Οδηγίες από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για Εγκατάσταση κάμερας, δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα, υποβολή γνωστοποιήσεων
Η χρήση συστημάτων βιντεοεπιτήρησης σε κτίρια αλλά και υπαίθριους χώρους, τόσο από δημόσιους φορείς όσο και από ιδιώτες, είναι πλέον ιδιαίτερα εκτεταμένη: για παράδειγμα τράπεζες, ξενοδοχεία, εμπορικά καταστήματα, κ.λπ., τοποθετούν συστήματα βιντεοεπιτήρησης με σκοπό να προστατεύουν τους πελάτες, το προσωπικό τους αλλά και τις εγκαταστάσεις τους.
Η βιντεοεπιτήρηση αποτελεί αναμφίβολα ένα μέτρο πρόληψης, ιδιαίτερα αν εφαρμοστεί με σωστή σχεδίαση. Από την άλλη όμως πλευρά, επιδρά στη συμπεριφορά των προσώπων, καθώς κάποιος που γνωρίζει ότι παρακολουθείται ενδέχεται να προσαρμόζει τη συμπεριφορά του, μπορεί ακόμα και να υπόκειται σε ψυχολογική πίεση.
Είναι λοιπόν αναγκαίο, για τη διασφάλιση του θεμελιώδους δικαιώματος της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής, να γίνεται σωστή και όχι καταχρηστική λειτουργία των ανωτέρω συστημάτων: με άλλα λόγια, τα συστήματα αυτά πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο και μόνο όταν ο επιδιωκόμενος σκοπός δεν μπορεί να επιτευχθεί με ηπιότερα μέσα (αρχή της αναλογικότητας - άρθρο 4 του ν. 2472/1997).
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα τα τελευταία χρόνια δέχεται σημαντικό αριθμό ερωτημάτων και καταγγελιών σχετικά με τη νομιμότητα λειτουργίας συστημάτων βιντεοεπιτήρησης και έχει εξετάσει πολλές περιπτώσεις λειτουργίας τους.
Τι εννοούμε με τον όρο συστήματα βιντεοεπιτήρησης
Συστήματα βιντεοεπιτήρησης ονομάζονται τα συστήματα εκείνα που είναι μόνιμα εγκατεστημένα σε ένα χώρο και έχουν τη δυνατότητα λήψης ή/και μετάδοσης εικόνας ή και ήχου προς οθόνες προβολής ή μηχανήματα καταγραφής (όπου οι κάμερες μπορούν να συνδέονται με την οθόνη ή το μηχάνημα καταγραφής είτε απευθείας είτε μέσω δικτύου/διαδικτύου).
Η συνηθέστερη περίπτωση ενός συστήματος είναι τα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης.
Εφόσον ένα σύστημα βιντεοεπιτήρησης λαμβάνει εικόνα από πρόσωπα (ανεξάρτητα αν το σύστημα είναι σε μόνιμη λειτουργία ή όχι), τότε συντελείται επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Σημειώνεται ιδιαίτερα ότι ακόμα και η απλή λήψη εικόνας, χωρίς καταγραφή, συνιστά επίσης επεξεργασία προσωπικών δεδομένων (και, ως εκ τούτου, δεν απαλλάσσεται ο υπεύθυνος μιας τέτοιας επεξεργασίας από τις υποχρεώσεις του προς την Αρχή, όπως αυτές περιγράφονται στη συνέχεια, στην ενότητα «Πληροφορίες για υπευθύνους επεξεργασίας».).
Επισημαίνεται ότι δεν θεωρούνται συστήματα βιντεοεπιτήρησης οι κάμερες χειρός, φωτογραφικές μηχανές, συσκευές κινητού τηλεφώνου, καθώς και θυροτηλέφωνα/θυροτηλεοράσεις που ενεργοποιούνται κατόπιν ενέργειας του εισερχόμενου και δεν καταγράφουν: συνεπώς, το περιεχόμενο αυτής της ενότητας των συστημάτων βιντεοεπιτήρησης δεν καλύπτει τη φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση που πραγματοποιείται με αυτά τα συστήματα.
Λειτουργία συστημάτων βιντεοεπιτήρησης σε δημόσιους χώρους για σκοπούς δημοσίων αρχών
Η εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων βιντεοεπιτήρησης σε δημόσιους χώρους από δημόσιες αρχές, για τους σκοπούς των αρχών αυτών, ρυθμίζεται από το ν. 3917/2011 (η Αρχή είχε ήδη διατυπώσει συγκεκριμένες προτάσεις ως προς το ζήτημα αυτό με τη γνωμοδότηση 2/2010, η οποία συνέχισε το έργο της γνωμοδότησης 1/2009). Συγκεκριμένα, μια τέτοια λειτουργία επιτρέπεται μόνο από κρατικές αρχές, με τήρηση της αρχής της αναλογικότητας, εφόσον ο σκοπός είναι ένας εξ αυτών που αναφέρονται στο άρθρο 14 του νόμου (όπως η διαφύλαξη της εθνικής άμυνας και η προστασία του πολιτεύματος).
Η επεξεργασία όμως για σκοπούς προστασίας προσώπων η αγαθών, ακόμα και σε δημόσιους χώρους, δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του νόμου αυτού. Για τις περιπτώσεις αυτές εφαρμόζεται η οδηγία 1/2011 της Αρχής.
Για ειδικότερα θέματα (όπως η διαδικασία και οι προϋποθέσεις για την εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων αυτών, τα κριτήρια για την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας, κ.λπ.) ο νόμος προβλέπει την έκδοση προεδρικού διατάγματος με πρόταση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού, ύστερα από γνώμη της Αρχής. Η έκδοση του εν λόγω προεδρικού διατάγματος αναμένεται εντός του 2012.
