x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση Ρ.Α.Ε.784/2019 - ΦΕΚ 3394/Β/5-9-2019

Λήψη απόφασης περί της τροποποίησης της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ) της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR) για τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής

σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.


Απόφαση Ρ.Α.Ε.Αριθμ.784/2019

ΦΕΚ 3394/Β/5-9-2019

Λήψη απόφασης περί της τροποποίησης της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ) της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR) για τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας

(Συνεδρίαση 31η Ιουλίου 2019)

Λαμβάνοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α΄185/30.09.2016) «Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» και ιδίως των άρθρων 6 και 17 αυτού του Κεφαλαίου Γ του νόμου αυτού.

2. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄ 179/ 22.08.2011) «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις», όπως ισχύει, ιδίως των άρθρων 22 και 32 αυτού.

3. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009, σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1228/2003 (EE L 211 της 14.08.2009 σελ. 15).

4. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής της 26ης Σεπτεμβρίου 2016 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας (ΕΕL 259 της 27.09.2016, σελ. 42 επ.) και ιδίως των άρθρων 4, 51, 52, 54, και 55 αυτού.

5. Την αριθμ. ΡΑΕ Ι-220246/13.04.2017 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. για την έγκριση της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ/TSOs) Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, που αφορά το Ειδικό Παράρτημα 10 στους Εναρμονισμένους Κανόνες Κατανομής (Harmonised Allocation Rules-HAR) για μακροπρόθεσμα δικαιώματα μεταφοράς στην Περιφέρεια Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3, 51 και 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719.

6. Την αριθμ. ΡΑΕ Ι-220605/21.04.2017 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε με θέμα «Υποβολή επίσημων μεταφράσεων των κειμένων των μεθοδολογιών που έχουν υποβληθεί στην ΡΑΕ στη ΡΑΕ στο πλαίσιο του Κανονισμού 2016/1719».

7. Τη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της ανωτέρω κοινής πρότασης των ΔΣΜ, η οποία έλαβε χώρα από 08.08.2017 έως και 15.09.2017.

8. Την 03/2017 απόφαση του Οργανισμού Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ - ACER) για τους Εναρμονισμένους Κανόνες Κατανομής (HAR).

9. Την αριθμ. ΡΑΕ Ι-224290/21.07.2017 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε με θέμα «Διαδικασία έγκρισης του Παραρτήματος 10 των Εναρμονισμένων Κανονισμών Δημοπρασιών για εκχώρηση μακροχρόνιας δυναμικότητας μεταφοράς στις διασυνδέσεις, σύμφωνα με το άρθρο 52 του Κανονισμού 2016/1719 της ΕΕ».

10. Την αριθμ. ΡΑΕ Ι-227763/24.10.2017 ομόφωνη συμφωνία, μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας των Ρυθμιστικών Αρχών Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, περί της υποβολής αιτήματος προς τον Οργανισμό Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ - ACER) για την έκδοση απόφασης σχετικά με τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής (Ειδικό Παράρτημα 10), της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.

11. Την αριθμ. ΡΑΕ O-69605/27.10.2017 επιστολή των Ρυθμιστικών Αρχών Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας προς τον ACER με κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στον ENTSO-E, περί της υποβολής αιτήματος προς τον ACER για την έκδοση απόφασης σχετικά με τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής (Ειδικό Παράρτημα 10), της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.

12. Την 895/2017 απόφαση ΡΑΕ «Λήψη απόφασης για την υποβολή αιτήματος προς τον Οργανισμό Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ - ACER) για την έκδοση απόφασης σχετικά με τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής (Ειδικό Παράρτημα 10), της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), σύμφωνα με τα άρθρα 4 (παρ. 5 ,7, 10), 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.» (ΦΕΚ Β΄ 3965/13.11.2017).

