x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την Προστασία των ανηλίκων από προϊόντα καπνού και αλκοόλ

Προβλέπεται η σύσταση και λειτουργία Ψηφιακού Μητρώου Ελέγχου Προϊόντων Αλκοόλ, Καπνού και λοιπών μη καπνικών προϊόντων

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας με τίτλο «Προστασία των ανηλίκων από προϊόντα καπνού και αλκοόλ - Τροποποιήσεις ν. 3730/2008 και 4419/2016 - Ρυθμίσεις για μη καπνικά προϊόντα -Ψηφιακό μητρώο ελέγχου προϊόντων καπνού, αλκοόλ και λοιπών μη καπνικών προϊόντων και άλλες διατάξεις».

Το νομοσχέδιο εισάγει τους ελέγχους ταυτότητας στα μπαρ και τα κέντρα διασκέδασης.

Αντικείμενο του Μέρους Α' είναι η αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την πώληση, προσφορά και διάθεση προϊόντων καπνού και αλκοόλ και η καθιέρωση ενός αποτελεσματικού μηχανισμού ελέγχου για την αποτροπή της πρόσβασης των ανηλίκων στα προϊόντα αυτά και ειδικότερα:

α) η απαγόρευση της πώλησης, προσφοράς και διάθεσης, με οποιονδήποτε τρόπο, των προϊόντων αυτών σε ανηλίκους,

β) η θέσπιση της υποχρέωσης αναζήτησης στοιχείων ταυτότητας εκ μέρους του πωλητή σε όλα τα σημεία πώλησης,

γ) η υποχρεωτική αναγγελία στην Ελληνική Αστυνομία ή σε Λιμενική Αρχή των ιδιωτικών εκδηλώσεων οι οποίες πραγματοποιούνται σε κέντρα διασκέδασης και αμιγή μπαρ, εφόσον σε αυτές συμμετέχουν ανήλικοι, μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας,

δ) η καθιέρωση αυστηρών διοικητικών κυρώσεων σε περιπτώσεις παραβάσεων και

ε) η πρόβλεψη ποινικών κυρώσεων σε περιπτώσεις πώλησης, προσφοράς και διάθεσης καπνού και αλκοόλ σε ανηλίκους και από ανηλίκους, καθώς και σε περιπτώσεις εισόδου, παραμονής και απασχόλησής τους σε κέντρα διασκέδασης και αμιγή μπαρ.

Αντικείμενο του Μέρους Β' αποτελεί:

α) η ρύθμιση με πληρέστερο τρόπο των όρων και προϋποθέσεων κυκλοφορίας στην αγορά των προϊόντων καπνού, των νέων προϊόντων καπνού, των ηλεκτρονικών τσιγάρων και των περιεκτών επαναπλήρωσης, καθώς και των φυτικών προϊόντων για κάπνισμα, τα οποία εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4419/2016 (Α' 174),

β) η καθιέρωση ενός αποτελεσματικού μηχανισμού αξιολόγησης και ελέγχου της συμμόρφωσης των παραπάνω προϊόντων με τις απαιτήσεις και προδιαγραφές του ν. 4419/2016 και ειδικότερα: βα) η σύσταση ειδικού Τμήματος στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας των προϊόντων αυτών στην ελληνική αγορά, και ββ) η απλοποίηση της διαδικασίας επιβολής διοικητικών κυρώσεων.


Ειδικότερα με το υπόψη σχέδιο νόμου, ρυθμίζονται μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

ΜΕΡΟΣ Α'

Τροποποιούνται-συμπληρώνονται διατάξεις του ν.3730/2008 σχετικά με την προστασία των ανηλίκων από τα αλκοολούχα ποτά και τον καπνό καθώς και με το καθεστώς λειτουργίας των αρμόδιων φορέων ελέγχου. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων:

α. συμπληρώνεται η έννοια των προϊόντων καπνού με τα νέα, αναφερόμενα προϊόντα, και εισάγονται νέοι ορισμοί σχετικά με τις έννοιες του κέντρου διασκέδασης, αμιγούς μπαρ, αλκοόλ και προϊόν αλκοόλ, β. εισάγεται υποχρέωση ελέγχου της ενηλικότητας των αγοραστών και καταναλωτών προϊόντων καπνού και αλκοολούχων ποτών μέσω έγχαρτου ή ψηφιακού ταυτοποιητικού δημοσίου εγγράφου,

