x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση ΔΝΣα/οικ.49406/Φ. 100.1/2016 - ΦΕΚ 2280/Β/22-7-2016

Εθνικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Παροχών της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Τηλεδιοδίων (Ε.Υ.Τ.). Προϋποθέσεις και διαδικασία καταχώρησης. Ρυθμίσεις σχετικά με τη συμμόρφωση προς την απόφαση 2009/750/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (L 268/11).


Υπουργική Απόφαση Αριθ. ΔΝΣα/οικ.49406/Φ. 100.1/2016

ΦΕΚ 2280/Β/22-7-2016

Εθνικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Παροχών της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Τηλεδιοδίων (Ε.Υ.Τ.). Προϋποθέσεις και διαδικασία καταχώρησης. Ρυθμίσεις σχετικά με τη συμμόρφωση προς την απόφαση 2009/750/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (L 268/11).

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

Έχοντας υπόψη:
Τις διατάξεις:
α. Του άρθρου πέμπτου του Ν. 4383/2016 «Κύρωση της Ευρωμεσογειακής Αεροπορικής Συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατώνμελών της αφενός και του Χασεμιτικού Βασιλείου Ιορδανίας αφετέρου και άλλες διατάξεις» (Α' 72).
β. Του άρθρου δεύτερου του Ν. 4388/2016 «Κύρωση της Συμφωνίας Εταιρικής Σχέσης και Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της, αφενός και της Δημοκρατίας του Ιράκ, αφετέρου με τα αναπόσπαστα σε αυτήν παραρτήματα 1 έως 4, προσαρτήματα, πρωτόκολλα, σημειώσεις και τη μονομερή δήλωση της Ε.Ε. σχετικά με το άρθρο 96 της συμφωνίας» (Α' 93).
γ. Του Π.δ. 177/2007 «Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2004/52/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2004 σχετικά με τη διαλειτουργικότητα των Συστημάτων Τηλεδιοδίων στην Κοινότητα (L 200/50)» (Α'216).
δ. Της απόφασης της Ε.Ε. 2009/750/ΕΚ σχετικά με τον ορισμό της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Τηλεδιοδίων και των τεχνικών της στοιχείων (L 268/11).
ε. Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (Α' 98).
στ. Του Π.δ/τος 109/2014 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α' 176).
ζ. Του Π.δ/τος 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» ( Α' 116). η. Του άρθρου 3 του Π.δ/τος 70/2015 (Α' 114).
2.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Αντικείμενο Πεδίο εφαρμογής

Με την απόφαση αυτή ρυθμίζεται η διαδικασία καταχώρησης στο Εθνικό Ηλεκτρονικό Μητρώο των Παροχών της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Τηλεδιοδίων (Ε.Υ.Τ.) καθώς και οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται από τους παρόχους σε εφαρμογή της απόφασης της Ε.Ε. 2009/750/ΕΚ σχετικά με τον ορισμό της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Τηλεδιοδίων και των τεχνικών στοιχείων της και της οδηγίας 2004/52/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2004 σχετικά με τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων τηλεδιοδίων στην Κοινότητα (L 200/50), που ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο με το Π.δ. 177/2007(Α' 216).