Λειτουργία συστημάτων βιντεοεπιτήρησης για σκοπούς προστασίας προσώπων και αγαθών
Η Αρχή, προκειμένου να ρυθμίσει το ζήτημα της χρήσης συστημάτων βιντεοεπιτήρησης για σκοπούς προστασίας προσώπων και αγαθών, εξέδωσε την οδηγία 1/2011 (η οποία αντικατέστησε την παλαιότερη σχετική οδηγία 1122/2000), που αφορά στη λειτουργία των συστημάτων αυτών που τοποθετούνται από πάσης φύσεως δημόσιους φορείς ή φυσικά ή νομικά πρόσωπα σε χώρους που διαχειρίζονται. Με την ίδια οδηγία επίσης ρυθμίζεται και η χρήση των συστημάτων βιντεοεπιτήρησης για το σκοπό της παροχής υπηρεσιών υγείας (σε αυτήν την περίπτωση, που ουσιαστικά είναι ιδιαίτερη περίπτωση της προστασίας προσώπων, υπεύθυνοι μπορεί να είναι μόνο φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στο χώρο της υγείας και δεσμεύονται από ειδικό επαγγελματικό απόρρητο - π.χ. γιατροί, νοσηλευτικό προσωπικό). Κατά συνέπεια, με την οδηγία αυτή, μπορεί πλέον ο καθένας να γνωρίζει ποιες προϋποθέσεις πρέπει να τηρούνται προκειμένου να είναι νόμιμη η λειτουργία αυτών των συστημάτων που εγκαθίστανται για τους ανωτέρω σκοπούς.
Σημειώνεται ρητά ότι η λειτουργία συστημάτων βιντεοεπιτήρησης για σκοπούς όπως παρακολούθηση εργαζομένων για έλεγχο/αξιολόγησή τους ή για σκοπούς εκπαίδευσής τους δεν επιτρέπεται.
Οποιοσδήποτε προτίθεται να προβεί σε εγκατάσταση συστήματος βιντεοεπιτήρησης για τους ανωτέρω νόμιμους σκοπούς, οφείλει να ανατρέξει στην οδηγία 1/2011 και να ενημερωθεί πλήρως:
α) για τις προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται για τις κάμερες που θα εγκαταστήσει (σε ποια σημεία επιτρέπεται να τοποθετηθούν και σε ποια όχι, τι εμβέλεια μπορούν να έχουν, τεχνικά χαρακτηριστικά, μέγιστος χρόνος τήρησης δεδομένων, κ.λπ.),
β) για τις λοιπές υποχρεώσεις του (υποβολή γνωστοποίησης στην Αρχή, τοποθέτηση ευδιάκριτων πινακίδων, κ.λπ.).
Αντίστοιχα, οποιοσδήποτε θεωρεί ότι θίγεται από τη λειτουργία ενός συστήματος βιντεοεπιτήρησης, μπορεί επίσης να ανατρέξει στην ίδια οδηγία προκειμένου να ενημερωθεί, μεταξύ άλλων, και για τα δικαιώματά του.
Βασικά χαρακτηριστικά των προϋποθέσεων νόμιμης λειτουργίας συστημάτων βιντεοεπιτήρησης που τίθενται στην οδηγία 1/2011 περιγράφονται στη συνέχεια, στην ενότητα «Πληροφορίες για υπευθύνους επεξεργασίας».
Οδηγίες για γνωστοποίηση τήρησης αρχείου / αίτηση άδειας
1. Τι πρέπει να γνωρίζω για την υποβολή γνωστοποίησης τήρησης αρχείου;
Κάθε υπεύθυνος επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων υποχρεούται να γνωστοποιήσει στην Αρχή τη σύσταση και λειτουργία αρχείου ή την έναρξη της επεξεργασίας. Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται τα συνήθη αρχεία (π.χ. αρχείο προσωπικού). Τα αρχεία που εξαιρούνται από την υποχρέωση αυτή αναφέρονται στο αρ. 7A του Ν. 2472/1997.
Για την υποβολή γνωστοποίησης /αίτησης για άδεια τήρησης αρχείου είναι απαραίτητη η συμπλήρωση των ειδικών εντύπων γνωστοποίησης της Αρχής και συγκεκριμένα του Εντύπου 1 και ενός τουλάχιστον Εντύπου 2. Η υποβολή μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά, μέσω ταχυδρομείου-φαξ-email ή με φυσική υποβολή (δείτε παρακάτω Πως μπορώ να υποβάλλω μια γνωστοποίηση - αίτηση για άδεια):
o Το Έντυπο 1 περιέχει τα βασικά στοιχεία του υπεύθυνου επεξεργασίας και της επεξεργασίας που γνωστοποιείται.
o Το Έντυπο 2 περιγράφει τον σκοπό της επεξεργασίας που γνωστοποιείται. Μία γνωστοποίηση μπορεί να έχει ένα ή περισσότερα Έντυπα 2, ανάλογα με τον αριθμό των σκοπών που γνωστοποιούνται, δηλαδή ένα Έντυπο 2 ανά σκοπό. Το Έντυπο 2 αποτελείται από δύο μέρη: το κυρίως μέρος και το Παράρτημα. Το κυρίως μέρος του Εντύπου 2 περιέχει τα βασικά στοιχεία για τον σκοπό επεξεργασίας που γνωστοποιείται, ενώ το Παράρτημα περιέχει πιο αναλυτικά στοιχεία για την επεξεργασία. Η συμπλήρωση του Παραρτήματος είναι υποχρεωτική.
Προσέξτε τα παρακάτω σημεία!
α. Πριν υποβάλλετε γνωστοποίηση, βεβαιωθείτε ότι δεν υπάγεστε σε μία από τις περιπτώσεις του αρ. 7A του Ν. 2472/1997 στις οποίες ο υπεύθυνος επεξεργασίας εξαιρείται από την υποχρέωση γνωστοποίησης και λήψης άδειας.
Η Αρχή μπορεί να απορρίπτει γνωστοποιήσεις που δεν απαιτούνται σύμφωνα με τον Ν. 2472/1997.
β. Σε περίπτωση που έχετε ήδη υποβάλλει αρχική γνωστοποίηση και θέλετε να γνωστοποιήσετε έναν νέο σκοπό επεξεργασίας, συμπληρώστε μόνο το νέο Έντυπο 2, αναφέροντας σε ένα συνοδευτικό έγγραφο σας τον αριθμό πρωτοκόλλου της αρχικής σας γνωστοποίησης ή τον αριθμό υπόθεσης.
γ. Σε περίπτωση που έχετε ήδη υποβάλλει αρχική γνωστοποίηση και θέλετε να γνωστοποιήσετε συμπληρωματικά στοιχεία ή αλλαγές στα στοιχεία που έχουν αρχικά γνωστοποιηθεί, υποβάλλετε ένα απλό έγγραφο με τα παραπάνω στοιχεία, αναφέροντας τον αρ. πρωτοκόλλου της αρχικής γνωστοποίησης ή τον αριθμό υπόθεσης (δηλαδή δεν χρειάζεται να υποβάλλετε εκ νέου τα Έντυπα 1 και 2).