γ. θεσπίζονται οι αναφερόμενες απαγορεύσεις διάθεσης αλκοολούχων ποτών σε ανηλίκους και από ανηλίκους, καθώς και η υποχρέωση αναγγελίας ιδιωτικής εκδήλωσης ανηλίκων από τον υπεύθυνο κέντρου διασκέδασης σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα πριν τη διεξαγωγή της,

δ. εισάγεται απαγόρευση πώλησης αλκοολούχων ποτών μέσω αυτόματου πωλητή,

ε. επανακαθορίζονται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, οι φορείς προστασίας και ελέγχου για τη χρήση καπνού και αλκοόλ και προσδιορίζονται οι ειδικότερες αρμοδιότητες και υποχρεώσεις τους,

στ. προσδιορίζονται οι διοικητικές (πρόστιμο) και ποινικές κυρώσεις που επιβάλλονται σε περιπτώσεις παράβασης των οικείων διατάξεων περί πώλησης, προσφοράς και διάθεσης προϊόντων καπνού και αλκοόλ από και σε ανηλίκους, καθώς και σε περιπτώσεις εισόδου και παραμονής τους σε κέντρα διασκέδασης και αμιγή μπαρ.(άρθρα 1 - 11)

ΜΕΡΟΣ Β’

Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην κυκλοφορία στην ελληνική αγορά των καπνικών προϊόντων και στην προστασία της υγείας και ασφάλειας των καταναλωτών. Ειδικότερα:

1. α.Επανακαθορίζεται η διαδικασία υποβολής και κοινοποίησης από πλευράς κατασκευαστών και εισαγωγέων καπνικών προϊόντων, των συστατικών και των ποσοτήτων τους που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των εν λόγω προϊόντων καθώς και των επιπέδων εκπομπών των αναφερόμενων ουσιών.

β. Ορίζεται η Κοινή Ευρωπαϊκή Πύλη Εισόδου (EU CEG) ως αποκλειστικό μέσο κοινοποίησης.(άρθρα 12 - 15)

2.Επαναπροσδιορίζεται το θεσμικό πλαίσιο για τη διαδικασία διερεύνησης από το Υπουργείο Υγείας, τυχόν απαγορευμένων συστατικών στα προϊόντα καπνού, κ.λπ.(άρθρα 16 & 17)

3. α.Καταργείται η Επιτροπή Παρακολούθησης και Ελέγχου της κοινής Ευρωπαϊκής Πύλης Εισόδου (EU CEG) του άρθρου 17 του ν. 4419/2016.

β. Συστήνεται στην αναφερόμενη Διεύθυνση της Γενικής Διεύθυνσης Επιστημονικής Λειτουργίας του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.), Τμήμα Παρακολούθησης και Ελέγχου Καπνικών και Μη Καπνικών Προϊόντων.

γ. Ορίζεται το εν λόγω τμήμα ως αρμόδιο για την παρακολούθηση της Κοινής Ευρωπαϊκής Πύλης Εισόδου (EU - CEG) και τον έλεγχο των κοινοποιούμενων σε αυτήν προϊόντων καπνού, τα οποία κυκλοφορούν ή πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην ελληνική αγορά. (άρθρα 18 & 19, 23)

4. α.Διευρύνονται οι περιπτώσεις του άρθρου 25 του ν. 4419/2016 για τις οποίες απαιτείται η καταβολή του αναφερόμενου παραβόλου, από τους κατασκευαστές και εισαγωγείς προϊόντων καπνού.

β. Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για την αναπροσαρμογή του ύψους των καταβλητέων, ως άνω, παραβόλων.