Άρθρο 2
Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης, νοούνται ως:
α) «περιοχή Ε.Υ.Τ.»: μια περιοχή διοδίων που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 2004/52/ΕΚ,
β) «πάροχος Ε.Υ.Τ.»: ένα νομικό πρόσωπο που πληροί τις απαιτήσεις του άρθρου 3 και είναι εγγεγραμμένο στο κράτος μέλος όπου εδρεύει, το οποίο παρέχει πρόσβαση στην Ε.Υ.Τ. σε έναν χρήστη Ε.Υ.Τ.,
γ) «χρήστης Ε.Υ.Τ.»: ένα (φυσικό ή νομικό) πρόσωπο που υπογράφει σύμβαση με έναν πάροχο Ε.Υ.Τ. προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στην Ε.Υ.Τ.,
δ) «στοιχεία διαλειτουργικότητας»: κάθε βασικό στοιχείο, ομάδα στοιχείων, υποσύνολο ή πλήρες σύνολο υλικών ενσωματωμένων ή προοριζόμενων να ενσωματωθούν στην Ε.Υ.Τ., από το οποίο εξαρτάται άμεσα ή έμμεσα η διαλειτουργικότητα της υπηρεσίας, περιλαμβανομένων στοιχείων υλικών και άυλων, όπως το λογισμικό,
ε) «εξοπλισμός οχήματος»: το πλήρες σύνολο στοιχείων υλικού και λογισμικού που απαιτείται για την παροχή της Ε.Υ.Τ., το οποίο είναι εγκατεστημένο σε ένα όχημα για τη συλλογή, αποθήκευση, επεξεργασία και την εξ αποστάσεως λήψη/διαβίβαση δεδομένων,
στ) «καταλληλότητα χρήσης»: η ικανότητα ενός στοιχείου διαλειτουργικότητας να επιτυγχάνει και να διατηρεί μια ορισμένη απόδοση όταν βρίσκεται σε λειτουργία, η οποία ενσωματώνεται αντιπροσωπευτικά στην Ε.Υ.Τ. σε σχέση με το σύστημα ενός φορέα χρέωσης διοδίων,
ζ) «κατηγορία χρέωσης»: το σύνολο οχημάτων που τυγχάνουν όμοιας μεταχείρισης από έναν φορέα χρέωσης διοδίων,
η) «σύστημα χρέωσης»: η κατανομή του πληρωτέου τέλους διοδίων στις κατηγορίες χρήσης, όπως ορίζεται από έναν φορέα χρέωσης διοδίων, θ) «τεχνική προδιαγραφή»: μια προδιαγραφή όπως ορίζεται στο άρθρο 23 και στο παράρτημα VI της οδηγίας 2004/18/ΕΚ,
ι) «διόδια»: επιβάρυνση, φόρος ή τέλος που εισπράττεται σε σχέση με την κυκλοφορία ενός οχήματος σε περιοχή διοδίων, ια) «φορέας χρέωσης διοδίων»: ένας δημόσιος ή ιδιωτικός οργανισμός που επιβάλλει τέλη διοδίων για την κυκλοφορία οχημάτων σε μια περιοχή Ε.Υ.Τ., ιβ) «δεδομένα γενικού πλαισίου διοδίων»: οι πληροφορίες που ορίζονται από τον αρμόδιο φορέα χρέωσης διοδίων ως αναγκαίες για τον καθορισμό του πληρωτέου τέλους διοδίων για την κυκλοφορία ενός οχήματος σε μια συγκεκριμένη περιοχή διοδίων και την ολοκλήρωση της συναλλαγής διοδίων,
ιγ) «δήλωση διοδίων»: μια δήλωση σε έναν φορέα χρέωσης διοδίων που επιβεβαιώνει την κυκλοφορία ενός οχήματος σε μια περιοχή διοδίων σε μορφή που έχει συμφωνηθεί μεταξύ του παρόχου υπηρεσιών διοδίων και του φορέα χρέωσης διοδίων,
ιδ) «περιοχή διοδίων»: μια περιοχή στην επικράτεια της ΕΕ, ένα τμήμα του ευρωπαϊκού οδικού δικτύου ή μια κατασκευή όπως σήραγγα, γέφυρα ή πορθμείο όπου εισπράττονται τέλη διοδίων, ιε) «καθεστώς διοδίων»: το σύνολο των κανόνων, περιλαμβανομένων των κανόνων επιβολής, που διέπουν την είσπραξη τέλους διοδίων σε μια περιοχή διοδίων,
ιστ) «συναλλαγή διοδίων»: μια πράξη ή σειρά πράξεων κατά την οποία μια δήλωση διοδίων παραδίδεται στον φορέα χρέωσης διοδίων,
ιζ) «παράμετροι ταξινόμησης οχημάτων»; οι πληροφορίες σχετικά με τα οχήματα σύμφωνα με τις οποίες υπολογίζονται τα τέλη διοδίων με βάση τα δεδομένα του πλαισίου διοδίων.

Άρθρο 3
Δικαιώματα και υποχρεώσεις των παροχών Ε.Υ.Τ.