2. Πώς μπορώ να υποβάλω μια γνωστοποίηση - αίτηση για άδεια;
α. Ηλεκτρονική υποβολή γνωστοποίησης
Μπορείτε να εγγραφείτε ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας στο site της Αρχής (Πάνω δεξιά: Εγγραφή – είσοδος μελών) και να υποβάλλετε ηλεκτρονικά την γνωστοποίηση ή αίτηση για άδεια σας. Ο τρόπος αυτός σας δίνει την δυνατότητα να ενημερώνεστε για τα στάδια εξέλιξης της υπόθεσης σας, καθώς και να στέλνετε ή/και να λαμβάνετε όλα τα σχετικά έγγραφα στον δικό σας προσωπικό χώρο στο site της Αρχής.
β. Φυσική υποβολή - Υποβολή με ταχυδρομείο/φαξ/email
Μπορείτε να κατεβάσετε τα έντυπα γνωστοποίησης από τα links που ακολουθούν, να τα συμπληρώσετε και να τα αποστείλετε στην Αρχή ταχυδρομικώς, με φαξ ή ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή ακόμα και αυτοπροσώπως στα γραφεία της (ώρες υποδοχής κοινού 09:00 – 13:00 - δείτε Στοιχεία Επικοινωνίας).
Τήρηση αρχείου: Έντυπο 1 Έντυπο 2 Παράρτημα (για το Έντυπο 2)
Κατεβάστε τις Οδηγίες για τη συμπλήρωση των εντύπων γνωστοποίησης (περιέχει τη λίστα σκοπών επεξεργασίας)
Κατεβάστε όλα τα Έντυπα γνωστοποίησης (συμπιεσμένο αρχείο zip, περιέχει έντυπα για γνωστοποίηση τήρησης αρχείου, διαβίβασης, διασύνδεσης και κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης)
Οδηγίες για γνωστοποίηση διαβίβασης δεδομένων σε χώρα εκτός Ε.Ε.
1. Τι πρέπει να γνωρίζω για την υποβολή γνωστοποίησης διαβίβασης;
Προσέξτε τα παρακάτω σημεία!
α. Για να υποβάλλετε γνωστοποίηση διαβίβασης πρέπει να έχετε ήδη υποβάλλει ή να συνυποβάλλετε την γνωστοποίηση τήρησης αρχείου για τον σκοπό επεξεργασίας που αφορά η διαβίβαση.
β. Προσέξτε ότι κάθε γνωστοποίηση διαβίβασης αφορά αποκλειστικά έναν αποδέκτη δεδομένων σε χώρα εκτός Ε.Ε. Αν έχετε πολλούς αποδέκτες διαβίβασης των δεδομένων σας, θα πρέπει να υποβάλλετε ξεχωριστές γνωστοποιήσεις διαβίβασης για κάθε έναν από αυτούς τους αποδέκτες.
γ. Η διαβίβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς άδεια της Αρχής αν ισχύει μια από τις επόμενες περιπτώσεις: α) γίνεται προς χώρα που έχει κριθεί από την Ε.Ε. ότι εξασφαλίζει ικανοποιητικό επίπεδο ασφαλείας, β) ακολουθείται το σύστημα συμβατικών ρητρών της Ε.Ε., γ) αφορά διαβίβαση προς τις Η.Π.Α και ο υπεύθυνος επεξεργασίας έχει εγγραφεί στο σύστημα Privacy Shield. Μάθετε περισσότερα για τις παραπάνω περιπτώσεις:
• Χώρες που έχει κριθεί από την Ε.Ε. ότι εξασφαλίζουν ικανοποιητικό επίπεδο ασφάλειας.
• Διαβίβαση δεδομένων βάσει των συμβατικών ρητρών της Ε.Ε.
• Ασπίδα Προστασίας (Privacy Shield).
δ. Σε περίπτωση που η διαβίβαση γίνεται βάσει των τυποποιημένων συμβατικών ρητρών της Ε.Ε., θα πρέπει να συνυποβληθούν με την γνωστοποίηση οι συμβατικές ρήτρες οι οποίες πρέπει να ακολουθούν με απόλυτη ακρίβεια το πρότυπο της Ε.Ε. και να φέρουν όλες τις απαιτούμενες σφραγίδες και υπογραφές.
ε. Σε περίπτωση που η διαβίβαση γίνεται προς τις Η.Π.Α. και βασίζεται στο σύστημα Ασπίδα Προστασίας (Privacy Shield), θα πρέπει να συνυποβάλετε με την γωστοποίηση αντίγραφο εγγραφής του υπεύθυνου επεξεργασίας στο Privacy Shield.
στ. Στην περίπτωση που δεν ισχύουν οι περιπτώσεις του σημείου γ παραπάνω, η διαβίβαση προς χώρα εκτός Ε.Ε. επιτρέπεται μόνο μετά από άδεια της Αρχής σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο αρ. 9 του Ν. 2472/1997. Αν η διαβίβαση βασίζεται στην συγκατάθεση των υποκειμένων, πρέπει μαζί με την γνωστοποίηση να συνυποβληθεί αντίγραφο του εγγράφου μέσω του οποίου ενημερώνονται και δίνουν τη συγκατάθεση τους για τη διαβίβαση τα υποκείμενα.
ζ. Για την υποβολή γνωστοποίησης διαβίβασης είναι απαραίτητη η συμπλήρωση των στοιχείων του Εντύπου 5 (ηλεκτρονικά ή έντυπα - δείτε παρακάτω).
2. Πώς μπορώ να υποβάλω μια γνωστοποίηση διαβίβασης;
α. Ηλεκτρονική υποβολή γνωστοποίησης
Μπορείτε να εγγραφείτε ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας στο site της Αρχής (Πάνω δεξιά: Εγγραφή – είσοδος μελών) και να υποβάλλετε ηλεκτρονικά την γνωστοποίηση σας. Ο τρόπος αυτός σας δίνει την δυνατότητα να ενημερώνεστε για τα στάδια εξέλιξης της υπόθεσης σας, καθώς και να στέλνετε ή/και να λαμβάνετε όλα τα σχετικά έγγραφα στον δικό σας προσωπικό χώρο στο site της Αρχής.