13. Την αριθμ. ΡΑΕ Ο-69604/27.10.2017 επιστολή της ΡΑΕ με την οποία διαβιβάστηκε στην ΑΔΜΗΕ Α.Ε. η αριθμ. 895/2017 απόφαση ΡΑΕ «Λήψη απόφασης για την υποβολή αιτήματος προς τον Οργανισμό Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ - ACER) για την έκδοση απόφασης σχετικά με τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής (Ειδικό Παράρτημα 10), της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), σύμφωνα με τα άρθρα 4 (παρ. 5,7,10), 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.».

14. Την 06/2017 απόφαση του Οργανισμού Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ - ACER) για τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής (Ειδικό Παράρτημα 10), της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR).

15. Την αριθμ. ΡΑΕ Ι-249025/12.11.2018 ηλεκτρονική επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. για την έγκριση της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ/TSOs) Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, που αφορά το Ειδικό Παράρτημα στους Εναρμονισμένους Κανόνες Κατανομής (Harmonised Allocation Rules-HAR) για μακροπρόθεσμα δικαιώματα μεταφοράς στην Περιφέρεια Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3, 51 και 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719.

16. Την αριθμ. ΡΑΕ Ι-249615/19.11.2018 ηλεκτρονική επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε με την επίσημη μετάφραση της ανωτέρω πρότασης.

17. Τη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της ανωτέρω κοινής πρότασης των ΔΣΜ, η οποία έλαβε χώρα από 20.11.2018 έως και 26.11.2018.

18. Τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας του South East Europe Energy Regulators’ Regional Forum (SEE ERRF) την 16.05.2019, τα οποία επιβεβαίωσαν την ομόφωνη συμφωνία (unanimous agreement) των Ρυθμιστικών Αρχών Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, περί της τροποποίησης της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ) της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR) για τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας (υπ’ αριθμ. ΡΑΕ O-77245/16.05.2019).

19. Την αριθμ. ΡΑΕ O-77240/16.05.2019 επιστολή του SEE ERRF προς τους ΔΣΜ της οικείας περιφέρειας SEE CCR, με κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στον ACER, με συνημμένη την ανωτέρω ομόφωνη απόφαση των Ρυθμιστικών Αρχών Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, περί της τροποποίησης της ως άνω πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ) της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR).

20. Την 510/2019 απόφαση ΡΑΕ «Λήψη απόφασης περί της τροποποίησης της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ) της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR) για τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.» (ΦΕΚ Β΄ 2960/18.06.2019).

21. Την αριθμ. ΡΑΕ Ο-77369/21.05.2019 επιστολή της ΡΑΕ με την οποία διαβιβάστηκε στην ΑΔΜΗΕ Α.Ε. η 510/2019 απόφαση ΡΑΕ «Λήψη απόφασης περί της τροποποίησης της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ) της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR) για τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3

και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.».

22. Την αριθμ. ΡΑΕ Ι-263079/12.06.2019 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. για την έγκριση της κοινής τροποποιημένης πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ/TSOs) Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, που αφορά το Ειδικό Παράρτημα στους Εναρμονισμένους Κανόνες Κατανομής (Harmonised Allocation Rules-HAR) για μακροπρόθεσμα δικαιώματα μεταφοράς στην Περιφέρεια Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3, 51 και 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719.

23. Τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας του South East Europe Energy Regulators’ Regional Forum (SEE ERRF) την 31.07.2019, τα οποία επιβεβαίωσαν την ομόφωνη συμφωνία (unanimous agreement) των Ρυθμιστικών Αρχών Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, περί της τροποποίησης της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ) της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR) για τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας (υπ’ αριθμ. ΡΑΕ O-78416/2019).

24. Την αριθμ. ΡΑΕ O-78415/2019 επιστολή του SEE ERRF προς τους ΔΣΜ της οικείας περιφέρειας SEE CCR, με κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στον ACER, με συνημμένη την ανωτέρω ομόφωνη απόφαση των Ρυθμιστικών Αρχών Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, περί της τροποποίησης της ως άνω πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ) της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR).

25. Το γεγονός ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4001/2011, οι πράξεις κανονιστικού χαρακτήρα που εκδίδονται από τη ΡΑΕ, δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

26. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, σκέφτηκε ως εξής:

Επειδή, στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) αριθμ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1228/2003 (σχετ.3).