1.Οι πάροχοι Ε.Υ.Τ. συνάπτουν συμβάσεις Ε.Υ.Τ. οι οποίες καλύπτουν όλες τις περιοχές Ε.Υ.Τ. σε διάστημα 24 μηνών μετά την καταχώρηση τους, σύμφωνα με το άρθρο 19 της απόφασης 2009/750/ΕΚ.
Ο πάροχος Ε.Υ.Τ. καλύπτει ανά πάσα στιγμή όλες τις περιοχές Ε.Υ.Τ. Σε περίπτωση αλλαγών στις περιοχές Ε.Υ.Τ. ή οποιουδήποτε άλλου λόγου που επηρεάζει την πλήρη κάλυψη, ο πάροχος αποκαθιστά την πλήρη κάλυψη εντός έξι μηνών.
2.Οι πάροχοι Ε.Υ.Τ. ενημερώνουν τους χρήστες Ε.Υ.Τ. σχετικά με την κάλυψη των δικών τους περιοχών Ε.Υ.Τ. και τυχόν σχετικές αλλαγές.
Οι πάροχοι Ε.Υ.Τ. υποβάλλουν μια ετήσια δήλωση αναφορικά με την κάλυψη των δικών τους περιοχών Ε.Υ.Τ.
3.Όταν απαιτείται, οι πάροχοι Ε.Υ.Τ. παρέχουν στους χρήστες Ε.Υ.Τ. τον σχετικό εξοπλισμό ο οποίος πληροί τις σχετικές τεχνικές απαιτήσεις που καθορίζονται στην απόφαση 2009/750/ΕΚ. Οι πάροχοι προσκομίζουν απόδειξη ότι πληρούνται οι εν λόγω απαιτήσεις.
4.Οι πάροχοι Ε.Υ.Τ. παρακολουθούν τις επιδόσεις του επιπέδου των υπηρεσιών τους. Εφαρμόζουν ελεγμένες επιχειρησιακές διαδικασίες οι οποίες προβλέπουν τη λήψη κατάλληλων μέτρων σε περίπτωση εντοπισμού προβλημάτων απόδοσης ή παραβιάσεων της ακεραιότητας.
5.Οι πάροχοι Ε.Υ.Τ. παρέχουν κατάλληλες υπηρεσίες και τεχνική υποστήριξη για τη διασφάλιση της σωστής εξατομίκευσης του εξοπλισμού οχήματος. Οι πάροχοι Ε.Υ.Τ. ευθύνονται για τις σταθερές παραμέτρους ταξινόμησης οχημάτων που είναι αποθηκευμένες στον εξοπλισμό οχήματος ή στα πληροφοριακά συστήματα τους. Οι μεταβλητές παράμετροι ταξινόμησης οχημάτων, οι οποίες ενδέχεται να διαφέρουν από ταξίδι σε ταξίδι ή στη διάρκεια ενός ταξιδιού και πρόκειται να εισαχθούν με παρέμβαση μέσα από το όχημα, ρυθμίζονται μέσω μιας κατάλληλης διασύνδεσης ανθρώπου μηχανής.
6.Οι πάροχοι Ε.Υ.Τ. τηρούν καταλόγους ακυρωμένου εξοπλισμού οχήματος που αντιστοιχούν σε συμβάσεις Ε.Υ.Τ. με χρήστες Ε.Υ.Τ. Οι κατάλογοι αυτοί συμμορφώνονται αυστηρώς με τους κοινοτικούς κανόνες για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα όπως διατυπώνονται, μεταξύ άλλων, στην οδηγία 95/46/ΕΚ και στην οδηγία 2002/58/ΕΚ.
7.Οι πάροχοι Ε.Υ.Τ. γνωστοποιούν στους χρήστες Ε.Υ.Τ. την πολιτική τους για τη σύναψη συμβάσεων.
8.Στα τιμολόγια που εκδίδονται σε μεμονωμένους χρήστες Ε.Υ.Τ. από παρόχους Ε.Υ.Τ. διαχωρίζονται σαφώς οι χρεώσεις υπηρεσιών του παρόχου Ε.Υ.Τ. και τα τέλη διοδίων που καταβλήθηκαν και προσδιορίζεται, εκτός αν ο χρήστης αποφασίσει διαφορετικά, τουλάχιστον, ο χρόνος και ο τόπος όπου καταβλήθηκαν τα τέλη διοδίων και η σύνθεση ειδικών τελών διοδίων σε σχέση με τον χρήστη.
9.Οι πάροχοι Ε.Υ.Τ. ενημερώνουν τους χρήστες Ε.Υ.Τ. το συντομότερο δυνατόν σχετικά με οποιαδήποτε παράλειψη δήλωσης διοδίων στο λογαριασμό τους, παρέχοντας, ει δυνατόν, την ευκαιρία τακτοποίησης του λογαριασμού πριν από τη λήψη μέτρων επιβολής.
10.Οι πάροχοι Ε.Υ.Τ. συνεργάζονται με τους φορείς χρέωσης διοδίων στο πλαίσιο των προσπαθειών επιβολής.

