x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Νόμος 5125/2024 - ΦΕΚ 114/Α/25-7-2024

Κύρωση της Συμφωνίας τροποποίησης διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι


ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 5125/2024

ΦΕΚ 114/Α/25-7-2024

Κύρωση της Συμφωνίας τροποποίησης διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ).

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

 

Άρθρο πρώτο

Κύρωση Σύμβασης

 Κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου, η Συμφωνία τροποποίησης διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ), μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, όπως νόμιμα εκπροσωπείται, και αφετέρου της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης για τον Αυτοκινητόδρομο Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός - Κλειδί», και εκ τρίτου των μετόχων του παραχωρησιούχου της:

 α) Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης με την επωνυμία «HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH», β) Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», γ) Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία: «ΑΒΑΞ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», δ) Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «VINCI CONCESSIONS S.A.S.»,

 η οποία υπογράφηκε στην Αθήνα στις 8 Ιουλίου 2024 και το κείμενο της οποίας στην ελληνική και αγγλική γλώσσα έχει ως εξής:

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ

του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας,

Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του

Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εΰζωνοι (ΠΑΘΕ).

Σύμφωνα με τις παρ. 46.1.1 και 46.1.2 του άρθρου 46 της από 28 Ιουνίου 2007 Σύμβασης Παραχώρησης όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3605/2007 «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Αθήνα -Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ) και ρύθμιση συναφών θεμάτων» (Α 190 /08-08-2007), η οποία τροποποιήθηκε με την από 28 Νοεμβρίου 2013 Συμφωνία Τροποποίησης των Διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης, όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4219/2013 (Α 269/11-12-2013) «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων».

του Ελληνικού Δημοσίου (εφεξής «το Ελληνικό Δημόσιο» ή το «Δημόσιο»), όπως αυτό νόμιμα εκπροσωπείται, δυνάμει της παρ. 46.1.2 του άρθρου 46.1 (Τροποποιήσεις) της από 28 Ιουνίου 2007 Σύμβασης Παραχώρησης όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3606/2007, και τροποποιήθηκε με την από 28 Νοεμβρίου 2013 Συμφωνία Τροποποίησης των Διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης, όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4219/2013, από τον κ. Χρήστο Σταϊκούρα, Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, που εδρεύει στου Παπάγου Αττικής, οδός Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε

ΚΑΙ ΑΦΕΤΕΡΟΥ

της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης για τον Αυτοκινητόδρομο Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός - Κλειδί» και τον διακριτικό τίτλο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» (εφεξής ο «Παραχωρησιούχος») με έδρα τον Δήμο Λάρισας, οδός Ανθίμου Γαζή αριθμός 4,41222 Λάρισα, η οποία έχει συ σταθεί με την υπ’ αριθ. 4839/11 Ιουνίου 2007 καταστατική πράξη της Συμβολαιογράφου Αθηνών Αλεξάνδρας Οικονόμου- Κονδυλένιου, η οποία εγκρίθηκε με την υπ' αριθ. 3001/12.06.2007 απόφαση του Νομάρχη Λάρισας, η οποία καταχωρήθηκε στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών με αριθμό 63484/31/Β/07/26 και ήδη έχει αριθμό Γενικού Εμπορικού Μητρώου 27062340000, με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο πέντε εκατομμύρια Ευρώ (€ 5.000.000,00) και εκπροσωπείται νόμιμα στην προκειμένη περίπτωση από τους κ.κ. Δημήτριο Γκατσώνη, κάτοικο Μοσχοχωρίαυ Λάρισας ΤΚ 41500, Διευθύνοντα Σύμβουλο και Γενικό Εκτελεστικό Διευθυντή και Νικόλαο Αντζουλάκο Κάτοικο Μοσχοχωρίου Λάρισας, ΤΚ 41500 Οικονομικό Διευθυντή, δυνάμει της από 11.06.2024 απόφασης του διοικητικού συμβουλίου της Εταιρείας. Το καταστατικό της Εταιρείας τροποποιήθηκε:

α) δυνάμει της από 16.01.2008 απόφασης της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Εταιρείας η οποία εγκρίθηκε με την με αριθμό 865/26.2.2008 απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Εμπορίου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λάρισας, ανακοίνωση δε της καταχώρησης αυτής Δημοσιεύθηκε στα τεύχος 1604/18.03.2008 δελτίο ΑΕ και ΕΠΕ της Εφημερίδος της Κυβέρνησης , β) δυνάμει της από 18.02.2008 απόφασης της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Εταιρείας, η οποία εγκρίθηκε με την υπ’αρ. 1054/4.03.2008 απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Εμπορίου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λάρισας, ανακοίνωση δε της καταχώρησης αυτής δημοσιεύθηκε στο τεύχος 1603/18.03.2008 δελτίο ΑΕ και ΕΠΕ της Εφημερίδος της Κυβέρνησης , γ) δυνάμει της από 29,06,2010 απόφασης της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Εταιρείας, η οποία εγκρίθηκε με την υπ' αρ. 4094/17.08.2010 απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Εμπορίου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λάρισας, ανακοίνωση δε της καταχώρησης αυτής δημοσιεύθηκε στο τεύχος 9946/24.08.2010 δελτίο ΑΕ και ΕΠΕ της Εφημερίδος της Κυβέρνησης, δ) δυνάμει της από 30.01,2012 απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Εταιρείας, η οποία εγκρίθηκε με την υπ1 αρ. 783/14.02.2012 απόφαση της Αντιπεριφερειάρχου Λάρισας, ανακοίνωση δε της καταχώρησης αυτής δημοσιεύθηκε στο τεύχος 1518/1.03.2012 δελτίο ΑΕ και ΕΠΕ της Εφημερίδος της Κυβέρνησης,

ε) δυνάμει της από 25.11.2020 απόφασης της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Εταιρείας, η οποία καταχωρήθηκε την 18.12.2020 στο Γ ενικό Εμπορικό Μητρώο με κωδικό αριθμό καταχώρισης 2423072.

Εφεξής αποκαλούμενοι ως οι «Συμβαλλόμενοι» ή τα «Συμβαλλόμενα Μέρη» ή τα «Μέρη»,

ΚΑΙ ΕΚ ΤΡΙΤΟΥ

των μετόχων του Παραχωρησιούχου:

(α) της Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης με την επωνυμία «HOCHTIEF ΡΡΡ

SOLUTIONS GmbH» που εδρεύει στο Έσσεν (Essen) Γερμανίας, και εκπροσωπείται νόμιμα σύμφωνα με το καταστατικό της με την από 02.07 2024 απόφαση του Διευθόνοντος Συμβούλου από τον κ. Παναγιώτη Περρή,

(β) της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και με τον διακριτικό τίτλο «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.» που εδρεύει στην οδό Ερμου 25, 14564, Νέα Κηφισιά, Εθνική Οδός Αθηνών-Ααμΐας, και εκπροσωπείται νόμιμα σύμφωνα με το καταστατικό της σύμφωνα με την από 28.06.2024 απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου από την κα. Μαρία-Ελένη Νιτσοπούλου,

(?) της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία: «ΑΒΑΞ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και τον ίδιο διακριτικό τίτλο, που εδρεύει στο Δήμο Αμαρουσίου, οδός Αμαρουσίου Χαλανδρίου 16 και εκπροσωπείται νόμιμα σύμφωνα με το καταστατικό της σε συνδυασμό με ειδική εξουσιοδότηση που παρέχεται με το από 02.07.2024 πρακτικό του Διοικητικού της Συμβουλίου, από την κα. ΑθηνούλλαΔημητρίου-Ηλιάδη,

(δ) της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «VINCI CONCESSIONS S.A.S.» που εδρεύει στη Γαλλία, στην οδό Boulevard de la Defense, 92000, στην πόλη Nanterre στη Γαλλία και εκπροσωπείται νόμιμα σύμφωνα με το καταστατικό της σε συνδυασμό με ειδική εξουσιοδότηση που παρέχεται με την από 27.06.2024 απόφαση του ΔιευΟύνοντος Συμβούλου της από τον κ, Παναγιώτη Παπανικόλα.

Γίνεται μνεία ότι για την υπογραφή της παρούσας Συμφωνίας έχει εκδοθεί η υπ’ αριθμ. 277/2024 Πράξη του Ε’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

 

ΑΡΘΡΟ 1 - ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ο Παραχωρησιούχος και όλοι οι ανωτέρω μέτοχοί του, με ατομική τους ευθύνη δηλώνουν και με την παρούσα ότι όλα τα ανωτέρω καταιεθέντα και μνημονευόμενα νομιμοποιητικά τους στοιχεία:

α. Είναι νόμιμα, ορθά και ακριβή.