Επειδή, στο άρθρο 19 «Ρυθμιστικές Αρχές» του Κανονισμού 714/2009, ρητώς ορίζεται ότι:

«Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, οι Ρυθμιστικές Αρχές εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση προς τον παρόντα Κανονισμό και προς τις κατευθυντήριες γραμμές που θεσπίζονται σύμφωνα με το άρθρο 18. Εφόσον ενδείκνυται για την επίτευξη των σκοπών του παρόντος Κανονισμού, οι ρυθμιστικές αρχές συνεργάζονται μεταξύ τους καθώς και με την Επιτροπή και τον Οργανισμό σύμφωνα με το κεφάλαιο IX της οδηγίας 2009/72/ΕΚ.».

Επειδή, δυνάμει της ανωτέρω εξουσιοδότησης του άρθρου 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 και σύμφωνα με το άρθρο 290 ΣΛΕΕ, εξεδόθη από την Επιτροπή ο αριθμ. 2016/1719 Κανονισμός (ΕΕ) της 26ης Σεπτεμβρίου 2016 (εφεξής ο «Κανονισμός», σχετ.4), σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας στα Κράτη Μέλη.

Επειδή, αντικείμενο του Κανονισμού αποτελεί, κατά το άρθρο 1, ο καθορισμός αναλυτικών κανόνων για τη διαζωνική κατανομή δυναμικότητας στις μελλοντικές αγορές, την καθιέρωση μιας κοινής μεθοδολογίας για τον προσδιορισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας, τη θέσπιση ενιαίου μηχανισμού κατανομής σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο οποίος παρέχει μακροπρόθεσμα δικαιώματα μεταφοράς και τη δυνατότητα επιστροφής μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς για μεταγενέστερη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας ή μεταβίβασης μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς μεταξύ των συμμετεχόντων στην αγορά.

Επειδή, κατά το άρθρο 51 «Εισαγωγή των εναρμονισμένων κανόνων κατανομής» του Κανονισμού:

«1. Εντός έξι μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, όλοι οι ΔΣΜ εκπονούν από κοινού πρόταση για εναρμονισμένους κανόνες κατανομής των μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς δυνάμει του άρθρου 52 παράγραφος 2. Η πρόταση υπόκειται σε διαβούλευση σύμφωνα με το άρθρο 6. Η εν λόγω πρόταση περιλαμβάνει τις περιφερειακές απαιτήσεις και ειδικές για σύνορο ζωνών προσφοράς απαιτήσεις, εφόσον έχουν αναπτυχθεί από τους ΔΣΜ σχετικά με κάθε περιφέρεια υπολογισμού δυναμικότητας δυνάμει του άρθρου 52 παράγραφος 3.

2. Μόλις τεθούν σε ισχύ οι περιφερειακές απαιτήσεις, υπερισχύουν των γενικών απαιτήσεων που ορίζονται στους εναρμονισμένους κανόνες κατανομής. Σε περίπτωση που οι γενικές απαιτήσεις των εναρμονισμένων κανόνων κατανομής τροποποιηθούν και υποβληθούν προς έγκριση σε όλες τις ρυθμιστικές αρχές, οι περιφερειακές απαιτήσεις υποβάλλονται επίσης προς έγκριση στις ρυθμιστικές αρχές της εν λόγω περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας.».

Επειδή, κατά την παρ. 3 του άρθρου 52 «Απαιτήσεις των εναρμονισμένων κανόνων κατανομής» του Κανονισμού, προβλέπεται ότι:

«…3. Οι εναρμονισμένοι κανόνες κατανομής δύνανται επίσης να περιέχουν περιφερειακές απαιτήσεις ή ειδικές για σύνορο ζωνών προσφοράς απαιτήσεις, ειδικότερα και χωρίς περιορισμό για τα εξής: α) περιγραφή του τύπου των μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς που προσφέρονται σε κάθε σύνορο ζώνης προσφοράς εντός της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας δυνάμει του άρθρου 31? β) τύπος καθεστώτος ανταμοιβής των μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς που πρέπει να εφαρμόζονται σε κάθε σύνορο ζώνης προσφοράς εντός της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας, σύμφωνα με την κατανομή που ορίζεται στο χρονοδιάγραμμα για την επόμενη ημέρα δυνάμει του άρθρου 35? γ) εφαρμογή εναλλακτικών συντονισμένων περιφερειακών εφεδρικών λύσεων δυνάμει του άρθρου 42? δ) περιφερειακοί κανόνες αποζημίωσης που καθορίζουν τα περιφερειακά καθεστώτα παγίωσης δυνάμει του άρθρου 55.».

