθούν για τις στεγαστικές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων και το 75% θα αξιοποιείται σε κοινωνικές κατοικίες.
4.Ποιοι είναι οι δυνητικοί δικαιούχοι κοινωνικών κατοικιών;
Οι δικαιούχοι κοινωνικών κατοικιών, θα επιλέγονται από τον ΟΠΕΚΑ, με βάση κοινωνικά κριτήρια που θα εξειδικευτούν με την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης. Στα κριτήρια αυτά, θα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το εισόδημα, η περιουσιακή και η οικογενειακή κατάσταση, η ηλικία τέκνων των δικαιούχων και η τυχόν ύπαρξη ποσοστού αναπηρίας.
5.Τι σημαίνει κοινωνικό μίσθωμα; Πώς θα προκύπτει; Το ύψος του θα καθορίζεται από τον ιδιώτη ανάδοχο/κατασκευαστή;
Το κοινωνικό μίσθωμα θα είναι αρκετά χαμηλότερο από τα ενοίκια της αγοράς. Θα καθορίζεται με βάση το εισόδημα του ενοικιαστή, την αξία του ακινήτου ή και τα δύο μαζί, όπως γίνεται σε αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα. Δεν θα το ορίζει ο κατασκευαστής. Για κάθε συγκρότημα κατοικιών, το μίσθωμα θα υπολογίζεται λαμβάνοντας υπόψη την αξία γης κάθε περιοχής αλλά και συγκεκριμένες παραμέτρους που θα οριστούν εκ νέου με Υπουργική Απόφαση.
6.Ποιος θα μεριμνά για τη συντήρηση των κατοικιών;
Η συντήρηση των κατοικιών είναι βασική προϋπόθεση ώστε να διατηρείται η αξία τους και να εξασφαλίζεται η ποιότητα ζωής των ενοίκων. Για τον λόγο αυτό προβλέπεται η δυνατότητα διαχείρισης των κοινωνικών κατοικιών να ανατίθεται σε ιδιώτη, στο πλαίσιο της σύμβασης Κοινωνικής Αντιπαροχής. Στη διαχείριση αυτή, θα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες τακτικής συντήρησης και επισκευών, έτσι ώστε το απόθεμα κοινωνικών κατοικιών να παραμένει σε καλή κατάσταση και να μπορεί να επαναδιατεθεί σε νέους δικαιούχους.
7.Οι κοινωνικές κατοικίες, θα βρίσκονται σε ξεχωριστές οικοδομές;
Όχι. Οι κοινωνικές κατοικίες δεν θα είναι σε ξεχωριστά κτίρια. Θα βρίσκονται στον οικιστικό ιστό, μαζί με διαμερίσματα ιδιωτών που έχουν αγοραστεί ή ενοικιαστεί. Έτσι αποτρέπουμε τη δημιουργία απομονωμένων περιοχών και εξασφαλίζουμε ότι δεν θα υπάρχει καμία διάκριση με τα υπόλοιπα ακίνητα.
8.Πότε θα γίνουν διαθέσιμες οι πρώτες κατοικίες;
Οι διαδικασίες σύναψης συμβάσεων Κοινωνικής Αντιπαροχής θα ξεκινήσουν άμεσα, ώστε να υπάρξουν ταχύτατα αποτελέσματα. Παράλληλα, λόγω και της ύπαρξης των αναγκαίων δομών από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, θα είναι ακόμα πιο σύντομα, διαθέσιμες οι κατοικίες από την αξιοποίηση ανενεργών στρατοπέδων, μέσω των προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ των δύο Υπουργείων.
9.Προβλέπεται η δυνατότητα εξαγοράς της κατοικίας;
Ναι. Το 30% των σπιτιών μένει πάντα στο κράτος και προορίζεται για κοινωνική κατοικία. Ωστόσο, αν η συμφωνία με τον ιδιώτη περιλαμβάνει παραπάνω ποσοστό σπιτιών (π.χ. 45%), τότε τα επιπλέον σπίτια που θα κτιστούν (δηλαδή το +15%) μπορούν μετά από 10 χρόνια να αγοραστούν από τους ενοικιαστές τους.
10. Τι βελτιώσεις υπάρχουν σε σχέση με το νόμο του 2022 για την Κοινωνική Αντιπαροχή;
Με τον νέο νόμο αξιοποιείται αποτελεσματικότερα η δημόσια περιουσία για την αύξηση της προσφοράς κατοικιών. Οι ιδιώτες έχουν πλέον ισχυρότερο κίνητρο, καθώς αντί να τους δίνεται μόνο η εκμετάλλευση, πλέον μπορούν να αποκτήσουν ποσοστό επί των νέων κατοικιών. Έτσι, οι επενδύσεις γίνονται πιο ελκυστικές και το κίνητρο ισχυρότερο. Το κράτος κρατάει πάντα ποσοστό τουλάχιστον 30% των κατοικιών για κοινωνική χρήση, εξασφαλίζοντας μόνιμο απόθεμα. Ταυτόχρονα, η Κοινωνική Αντιπαροχή επεκτείνεται, καθώς δεν αφορά πλέον μόνο σε ανέγερση νέων κτιρίων, αλλά και σε ανακαινίσεις ή σε επισκευές ήδη υπαρχόντων. Οι μισθώσεις ορίζονται τουλάχιστον σε 10ετείς, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα εξαγοράς από τους ενοικιαστές. Παράλληλα, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο ανάδοχος μπορεί να αναλάβει και τη διαχείριση των κατοικιών, αλλά μόνο για συγκεκριμένο χρόνο, για να εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία και συντήρησή τους.
11.Τι προβλέπει ο νέος νόμος για την οικογένεια;
Με το νέο νόμο, οι γονείς τριών τέκνων αποκτούν ισοβιότητα, κάτι που θεσμοθετείται για πρώτη φορά, αναγνωρίζοντας ότι παραμένουν τρίτεκνοι για πάντα. Παράλληλα, δημιουργείται το επίσημο Πιστοποιητικό Τριτεκνίας, το οποίο εκδίδεται αυτόματα και ηλεκτρονικά μέσω gov.gr, χωρίς γραφειοκρατία. Τα παιδιά με αναπηρία από 67% και άνω, διατηρούν πλέον ισόβια την τριτεκνική τους ιδιότητα και όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτή. Σε περιπτώσεις γονέων με κακοποιητική συμπεριφορά, αυτοί αποκλείονται από τα προνόμια της τριτεκνικής ιδιότητας, χωρίς όμως να χάνουν τα παιδιά τα δικαιώματά τους, καθώς η Πολιτεία διασφαλίζει την προστασία τους.
12.Τι προβλέπει ο νέος νόμος για τα άτομα με αναπηρία;
Δημιουργούνται δομές βραχυχρόνιας φιλοξενίας για άτομα με αναπηρία. Όταν η οικογένεια ή ο φροντιστής τους δεν μπορεί προσωρινά να προσφέρει φροντίδα, το άτομο θα έχει πρόσβαση σε ασφαλή και ποιοτική φιλοξενία: ημερήσια, ολιγοήμερη ή έως 30 ημέρες σε έκτακτες περιπτώσεις. Πρόκειται για ένα διαχρονικό και δίκαιο αίτημα της αναπηρικής κοινότητας, το οποίο και ικανοποιούμε, προσφέροντας σημαντική υποστήριξη και ανακούφιση στους άμεσα ωφελούμενους αλλά και στις οικογένειές τους.