β. Δεν έρχονται σε αντίθεση με τους όρους της παρούσας Συμφωνίας και της Σύμβασης Παραχώρησης και πάντως, έστω και αν υπάρχει κάποια αντίθεση, αποδέχονται ανεπιφύλακτα και αναλαμβάνουν ρητά την υποχρέωση να αποκαταστήσουν το σημείο αντίθεσης, με δική τους μέριμνα και δαπάνες, απροφάσιστα και σε εύλογο χρόνο από τη γνωστοποίηση σ’ αυτούς ή την καθ' οιονδήποτε τρόπο γνώση της αντίθεσης.

 

ΑΡΘΡΟ 2 - ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ

2.1 Τα Συμβαλλόμενα Μέρη και οι Αρχικοί Μέτοχοι, ως εκ τρίτου συμβαλλόμενοι, υπέγραψαν την μεταξύ τους από 28 Ιουνίου 2007 Σύμβαση, εφεξής η «Σύμβαση Παραχώρησης» ή «Σύμβαση», με την οποία και υπό τους περιεχόμένους εκεί όρους και ειδικότερες συμφωνίες, το Δημόσιο ανέθεσε στον Παραχωρησιούχο το Έργο της Μελέτης, Κατασκευής Χρηματοδότησης Λειτουργίας Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ).

2.2 Με το άρθρο πρώτο του νόμου 3605/2007 (Α 190 /08-08-2007) «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του 'Εργου της Μελέτης Κατασκευής Χρηματοδότησης Λειτουργίας Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Αθήνα -Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ) και ρύθμιση συναφών θεμάτων» κυρώθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης.

2.3 Η ανωτέρω σύμβαση παραχώρησης τροποποιήθηκε από τα Συμβαλλόμενη Μέρη και τους Αρχικούς Μετόχους ως εκ τρίτου συμβαλλόμενους δυνάμει της από 28 Νοεμβρίου 2013 «ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΤΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ» με την οποία τροποποιήθηκαν συγκεκριμένα άρθρα της Σύμβασης.

2.4 Με το άρθρο πρώτο του νόμου 4219/2013 (Α 269/11.12.2013) «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων» κυρώθηκε η ανωτέρω, από 28.11.2013, τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης.

2.5 Με τις παρ. 46.1.1 και 46.1.2 του άρθρου 46.1 της Σύμβασης Παραχώρησης προβλέπεται η δυνατότητα τροποποίησής της με έγγραφη συμφωνία μεταξύ των Συμβαλλόμενων, η οποία υπογράφεται αφενός για λογαριασμό του Δημοσίου δυνάμει της εξουσιοδότησης της παρ. 46.1.2 σε συνδυασμό και με την παρ. 46.2 της Σύμβασης Παραχώρησης από τον Υπουργό (τότε) ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και ήδη τον Υπουργό, Μεταφορών & Υποδομών και αφετέρου για λογαριασμό του Παραχωρησιούχου και των Αρχικών Μετόχων του από ειδικά προς τούτο εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους και υπό την μορφή αυτή εισάγεται στη Βουλή των Ελλήνων προς κύρωση.

 

ΑΡΘΡΟ 3 - ΟΡΟΛΟΓΙΑ

Εκτός αν άλλως ορίζεται στην παρούσα, όλοι οι όροι που εμφανίζονται με κεφαλαίο

αρχικό στην παρούσα έχουν την έννοια που τους αποδίδεται στη Σύμβαση Παραχώρησης.

 

ΑΡΘΡΟ 4 - ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ

4.1 Σκοπός της παρούσας Συμφωνίας είναι η τροποποίηση συγκεκριμένων όρων της

Σύμβασης Παραχώρησης προκειμένου να προβλεφθεί ειδικά η δυνατότητα αναχρηματοδότησης του δανειακού        χρέους         του αντισυμβαλλόμενου

παραχωρησιούχου με τη σύναψη νέων δανειακών συμβάσεων. Παράλληλα, επίκαιρο ποιείται σημειακά η σύμβαση παραχώρησης σε τυπικά - τεχνικά θέματα που ανέκυψαν κατά το στάδιο της λειτουργίας της .

4.2 Η έγγραφη έγκριση από το Δημόσιο ως καθορισμένων των νέων δανειακών συμβάσεων και των αναγκαίων εγγράφων αναχρηματοδότησης.

4.3 Η πρόβλεψη οφέλους αναχρηματοδότησης και του τρόπου -μεθόδου διαμοιρασμού του μεταξύ των συμβαλλόμενων (Παραχωρησιούχου - Δημοσίου).