γ. Προβλέπεται η καταβολή παραβόλου για τις περιπτώσεις των άρθρων 6 και 7 του ανωτέρω νόμου, για τον καθορισμό του ύψους του οποίου και την τυχόν αναπροσαρμογή του, παρέχεται σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση. (άρθρο 20)

5.Προστίθεται ο Ε.Ο.Δ.Υ. στις αρμόδιες αρχές εποπτείας της αγοράς των προϊόντων καπνού του άρθρου 23 του ν. 4419/2016.(άρθρο 21)

6.Αναθεωρείται το νομοθετικό πλαίσιο επιβολής κυρώσεων στις περιπτώσεις παράβασης των προβλεπόμενων από το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου, υποχρεώσεων.(άρθρο 22)

ΜΕΡΟΣ Γ’

Με τις διατάξεις του υπόψη Μέρους, ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις κυκλοφορίας στην αγορά των μη καπνικών προϊόντων (ηλεκτρικά θερμαινόμενων προϊόντων χωρίς καπνό και προϊόντων νικοτίνης), με σκοπό την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και ιδίως των ανηλίκων. Ειδικότερα:

1.Καθορίζονται:

-οι υποχρεώσεις των κατασκευαστών και των εισαγωγέων ηλεκτρικά θερμαινόμενων προϊόντων χωρίς καπνό και προϊόντων νικοτίνης, αναφορικά με την κοινοποίηση και ενημέρωση καταλόγου όλων των συστατικών και των ποσοτήτων που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή των προϊόντων αυτών, πριν από την κυκλοφορία τους στην αγορά, προς το αρμόδιο τμήμα του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.).

Σε περίπτωση παράβασης των ανωτέρω υποχρεώσεων εφαρμόζεται η διαδικασία της παρ. 3 του άρθρου 17Α του ν. 4419/2016 (απαγόρευση κυκλοφορίας, κ.λπ.),

-οι όροι και οι προϋποθέσεις πώλησης και διάθεσης των ανωτέρω προϊόντων στην αγορά, υπό την οριζόμενη εξαίρεση.(άρθρα 24 - 28)

2.Απαγορεύονται:

-η πώληση, η προσφορά και η διάθεση των ανωτέρω προϊόντων σε ανηλίκους.Επίσης απαγορεύεται η πώληση των ανωτέρω προϊόντων μέσω αυτόματου πωλητή,

-οι διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις των εν λόγω προϊόντων από το εξωτερικό προς την Ελλάδα. Αντίθετα, επιτρέπονται οι διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις αυτών από την Ελλάδα προς το εξωτερικό, υπό την οριζόμενη προϋπόθεση.(άρθρα 29 - 31)

3.Ορίζονται:

-οι αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή των ρυθμίσεων περί κυκλοφορίας, πώλησης, προσφοράς και διάθεσης των προαναφερόμενων προϊόντων,

-οι επιβαλλόμενες κυρώσεις (μεταξύ άλλων πρόστιμα) σε περιπτώσεις παραβάσεων των αναφερόμενων διατάξεων κ.λπ..(άρθρα 32 - 35)

ΜΕΡΟΣ Δ’

Προβλέπεται η σύσταση και λειτουργία Ψηφιακού Μητρώου Ελέγχου Προϊόντων Αλκοόλ, Καπνού και λοιπών μη καπνικών προϊόντων και τίθενται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία του καθώς και οι σχετικές κυρώσεις, σε περίπτωση διαπίστωσης της οριζόμενης παράβασης.(άρθρα 36 - 39)

ΜΕΡΟΣ Ε’

1.Ρυθμίζεται η διάρκεια της θητείας των επικουρικών ιατρών που τοποθετούνται στις Μονάδες Ψυχικής Υγείας (Μ.Ψ.Υ.) των Δ.Υ.Πε. του άρθρου 6 του ν. 5129/2024.(άρθρο 40)

2.Παρέχεται η δυνατότητα στους Διοικητές των Δ.Υ.Πε., κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, να μετακινούν προσωπικό, μόνιμο και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των φορέων και των αποκεντρωμένων μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας αρμοδιότητάς τους, σε λοιπές αποκεντρωμένες μονάδες αρμοδιότητάς τους και στην κεντρική υπηρεσία των Δ.Υ.Πε. για την αντιμετώπιση αναγκών παρακολούθησης και ολοκλήρωσης έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αρμοδιότητάς τους.(άρθρο 41)