Επειδή, κατά το άρθρο 55 «Κανόνες αποζημίωσης» του Κανονισμού, προβλέπεται ότι:

«Όταν οι ΔΣΜ προτείνουν την εφαρμογή ανώτατου ορίου αποζημίωσης όπως αναφέρεται στο άρθρο 54, προτείνουν από κοινού μια δέσμη κανόνων αποζημίωσης σε σχέση με το εφαρμοζόμενο ανώτατο όριο.»

Επειδή, κατά το άρθρο 54 «Ορισμός ανώτατων ορίων αποζημίωσης» του Κανονισμού, προβλέπεται ότι:

«1. Οι οικείοι ΔΣΜ σε σύνορο ζωνών προσφοράς δύνανται να προτείνουν ένα ανώτατο όριο για τη συνολική αποζημίωση που πρέπει να καταβληθεί σε όλους τους κατόχους περικομμένων μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς κατά το σχετικό ημερολογιακό έτος ή τον σχετικό ημερολογιακό μήνα στην περίπτωση των γραμμών διασύνδεσης συνεχούς ρεύματος.

2. Το ανώτατο όριο αποζημίωσης δεν θα είναι κατώτερο από το συνολικό ποσό των εσόδων συμφόρησης που εισπράττονται από τους οικείους ΔΣΜ στο σύνορο ζώνης προσφοράς το σχετικό ημερολογιακό έτος. Στην περίπτωση των γραμμών διασύνδεσης συνεχούς ρεύματος, οι ΔΣΜ δύνανται να προτείνουν ανώτατο όριο αποζημίωσης που δεν είναι κατώτερο από τα συνολικά έσοδα συμφόρησης που εισπράττονται από τους οικείους ΔΣΜ στο σύνορο ζώνης προσφοράς τον σχετικό ημερολογιακό μήνα. ….»

Επειδή, κατά τις παρ. 5 και 7 του άρθρου 4 του Κανονισμού «Έγκριση των όρων και προϋποθέσεων ή των μεθοδολογιών», η πρόταση των ΔΣΜ για τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής, κατά το άρθρο 52 παρ. 3 του Κανονισμού, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών κανόνων αποζημίωσης, βάσει του άρθρου 55, υπόκειται στην έγκριση όλων των Εθνικών Ρυθμιστικών Αρχών της οικείας περιφέρειας, ως εξής:

«…5. Κάθε ρυθμιστική αρχή είναι αρμόδια για την έγκριση των όρων και προϋποθέσεων ή των μεθοδολογιών που αναφέρονται στις παραγράφους 6 και 7.

7. Οι προτάσεις για τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες υπόκεινται στην έγκριση όλων των ρυθμιστικών αρχών της οικείας περιφέρειας::

… δ) τις περιφερειακές απαιτήσεις των εναρμονισμένων κανόνων κατανομής, δυνάμει του άρθρου 52, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών κανόνων αποζημίωσης, δυνάμει του άρθρου 55. ….»