4.4 Παράλληλα, οι Συμβαλλόμενοι αναγνωρίζουν ότι σκοπός της παρούσας συμφωνίας, όπως κατωτέρω εξειδικεύεται, είναι το Ελληνικό Δημόσιο να μην αναλαμβάνει, έναντι οποιουδήποτε Μέρους και των Δανειστών εν συνόλω, περισσότερες οικονομικές υποχρεώσεις και επιβαρύνσεις από αυτές που είχε πριν την πράξη αναχρηματοδότησης και η θέση του Ελληνικού Δημοσίου να μην καθίσταται χρηματοοικονομικά δυσμενέστερη (συνυπολογίζοντας το Όφελος Αναχρηματοδότησης) στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης ως αποτέλεσμα της πράξης αναχρηματοδότησης.

Με το από . ξξ .r.^.T.kTA. .έγγραφό τους οι Δανειστές γνωστοποίησαν στο Δημόσιο και στον Παραχωρησιούχο ότι έλαβαν πλήρη γνώση των συμφωνουμένων με την παρούσα Συμφωνία τροποποιήσεων της Σύμβασης Παραχώρησης και ότι τις εγκρίνουν στο σύνολό τους ανεπιφύλακτα.

 

ΑΡΘΡΟ 5 - ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ

5.1 Ήδη και εν όψει των ανωτέρω τα Συμβαλλόμενα Μέρη από κοινού αποδέχονται και συμφωνούν τις ακόλουθες τροποποιήσεις των κατωτέρω αναφερομένων άρθρων της Σύμβασης Παραχώρησης, η οποία τροποποιείται ως ακολούθως:

5.1.1 Η παράγραφος 1.1 του άρθρου ί της Σύμβασης Παραχώρησης (Ορισμοί - Ερμηνεία Σύμβασης) τροποποιείται ως ακολούθως:

5.1.1.1 Μετά τον όρο «Ορόσημα» προστίθεται νέος ορισμός ως ακολούθως:

««Όφελος Αναχρηματοδότησης»: είναι ένα ποσό ίσο με το μεγαλώτερο μεταξύ του μηδενός και της διαφοράς «Λ» - «Β», όπου:

«Λ»: η παρούσα αξία των προβλεπόμενων Διανομών ακριβώς πριν από την πράξη αναχρηματοδότησης (λαμβάνοντας υπόψιν    την επίπτωση της   πράξης

αναχρηματοδότησης και χρησιμοποιώντας το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο όπως έχει επικαιροποιηθεί (στο οποίο συμπεριλαμβάνονται ιστορικά στοιχεία τον Έργου) με σκοπό να είναι επίκαιρο ακριβώς πριν από την πράξη αναχρηματοδότησης) που θα καταβληθούν σε κάθε Μέτοχο και δανειστή δυνάμει Δευτερογενούς Χρέους (χωρίς να υπολογίζονται διπλά), καθ' όλη την υπολειπόμενη διάρκεια της παρούσας Σύμβασης Παραχώρησης, μετά την πράξη αναχρηματοδότησης, και

«Β»: Η παρούσα αξία των προβλεπόμενων Διανομών ακριβώς πριν από την πράξη αναχρηματοδότησης (αλλά χωρίς να ληφθεί υπόψιν η επίπτωση της πράξης αναχρηματοδότησης και χρησιμοποιώντας το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο όπως έχει επικαιροποιηθεί (στο οποίο συμπεριλαμβάνονται ιστορικά στοιχεία του Έργου) με σκοπό να είναι επίκαιρο ακριβώς πριν από την πράξη αναχρηματοδότησης) που Θα καταβληθούν σε κάθε Μέτοχο και δανειστή δυνάμει Δευτερογενούς Χρέους (χωρίς ν« υπολογίζονται διπλά), καθ’ όλη την υπολειπόμενη διάρκεια της παρούσας Σύμβασης Ποψαχώρησης, μετά την πράξη αναχρηματοδότησης.

Για τον υπολογισμό των παρουσών αξιών που αναφέρονται στα στοιχεία Α και Β ανωτέρω, ως προεξοφλητικός συντελεστής λαμβάνεται υπόψη η Ονομαστική Απόδοση Δεσμευτικής Επένδυσης που υπολογίζεται από το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο όπως έχει επικαιροποιηθεί (όπου συμπεριλαμβάνονται ιστορικά στοιχεία του Έργου) ώστε να είναι επίκαιρο ακριβώς πριν την πράξη αναχρηματοδότησης αλλά χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επίπτωση της πράξης αναχρηματοδότησης.