β. Φυσική υποβολή - Υποβολή με ταχυδρομείο/φαξ/email
Μπορείτε να κατεβάσετε τα έντυπα γνωστοποίησης από τα links που ακολουθούν, να τα συμπληρώσετε και να τα αποστείλετε στην Αρχή ταχυδρομικώς, με φαξ ή ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή ακόμα και αυτοπροσώπως στα γραφεία της (ώρες υποδοχής κοινού 09:00 – 13:00 - δείτε Στοιχεία Επικοινωνίας).
Διαβίβαση δεδομένων: Έντυπο 5
Κατεβάστε τις Οδηγίες για τη συμπλήρωση των εντύπων γνωστοποίησης (περιέχει λίστα σκοπών επεξεργασίας)
Κατεβάστε όλα τα Έντυπα γνωστοποίησης (συμπιεσμένο αρχείο zip, περιέχει έντυπα για γνωστοποίηση τήρησης αρχείου, διαβίβασης, διασύνδεσης και κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης)
Οδηγίες για γνωστοποίηση διασύνδεσης δεδομένων
1. Τι πρέπει να γνωρίζω για την υποβολή γνωστοποίησης διασύνδεσης;
Προσέξτε τα παρακάτω σημεία!
α. Για να υποβληθεί γνωστοποίηση διασύνδεσης πρέπει να έχουν ήδη υποβάλλει ή να συνυποβάλλουν γνωστοποίηση τήρησης αρχείου όλοι οι υπεύθυνοι επεξεργασίας που εμπλέκονται στη διασύνδεση για όλα τα αρχεία τους που πρόκειται να διασυνδεθούν.
β. Προσέξτε ότι δεν αποτελεί διασύνδεση, η διαβίβαση μέρους των δεδομένων σας σε κάποιο νέο αποδέκτη ή η εισαγωγή δεδομένων στο αρχείο σας από κάποια νέα πηγή.
γ. Διασύνδεση έχουμε μόνο στην περίπτωση που αρχεία του ίδιου υπεύθυνου ή διαφορετικών υπευθύνων συσχετίζονται ηλεκτρονικά με χρήση κάποιου κοινού πεδίου για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου σκοπού.
δ. Προσέξτε επίσης ότι δεν χρειάζεται να γίνει γνωστοποίηση διασύνδεσης στην περίπτωση κατά την οποία η διασύνδεση πραγματοποιείται από φορέα διάφορο των υπεύθυνων επεξεργασίας στους οποίους ανήκουν τα σχετικά αρχεία. Στην περίπτωση αυτή ο εν λόγω φορέας θεωρείται νέος υπεύθυνος επεξεργασίας, που δημιουργεί ένα νέο αρχείο και πραγματοποιεί μια νέα επεξεργασία διασυνδέοντας δεδομένα των επιμέρους αρχείων. Ως εκ τούτου, ο φορέας αυτός θα πρέπει να γνωστοποιήσει την επεξεργασία υποβάλλοντας ξεχωριστή γνωστοποίηση/αίτηση άδειας τήρησης αρχείου συμπληρώνοντας τα Έντυπα 1 και 2.
ε. Η υποβολή της γνωστοποίησης διασύνδεσης γίνεται με χρήση του Εντύπου 4, που καλύπτει τις περιπτώσεις διασύνδεσης αρχείων το πολύ μεταξύ δύο υπεύθυνων επεξεργασίας. Στην περίπτωση που η διασύνδεση πραγματοποιείται μεταξύ παραπάνω από δύο υπεύθυνων επεξεργασίας, επικοινωνήστε με την Αρχή για οδηγίες σχετικά με τον τρόπο υποβολής της γνωστοποίησης.
2. Πώς μπορώ να υποβάλω μια γνωστοποίηση διασύνδεσης;
α. Ηλεκτρονική υποβολή γνωστοποίησης
Μπορείτε να εγγραφείτε ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας στο site της Αρχής (Πάνω δεξιά: Εγγραφή – είσοδος μελών) και να υποβάλλετε ηλεκτρονικά την γνωστοποίηση σας. Ο τρόπος αυτός σας δίνει την δυνατότητα να ενημερώνεστε για τα στάδια εξέλιξης της υπόθεσης σας, καθώς και να στέλνετε ή/και να λαμβάνετε όλα τα σχετικά έγγραφα στον δικό σας προσωπικό χώρο στο site της Αρχής.
β. Φυσική υποβολή - Υποβολή με ταχυδρομείο/φαξ/email
Μπορείτε να κατεβάσετε τα έντυπα γνωστοποίησης από τα links που ακολουθούν, να τα συμπληρώσετε και να τα αποστείλετε στην Αρχή ταχυδρομικώς, με φαξ ή ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή ακόμα και αυτοπροσώπως στα γραφεία της (ώρες υποδοχής κοινού 09:00 – 13:00 - δείτε Στοιχεία Επικοινωνίας).
Διαβίβαση δεδομένων: Έντυπο 4
Κατεβάστε τις Οδηγίες για τη συμπλήρωση των εντύπων γνωστοποίησης (περιέχει λίστα σκοπών επεξεργασίας)
Κατεβάστε όλα τα Έντυπα γνωστοποίησης (συμπιεσμένο αρχείο zip, περιέχει έντυπα για γνωστοποίηση τήρησης αρχείου, διαβίβασης, διασύνδεσης και κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης)
Γνωστοποίηση κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης
1. Τι πρέπει να γνωρίζω για την υποβολή γνωστοποίησης κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης;
Για την υποβολή γνωστοποίησης κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης πρέπει να λάβετε υπόψη τα αναφερόμενα στην οδηγία 1/2011 της Αρχής.
Η Αρχή στην γενική περίπτωση δεν χορηγεί άδεια για την λειτουργία κλειστών κυκλωμάτων τηλεόρασης. Άδεια απαιτείται μόνο όταν γίνεται καταγραφή ευαίσθητων δεδομένων. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο υπεύθυνος επεξεργασίας είναι υποχρεωμένος να υποβάλλει γνωστοποίηση.
