x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για τον κατώτατο μισθό

Προκειμένου νέος αυξημένος κατώτατος μισθός να αρχίσει να ισχύει από την 1η Απριλίου 2023.

Στη Βουλή κατατέθηκε την Τρίτη η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας στο νομοσχέδιο, με τίτλο ««Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα», με την οποία επισπεύδεται η εκκίνηση και η διεξαγωγή της διαδικασίας για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού για το 2023, προκειμένου ο νέος αυξημένος κατώτατος μισθός να αρχίσει να ισχύει από την 1η Απριλίου 2023.

Τι προβλέπει η τροπολογία

1.Καθορίζεται, ειδικά για το έτος 2023, το χρονοδιάγραμμα και η διαδικασία διαμόρφωσης του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και του νομοθετημένου κατώτατου ημερομίσθιου, για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες όλης της χώρας, των οποίων η αμοιβή δεν ρυθμίζεται από συλλογική σύμβαση εργασίας (άρθρο 103 ν. 4172/2013).

2.Τίθεται ως προϋπόθεση για την παράταση της καταβολής κατά το ήμισυ των αναφερομένων παροχών [επίδομα ανεργίας και ενίσχυση των αυτοτελώς και ανεξάρτητων απασχολουμένων (παρ. 2 άρθρου 44 ν.3986/2011)], η πρόσληψη του αναζητούντος εργασία μόνο σε θέση πλήρους απασχόλησης.

3.Προβλέπεται δυνατότητα με υ.α. να παραχωρείται, με ή χωρίς αντάλλαγμα, η χρήση του οριζόμενου ακινήτου σε Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού, ν.π.δ.δ. και ν.π.ι.δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα των Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού, για την υλοποίηση προγραμμάτων ή την παροχή υπηρεσιών κοινωνικής προστασίας ή κοινωφελούς χαρακτήρα.

4.Δύναται, κατά την πρώτη περίοδο υλοποίησης του προγράμματος πρόσβασης παιδιών προσχολικής ηλικίας, βρεφών και νηπίων, σε υπηρεσίες προσχολικής αγωγής και φροντίδας, καθώς και πρόσβασης παιδιών, εφήβων και ατόμων με αναπηρία σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης για τα έτη 2022-2023, ο τακτικός προϋπολογισμός του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, εντός των ορίων των διαθέσιμων ετήσιων πιστώσεων, να καλύπτει όλες τις παροχές του προγράμματος των οριζόμενων περιπτώσεων, οι οποίες δεν καλύπτονται από τις λοιπές πηγές χρηματοδότησης λόγω εξάντλησης του κατανεμημένου προϋπολογισμού τους. Οι σχετικές δαπάνες θεωρούνται νόμιμες από την έναρξη του προγράμματος, κατά παρέκκλιση των οικείων διατάξεων.

5.Παρατείνεται από τη λήξη της (31.12.2022) και για το οριζόμενο χρονικό διάστημα, η θητεία της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας του άρθρου 41Α του ν. 2725/1999.

6.Ποσοστό εσόδων από τις οριζόμενες κατηγορίες φόρων επί τυχερών παιγνίων χρησιμοποιείται και για την επιχορήγηση των Ειδικών Επιτροπών (άρθρο 53 ν.2725/1999), που συγκροτούνται με υ.α. και στις οποίες ανατίθεται η διεκδίκηση, η προετοιμασία, η οργάνωση και η διεξαγωγή αγώνων, συνεδρίων, συνόδων και Ολυμπιακών γεγονότων, που έχουν παγκόσμια ή πανευρωπαϊκή ή γενικά μεγάλη σημασία. Θεσπίζεται επίσης ειδικό προνομιακό καθεστώς ως προς το εν λόγω αποδιδόμενο ποσοστό εσόδων (ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, μη υποκείμενο σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, μη συμψηφιζόμενο με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, κλπ.)