Άρθρο 4
Δικαιώματα και υποχρεώσεις των φορέων χρέωσης διοδίων

1.Όταν μια περιοχή Ε.Υ.Τ. δεν πληροί τους τεχνικούς και διαδικαστικούς όρους διαλειτουργικότητας της Ε.Υ.Τ., που ορίζονται από την οδηγία 2004/52/ΕΚ και την παρούσα απόφαση, ο αρμόδιος φορέας χρέωσης διοδίων αξιολογεί το πρόβλημα με τις ενδιαφερόμενες ομάδες συμφερόντων και, εφόσον εμπίπτει στο πεδίο των αρμοδιοτήτων του, λαμβάνει μέτρα αποκατάστασης για τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας της Ε.Υ.Τ. του συστήματος διοδίων. Ο φορέας χρέωσης διοδίων ειδοποιεί την αρμόδια Υπηρεσία προκειμένου να ενημερωθεί το Μητρώο Παροχών.
2.Κάθε φορέας χρέωσης διοδίων συντάσσει και τηρεί μια δήλωση περιοχής Ε.Υ.Τ. όπου διατυπώνονται οι γενικοί όροι για την πρόσβαση των περιοχών διοδίων από τους παρόχους Ε.Υ.Τ., σύμφωνα με το παράρτημα Ι της απόφασης 2009/750/ΕΚ.
3.Οι φορείς χρέωσης διοδίων δέχονται χωρίς διακρίσεις κάθε πάροχο Ε.Υ.Τ. που αιτείται την παροχή Ε.Υ.Τ. στην περιοχή ή τις περιοχές Ε.Υ.Τ. που έχει υπό την ευθύνη του ο φορέας χρέωσης διοδίων.
Η αποδοχή ενός παρόχου Ε.Υ.Τ. σε μια περιοχή διοδίων διέπεται από τη συμμόρφωση με τους γενικούς όρους που καθορίζονται στη δήλωση περιοχής Ε.Υ.Τ. με στόχο την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων εντός του χρονικού διαστήματος που αναγράφεται στο άρθρο 3 παράγραφος 1 της παρούσας απόφασης και ενδέχεται, επίσης, να υπόκειται σε ειδικούς συμβατικούς όρους.
Σε περίπτωση που ένας φορέας χρέωσης διοδίων και ένας πάροχος Ε.Υ.Τ. δεν μπορούν να καταλήξουν σε συμφωνία, το θέμα μπορεί να υποβληθεί στο όργανο συμβιβασμού του άρθρου 48 του Ν. 4155/2013 (Α' 120) που είναι αρμόδιο για τη σχετική περιοχή διοδίων.
4.Το τέλος διοδίων που χρεώνεται από τους φορείς χρέωσης διοδίων στους χρήστες Ε.Υ.Τ. δεν υπερβαίνει το αντίστοιχο εθνικό/τοπικό τέλος διοδίων.
5.Οι φορείς χρέωσης διοδίων δέχονται στις δικές τους περιοχές Ε.Υ.Τ. κάθε εξοπλισμό οχήματος, ο οποίος είναι σε κατάσταση λειτουργίας, από παρόχους Ε.Υ.Τ. με τους οποίους έχουν συμβατικές σχέσεις που έχουν πιστοποιηθεί σύμφωνα με το παράρτημα IV της απόφασης 2009/750/ΕΚ και δεν εμφανίζεται σε κατάλογο ακυρωμένου εξοπλισμού οχήματος που αναφέρεται στο άρθρο 6 παράγραφος 3 της παρούσας.
Οι φορείς χρέωσης διοδίων τηρούν στον ιστότοπό τους έναν εύκολα προσπελάσιμο δημόσιο κατάλογο με όλους τους παρόχους Ε.Υ.Τ. με τους οποίους έχουν υπογράψει σύμβαση.
6.Ένας φορέας χρέωσης διοδίων ενδέχεται να ζητήσει τη συνεργασία ενός παρόχου Ε.Υ.Τ. για τη διενέργεια αιφνιδιαστικών και λεπτομερών δοκιμών του συστήματος διοδίων με τη συμμετοχή οχημάτων που κυκλοφορούν ή είχαν κυκλοφορήσει πρόσφατα στην περιοχή ή τις περιοχές Ε.Υ.Τ. του φορέα χρέωσης διοδίων. Ο αριθμός των οχημάτων που υποβάλλονται σε τέτοιες δοκιμές σε διάστημα ενός χρόνου για ένα συγκεκριμένο πάροχο Ε.Υ.Τ. είναι ανάλογος με τη μέση ετήσια κυκλοφορία ή τις προβλέψεις κυκλοφορίας του παρόχου Ε.Υ.Τ. στην περιοχή ή τις περιοχές Ε.Υ.Τ. του φορέα χρέωσης διοδίων.
7.Σε περίπτωση δυσλειτουργίας της Ε.Υ.Τ. που αποδίδεται στον φορέα χρέωσης διοδίων, ο φορέας χρέωσης διοδίων προβλέπει έναν υποβαθμισμένο τρόπο παροχής υπηρεσιών ο οποίος επιτρέπει στα οχήματα με τον εξοπλισμό που αναφέρεται στην παράγραφο 5 να κυκλοφορούν με ασφάλεια, με ελάχιστη καθυστέρηση και χωρίς να θεωρείται ότι δεν καταβάλλουν τα τέλη διοδίων.
8.Οι φορείς χρέωσης διοδίων συνεργάζονται, κατά τρόπο που δεν εισάγει διακρίσεις, με παρόχους ή/και κατασκευαστές ή/και κοινοποιημένους οργανισμούς Ε.Υ.Τ. με σκοπό την αξιολόγηση της καταλληλότητας χρήσης στοιχείων διαλειτουργικότητας στις δικές τους περιοχές διοδίων.

Άρθρο 5
Δεδομένα γενικού πλαισίου διοδίων

Οι φορείς χρέωσης διοδίων γνωστοποιούν οποιεσδήποτε αλλαγές στα δεδομένα γενικού πλαισίου διοδίων στα κράτη μέλη όπου βρίσκονται οι περιοχές διοδίων σε σχέση, μεταξύ άλλων, με τα ακόλουθα:
α) προσδιορισμός της περιοχής Ε.Υ.Τ., συγκεκριμένα της γεωγραφικής έκτασης και της υποδομής της, που υπόκειται σε διόδια,
β) φύση των διοδίων και αρχές επιβολής,
γ) οχήματα υποκείμενα σε διόδια,
δ) παράμετροι ταξινόμησης οχημάτων (όπως αριθμός αξόνων, μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος ρυμουλκούμενου οχήματος, τύπος ανάρτησης κ.λπ.) με την αντιστοίχισή τους στη δομή χρέωσης του φορέα χρέωσης διοδίων,
ε) απαιτούμενες δηλώσεις διοδίων.