Η γνωστοποίηση υποβάλλεται με χρήση του Εντύπου 3 και του Παραρτήματος του (ηλεκτρονικά ή έντυπα - δείτε παρακάτω).
Μάθετε περισσότερα για τα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης και τις σχετικές αποφάσεις της Αρχής.
2. Πώς μπορώ να υποβάλω μια γνωστοποίηση κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης;
α. Ηλεκτρονική υποβολή γνωστοποίησης
Μπορείτε να εγγραφείτε ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας στο site της Αρχής (Πάνω δεξιά: Εγγραφή – είσοδος μελών) και να υποβάλλετε ηλεκτρονικά την γνωστοποίηση σας. Ο τρόπος αυτός σας δίνει την δυνατότητα να ενημερώνεστε για τα στάδια εξέλιξης της υπόθεσης σας, καθώς και να στέλνετε ή/και να λαμβάνετε όλα τα σχετικά έγγραφα στον δικό σας προσωπικό χώρο στο site της Αρχής.
β. Φυσική υποβολή - Υποβολή με ταχυδρομείο/φαξ/email
Μπορείτε να κατεβάσετε τα έντυπα γνωστοποίησης από τα links που ακολουθούν, να τα συμπληρώσετε και να τα αποστείλετε στην Αρχή ταχυδρομικώς, με φαξ ή ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή ακόμα και αυτοπροσώπως στα γραφεία της (ώρες υποδοχής κοινού 09:00 – 13:00 - δείτε Στοιχεία Επικοινωνίας).
Κλειστά κυκλώματα: Έντυπο 3 Παράρτημα (για το Έντυπο 3)
Κατεβάστε τις Οδηγίες για τη συμπλήρωση των εντύπων γνωστοποίησης (περιέχει λίστα σκοπών επεξεργασίας)
Κατεβάστε όλα τα Έντυπα γνωστοποίησης (συμπιεσμένο αρχείο zip, περιέχει έντυπα για γνωστοποίηση τήρησης αρχείου, διαβίβασης, διασύνδεσης και κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης)
Συχνές ερωτήσεις για τα Συστήματα Βιντεοεπιτήρησης
Συστήματα Βιντεοεπιτήρησης : Πληροφορίες για υπεύθυνους επεξεργασίας
Όποιος (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) προτίθεται να εγκαταστήσει σύστημα βιντεοεπιτήρησης για το σκοπό της προστασίας προσώπων και αγαθών σε χώρο που διαχειρίζεται, καθίσταται υπεύθυνος της εν λόγω επεξεργασίας και οφείλει να μεριμνήσει αφενός για τη νόμιμη λειτουργία αυτού, αφετέρου για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του προς την Αρχή.
Επισημαίνεται ιδιαίτερα, ωστόσο, ότι αν κάποιος ιδιώτης/φυσικό πρόσωπο επιθυμεί να εγκαταστήσει σύστημα βιντεοεπιτήρησης σε χώρο αποκλειστικά δικής του ιδιοκτησίας που δεν χρησιμοποιείται για επαγγελματική/εμπορική δραστηριότητα (π.χ. εντός της οικίας του ή της αυλής του), χωρίς να καταγράφει άλλο δημόσιο ή κοινόχρηστο χώρο, τότε αυτή η επεξεργασία θεωρείται προσωπική ή οικιακή δραστηριότητα και δεν ισχύουν τα όσα αναφέρονται σε αυτή την ενότητα (ουσιαστικά, σε αυτή την περίπτωση δεν έχει εφαρμογή ο ν. 2472/1997 περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων - βλέπε επίσης και άρθρο 3 της οδηγίας 1/2011). Παρ’ όλα αυτά, πρέπει κανείς να είναι προσεχτικός σε θέματα συγκροτημάτων κατοικιών (όπως π.χ. σε πολυκατοικίες), όπου η λήψη ή καταγραφή εικόνας οποιουδήποτε χώρου πλην του διαμερίσματός του δεν αποτελεί προσωπική ή οικιακή δραστηριότητα!
Ο υπεύθυνος επεξεργασίας πρέπει να γνωρίζει τα εξής:
• Οφείλει να υποβάλει γνωστοποίηση στην Αρχή, συμπληρώνοντας το έντυπο 3 και το παράρτημα αυτού (για οδηγίες συμπλήρωσής τους πατήστε εδώ).
• Οφείλει να αναρτήσει κατάλληλο αριθμό ευδιάκριτων ενημερωτικών πινακίδων σχετικά με το ότι ο χώρος βιντεοσκοπείται (δείτε υπόδειγμα πινακίδας).
• Οφείλει να εξασφαλίσει ότι τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις νομιμότητας του Γενικού Μέρους της οδηγίας 1/2011 (Άρθρα 6-11). Επισημαίνονται ιδιαίτερα τα εξής:
o Δεν επιτρέπεται η λήψη εικόνας από παράπλευρες οδούς ή/και πεζοδρόμια, ούτε από εισόδους ή εσωτερικό γειτονικών κατοικιών ή κτιρίων.
o Δεν επιτρέπεται η λήψη εικόνας σε χώρους όπου προσβάλλεται ο σκληρός πυρήνας του δικαιώματος στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, όπως χώροι και προθάλαμοι τουαλετών, αποδυτήρια και λουτρά προσωπικού/πελατών, κ.λπ..
o Δεν επιτρέπεται η καταγραφή ήχου (αυτή μπορεί να επιτραπεί μόνο σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις).
o Η χρήση καμερών με δυνατότητα στρέψης και εστίασης (zoom) επιτρέπεται μόνο υπό πολύ συγκεκριμένες και ειδικές προϋποθέσεις.
o Δεν επιτρέπεται η επιτήρηση σε χώρους εργασίας (για παράδειγμα, σε έναν τυπικό χώρο γραφείου, δεν επιτρέπεται η επιτήρηση γραφείων ή διαδρόμων). Εξαίρεση μπορεί να αποτελούν συγκεκριμένοι κρίσιμοι χώροι (π.χ. εγκαταστάσεις υψηλού κινδύνου, τράπεζες, στρατιωτικά εργοστάσια), εφόσον οι κάμερες εστιάζουν στο αγαθό που προστατεύουν. Σε κάθε περίπτωση, δεδομένα που συλλέγονται από σύστημα βιντεοεπιτήρησης απαγορεύεται να χρησιμοποιηθούν για αξιολόγηση εργαζομένων.