Προς αποφυγή αμφιβολίας, διευκρινίζεται ότι η μόνη διαφορά μεταξύ στοιχείων Α και Β θα είναι η επίπτωση της πράξης αναχρηματοδότησης.

Για τους σκοπούς του παρόντος ορισμού, ως «Διανομή» νοείται κάθε διαδρομή με τη μορφή μερισμάτων ή/και επιστροφής Μετοχικού Κεφαλαίου καθώς και των ποσών εξυπηρέτησης, κατά κεφάλαιο και τόκους, του Δευτερογενούς Χρέους, και τυχόν λοιπών σχετιζομένων προς το Δευτερογενές Χρέος, αμοιβών ή άλλων ποσών που καταβάλλονται στους Αρχικούς Μετόχους με την ιδιότητά τους αυτή, ή σε οποιουσδήποτε διαδόχους τους.»

5.1.2 Η περίπτωση (1) της παραγράφου 2.2.2.2 «Ως έργα του ΚΕΠ ορίζονται:» τροποποιείται ως εξής:

«(]) Ο αυτοκινητόδρομος χ.θ. 242 +079 έως χ.θ. 47J+470 μέχρι τη στάθμη της παράπλευρης οδον/πεζόδρομου (SR), ή του φυσικού εδάφους αν δεν υπάρχει η στάθμη της παράπλευρης οδού / πεζοδρόμου (SR), περιλαμβανόμενων των πρανών μέχρι και την περίφραξη του Άρθρου 34.4 της ΕΣΥ.·»

5.1.3 Η περίπτωση (ί) της παραγράφου 5.2.5 του άρθρου 5.2 «Χρηματοδοτική Συμβολή» τροποποιείται ως εξής:

«(ί) Σε περίπτωση καθυστέρησης πέραν των δέκα πέντε (15) εργασίμων ημερών, ο Παραχωρησιούχος Θα δικαιούται τόκων επί του καθυστερουμένου ποσού, υπολογιζόμενων με επιτόκιο που ισούται με το άθροισμα (το «Επιτόκιο Αναφοράς») του επιτοκίου που εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα στην πλέον πρόσφατη κύρια πράξη αναχρηματοδότησης της η οποία πραγματοποιείται πριν από την πρώτη ημερολογιακή ημέρα τον οικείου εξαμήνου συν περιθώριο τριών (3) εκατοστιαίων μονάδων.»

5.1.4 Στο άρθρο «5.3» «Δάνεια του Παραχωρησιοΰχου», μετά την παράγραφο 5.3.2 προστίθενται νέες υποπαράγραφοι 5.3.2. L και 53.2.2 έχουσες ως ακολούθως:

«5.3.2.1 Το Ελληνικό Δημόσιο δεν θα αρνείται ούτε θα καθυστερεί χωρίς εύλογη αιτία τη γρατττή του συναίνεσή για την έγκριση μίας νέας ή την τροποποίηση μίας υφιστάμενης Καθορισμένης Δανειακής Σύμβασης αναφορικά προς οποιαδήποτε πράξη αναχρηματοδότησης (συμπεριλαμβανομένης της        αντικατάστασης ή της

αναχρηματοδότησης ή της μεταρρύθμισης Δευτερογενούς Χρέους μέσω σύναψης νέων ή τροποποίησης υφιστάμενων Καθορισμένων Δανειακών Συμβάσεων), υπό την προϋπόθεση ότι, ως αποτέλεσμα της πράξης αναχρηματοδότησης και των συναφών με αυτήν συμφωνιών, το Ελληνικό Δημόσιο δεν αναλαμβάνει, έναντι οποιοσδήποτε Μέρους και των Δανειστών εν συνόλω, περισσότερες οικονομικές υποχρεώσεις και επιβαρύνσεις από αυτές που είχε πριν την πράξη αναχρηματοδότησης και η Θέση του Ελληνικού Δημοσίου δεν καθίσταται χρηματοοικονομικά δυσμενέστερη (συνυπολογίζοντας το Όφελος Αναχρηματοδότησης) στο πλ.αίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης ως αποτέλεσμα της πράξης αναχρηματοδότιισης.»