Άρθρο 6
Διόδια

1.Το τέλος διοδίων καθορίζεται από τον φορέα χρέωσης διοδίων σύμφωνα, μεταξύ άλλων, με την ταξινόμηση του οχήματος. Η ταξινόμηση ενός οχήματος καθορίζεται με βάση τις παραμέτρους ταξινόμησης οχημάτων που διατυπώνονται στο παράρτημα VI της απόφασης 2009/750/ΕΚ. Σε περίπτωση διαφοροποίησης μεταξύ της ταξινόμησης οχημάτων που χρησιμοποιεί ο πάροχος Ε.Υ.Τ. και ο φορέας χρέωσης διοδίων, υπερισχύει η ταξινόμηση του φορέα χρέωσης διοδίων, εκτός εάν αποδεδειγμένα διαπιστωθεί η ύπαρξη σφάλματος ταξινόμησης (από το φορέα χρέωσης διοδίων).
2.Εκτός από την απαίτηση πληρωμής από πάροχο Ε.Υ.Τ. για οποιαδήποτε τεκμηριωμένη δήλωση διοδίων, ένας φορέας χρέωσης διοδίων δύναται να απαιτήσει πληρωμή από πάροχο Ε.Υ.Τ. για τυχόν τεκμηριωμένη παράλειψη δήλωσης διοδίων σε σχέση με οποιοδήποτε λογαριασμό χρήστη που διαχειρίζεται ο συγκεκριμένος πάροχος Ε.Υ.Τ.
3.Όταν ένας πάροχος Ε.Υ.Τ. έχει αποστείλει σε φορέα χρέωσης διοδίων κατάλογο ακυρωμένου εξοπλισμού οχήματος, όπως προβλέπεται στο άρθρο 4 παράγραφος
6,ο πάροχος Ε.Υ.Τ. δεν φέρει ευθύνη για τυχόν περαιτέρω τέλη διοδίων που καταβλήθηκαν μέσω της χρήσης του σχετικού ακυρωμένου εξοπλισμού οχήματος. Ο αριθμός εγγραφών στον κατάλογο ακυρωμένου εξοπλισμού οχήματος, η μορφή του καταλόγου και η συχνότητα επικαιροποίησής του συμφωνούνται μεταξύ των φορέων χρέωσης διοδίων και των παροχών Ε.Υ.Τ.
4.Στα συστήματα διοδίων με μικροκύματα, οι φορείς χρέωσης διοδίων κοινοποιούν τεκμηριωμένες δηλώσεις διοδίων σε παρόχους Ε.Υ.Τ. για τέλη διοδίων που καταβλήθηκαν από τους αντίστοιχους χρήστες Ε.Υ.Τ.

Άρθρο 7
Δικαιώματα και υποχρεώσεις των χρηστών Ε.Υ.Τ.

1.Οι χρήστες Ε.Υ.Τ. μπορούν να εγγραφούν στην Ε.Υ.Τ. μέσω οποιουδήποτε παρόχου Ε.Υ.Τ., ανεξαρτήτως εθνικότητας, κράτους διαμονής ή του κράτους στο οποίο είναι ταξινομημένο το όχημα. Όταν συνάπτουν σύμβαση, οι χρήστες Ε.Υ.Τ. ενημερώνονται δεόντως σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων και τα δικαιώματα που προκύπτουν από την ισχύουσα νομοθεσία περί προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
2.Οι χρήστες Ε.Υ.Τ. φροντίζουν ώστε όλα τα δεδομένα σχετικά με το χρήστη και το όχημα που παρέχουν στον πάροχο Ε.Υ.Τ. να είναι σωστά.
3.Οι χρήστες Ε.Υ.Τ. λαμβάνουν όλα τα δυνατά μέτρα για να διασφαλίσουν τη λειτουργική κατάσταση του εξοπλισμού οχήματος, όταν το όχημα κυκλοφορεί μέσα σε μια περιοχή Ε.Υ.Τ.
4.Οι χρήστες Ε.Υ.Τ. χειρίζονται τον εξοπλισμό οχήματος σύμφωνα με τις οδηγίες του παρόχου Ε.Υ.Τ., ιδίως όσον αφορά τη δήλωση μεταβλητών παραμέτρων οχημάτων.
5.Η καταβολή τέλους διοδίων από έναν χρήστη Ε.Υ.Τ. στον πάροχο Ε.Υ.Τ. θεωρείται ως εκπλήρωση των υποχρεώσεων πληρωμής του χρήστη Ε.Υ.Τ. προς το σχετικό φορέα χρέωσης διοδίων.

Άρθρο 8
Τήρηση Εθνικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Παροχών Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Τηλεδιοδίων (Ε.Υ.Τ.) Περιεχόμενο

Το Μητρώο Παροχών Ε.Υ.Τ. τηρείται στην Υπηρεσία Οδικών Τελών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφο ρών και Δικτύων, όπως ορίζεται στις διατάξεις του άρθρου δεύτερου του Ν. 4388/2016 (Α' 93).
Το Ηλεκτρονικό Μητρώο αφορά στις περιοχές και τους παρόχους Ε.Υ.Τ. που βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια. Στο Μητρώο καταχωρούνται τουλάχιστον:
α) οι φορείς χρέωσης διοδίων,
β) οι τεχνολογίες διοδίων που χρησιμοποιούνται,
γ) τα δεδομένα γενικού πλαισίου διοδίων,
δ) η δήλωση περιοχής Ε.Υ.Τ.,
ε) οι πάροχοι Ε.Υ.Τ., που έχουν συνάψει συμβάσεις Ε.Υ.Τ. με τους φορείς χρέωσης διοδίων, που δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.
Η ανωτέρω αρμόδια Υπηρεσία οφείλει να διαβιβάζει με ηλεκτρονικά μέσα στις αντίστοιχες Υπηρεσίες των άλλων κρατώνμελών και στην Επιτροπή, τα Μητρώα των περιοχών Ε.Υ.Τ. και των παροχών Ε.Υ.Τ., στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους. Τυχόν ανακολουθίες σε σχέση με την κατάσταση σε ένα κράτος μέλος γνωστοποιούνται στο κράτος μέλος καταχώρησης και στην Επιτροπή.