3. α.Παρατείνονται εκ νέου από τη λήξη τους και έως την οριζόμενη κατά περίπτωση ημερομηνία, τα αναφερόμενα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας. Ενδεικτικά αναφέρεται η παράταση:

-της λειτουργίας των εμβολιαστικών κέντρων και η συνακόλουθη καταβολή αποζημίωσης στο απασχολούμενο προσωπικό,

-των συμβάσεων του αναφερόμενου ιατρικού προσωπικού,

-των συμβάσεων έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών

επαγγελματιών υγείας διαφόρων ειδικοτήτων καθώς και διοικητικού προσωπικού του Ε.Ο.Δ.Υ.,

-της υπερωριακής εργασίας του προσωπικού του Ε.Ο.Δ.Υ.,

-των συμβάσεων εργασίας Ι.Δ.Ο.Χ. του Ε.Ο.Δ.Υ. για τις ανάγκες φύλαξης και καθαριότητας των κτιρίων της ευθύνης του και των περιβαλλόντων αυτών χώρων καθώς και για τις ανάγκες εστίασης και σίτισης,

-τηςδυνατότηταςαπασχόλησης ιδιωτών γιατρών σε δημόσια νοσοκομεία,

-της διαδικασίας αποστολής φαρμάκων σε ευπαθείς ομάδες και σε ασθενείς που βρίσκονται σε περιορισμό,

-της χρήσης αεροσκαφών και πλωτών μέσων για τη διακομιδή ασθενών,

-τηςσυμμετοχήςτου προσωπικού του ΝοσηλευτικούΙδρύματος

Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) και των στρατιωτικών νοσοκομείων στο πρόγραμμα εφημεριών του Ε.Σ. Υ.,

-της ισχύος ρυθμίσεων για την αποζημίωση ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων για μετακίνηση σε νοσοκομεία της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας,

-της υπερωριακής εργασίας των εργαζόμενων στις Δ.Υ.Πε. και στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας σύμφωνα με το άρθρο 169 του ν. 4876/2021,

-της δυνατότητας διάθεσης επιμέρους χώρων ιδιωτικών θεραπευτηρίων, δομών υγείας, παρόχων υπηρεσιών υγείας, κέντρων αποκατάστασης, καθώς και ιατρικού, νοσηλευτικού, βοηθητικού προσωπικού ιδιωτικών παρόχων υπηρεσιών υγείας, προς το Δημόσιο.

-της παραμονής στην υπηρεσία των μνημονευόμενων νοσηλευτών με ισόχρονη παράταση της σύμβασής τους.

β. Παρέχεται η δυνατότητα παράτασης, από τη λήξη τους και έως την οριζόμενη προθεσμία, των αναφερόμενων αποσπάσεων προσωπικού που υπηρετεί στον Οργανισμό Διασφάλισης της Ποιότητας στην Υγεία Α.Ε. (Ο.ΔΙ.Π.Υ.), κατά την οριζόμενη διαδικασία.(άρθρο 42)

4.Εξαιρούνται τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του άρθρου 11 του ν. 2716/1999 (μονάδες ψυχικής υγείας στον ιδιωτικό τομέα) από διατάξεις περί σύναψης δημοσίων συμβάσεων [υποχρέωση ανάρτησης στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ.) κ.λπ.].(άρθρο 43)

5. α.Παρατείνεται εκ νέου από τη λήξη της έως τη δημοσίευση του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, η ισχύς διατάξεων που αφορούν τη(ν):

-νομιμοποίηση δαπανών για την εξόφληση υποχρεώσεων των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και των Υγειονομικών Περιφερειών

-νομιμοποίηση δαπανών για την εξόφληση συγκεκριμένων υποχρεώσεων των αναφερόμενων δομών που έχουν ενταχθεί στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων, για το οριζόμενο χρονικό διάστημα

-νομιμοποίηση δαπανών των Κέντρων Υγείας για την εξέταση δειγμάτων βιολογικού υλικού ύποπτων κρουσμάτων κορωνοϊού COVID-19,

-εκκαθάριση και πληρωμή δαπανών νοσοκομείων για την εξέταση δειγμάτων βιολογικού υλικού ύποπτων κρουσμάτων κορωνοϊού COVID-19,

-νομιμοποίηση δαπανών που απορρέουν από προμήθειες των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. συμπεριλαμβανομένων των Ψυχιατρικών και των Πανεπιστημιακών Κλινικών, των Νοσοκομείων Αρεταίειο και Αιγινήτειο, του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου και του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου» της Θεσσαλονίκης.