• Οφείλει να καταστρέφει τα συλλεγόμενα δεδομένα, στη γενική περίπτωση, το αργότερο εντός δεκαπέντε (15) ημερών. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ρυθμίζει κατάλληλα το σύστημα ώστε να σβήνονται αυτόματα αρχεία πέραν των ημερών αυτών.
o Σε περίπτωση συμβάντος, τα δεδομένα μπορούν να εξάγονται από το σύστημα και να τηρούνται σε ξεχωριστό αρχείο μέχρι 30 ημέρες. Αν το συμβάν αφορά τρίτον, η τήρηση των εικόνων μπορεί να γίνεται μέχρι 3 μήνες.
• Επιτρέπεται να διαβιβάζει τα τηρούμενα δεδομένα μόνο κατόπιν συγκατάθεσης των ατόμων που απεικονίζονται στα σχετικά αρχεία. Εξαίρεση αποτελούν περιπτώσεις που αρμόδιες δικαστικές, εισαγγελικές και αστυνομικές αρχές ζητούν νομίμως δεδομένα κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ενώ επίσης επιτρέπεται διαβίβαση στο πρόσωπο που απεικονίζεται στα τηρούμενα αρχεία ως θύμα ή δράστης αξιόποινης πράξης.
• Οφείλει να ικανοποιεί τα δικαιώματα πρόσβασης και αντίρρησης στα υποκείμενα των δεδομένων, όπως περιγράφεται στην ενότητα «Πληροφορίες για τα υποκείμενα των δεδομένων». Σημειώνεται ιδιαίτερα ότι αν ο υπεύθυνος επεξεργασίας διαπιστώσει ότι το αίτημα αντίρρησης είναι νόμιμο και πρέπει να ικανοποιηθεί, οφείλει να προβεί στη διαγραφή ή δέσμευση («κλείδωμα») των αντίστοιχων δεδομένων, καθώς επίσης να προσαρμόσει τη λειτουργία του συστήματος εν γένει ώστε να αποφευχθεί αντίστοιχη παράνομη επεξεργασία στο μέλλον.
• Αναλόγως την ειδικότερη κατηγορία στην οποία εντάσσεται, οφείλει επίσης να προσαρμοστεί στα όσα αναφέρονται στο αντίστοιχο άρθρο του Ειδικού Μέρους της οδηγίας - τα αντίστοιχα άρθρα ανά κατηγορία υπευθύνου επεξεργασίας αναγράφονται στον ακόλουθο πίνακα.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ | ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 1/2011 |
Συγκροτήματα κατοικιών ή γραφείων (π.χ. πολυκατοικίες. | Άρθρο 15 |
Τράπεζες και λοιπά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. | Άρθρο 16 |
Ξενοδοχειακές μονάδες υπό οποιαδήποτε μορφή (ξενοδοχεία, πανσιόν, ενοικιαζόμενα δωμάτια). | Άρθρο 17 |
Σχολεία και άλλοι χώροι όπου δραστηριοποιούνται ανήλικοι (παιδικοί σταθμοί, φροντιστήρια, κ.λπ.). | Άρθρο 18 |
Εμπορικά κέντρα, καταστήματα, εστιατόρια, καθώς και λοιποί χώροι εστίασης και αναψυχής. | Άρθρο 19 |
Μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι. | Άρθρο 21 παρ. 1 |
Δημόσιοι χώροι στάθμευσης (κλειστοί ή ανοιχτοί). | Άρθρο 21 παρ. 3 |
Πρατήρια υγρών καυσίμων. | Άρθρο 21 παρ. 4 |
• Σε περίπτωση νοσοκομείων, κλινικών, ιατρείων, διαγνωστικών κέντρων και λοιπών χώρων όπου παρέχονται υπηρεσίες υγείας, επιτρέπεται να τοποθετούνται κάμερες για την προστασία προσώπων και αγαθών μόνο στα σημεία που ρητώς περιγράφονται στο άρθρο 20 παρ. 1 της οδηγίας (επισημαίνεται ρητά ότι δεν επιτρέπεται ο έλεγχος κίνησης σε χώρους αναμονής, διαδρόμους, θαλάμους ασθενών, θαλάμους εξέτασης).
Περαιτέρω, αν κρίνεται απαραίτητο να τοποθετηθούν κάμερες για το σκοπό της παροχής υπηρεσιών υγείας (π.χ. επιτήρηση βαριά ψυχικά ή νοητικά ασθενών που μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στην υγεία τους ή σε τρίτους), τότε πρέπει να πληρούνται ειδικότερες προϋποθέσεις που περιγράφονται στις υπόλοιπες παραγράφους του ίδιου άρθρου (βλ. άρθρο 20, παρ. 2, εδ. α’-ζ’) και αυτό να γίνει μετά από άδεια της Αρχής.
Συστήματα Βιντεοεπιτήρησης :Πληροφορίες για τα υποκείμενα των δεδομένων
Ο καθένας έχει δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα ενός συστήματος βιντεοεπιτήρησης που τον αφορούν (ως υποκείμενο των δεδομένων). Αυτό σημαίνει ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή να κάνει αίτηση στον υπεύθυνο του συστήματος για να έχει αντίγραφο τμήματος βιντεοσκοπικού υλικού στο οποίο απεικονίζεται ή σειρά αντίστοιχων έντυπων εικόνων - εάν επίσης συμφωνούν και τα δύο μέλη, αρκεί και απλή επίδειξη των στιγμιοτύπων. Ο υπεύθυνος οφείλει να απαντήσει εντός 15 ημερών (άρθρο 12 του ν. 2472/1997): αν δεν απαντήσει ή αν η απάντησή του δεν είναι ικανοποιητική, τότε ο αιτών μπορεί να προσφύγει στην Αρχή (βλ. και άρθρο 13 της οδηγίαs 1/2011 για πιο αναλυτικές πληροφορίες).
Αντιστοίχως ο καθένας μπορεί να εκφράσει την αντίρρησή του στην επεξεργασία και να ζητήσει διαγραφή ή «κλείδωμα» των δεδομένων. Και σε αυτή την περίπτωση ο υπεύθυνος οφείλει να απαντήσει εντός 15 ημερών (άρθρο 13 του ν. 2472/1997) και να ικανοποιήσει το σχετικό αίτημα εφόσον είναι νόμιμο: αν δεν απαντήσει ή αν η απάντησή του δεν είναι ικανοποιητική, τότε ο αιτών μπορεί να προσφύγει στην Αρχή (βλ. και άρθρο 13 της οδηγίαs 1/2011 για περισσότερες πληροφορίες).