Επειδή, κατά τις παρ. 9 και 11 του άρθρου 4 του Κανονισμού:

«9. Όταν για την έγκριση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών απαιτείται απόφαση από περισσότερες της μιας ρυθμιστικές αρχές, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές διαβουλεύονται και συνεργάζονται στενά και συντονίζονται μεταξύ τους, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας. Κατά περίπτωση, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν υπόψη τη γνωμοδότηση του Οργανισμού. Οι ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις παραγράφους 6 και 7, εντός έξι μηνών από την παραλαβή των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών από τη ρυθμιστική αρχή ή, κατά περίπτωση, από την τελευταία εμπλεκόμενη ρυθμιστική αρχή.[…]

11. Σε περίπτωση που μία ή περισσότερες ρυθμιστικές αρχές ζητήσουν τροποποίηση για να εγκρίνουν τους όρους και προϋποθέσεις ή τις μεθόδους που υποβάλλονται σύμφωνα με τις παραγράφους 6 και 7, οι σχετικοί ΔΣΜ υποβάλλουν πρόταση για τροποποίηση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών προς έγκριση εντός δύο μηνών μετά από την απαίτηση των ρυθμιστικών αρχών. Οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν απόφαση σχετικά με τους τροποποιημένους όρους και προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες εντός δύο μηνών από την υποβολή τους. Όταν δεν κατέστη δυνατόν οι ρυθμιστικές αρχές να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τους τροποποιημένους όρους και προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες σύμφωνα με τις παραγράφους 6 και 7 εντός της δίμηνης προθεσμίας, ή κατόπιν κοινού αιτήματός τους, ο Οργανισμός εκδίδει εντός έξι μηνών απόφαση σχετικά με τους τροποποιημένους όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες, σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 713/2009. Εάν οι σχετικοί ΔΣΜ αδυνατούν να υποβάλουν πρόταση για την τροποποίηση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών, εφαρμόζεται η διαδικασία που προβλέπεται στην παράγραφο 4.».

Επειδή, κατά το άρθρο 6 παρ. 1β του Κεφαλαίου Γ του ν. 4425/2016 (σχετ.1), προβλέπεται ότι:

«1. Πέραν των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία και ιδίως στις διατάξεις του ν. 4001/2011, η ΡΑΕ: … β) Ασκεί τις αρμοδιότητες των ρυθμιστικών αρχών που προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΚ) 714/2009….».

Επειδή, περαιτέρω, κατά το άρθρο 17 παρ. 7 του Κεφαλαίου Γ του ίδιου ν. 4425/2016 (σχετ.1) προβλέπεται ότι:

«7. Ο Διαχειριστής του ΕΣΜΗΕ έχει τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΚ) 714/2009….

Η άσκηση των αρμοδιοτήτων του Διαχειριστή συντείνει, ιδίως, στην επίτευξη του στόχου σύγκλισης της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές και στην ολοκλήρωση της ενιαίας εσωτερικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας της Ε.Ε., σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.».

Επειδή, με την υπό σχετ.5 επιστολή, υπεβλήθη στη ΡΑΕ κοινή πρόταση των Διαχειριστών Συστήματος Μεταφοράς (ΔΣΜ) Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, που αφορά το Ειδικό Παράρτημα 10 στους Εναρμονισμένους Κανόνες Κατανομής (Harmonised Allocation Rules-HAR) για μακροπρόθεσμα δικαιώματα μεταφοράς στην Περιφέρεια Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3, 51 και 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719.

Επειδή, η ΑΔΜΗΕ Α.Ε με την υπό σχετ.6 επιστολή της υπέβαλε στη ΡΑΕ επίσημη μετάφραση στην ελληνική γλώσσα του υπό σχετ.5 εγγράφου.

Επειδή, ακολούθως, η ΡΑΕ, από 08.08.2017 έως και 15.09.2017 έθεσε την υπό σχετ.5 πρόταση των ΔΣΜ, μετά της μεταφράσεώς της στην ελληνική γλώσσα, σε δημόσια διαβούλευση, επί της οποίας δεν υπεβλήθησαν σχόλια (σχετ.7).