 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ / ΠΡΟΣΘΗΚΗ

ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΜΕ ΤΙΤΛΟ

«Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα»

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

Άρθρο 1

Καθορισμός κατώτατου μισθού για το έτος 2023

Στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (π.δ. 80/2022, Α' 222), μετά το άρθρο 134, περί των διατάξεων για τον κατώτατο μισθό, προστίθεται άρθρο 134Α ως εξής:

«Άρθρο 134Α

Καθορισμός κατώτατου μισθού για το έτος 2023

Ειδικά για τη διεξαγωγή της διαδικασίας του άρθρου 134 κατά το έτος 2023, οι προθεσμίες της παρ. 4 και της περ. α) της παρ. 6 καθορίζονται ως εξής:

α) Η αποστολή έγγραφης πρόσκλησης από την Επιτροπή Συντονισμού της διαβούλευσης, κατά την υποπερ. βα) της περ. β) της παρ. 4 λαμβάνει χώρα έως την 20ή Ιανουάριου 2023. β) Η σύνταξη και η υποβολή της έκθεσης της υποπερ. βα) της περ. β) της παρ. 4 λαμβάνουν χώρα το αργότερο έως την 3η Φεβρουάριου 2023.

γ) Η διαβίβαση του υπομνήματος και της τεκμηρίωσης κάθε διαβουλευομένου από την Επιτροπή Συντονισμού της διαβούλευσης προς τους λοιπούς εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων, με πρόσκληση για προφορική διαβούλευση, κατά την υποπερ. βγ) της περ. β) της παρ. 4, λαμβάνει χώρα το αργότερο έως τη 10η Φεβρουάριου 2023.

δ) Η διαβίβαση όλων των υπομνημάτων και της τεκμηρίωσης των διαβουλευομένων, καθώς και της έκθεσης των εξειδικευμένων επιστημονικών και ερευνητικών φορέων στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (Κ.Ε.Π.Ε.) προς σύνταξη Σχεδίου Πορίσματος Διαβούλευσης, κατά την υποπερ. βδ) της περ. β) της παρ. 4, λαμβάνει χώρα το αργότερο έως την 20ή Φεβρουάριου 2023. ε) Το Σχέδιο του Πορίσματος Διαβούλευσης ολοκληρώνεται, κατά την υποπερ. βε) της περ. β) της παρ. 4, το αργότερο έως την 28η Φεβρουάριου 2023.

στ) Η εισήγηση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προς το Υπουργικό Συμβούλιο, για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού υπαλλήλων και του κατώτατου ημερομισθίου των εργατοτεχνιτών, κατά την περ. α) της παρ. 6, υποβάλλεται το αργότερο έως τη 10η Μαρτίου 2023. ζ) Κατά τα λοιπά, εφαρμόζονται οι παρ. 1 έως 6.

 

Άρθρο 2

Παράταση καταβολής επιδομάτων και ενισχύσεων ανεργίας - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 25 ν. 4921/2022

1.Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4921/2022 (Α' 75), περί της παράτασης καταβολής των απαριθμούμενών επιδομάτων και ενισχύσεων, τροποποιείται, ώστε να ισχύει για την περίπτωση που ο αναζητών εργασία προσληφθεί σε θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Αναζητών εργασία που λαμβάνει το επίδομα ανεργίας των άρθρων 3 έως 10 του ν. 1545/1985 (Α' 91) και 14 έως 23 του ν.δ. 2961/1954 (Α' 197) και της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 2335/1995 (Α' 185) ή την ενίσχυση της παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 (Α' 152) και προσλαμβάνεται σε θέση μισθωτής εργασίας πλήρους απασχόλησης πριν από τη λήξη της ανώτατης διάρκειας που προβλέπεται για το επίδομα ή την ενίσχυση που λαμβάνει, εξακολουθεί να λαμβάνει τις αντίστοιχες παροχές μειωμένες κατά το ήμισυ μέχρι τη λήξη της αντίστοιχης ανώτατης διάρκειας του επιδόματος ή της ενίσχυσης. Οι παραπάνω παροχές δεν συνεχίζουν να καταβάλλονται σε περίπτωση επαναπρόσληφης του αναζητούντος εργασία σε εργοδότη, στον οποίον είχε απασχοληθεί τα δύο (2) έτη πριν από την έναρξη λήψης του επιδόματος ή της ενίσχυσης. Εάν, πριν από τη λήξη της ανώτατης διάρκειας του επιδόματος ή της ενίσχυσης, λήξει ή λυθεί η σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, το επίδομα χορηγείται πλήρες μέχρι τη συμπλήρωση της ανώτατης διάρκειάς του, εφόσον πληρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις των άρθρων 3 έως 10 του ν. 1545/1985 και 14 έως 23 του ν.δ. 2961/1954 ή της παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011, κατά περίπτωση.».