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον μετά και την άσκηση των ανωτέρω δικαιωμάτων σας κρίνετε ότι είναι παράνομη η λειτουργία ενός συστήματος βιντεοεπιτήρησης, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην Αρχή.
Σημειώνεται, τέλος, ότι, εφόσον σύστημα βιντεοεπιτήρησης καταγράψει αξιόποινη πράξη στην οποία κάποιος εμπλέκεται ως θύμα ή θύτης, μπορεί ο τελευταίος να ζητήσει από τον υπεύθυνο του συστήματος να του χορηγήσει το σχετικό βιντεοσκοπημένο τμήμα δεδομένων.
Προσφυγή στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων
Στην περίπτωση που θεωρείτε ότι θίγεται κατά οποιονδήποτε τρόπο η προστασία των προσωπικών σας δεδομένων, μπορείτε να προσφύγετε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων.
Σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος πρόσβασης ή αντίρρησης θα πρέπει πρώτα να απευθυνθείτε στον υπεύθυνο επεξεργασίας και μόνο εφόσον αυτός δεν ικανοποιήσει το αίτημα σας να προσφύγετε στην Αρχή. Μάθετε περισσότερα για την άσκηση των δικαιωμάτων σας.
Μπορείτε επίσης να υποβάλλετε στην Αρχή ερώτημα σχετικά με ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων που σας απασχολούν.
Η Αρχή μπορεί να θέτει στο αρχείο καταγγελίες ή ερωτήματα που κρίνονται ως αόριστα, αβάσιμα ή υποβάλλονται καταχρηστικά ή ανώνυμα.
Πώς υποβάλλεται μια προσφυγή/καταγγελία ή ένα ερώτημα;
Μπορείτε να κατεβάσετε το ειδικό έντυπο προσφυγής/καταγγελίας εδώ ή το ειδικό έντυπο ερωτήματος εδώ, να το συμπληρώσετε και να το αποστείλετε στην Αρχή ταχυδρομικώς, με φαξ ή ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή αυτοπροσώπως στα γραφεία της (ώρες υποδοχής κοινού 09:00 – 13:00 - δείτε Στοιχεία Επικοινωνίας).
Μπορείτε επίσης να εγγραφείτε στο site της Αρχής (Πάνω δεξιά: Εγγραφή – είσοδος μελών) και να υποβάλλετε ηλεκτρονικά την καταγγελία ή το ερώτημα σας. Ο τρόπος αυτός σας δίνει την δυνατότητα να ενημερώνεστε για τα στάδια εξέλιξης της υπόθεσης σας, καθώς και να στέλνετε ή/και να λαμβάνετε όλα τα σχετικά έγγραφα στον δικό σας προσωπικό χώρο στο siteτης Αρχής.
Ποια είναι η διαδικασία εξέτασης μιας προσφυγής/καταγγελίας ή ενός ερωτήματος από την Αρχή;
Κάθε προσφυγή/καταγγελία ή ερώτημα δημιουργούν νέα υπόθεση που χρεώνεται σε συγκεκριμένο εισηγητή της Αρχής.
Η Αρχή σας ενημερώνει με έγγραφο της για τον μοναδικό κωδικό της υπόθεσης σας (στον οποίο πρέπει να αναφέρεστε κάθε φορά που έρχεστε σε επικοινωνία μαζί μας), το μοναδικό σας PIN για χρήση του τηλεφωνικού κέντρου της Αρχής, καθώς και τον εισηγητή της υπόθεσης σας.
Η υπόθεση εξετάζεται από τον εισηγητή και αν κριθεί απαραίτητο συζητείται στο Συμβούλιο της Αρχής, οπότε και εκδίδεται σχετική Απόφαση. Η απάντηση ή Απόφαση της Αρχής αποστέλλεται σε κάθε περίπτωση στον καταγγέλοντα.
Καθόλη τη διάρκεια εξέτασης της υπόθεσης, μπορείτε να ενημερώνεστε για την εξέλιξη της υπόθεσης σας μέσω του τηλεφωνικού κέντρου της Αρχής με χρήση του PIN και του κωδικού υπόθεσης σας.
Η Αρχή μπορεί να επιβάλλει μόνο διοικητικές κυρώσεις στον καταγγελλόμενο, εφόσον κρίνει ότι αυτό απαιτείται. Μπορεί επίσης να παραπέμψει την υπόθεση στον αρμόδιο Εισαγγελέα.
Οι αποφάσεις της Αρχής προσβάλλονται στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Για επιδίκαση αποζημιώσεων, ο καταγγέλλων θα πρέπει να προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια.
Πινακίδα σήμανσης βιντεοεπιτήρησης
Έντυπα αιτήσεων - οδηγίες
Σχετικές αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
- Απόφαση Α.Π.Δ.Π.Χ. Γ/ΕΞ/2274/2011 - ΦΕΚ 548/Β/7-4-2011 (ΟΔΗΓΙΑ 1/2011)
Χρήση συστημάτων βιντεοεπιτήρησης για την προστασία προσώπων και αγαθών.