Επειδή, με την υπό σχετ.9 επιστολή του, η ΑΔΜΗΕ Α.Ε., αναφερόμενη στις ειδικές απαιτήσεις της ανωτέρω υπό σχετ.5 κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστήματος Μεταφοράς (ΔΣΜ) της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), που αφορά το Ειδικό Παράρτημα 10, σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3, 51 και 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719, επισήμανε ότι λόγω των προβλεπόμενων τεχνικών απαιτήσεων για την εφαρμογή των Εναρμονισμένων Κανονισμών Δημοπρασιών (σχετ.8) στη διασύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας, οι οποίες δεν ικανοποιούνται από τα υφιστάμενα πληροφοριακά συστήματα των αντιστοίχων ΔΣΜ, προϋπόθεση της εφαρμογής τους είναι η διενέργεια των Δημοπρασιών για την εκχώρηση δικαιωμάτων μακροχρόνιας δυναμικότητας μεταφοράς στις διασυνδέσεις από γραφείο δημοπρασιών, όπως το Joint Auction Office (JAO), δέσμευση την οποία δε μπορούσε να αναλάβει ο ΔΣΜ της Βουλγαρίας.

Επειδή, συνεπεία των ανωτέρω, με την υπό σχετ.10 ηλεκτρονική επικοινωνία τους, οι Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, συμφώνησαν ομόφωνα (unanimous agreement) για την υποβολή αιτήματος προς τον Οργανισμό Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ - ACER) για την έκδοση απόφασης σχετικά με τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής (Ειδικό Παράρτημα 10), της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.

Επειδή, ομοίως (σχετ.11) συμφωνήθηκε ομόφωνα η αποστολή σχετικής επιστολής προς τον Οργανισμό Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ - ACER), με κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στον ENTSO-E, προκειμένου για τη λήψη της ανωτέρω απόφασης από τον ACER, στην οποία επεξηγούνται οι λόγοι για τους οποίους δεν εγκρίθηκε η σχετική πρόταση των ανωτέρω ΔΣΜ της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), καθώς και οι βασικοί όροι και προϋποθέσεις των Κανονισμών Δημοπρασιών για την εκχώρηση δικαιωμάτων μακροχρόνιας δυναμικότητας μεταφοράς στις διασυνδέσεις, τους οποίους θα υποβάλουν προς έγκριση στις αντίστοιχες Ρυθμιστικές Αρχές.

Επειδή, στη συνέχεια η ΡΑΕ εξέδωσε την αριθμ. 895/2017 απόφασή της (σχετ.12) περί της υποβολής αιτήματος προς τον ACER για την έκδοση απόφασης σχετικά με τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής της SEE CCR, την οποία διαβίβασε αρμοδίως στην ΑΔΜΗΕ Α.Ε., δυνάμει της υπό σχετ.13 επιστολής της. Επειδή, με την απόφαση 06/2017 της 13.12.2017 ο ACER αποφάσισε σχετικά με τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής της SEE CCR (σχετ. 14), οι οποίες τίθενται σε ισχύ με βάση το ισχύον εθνικό ρυθμιστικό καθεστώς την ημερομηνία που θα ανακοινώσει η Πλατφόρμα Κατανομής για τα σύνορα Ρουμανία - Βουλγαρία και Βουλγαρία-Ελλάδα κι εφαρμόζονται στα μακροπρόθεσμα δικαιώματα μεταφοράς με παράδοση από 01.01.2019 ή νωρίτερα.

Επειδή, υπεβλήθη στη ΡΑΕ νέα κοινή τροποποιημένη πρόταση των ΔΣΜ της SEE CCR, για τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής των μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς, σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3, 51 και 4 παρ. 12 του Κανονισμού (σχετ.15).

Επειδή, η ΑΔΜΗΕ Α.Ε υπέβαλε στη ΡΑΕ επίσημη μετάφραση στην ελληνική γλώσσα του υπό σχετ.15 εγγράφου (σχετ.16).

Επειδή, ακολούθως, η ΡΑΕ, από 20.11.2018 έως και 26.11.2018 έθεσε την υπό σχετ.15 πρόταση των ΔΣΜ, μετά της μεταφράσεώς της στην ελληνική γλώσσα, σε δημόσια διαβούλευση, επί της οποίας δεν υπεβλήθησαν σχόλια (σχετ.17).