«5.3.2.2 Το Ελληνικό Δημόσιο θα δικαιούται να λάβει το ήμισν του Οφέλους Αναχρηματσδότησης (το «Μερίδιο του Ελληνικού Δημοσίου»), ή, εφόσον σνμφωνηθεί μεταξύ των Μερών, άλλα ισοδύναμα ανταλλάγματα. Με έγγραφη συμφωνία μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενο από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, και του Παραχωρησιούχον τα Μέρη θα βεβαιώνουν το Μερίδιο του Ελληνικού Δημοσίου, τον χρόνο και τον τρόπο καταβολής αυτού και τυχόν λοιπά ζητήματα που σχετίζονται με την πράξη αναχρηματσδότησης, συμπεριλαμβανομένων τυχόν συμφωνιών και ρυθμίσεων που διασφαλίζουν ότι, ως αποτέλεσμα της πράξης αναχρηματοδότησης και των συναφών με αυτήν συμφωνιών, το Ελληνικό Δημόσιο δεν αναλαμβάνει, έναντι οποιοσδήποτε Μέρους και των Δανειστών εν συνόλω, περισσότερες οικονομικές υποχρεώσεις και επιβαρύνσεις από αυτές που είχε πριν την πράξη αναχρηματοδότησης και ότι η θέση του Ελληνικού Δημοσίου δεν καθίσταται χρηματοοικονομικά δυσμενέστερη (συνυπολογίζοντας το Όφελος Αναχρηματοδότησης) στο πλ.αϊσιο της Σύμβασης Παραχώρησης ως αποτέλεσμα της πράξης αναχρηματοδότησης. Διαφορές που προκύπτουν στο πλαίσιο της ως άνω συμφωνίας επιλύονται με βάση τις διατάξεις του Άρθρου 44 (Επίλυση Διαφορών) της Σύμβασης.»

5.1.5 Στην τρίτη (3η) παράγραφο του άρθρου 25.1.1 του άρθρου 25.1 «Διόδια» αφαιρείται η λέξη «πλευρικούς» και αυτή θα έχει ως ακολούθως:

«25.1.1. „.(ί)         (ϊΐ)     Στους σταθμούς διοδίων, θεωρείται ως χειροκίνητη πύλη και

η δυνατότητα πληρωμής τον αντιτίμου του διοδίου μέσω συσκευής που θα δέχεται νομίσματα σε διάφορες αξίες του Ευρώ και θα μπορεί να επιστρέφει (να δίνει ρέστα) τυχόν υπερβάλλον ποσό από το οφειλώμενο αντίτιμο. Η συσκευή αυτή θα πρέπει να τοποθετείται στη θέση όπου θα υπάρχει φυλάκιο με πλήρη εξοπλισμό για λειτουργία με εισπράκτορα, ώστε να είναι δυνατή η εναλλακτική λειτουργία είσπραξης μέσω της συσκευής ή του εισπράκτορα σε έκτακτες περιπτώσεις (π.χ. βλάβη της συσκευής, κυκλοφοριακή αιχμή κλπ.). Η συσκευή πρέπει να είναι εφοδιασμένη με μικροφωνική εγκατάσταση ώστε, σε περίπτωση αδυναμίας καταβολής του αντιτίμου, να επιτρέπει την επικοινωνία του Χρήστη με προσωπικά του Παραχωρησιούχον για να ειπλύεται τυχόν πρόβλημα εκτέλεσης της πληρωμής εντός δεκάλεπτου. Παράλληλα 0α υπάρχει εγκατάσταση κλειστού συστήματος τηλεόρασης (CCTV) παρακολούθησης της εκτελούμενης πράξης πληρωμής. Σε κάθε περίπτωση ισχύουν οι περιορισμοί για τις καθυστερήσεις σύμφωνα με το άρθρο 20.1.16.»

5.1.6 Στο άρθρο 25,4 «Απαλλαγή από Διόδια» προστίθεται νέα περίπτωση «ζ» και αυτό πλέον διαμορφώνεται ως εξής:

«25.4 Απαλλαγή από Διόδια

Εξαιρούνται της υποχρέωσης καταβολής διοδίων οι εξής κατηγορίες οχημάτων:

(α) Οχήματα ανήκοντα στην Υπηρεσία ή σε εκπροσώπους της.

(β) Αστυνομικά οχήματα.

(γ) Οχήματα Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

(δ) Οχήματα ανήκοντα στις Ένοπλες Δυνάμεις.

(ε) Ασθενοφόρα.