Στην οδηγία αυτή ρυθμίζεται το ζήτημα των συστημάτων βιντεοεπιτήρησης για το σκοπό της προστασίας προσώπων και αγαθών, καθώς και για το σκοπό της παροχής υπηρεσιών υγείας. Στην εν λόγω οδηγία προσδιορίζονται πλήρως οι προϋποθέσεις νομιμότητας λειτουργίας ενός συστήματος βιντεοεπιτήρησης για τους ανωτέρω σκοπούς. - Απόφαση 64/2011:
Με την απόφαση αυτή, η Αρχή αποφάνθηκε ότι απόσπασμα από υλικό κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης επιτρέπεται να χορηγηθεί σε αρμόδιες δικαστικές αρχές ή σε υποκείμενα των δεδομένων εφόσον το χρειάζονται για την υπεράσπισή τους ενώπιον δικαστικών αρχώ, και ο υπεύθυνος επεξεργασίας το εξετάσει προς διακρίβωση των ισχυρισμών των αιτούντων (με αντίστοιχη πρότερη ενημέρωση του έτερου αντίδικου που επίσης απεικονίζεται στο εν λόγω βιντεοσκοπημένο υλικό). - Απόφαση 48/2011:
Με την απόφαση αυτή, η Αρχή διέταξε την απεγκατάσταση κάμερας που ήταν τοποθετημένη σε τρίτο όροφο πολυκατοικίας και επέβλεπε όχημα σταθμευμένο επί του δρόμου, αφού στην εμβέλεια της κάμερας ενέπιπταν όλοι οι κινούμενοι στο δημόσιο αυτό δρόμο. - Απόφαση 5/2011:
Με την απόφαση αυτή, η Αρχή απηύθυνε προειδοποίηση προς ξενοδοχείο να προβεί στα εξής: α) τοποθέτηση ευκρινών πινακίδων σχετικά με το σύστημα βιντεοεπιτήρησης, β) απεγκατάσταση όλων των εξωτερικών καμερών πλην εκείνων που λαμβάνουν εικόνα από την κεντρική είσοδο και το χώρο στάθμευσης, γ) απεγκατάσταση των καμερών που ελέγχουν τις εισόδους σε κατ’ ιδίαν δωμάτια, δ) τροποποίηση των καμερών στην πισίνα έτσι ώστε να μη λαμβάνεται εικόνα από τους λουόμενους και τους εργαζομένους. - Απόφαση 77/2009:
Με την απόφαση αυτή, η Αρχή έκρινε ότι η λειτουργία κλειστών κυκλωμάτων τηλεόρασης στις παιδικές χαρές του Δήμου Αθηναίων όταν αυτές λειτουργούν και είναι προσβάσιμες στο κοινό δεν επιτρέπεται. Η Αρχή επέτρεψε, δοκιμαστικά για ένα έτος, την εγκατάσταση καμερών σε δέκα (10) παιδικές χαρές του Δήμου Αθηναίων, οι οποίες θα πρέπει να λειτουργούν αποκλειστικά εκτός ωραρίου σε χώρους που δεν επιτρέπεται η πρόσβαση (και θα πρέπει να έχουν ληφθεί μέτρα που περιγράφονται στο σκεπτικό της απόφασης). Περαιτέρω, ο Δήμος υποχρεούται να υποβάλει στην Αρχή συγκριτική μελέτη για την αποτελεσματικότητα και την αναλογικότητα του συστήματος μετά την πάροδο ενός έτους από την έναρξη της επεξεργασίας. - Απόφαση 4/2009:
Με την απόφαση αυτή, η Αρχή απηύθυνε προειδοποίηση προς επιχείρηση να απεγκαταστήσει κάμερες που ήταν τοποθετημένες στη Γραμματεία, στο Αρχείο, στο Μικροβιολογικό εργαστήριο καθώς και στα παρασκευαστήρια. - Απόφαση 56/2008:
Με την απόφαση αυτή, η Αρχή απηύθυνε προειδοποίηση προς επιχείρηση να απεγκαταστήσει κάμερες που ήταν τοποθετημένες σε χώρο γραφείων, καθώς και μπροστά από την τουαλέτα και την αποθήκη. - Απόφαση 46/2008:
Με την απόφαση αυτή, η Αρχή απέρριψε αίτημα αστικού ΚΤΕΛ για τοποθέτηση κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης σε λεωφορεία. - Απόφαση 45/2008:
Με την απόφαση αυτή, η Αρχή έκρινε παράνομη τη λειτουργία καμερών που λαμβάνουν εικόνα από διερχομένους στο εξωτερικό πεζοδρόμιο ή από σταθμευμένα οχήματα, καθώς και τη λειτουργία κάμερας που εστιάζει στο μηχάνημα επικύρωσης καρτών των εργαζομένων. - Απόφαση 27/2008:
Με την απόφαση αυτή, η Αρχή απηύθυνε σύσταση σε δύο σχολεία ώστε να απεγκατασταθούν κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης. - Απόφαση 20/2008:
Με την απόφαση αυτή, η Αρχή έκρινε παράνομη την εγκατάσταση καμερών σε χώρους διασκέδασης και εστίασης και μετάδοσης εικόνας «ζωντανά» στο διαδίκτυο. - Οδηγία 115/2001:
Η οδηγία αυτή ρυθμίζει θέματα επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων εργαζομένων. Μεταξύ άλλων, γίνεται αναφορά και στο θέμα της εισαγωγής και χρήσης (κλειστών) κυκλωμάτων παρακολούθησης, ηχοσκόπησης, βιντεοσκόπησης και άλλων συναφών συστημάτων σε χώρους εργασίας (τμήμα Ε’ της οδηγίας).
Σχετική Νομοθεσία
- Νόμος 2472/1997 - ΦΕΚ Α-50/10-4-1997 (Κωδικοποιημένος)
Προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. - Νόμος 3917/2011 - ΦΕΚ 22/Α/21-2-2011 (Κωδικοποιημένος)
Διατήρηση δεδομένων που παράγονται ή υποβάλλονται σε επεξεργασία σε συνάρτηση με την παροχή διαθέσιμων στο κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ή δημόσιων δικτύων επικοινωνιών, χρήση συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή καταγραφή ήχου ή εικόνας σε δημόσιους χώρους και συναφείς διατάξεις. - Νόμος 3783/2009 - ΦΕΚ Α-136/7-8-2009 (Κωδικοποιημένος)
Ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και άλλες διατάξεις. - Νόμος 3471/2006 - ΦΕΚ 133/Α/28-6-2006 (Κωδικοποιημένος)
Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τροποποίηση του ν. 2472/1997.
Πηγή:
Αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα http://www.dpa.gr
![]() Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Ταχυδρομική Διεύθυνση: Γραφεία: Κηφισίας 1-3, Τ.Κ. 115 23, Αθήνα |
Διαβάστε επίσης
- Χρήσιμες πληροφορίες για την τοποθέτηση καμερών σε πολυκατοικίες
- Απόφαση Α.Π.Δ.Π.Χ. Γ/ΕΞ/2274/2011 - ΦΕΚ 548/Β/7-4-2011 (ΟΔΗΓΙΑ 1/2011)
Σχόλια
Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.