Επειδή, στη συνέχεια,οι Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές της SEE CCR, κατόπιν ηλεκτρονικής ψηφοφορίας την 16η Μαίου 2019, συμφώνησαν ομόφωνα (unanimous agreement) μέσω του South East Europe Energy Regulators’ Regional Forum (SEE ERRF), ως συλλογικού οργάνου των Ρυθμιστικών Αρχών της οικείας περιφέρειας, περί της τροποποίησης της ανωτέρω πρότασης των ΔΣΜ της SEE CCR, που αφορά κυρίως στη διαδικασία και στην ημερομηνία θέσεως σε ισχύ των περιφερειακών αυτών απαιτήσεων, στην εισαγωγή απαιτήσεων για το σύνορο ζώνης προσφοράς Ρουμανία - Βουλγαρία σχετικά με τον χρόνο παγίωσης στους κανόνες αποζημίωσης, λόγω απουσίας εναρμονισμένης χρονικής στιγμής λήξης των προσφορών για τις αγορές επόμενης ημέρας της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας στην παρούσα φάση και μέχρι την υλοποίηση της ενιαίας σύζευξης, καθώς και τυπογραφικά σφάλματα (σχετ.18).

Επειδή, ακολούθως με την υπό σχετ.19 επιστολή γνωστοποιήθηκε προς τους ΔΣΜ της SEE CCR, με κοινοποίηση στον Οργανισμό Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ - ACER) και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ανωτέρω ομόφωνη συμφωνία των Ρυθμιστικών Αρχών της SEE CCR περί τροποποίησης της εν λόγω πρότασης των ΔΣΜ της οικείας περιφέρειας, δυνάμει των άρθρων 52 παρ. 3 και 51 και σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 4 του Κανονισμού, προκειμένου ο ACER να μην προχωρήσει στην έκδοση απόφασης της παρ. 10 του άρθρου 4 του Κανονισμού, το οποίο προβλέπει ότι: «10. Εάν δεν κατέστη δυνατόν οι ρυθμιστικές αρχές να καταλήξουν σε συμφωνία εντός της περιόδου που αναφέρεται στην παράγραφο 9, ή κατόπιν κοινού αιτήματός τους, ο Οργανισμός εκδίδει απόφαση σχετικά με τους υποβληθέντες όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες εντός έξι μηνών, σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 713/2009.»

Επειδή, στη συνέχεια η ΡΑΕ εξέδωσε την αριθμ. 510/2017 απόφασή της (σχετ.20) περί της τροποποίησης της εν λόγω πρότασης των ΔΣΜ της οικείας περιφέρειας σχετικά με τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής της SEE CCR, την οποία διαβίβασε αρμοδίως στην ΑΔΜΗΕ Α.Ε., δυνάμει της υπό σχετ.21 επιστολής της.

Επειδή, υπεβλήθη στη ΡΑΕ νέα κοινή τροποποιημένη πρόταση των ΔΣΜ της SEE CCR, για τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής των μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς, σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3, 51 και 4 παρ. 11 του Κανονισμού (σχετ.22).

Επειδή, στη συνέχεια,οι Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές της SEE CCR, κατόπιν ηλεκτρονικής ψηφοφορίας την 31η Ιουλίου 2019, συμφώνησαν ομόφωνα (unanimous agreement) μέσω του South East Europe Energy Regulators’ Regional Forum (SEE ERRF), ως συλλογικού οργάνου των Ρυθμιστικών Αρχών της οικείας περιφέρειας, περί της τροποποίησης της ανωτέρω πρότασης των ΔΣΜ της SEE CCR, που αφορά κυρίως στη βελτίωση των απαιτήσεων για το σύνορο ζώνης προσφοράς Ρουμανία-Βουλγαρία σχετικά με τον χρόνο παγίωσης στους κανόνες αποζημίωσης, λόγω απουσίας εναρμονισμένης χρονικής στιγμής λήξης των προσφορών για τις αγορές επόμενης ημέρας της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας στην παρούσα φάση και μέχρι την υλοποίηση της ενιαίας σύζευξης, στον ορισμό των προαπαιτούμενων για την υλοποίηση της ενιαίας σύζευξης επόμενης ημέρας, καθώς και τυπογραφικά σφάλματα (σχετ. 23).