(στ) Οχήματα του Παραχωρησιούχου, του Κατασκευαστή και του υπεύθυνου λειτουργίας, εφόσον κινούνται στο ΚΕΠ για τους σκοπούς εκτέλεσης της Σύμβασης, (ζ) Οχήματα που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα και χρησιμοποιούνται από Ατομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ) ή αναπήρους πολέμου για την μεταφορά τους όταν αυτοί επιβαίνουν στο όχημα και φέρουν Δελτίο Στάθμευσης Α.Μ.Α. ή Δελτίο ειδικής ταυτότητας αναπήρου πολέμου.»

5.1.7 Στην παράγραφο 26.2.10 «Πρόσθετοι Ορισμοί» τροποποιείται ο ορισμός «Συμφωνηθέν Υπόλοιπο ΕΔ» ως ακολούθως:

«Συμφωνηθέν Υπόλοιπο ΕΔ είναι το ποσό, το οποίο είναι επαρκές για την καταβολή όλων των προβλεπόμενων Επιλέξιμων Εξόδων Έργου χωρίς χρήση του Αποθεματικοΰ Λογαριασμού για την χρονική περίοδο των επόμενων είκοσι τεσσάρων (24) μηνών (σε κυλιόμενη βάση), κατά το μέτρο που αυτά τα Επιλέξιμα Έξοδα Έργου δεν καλύπτονται ήδη από άλλους αποθεματικούς λογαριασμούς του Παραχωρησιούχου (συμπεριλαμβανομένου μη περιοριστικά του Αποθεματικού Λογαριασμού Κύριας Συντήρησης, αλλά εξαιρούμενου του Αποθεματικού Λογαριασμού Εξυπηρέτησης Κύριου Δανείου). Μετά την επίτευξη από τον Παραχωρησιοΰχο της Ονομαστικής Απόδοσης Δεσμευτικής Επένδυσης Χρηματοοικονομικού Μοντέλου και εφεξής, το Συμφωνηθέν Υπόλοιπο ΕΔ ισούται με μηδέν (0).»

5.1.8 Η παράγραφος 26.2.11 στο άρθρο «26.2 Μηχανισμός Ανακύκλωσης» τροποποιείται ως ακολούθως:

«26.2.11 Οι ακόλουθοι ορισμοί που περιέχονται στην Καθορισμένη Δανειακή Σύμβαση «Σύμβαση Κοινών Όρων» (Common Terms Agreement) (ΣΚΟ) ισχύουν και εφαρμόζονται με το ίδιο περιεχόμενο στην παρούσα Σύμβαση.»

5.1.9 Η παράγραφος 28.2.1 toy άρθρου 28.2 «Τροποποιήσεις Καταστατικού Παραχωρησιούχου» τροποποιείται ως ακολούθως:

«28.2.1 Πλην των περιπτώσεων αυξήσεως τον μετοχικού κεφαλαίου για την συγκέντρωση του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του Παραχωρησιούχου ή για κάθε επιτρεπτή από την παρούσα αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου ή εναρμονίσεων με την ισχύουσα νομοθεσία του Παραχωρησιούχου, απαγορεύεται οποιαδήποτε τροποποίηση του καταστατικού του Παραχωρησιούχου, χωρίς την έγγραφη συναίνεση του Δημοσίου, την οποία αυτό δεν θα αρνείται ή καθυστερεί αδικαιολόγητα. Στην περίπτωση αυτή έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του Άρθρου 35. ] της παρούσας.»

5.1.10 Η παράγραφος 28.2.2 του άρθρου 28.2 «Τροποποιήσεις Καταστατικού Παραχωρησιούχου» τροποποιείται ως ακολούθως:

«28.2.2 Το Δημόσιο προσκαλείται υποχρεωτικά στις Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων της εταιρείας, εφόσον αυτές λαμβάνουν χώρα με σύγκληση συνεδρίασης, στις λοιπές περιπτώσεις, το Δημόσιο ενημερώνεται εγγράφως για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και την ληφθείσα απόφαση τι;ς Γενικής Συνέλευσης.»

5.1.11 Η παράγραφος 45.1 του άρθρου 45 «Γνωστοποιήσεις- Κοινοποιήσεις»τροποποιείται ως ακολούθως:

«45.1 Κάθε Ειδοποίηση προς κάθε Συμβαλλόμενο είναι έγκυρη όταν γίνεται εγγράφως και περιέχει αίτημα βεβαίωσης παραλαβής. Ως ημερομηνία Ειδοποίησης νοείται η ημερομηνία παραλαβής του σχετικού εγγράφου από τον παραλήπτη αυτού. Ειδοποίηση με τηλεγράφημα ή με ηλεκτρονικώς υπογεγραμμένα έγγραφα με χρήση ψηφιακής υπογραφής (με Ασφαλή Διάταξη Δημιουργίας Υπογραφής - ΑΔΔΥ) μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, θα είναι έγκυρη και Θεωρείται ότι έγινε την ημέρα της αποστολής του τηλεγραφήματος ή του μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου υπό τον όρο ότι μέσα σε επτά (7) ημέρες από την αποστολή ο λήπτης θα λάβει ένα πρωτότυπο έγγραφο με πανομοιότυπο περιεχόμενο.