Άρθρο 9
Ταύτιση Παρόχου Ε.Υ.Τ.με Φορέα Χρέωσης Διοδίων

Στις περιπτώσεις που η αιτούσα αποτελεί ήδη Φορέα Χρέωσης Διοδίων υποχρεούται να δηλώσει ότι θα τηρεί χωριστά τα λογιστικά συστήματα της για την δραστηριότητα Παρόχου Ε.Υ.Τ. και Φορέα Χρέωσης Διοδίων και ότι δεν θα υπάρχει διασταυρούμενη επιδότηση μεταξύ των δύο αυτών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (παρόχου Ε.Υ.Τ. και φορέα χρέωσης διοδίων).

Άρθρο 10
Προϋποθέσεις καταχώρησης στο Εθνικό Μητρώο Παροχών

Κάθε εταιρεία με έδρα την Ελλάδα που υποβάλει αίτηση προκειμένου να καταστεί πάροχος Ε.Υ.Τ. και να εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Παροχών Ε.Υ.Τ. πρέπει να παράσχει τις ακόλουθες πληροφορίες:
α) Πλήρη επωνυμία και έδρα,
β) Τίτλο και ονοματεπώνυμο υπεύθυνου και στοιχεία επικοινωνίας,
γ) Βεβαίωση καταχώρησης στο ΓΕΜΗ,
δ) Ιστότοπο και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου,
ε) Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).
Προκειμένου εταιρεία με έδρα στην Ελλάδα να καταστεί πάροχος Ε.Υ.Τ. και να εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Ε.Υ.Τ. πρέπει να καταθέσει αίτηση συνοδευόμενη από στοιχεία που θα τεκμηριώνουν ότι η αιτούσα:
1.Κατέχει πιστοποιητικό που να βεβαιώνει τη συμμόρφωση της επιχειρησιακής διαχείρισης με το πρότυπο ΕΝ ISO 9001 ή ισοδύναμο.
2.Αποδεικνύει ότι διαθέτει τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό, του οποίου η διαλειτουργικότητα των μερών αποδεικνύεται είτε από δήλωση ΕΚ (EC declaration) είτε από ένα πιστοποιητικό που να βεβαιώνει τη διαλειτουργικότητα, όπως αυτή περιγράφεται στο παράρτημα IV(1) της απόφασης 2009/750/ΕΚ.
3.Έχει αποδεδειγμένη εμπειρία στην παροχή υπηρεσιών τηλεδιοδίων ή ηλεκτρονικών υπηρεσιών σε σχετικούς τομείς όπως: Τραπεζικές ή ασφαλιστικές υπηρεσίες, Βοηθητικές υπηρεσίες συναφείς με τη χρηματοπιστωτική διαμεσολάβηση, Τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, Υπηρεσίες συστημάτων πληροφόρησης και εξυπηρετητών ή/ και Υπηρεσίες συστημάτων τηλεματικής.
Η αιτούσα προκειμένου να αποδείξει την ως άνω εμπειρία οφείλει να καταγράψει τις υπηρεσίες που παρέχονται στο σχετικό τομέα (εις) που προσδιορίζει, για κάθε μία από αυτές τις υπηρεσίες, το είδος της παρεχόμενης υπηρεσίας, το πεδίο δραστηριότητας και περιγραφή του συστήματος (ων) που έχει αναπτυχθεί.
4.Έχει την κατάλληλη οικονομική επιφάνεια. Η αιτούσα πρέπει να διαθέτει επαρκές ελάχιστο ποσό ιδίων κεφαλαίων ή να παρουσιάζει επαρκές ποσό διαθέσιμων κεφαλαίων και αποθεματικών τουλάχιστον ανάλογο με τον ελάχιστο αριθμό των οχημάτων, που πρόκειται να εφοδιάσει με πομποδέκτη και για τα οποία η αιτούσα θα είναι υποχρεωμένη να καταβάλει τα αντίστοιχα διόδια τέλη, σύμφωνα με το επιχειρηματικό της σχέδιο.
Το παραπάνω ελάχιστο ποσό πρέπει να είναι ανάλογο προς το μέσο όρο του κόστους των διοδίων που καταβάλλουν οι συνδρομητές της αιτούσας προσαυξανόμενο αντίστοιχα για τους συνδρομητές που δε θα διαθέτουν επαρκές υπόλοιπο στους λογαριασμούς τους.
Η οικονομική επιφάνεια της αιτούσας αποδεικνύεται με ένα από τα ακολούθα δικαιολογητικά:
α) Κατάλληλες εγγυητικές επιστολές από τράπεζα ή άλλη τραπεζική βεβαίωση.
β) Ισολογισμούς ή αποσπάσματα ισολογισμών.
γ) Δήλωση περί του συνολικού ύψους του κύκλου εργασιών στον τομέα(εις) που προσδιορίζει παραπάνω υπό σημείο 3 του παρόντος, για τις τρεις (3) τελευταίες οικονομικές χρήσεις κατ' ανώτατο όριο, σε συνάρτηση προς την ημερομηνία δημιουργίας της αιτούσας ή την έναρξη των δραστηριοτήτων της, εφόσον είναι διαθέσιμες οι πληροφορίες για τον εν λόγω κύκλο εργασιών.
5.Διαθέτει ένα συνολικό σχέδιο διαχείρισης κινδύνων, το οποίο επαναξιολογείται τουλάχιστον κάθε δύο (2) χρόνια.
Η αιτούσα πρέπει να προσκομίσει ένα συνολικό σχέδιο διαχείρισης των κινδύνων όπου θα περιγράφονται τα μέτρα αξιολόγησης και μετριασμού των κινδύνων που σχετίζονται με τον τομέα της ηλεκτρονικής είσπραξης των διοδίων. Το σχέδιο διαχείρισης των κινδύνων θα περιλαμβάνει κατ' ελάχιστον τα ακόλουθα:
Κατάλογο όλων των κινδύνων που έχουν εντοπιστεί, χαρακτηρισθεί και αξιολογηθεί όπως:
•    Επιχειρηματική διακοπή(αποτυχία στην αλυσίδα επεξεργασίας πληροφοριώνδεδομένων)
•    Ταμειακές ροές/κίνδυνοι ρευστότητας
•    Επιβράδυνση της οικονομίας
•    Αύξηση του ανταγωνισμού
•    Ζημιά στη φήμη
•    Αποτυχία επίτευξης ή διατήρησης πλήρους κάλυψης των περιοχών Ε.Υ.Τ.
•    Δυσκολία να επιτευχθούν τα απαιτούμενα επίπεδα ποιότητας υπηρεσίας