2.Η παρ. 1 ισχύει και για αιτήσεις για παράταση επιδομάτων ή ενισχύσεων που έχουν υποβληθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος.

 

Άρθρο 3

Παραχώρηση ακινήτου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είναι δυνατή η παραχώρηση με ή χωρίς αντάλλαγμα της χρήσης τμήματος του ακινήτου που απαλλοτριώθηκε δυνάμει της υπ' αρ. Υ.243/948/15.2.1960 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Κοινωνικής Πρόνοιας (Δ' 26), περί αναγκαστικής απαλλοτρίωσης κτημάτων στη Δημοτική Κοινότητα Γαλατά, Δημοτικής Ενότητας Τροιζήνος, Δήμου Τροιζηνίας - Μεθάνων της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων της Περιφέρειας Αττικής προς εγκατάσταση παιδικών εξοχών, έκτασης συνολικού εμβαδού σαράντα τριών χιλιάδων επτακοσίων (43.700) τ.μ., όπως η έκταση και το τμήμα αυτό απεικονίζονται στο από 12.1.2023 τοπογραφικό διάγραμμα, θεωρημένο από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Τεχνικής Υποστήριξης Νησιωτικών Δήμων της Περιφέρειας Αττικής που επισυνάπτεται ως Παράρτημα, σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α' και β' βαθμού, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα των Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού, για την υλοποίηση προγραμμάτων ή την παροχή υπηρεσιών κοινωνικής προστασίας ή κοινωφελούς χαρακτήρα. Με την ίδια ή όμοια απόφαση καθορίζονται, τροποποιούνται, καταργούνται ή συμπληρώνονται οι όροι της παραχώρησης, η διάρκειά της, οι υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου και ρυθμίζεται κάθε άλλο σχετικό θέμα. Σε περίπτωση παραχώρησης με αντάλλαγμα, αυτό εισπράττεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών

Υποθέσεων yia την εξυπηρέτηση προνραμμάτων ή σκοπών που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

 

Άρθρο 4

Χρηματοδότηση προγραμμάτων πρόσβασης παιδιών προσχολικής ηλικίας, βρεφών και νηπίων, σε υπηρεσίες προσχολικής αγωγής και φροντίδας, καθώς και πρόσβασης παιδιών, εφήβων και ατόμων με αναπηρία σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης - Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 104 ν. 4941/2022

Μετά από το πρώτο εδάφιο της παρ. 9 του άρθρου 104 του ν. 4941/2022 (Α' 113), περί της χρηματοδότησης των προγραμμάτων πρόσβασης παιδιών προσχολικής ηλικίας, βρεφών και νηπίων, σε υπηρεσίες προσχολικής αγωγής και φροντίδας, καθώς και πρόσβασης παιδιών, εφήβων και ατόμων με αναπηρία σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης, προστίθενται νέα εδάφια, δεύτερο και τρίτο, και η παρ. 9 διαμορφώνεται ως εξής:

«9. Η δαπάνη χρηματοδότησης των προγραμμάτων καλύπτεται από πόρους των Περιφερειακών Προγραμμάτων του Εταιρικού Συμφώνου Περιφερειακής Ανάπτυξης 2021-2027, από τα Τομεακά Προγράμματα Ανάπτυξης του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης των ως άνω Υπουργείων, καθώς και από τον τακτικό προϋπολογισμό των Υπουργείων Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Εσωτερικών. Κατά την πρώτη περίοδο υλοποίησης του προγράμματος 2022-2023, ο τακτικός προϋπολογισμός του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται, εντός των ορίων των διαθέσιμων ετήσιων πιστώσεων, να καλύπτει όλες τις παροχές του προγράμματος των περ. α) και β) της παρ. 2, οι οποίες δεν καλύπτονται από τις λοιπές πηγές χρηματοδότησης λόγω εξάντλησης του κατανεμημένου προϋπολογισμού τους. Οι σχετικές δαπάνες είναι νόμιμες από την έναρξη του προγράμματος, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί ανάληψης υποχρεώσεων. Στη δικαιούχο Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Ανώνυμη Εταιρεία, μεταβιβάζονται οι αναγκαίες πιστώσεις για την υλοποίηση και εφαρμογή των προγραμμάτων του παρόντος, συμπεριλαμβανομένων και των αντίστοιχων πιστώσεων που σχετίζονται με τη διαχειριστική της δαπάνη, η οποία ανέρχεται σε κατ' αποκοπή ποσό ύφους μηδέν κόμμα πέντε τοις εκατό (0,5%) του συνολικού κόστους του οικείου προγράμματος.».

 

Άρθρο 5

Παράταση της θητείας της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας - Μεταβατική διάταξη

1.Παρατείνεται από τη λήξη της έως την 31η.12.2023, η θητεία της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας του άρθρου 41Α του ν. 2725/1999 (Α' 121), η οποία συγκροτήθηκε με την υπό στοιχεία ΥΠΠΟΑ/ΓΔΟΑ/ΔΕΑΕΑ/ΤΕΑΔ/185445/6112/282/186/8.4.2019 απόφαση του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΟΔΔ 196).

2.Κατά το χρονικό διάστημα της παράτασης της παρ. 1 η Διαρκής Επιτροπή για την Αντιμετώπιση της Βίας συγκροτείται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 41Α του ν. 2725/1999, όπως αυτή ίσχυε πριν την αντικατάστασή της με την παρ. 1 του άρθρου 59 του ν. 4908/2022 (Α' 52).

 

Άρθρο 6

Χρηματοδότηση φορέων του αθλητισμού - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 60 ν. 2961/2001 και παρ. 2 άρθρου δέκατου έκτου ν. 4787/2021

1.Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 60 του ν. 2961/2001 (Α' 266), προστίθενται οι Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 53 του ν. 2725/1999 (Α' 121) στους φορείς που χρηματοδοτούνται από ποσοστό των εσόδων από τον φόρο τυχερών παιγνίων και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Ποσοστό των εσόδων από τις κατηγορίες φόρων των περ. β) και δ) της παρ. 1 χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση αθλητικών ομάδων και την επιχορήγηση των Ειδικών Επιτροπών του άρθρου 53 του ν. 2725/1999 (Α' 121), κατόπιν κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού και Αθλητισμού. Με την ίδια απόφαση δύναται να καθορίζονται οι δικαιούχοι, ο τρόπος κατανομής της εν λόγω χρηματοδότησης και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.»

2.Στην παρ. 2 του άρθρου δέκατου έκτου του ν. 4787/2021 (Α' 44), προστίθενται οι Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 53 του ν. 2725/1999 στους φορείς που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Κατ' εξαίρεση για τα έτη 2021, 2022 και 2023 το ποσοστό των εσόδων που χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση αθλητικών ομάδων, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 60 του ν. 2961/2001, και την επιχορήγηση των Ειδικών Επιτροπών του άρθρου 53 του ν. 2725/1999 (Α' 121), είναι ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκεινται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.»

 

Κατεβάστε εδώ την Τροπολογία

 

Έχει διαβαστεί 397 φορές

Τελευταία Νέα