Αναφορικά με τη συμβατική αλληλογραφία επιτρέπεται η χρήση ψηφιακής υπογραφής (με Ασφαλή Διάταξη Δημιουργίας Υπογραφής - ΑΔΔ Υ) και η διαβίβαση της αλληλογραφίας ηλεκτρονικό, ή με συμβατικούς τρόπους.»

5.1.12 Η παράγραφος 45.2 του άρθρου 45 «Γνωστοποιήσεις- Κοινοποιήσεις» τροποποιείται ως ακολούθως:

«45.2 Κάθε γνωστοποίηση, κοινοποίηση ή επίδοση κάθε εγγράφου θα πραγματοποιείται εγκύρως ως προς κάθε Συμβαλλόμενο στις εξής διευθύνσεις:

Ως προς το Ελληνικό Δημόσιο ή την Υπηρεσία:

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Γενική Γραμματεία Υποδομών

Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών

Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων 'Εργων/ Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης

Καρύστου 5

GR Π5 23 Αθήνα

Τηλ: +30 210 6992240

Email: σε eyde.mkepp@ggde.gr

Υπόψη: κ. Διευθυντή

Διεύθυνση (ά 17) Λειτουργίας, Συντήρησης & Εκμετάλλευσης Συγκοινωνιακών

Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης

Πανόρμου 17

GR 115 23 Αθήνα

Τηλ: +30 210 6999400

Email: eyde. lsep@ggde.gr

Υπόψη: κ. Διευθυντή

Ως προς τον Παραχωρησιούχο:

A ΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Δ ΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.

Ανθίμου Γαζή 4

41 222 Λάρισα

Τηλ: +30 2414 401000

Email: dcamsa@aegeanmotorway.gr

Υπόψη: κ.κ. Oliver Wagner και Δημήτριο Γκατσώνη»

 

ΑΡΘΡΟ 6 - ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Όλες οι διαφορές που ανακύπτουν μεταξύ των Συμβαλλόμενων, από την υπογραφή της παρούσας Συμφωνίας, σχετικά με την εφαρμογή, την ερμηνεία ή το κύρος της παρούσας Συμφωνίας θα επιλύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Άρθρου

44.3 (Επίλυση Διαφορών) της Σύμβασης Παραχώρησης.

 

ΑΡΘΡΟ 7 - ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η παρούσα Συμφωνία διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης Ιίαραχώρησης και ερμηνεύεται σύμφωνα με αυτές. Η Σύμβαση Παραχώρησης ισχύει και ερμηνεύεται όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 5 της παρούσας Συμφωνίας.

 

ΑΡΘΡΟ 8 - ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

Τα Συμβαλλόμενα Μέρη ρητά συνομολογούν ότι με την παρούσα Συμφωνία τροποποιούνται αποκλειστικά οι ανωτέρω υπό το Άρθρο 5 αναφερόμενες συγκεκριμένες διατάξεις της Σύμβασης Παραχώρησης, η οποία κατά τα λοιπά ισχύει και δεσμεύει τα Μέρη όπως αρχικά συμφωνήθηκε.

ΣΕ ΠΙΣΤΩΣΗ των ανωτέρω, το Ελληνικό Δημόσιο, ο Παραχωρησιούχος και οι Μέτοχοι, υπέγραψαν την ημέρα που αναφέρεται στην αρχή του παρόντος την παρούσα Συμφωνία δια των εξουσιοδοτημένων εκπροσώπων τους που αναφέρονται παραπάνω, σε οκτώ (8) πρωτότυπα εκ των οποίων έλαβε τρία (3) το Δημόσιο και ανά ένα (1) οι λοιποί συμβαλλόμενοι.

ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

ΠΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟ

 

Άρθρο δεύτερο

Έναρξη ισχύος

Το παρόν τίθεται σε ισχύ από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 25 Ιουλίου 2024

 

 


 

 

Έχει διαβαστεί 247 φορές
Ετικέτες: νόμος 5125/2024 51252024