•    Αστική ευθύνη έναντι τρίτων
•    Ρυθμιστικές/νομοθετικές αλλαγές
Τα μέτρα και τις στρατηγικές μετριασμού που έχουν σχεδιασθεί για την πρόληψη της εμφάνισης των κινδύνων που εντοπίστηκαν ή την άρση των επιπτώσεων τους, ιδιαίτερα στην οικονομική, χρηματοοικονομική και τεχνική περιοχή
•    Λεπτομέρειες της διαδικασίας ελέγχου που έχει αναληφθεί και
•    Λειτουργία σε υποβαθμισμένη λειτουργία.
6.Παρέχει εχέγγυα αξιοπιστίας
Η αιτούσα οφείλει να προσκομίσει κατάλληλα δικαιολογητικά από τα οποία να προκύπτει ότι καμία από τις ακόλουθες περιπτώσεις δεν ισχύουν για την περίπτωσή της:
α) Τελεί υπό πτώχευση ή έχει υπαχθεί σε διαδικασία εξυγίανσης ή ειδικής εκκαθάρισης ή πτωχευτικού συμβιβασμού ή έχει αναστείλει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες ή εάν βρίσκεται σε οποιαδήποτε ανάλογη κατάσταση προκύπτουσα από παρόμοια διαδικασία, προβλεπόμενη σε εθνικές νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις.
β) Έχει καταδικασθεί βάσει δικαστικής απόφασης που έχει ισχύ δεδικασμένου, σύμφωνα με τις νομικές διατάξεις της χώρας, η οποία διαπιστώνει αδίκημα σχετικό με την επαγγελματική διαγωγή της.
γ) Δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της όσον αφορά στην καταβολή των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, σύμφωνα με τις διατάξεις και του ελληνικού δικαίου.
δ) Υπάρχει εις βάρος της τελεσίδικη καταδικαστική απόφαση για έναν ή περισσότερους από τους ακόλουθους λόγους:
συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 2 της απόφασης πλαίσιο 2008/841/ ΔΕΥ του Συμβουλίου της 24ης Οκτωβρίου 2008, για την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος (ΕΕ L 300 της 11.11.2008 σ. 42),
δωροδοκία, όπως ορίζεται στο άρθρο 3 της σύμβασης περί της καταπολέμησης της διαφθοράς στην οποία ενέχονται υπάλληλοι των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ή των κρατών μελών της Ένωσης (ΕΕ C 195 της 25.6.1997, σ. 1) και στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 της απόφασης πλαίσιο 2003/568/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 22ας Ιουλίου 2003, για την καταπολέμηση της δωροδοκίας στον ιδιωτικό τομέα (ΕΕ L 192 της 31.7.2003, σ. 54), καθώς και όπως ορίζεται στο εθνικό δίκαιο της αναθέτουσας αρχής ή του οικονομικού φορέα,
απάτη, κατά την έννοια του άρθρου 1 της σύμβασης σχετικά με την προστασία των οικονομικών συμφερόντων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΕΕ C 316 της 27.11.1995, σ. 48), η οποία κυρώθηκε με το Ν. 2803/2000 (Α' 48),
τρομοκρατικά εγκλήματα ή εγκλήματα συνδεόμενα με τρομοκρατικές δραστηριότητες, όπως ορίζονται, αντιστοίχως, στα άρθρα 1 και 3 της απόφασηςπλαίσιο 2002/475/ ΔΕΥ του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2002, για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας (ΕΕ L 164 της 22.6.2002, σ. 3) ή ηθική αυτουργία ή συνεργεία ή απόπειρα διάπραξης εγκλήματος, όπως ορίζονται στο άρθρο 4 αυτής,
νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή χρηματοδότηση της τρομοκρατίας, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 1 της οδηγίας 2005/60/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Οκτωβρίου 2005, σχετικά με την πρόληψη της χρησιμοποίησης του χρηματοπιστωτικού συστήματος για τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας (ΕΕ L 309 της 25.11.2005, σ. 15), η οποία ενσωματώθηκε με το Ν. 3691/ 2008 (Α' 166) όπως ισχύει,
παιδική εργασία και άλλες μορφές εμπορίας ανθρώπων, όπως ορίζονται στο άρθρο 2 της οδηγίας 2011/36/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5 ης Απριλίου 2011, για την πρόληψη και την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων και για την προστασία των θυμάτων της, καθώς και για την αντικατάσταση της απόφασης πλαίσιο 2002/629/ΔΕΥ του Συμβουλίου (ΕΕ L 101 της 15.4.2011, σ. 1), η οποία ενσωματώθηκε με το Ν. 4198/2013 (Α'215).
7.Διαθέτει συγκεκριμένο πιστοποιημένο ηλεκτρονικό σύστημα, που δεν επιδέχεται αλλαγές στα αρχεία δεδομένων. Ο έλεγχος των ηλεκτρονικών συστημάτων διενεργείται τακτικά ανά διετία ή εκτάκτως από την αρμόδια δημόσια υπηρεσία ή δημόσιο φορέα.
Ο πάροχος Ε.Υ.Τ. επιτρέπει την πρόσβαση και την ηλεκτρονική διασύνδεση σε πραγματικό χρόνο στα αρχεία δεδομένων του, στην αρμόδια δημόσια υπηρεσία ή δημόσιο φορέα.
Μετά την επιτυχή εξέταση της αίτησης εκδίδεται σχετική πράξη του Διοικητή της αρμόδιας υπηρεσίας με την οποία βεβαιώνεται η εγγραφή της εταιρείας στο Μητρώο.