Επειδή, η τροποποίηση της ανωτέρω πρότασης είναι απαραίτητη προκειμένου να καλυφθούν τα θέματα και στοιχεία τα οποία είχαν ζητηθεί με την αριθμ. 510/2017 απόφαση της ΡΑΕ, με σκοπό την τελική έγκριση της πρότασης των ΔΣΜ, εφόσον συμμορφώνεται πλήρως με τον Κανονισμό.

Επειδή, ακολούθως με την υπό σχετ.24 επιστολή γνωστοποιήθηκε προς τους ΔΣΜ της SEE CCR, με κοινοποίηση στον Οργανισμό Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ - ACER) και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ανωτέρω ομόφωνη συμφωνία των Ρυθμιστικών Αρχών της SEE CCR περί τροποποίησης της εν λόγω πρότασης των ΔΣΜ της οικείας περιφέρειας, δυνάμει των άρθρων 52 παρ. 3 και 51 και σύμφωνα με την παρ. 11 του άρθρου 4 του Κανονισμού, προκειμένου ο ACER να μην προχωρήσει στην έκδοση απόφασης της παρ. 10 του άρθρου 4 του Κανονισμού, το οποίο προβλέπει ότι: «10. Εάν δεν κατέστη δυνατόν οι ρυθμιστικές αρχές να καταλήξουν σε συμφωνία εντός της περιόδου που αναφέρεται στην παράγραφο 9, ή κατόπιν κοινού αιτήματός τους, ο Οργανισμός εκδίδει απόφαση σχετικά με τους υποβληθέντες όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες εντός έξι μηνών, σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 713/2009.»

Επειδή, κατά το άρθρο 22 του ν. 4001/2011 «Η ΡΑΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, παρακολουθεί και εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς ενέργειας… συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης κανονιστικών και ατομικών πράξεων, ιδίως για την …ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης…» και κατά το άρθρο 32 του ίδιου νόμου «1. Οι πράξεις και αποφάσεις της ΡΑΕ, … δημοσιοποιούνται με ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα της. Οι κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεις της ΡΑΕ δημοσιεύονται επιπλέον στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως….».

Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει:

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά το άρθρο 4 (παρ. 5, 7, 11), 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719, 6 του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α΄ 185) και 22 και 32 του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄ 179):

1. Την τροποποίηση από τους Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς (ΔΣΜ) της Περιφέρειας Υπολογισμού Δυναμικότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE CCR), της πρότασής τους σχετικά με τις περιφερειακές απαιτήσεις των Εναρμονισμένων Κανόνων Κατανομής των μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς SEE CCR, σύμφωνα με τα άρθρα 52 παρ. 3 και 51 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας και σύμφωνα με την ανωτέρω ομόφωνη συμφωνία των Εθνικών Ρυθμιστικών Αρχών της SEE CCR, ως εξής:

Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις, σύμφωνα με την ανωτέρω ομόφωνη συμφωνία των Εθνικών Ρυθμιστικών Αρχών της SEE CCR, προβλέπονται αναλυτικά στο κείμενο που παρατίθεται συνημμένως με τίτλο:

«Regional Specific Annex for the CCR SEE to the Harmonised Allocation Rules for longterm transmission rights (ACER Decision 3/2017) in accordance with Articles 51 and 52(3) of the Commission Regulation (EU) 2016/1719 of 26 September 2016 establishing a Guideline on Forward Capacity Allocation»

και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας απόφασης.

2. Την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην εταιρεία με την επωνυμία «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Α.Ε.», και με διακριτικό τίτλο «ΑΔΜΗΕ Α.Ε.» για τις σχετικές της ενέργειες σύμφωνα με τον Κανονισμό.

3. Την ανάρτηση της παρούσας απόφασης στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ και τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ).

Η παρούσα υπόκειται στον ακυρωτικό έλεγχο του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4001/2011.

Αθήνα, 31 Ιουλίου 2019

 

 

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 131 φορές