β. Θεωρούνται νόμιμες και κανονικές:

-δαπάνες της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας των ετών 2022 και 2023 που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας,

-δαπάνες του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας από τον ορολογικό έλεγχο των ομάδων του εθελοντικά προσφερόμενου αίματος που διενεργήθηκε κατά το οριζόμενο χρονικό διάστημα.(άρθρο 44)

6. α.Ρυθμίζονται και για το έτος 2024, οι οφειλές ποσών αυτόματης επιστροφής (clawback) των Κατόχων Άδειας Κυκλοφορίας (Κ.Α.Κ.) φαρμακευτικών προϊόντων ή των φαρμακευτικών εταιρειών, προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., σε έως τριάντα έξι (36) δόσεις (το εν λόγω μέτρο ίσχυε για οφειλές των ετών 2019-2023).

β. Παρέχεται, ειδικά για τους Κ.Α.Κ. φαρμακευτικών προϊόντων ή τις φαρμακευτικές εταιρείες που έχουν εν ισχύ αποφάσεις ένταξης της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας του Υπουργείου Ανάπτυξης που αφορούν επενδυτικά σχέδια σχετικά με την έρευνα και ανάπτυξη προϊόντων ή υπηρεσιών ή γραμμών παραγωγής, η δυνατότητα ρύθμισης οφειλών ποσών αυτόματης επιστροφής (clawback) για τα έτη 2022 - 2024, σε έως εβδομήντα δύο (72) άτοκες δόσεις, υπό τις αναφερόμενες προϋποθέσεις. (άρθρο 45)

7.Εισάγονται ρυθμίσεις αναφορικά με τα φάρμακα που διακινούνται με έκτακτη εισαγωγή και αποζημιώνονται μέσω του Ινστιτούτου Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας Μ.Α.Ε. [μετά το πέρας του αναφερόμενου χρονικού διαστήματος υπάγονται υποχρεωτικά σε αξιολόγηση και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των Κατόχων Άδειας Κυκλοφορίας (Κ.Α.Κ.) στην εν λόγω υποχρέωση, επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα], κ.λπ..(άρθρα 46 & 47)

8.α. Επικαιροποιούνται διατάξεις σχετικά με τον σκοπό λειτουργίας του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) και τα μέσα επίτευξής του [εντάσσεται στα μέσα επίτευξης του σκοπού του η συγκρότηση και λειτουργία Κινητών Ομάδων Υγείας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας (Κ.ΟΜ.Υ. Π.Φ.Υ.). Η εν λόγω αρμοδιότητα σήμερα ανήκει στις Δ.Υ.ΠΕ. (άρθρο 106Α ν.4461/2017)].

β. Τροποποιούνται - συμπληρώνονται διατάξεις του άρθρου 106Α του ν. 4461/2017, αναφορικά με την εφαρμογή του θεσμού των Κινητών Ομάδων Υγείας (Κ.ΟΜ.Υ.), στα εξής κατά βάση σημεία|:

-επανακαθορίζεται το καθεστώς συγκρότησης και λειτουργίας των Κ.ΟΜ.Υ.,

-ορίζεται ο ακριβής αριθμός των απασχολούμενων στις Κ.ΟΜ.Υ. (απασχολούνται σε κάθε Κ.ΟΜ.Υ τέσσερα (4) άτομα υποστηριζόμενα από διοικητικό και εργαστηριακό προσωπικό, αντί από κατ’ ελάχιστον τρία (3) άτομα που είναι σήμερα],