Άρθρο 11
Δήλωση περί συνδρομής προϋποθέσεων εγγραφής στο Μητρώο

Οι αιτούσες που θα καταχωρηθούν στο Μητρώο Παροχών Ε.Υ.Τ., εντός 30 ημερών από τη συμπλήρωση έτους από την προηγούμενη εγγραφή, υποχρεούνται με νέα αίτηση τους να δηλώσουν λεπτομερώς ότι δεν έχει αλλάξει καμία από τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται σύμφωνα με το άρθρο 10 της παρούσας. Τηρουμένων των αναλογιών, η δήλωση θα περιλαμβάνει επίσης την επιβεβαίωση ότι κατά τα προηγούμενα δύο έτη έχει διενεργηθεί επαναξιολόγηση του συνολικού πεδίου διαχείρισης κινδύνου.

Άρθρο 12
Ανάκληση καταχώρησης Δικαιώματα Παρόχου

Η καταχώρηση ενός παρόχου Ε.Υ.Τ. μπορεί να ανακληθεί μετά από γραπτή εισήγηση του Διοικητή της Υπηρεσίας και πρέπει να είναι ειδικώς αιτιολογημένη. Της παραπάνω ανάκλησης προηγείται προειδοποιητική επιστολή προς τον πάροχο Ε.Υ.Τ. στον οποίο περιέχεται λεπτομερώς η απορριπτική εισήγηση του Διοικητή.
Ο πάροχος Ε.Υ.Τ. οφείλει εντός 30 ημερών να συμμορφωθεί αποστέλλοντας σχετική δήλωση συμμόρφωσης ή να υποβάλλει τεκμηριωμένη αντίρρηση.
Το αρμόδιο όργανο διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει περαιτέρω προφορικές ή γραπτές διευκρινίσεις πριν αποδεχθεί ή απορρίψει τις αντιρρήσεις του παρόχου Ε.Υ.Τ. και αποφασίσει τη διατήρηση ή ακύρωση της σχετικής καταχώρησης.

Άρθρο 13
Δήλωση Περιοχής Ε.Υ.Τ.

Η δήλωση περιοχής Ε.Υ.Τ. είναι κοινή για όλα τα μέλη της Ελληνικής Διαλειτουργικής Υπηρεσίας Διοδίων και συνοδεύεται από εμπορικά και τεχνικά στοιχεία που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από τους παρόχους Ε.Υ.Τ. προκειμένου να συνάψουν συμβάσεις με τους φορείς χρέωσης διοδίων που παρέχουν υπηρεσίες διαλειτουργικότητας στις αντίστοιχες περιοχές Ε.Υ.Τ.
Μια δήλωση περιοχής Ε.Υ.Τ., που καταχωρείται στο Μητρώο Ε.Υ.Τ. περιλαμβάνει τις ακόλουθες πληροφορίες, όπως αυτές προβλέπονται κατά γενικό τρόπο στο παράρτημα Ι της απόφασης της ΕΕ 2009/750/ΕΚ:
•    πάγιες χρεώσεις
•    εγγυητικές
•    πολιτική συναλλαγής διοδίων
•    διαδικασίες και συμφωνίες επιπέδου υπηρεσιών
•    πολιτική τιμολόγησης
•    πολιτική πληρωμών
•    εμπορικοί όροι
•    τεχνικές προδιαγραφές


Άρθρο 14
Μεταβατικές Διατάξεις

Μέχρι τη στελέχωση και λειτουργία της αυτοτελούς Υπηρεσίας Οδικών Τελών του άρθρου δεύτερου του Ν. 4388/2016, τα σχετικά θέματα περί τήρησης του Εθνικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Παροχών Ε.Υ.Τ. θα ρυθμίζονται από τη Διεύθυνση Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης Υποδομών με σύμβαση Παραχώρησης.

Άρθρο 15
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 21 Ιουλίου 2016

 


Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 859 φορές

Τελευταία Νέα