-απαλείφεται η ρύθμιση που προβλέπει ότι οι Ο.Τ.Α. και τα ν.π.δ.δ. αυτών μπορούν να παρέχουν στο προσωπικό των Κ.ΟΜ.Υ της περιοχής τους δωρεάν σίτιση, διαμονή ή και χρηματικά επιδόματα για την κάλυψη των αναγκών αυτών. γ. Καταργείται από την έναρξη λειτουργίας του προτεινόμενου τρόπου λειτουργίας των Κ.ΟΜ.Υ. το άρθρο τεσσαρακοστό τέταρτο της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020, περί της δημιουργίας Κ.ΟΜ.Υ. Ειδικού Σκοπού του Ε.Ο.Δ.Υ. για την αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 (μεταξύ άλλων λύονται αυτοδικαίως οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου του απασχολούμενου σε αυτές προσωπικού.(άρθρο 48)

9.Προβλέπεται:

-η παραχώρηση της προσδιοριζόμενης έκτασης του Δήμου Αθηναίων στη θέση Βοτανικός, προς την Περιφέρεια Αττικής για σαράντα (40) έτη,

-η μεταβίβαση, άνευ ανταλλάγματος, της προσδιοριζόμενης έκτασης, ιδιοκτησίας του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης προς την Ιερά Μητρόπολη Κίτρους Κατερίνης και Πλαταμώνος, με σκοπό την επαναλειτουργία της Ιεράς Μονής Εισοδίων της Θεοτόκου Πέτρας Ολύμπου.(άρθρα 49 & 50)

10.Ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα αναφορικά με τη διαδικασία διακίνησης και διανομής Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (Φ.Υ.Κ.) από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σε ιδιωτικά φαρμακεία. Μεταξύ άλλων θεσπίζεται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, επιστημονική αμοιβή σε ιδιώτες φαρμακοποιούς, για την υπηρεσία χορήγησης και εκτέλεσης, ως παροχή υπηρεσίας συνταγών ανά εκτελεσμένη συνταγή, κατά παρέκκλιση των διατάξεων τιμολόγησης.

(άρθρο 51)

ΜΕΡΟΣ ΣΤ’

1.Προβλέπεται, ειδικά για το οριζόμενο χρονικό διάστημα, αυξημένο συνολικό ποσό αποζημίωσης, το οποίο μπορεί να ανέρχεται κατ’ έτος στο επταπλάσιο του μηνιαίου ορίου αποδοχών αντί στο πενταπλάσιο που ισχύει σήμερα, για τις αναφερόμενες κατηγορίες ειδικοτήτων ιατρών του Ειδικού Σώματος Ιατρών (Ε.Σ.Ι.) του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), κ.λ.π..(άρθρα 52 & 53)

2. α.Τροποποιούνται-συμπληρώνονται διατάξεις του άρθρου 80 του ν. 4826/2021, για τη στελέχωση της Μονάδας Εμπειρογνωμόνων Απασχόλησης, Κοινωνικής Ασφάλισης, Πρόνοιας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Μ.Ε.Κ.Υ.) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Συγκεκριμένα:

i.Αυξάνεται από δύο (2) σε τρία (3) επιπλέον έτη, η διάρκεια της ανανέωσης του χρόνου απόσπασης στη Μ.Ε.Κ.Υ.:

α) για τον αναφερόμενο αριθμό θέσεων Ειδικών Εμπειρογνωμόνων, β) για τις αναφερόμενες θέσεις διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης.

ii.Προβλέπεται, για τις λοιπές θέσεις Ειδικών Εμπειρογνωμόνων που καλύπτονται με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου:

-η δυνατότητα ισόχρονης παράτασής τους,

-η απαγόρευση της μετατροπής των συμβάσεων αυτών σε συμβάσεις αορίστου χρόνου.

β. Παρέχεται η δυνατότητα παράτασης, κατά το οριζόμενο χρονικό διάστημα, των αποσπάσεων/μετακινήσεων των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων στη Μ.Ε.Κ.Υ..(άρθρο 54)

 

Σχέδιο Νόμου

 

 

Έχει διαβαστεί 1216 φορές